Постанова
від 08.06.2010 по справі 2а-2252/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2252/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Єрес ько Л.О.,

при секретарі - Коробовій А.В.,

за участю:

представника позивача - Васіна Є.Є.,

представника відповідача - Мурич Л.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "Агроф ірма "Довіра" до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції про скасува ння податкового повідомленн я-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

21 травня 2010 року Приват не підприємство "Агрофірма "Д овіра" звернулося до Полтавс ького окружного адміністрат ивного суду з адміністративн им позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податко вої інспекції про скасуванн я податкового повідомлення-р ішення № 85/12 від 27.04.2010 року.

В обгрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що оскаржуваним податковим пов ідомленням - рішенням визна чено штрафні санкції з подат ку на прибуток в сумі 340 грн. на підставі акту «Про результа ти невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності з П ДВ»від 27.04.2010 року, в якому було з афіксовано порушення позива чем пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами», а саме, н еподання податкових деклара цій з податку на прибуток за 20 09 рік та 9 місяців 2009 року. Позива ч вважає, що ПП «Агрофірма «До віра», яке постановою господ арського суду Полтавської об ласті від 27.03.2007 року визнано бан крутом і відносно якого відк рито ліквідаційну процедуру , не має обов'язку подавати под аткові декларації з податку на прибуток, оскільки з наста нням статусу банкрута у борж ника не можуть виникати нові зобов'язання зі сплати подат ків та зборів, і повноваження ліквідатора щодо визначенн я податкових зобов'язань та в ідображення їх у деклараціях за відповідний період статт ею 25 Закону України «Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом»не передбачено. Крім того вказував, що відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами»цей Зако н не регулює питання погашен ня податкових зобов'язань аб о стягнення податкового борг у з осіб, на яких поширюються с удові процедури, визначені З аконом України «Про відновле ння платоспроможності боржн ика або визнання його банкру том», тому нарахування штраф них санкцій на підставі ст. 17 в казаного Закону є безпідстав ним.

У судовому засіданні предс тавник позивача, ліквідатор Приватного підприємства «Аг рофірма «Довіра»Васін Є.Є. , позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача п роти позову заперечував, про сив відмовити у його задовол енні, посилаючись на правомі рність оскаржуваного податк ового повідомлення-рішення.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, приход ить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 27.04.2010 ро ку головним державним податк овим інспектором Кременчуць кої об'єднаної державної под аткової інспекції Бабенко І.С. проведено невиїзну док ументальну перевірку своєча сності подання податкової зв ітності з податку на прибуто к Приватного підприємства «А грофірма «Довіра», за резуль татами якої складено акт № 00028/1 501/30566505 від 27.04.2010 року.

Перевіркою встановлено та зафіксовано в акті перевірк и, що Приватним підприємство м «Агрофірма «Довіра»не було подано декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2009 рок у (граничний строк подання - 09.11.2009 року), за 2009 рік (граничний ст рок подання - 09.02.2010 року), що є по рушенням п.4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами».

27.04.2010 року Кременчуцькою об'є днаною державною податковою інспекцією на підставі акту перевірки № 00028/1501/30566505 від 27.04.2010 року винесено податкове повідомл ення-рішення № 0000561501/0 (№ 85/12), яким по зивачу визначено суму податк ового зобов' язання з податк у на прибутку приватних підп риємств за штрафними (фінанс овими) санкціями в розмірі 340 грн.

Позивач не згоден із вказан им податковим повідомленням - рішенням, у зв'язку з чим оска ржив його до суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

Надаючи оцінку податковом у повідомленню-рішенню № 0000561501/0 (№ 85/12) від 27.04.2010 року, суд виходить з наступного.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Агрофірма «Довіра» зареєстроване Кобе ляцькою районною державною а дміністрацію 27.12.1999 року (іденти фікаційний код 30566505).

Постановою господарського суду Полтавської області ві д 27.03.2007 року у справі № 18/296 Приватн е підприємство «Агрофірма «Д овіра»було визнано банкруто м, відкрито ліквідаційну про цедуру та призначено ліквіда тором - арбітражного керуюч ого Васіна Є.Є., припинено повноваження органів управл іння банкрута щодо управлінн я банкрутом та розпорядження м його майном, припинено повн оваження власників майна бан крута.

Згідно ч. 1 ст. 23 Закону Україн и "Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом" від 14.05.1992 рок у № 2343-XII з дня прийняття господа рським судом постанови про в изнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної про цедури:

- підприємницька діяльніст ь банкрута завершується з акінченням технологічного ц иклу з виготовлення продукці ї у разі можливості її продаж у;

- строк виконання всіх грошо вих зобов'язань банкрута та з обов'язання щодо сплати стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування та інші види зага льнообов'язкового державног о соціального страхування, п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) вважається таким , що настав;

- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), проц ентів та інших економічних с анкцій по всіх видах заборго ваності банкрута;

- відомості про фінансове ст ановище банкрута перестають бути конфіденційними чи ста новити комерційну таємницю;

- укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрут а чи передачею його майна тре тім особам, допускається в по рядку, передбаченому цим роз ділом;

- скасовується арешт, наклад ений на майно боржника, визна ного банкрутом, чи інші обмеж ення щодо розпорядження майн ом такого боржника. Накладен ня нових арештів або інших об межень щодо розпорядження ма йном банкрута не допускаєтьс я;

- вимоги за зобов'язаннями б оржника, визнаного банкрутом , що виникли під час проведенн я процедур банкрутства, можу ть пред'являтися тільки в меж ах ліквідаційної процедури;

- виконання зобов'язань борж ника, визнаного банкрутом, зд ійснюється у випадках і поря дку, передбаченому цим розді лом.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону з дня призначення ліквіда тора до нього переходять пра ва керівника (органів управл іння) юридичної особи - банкру та.

З огляду на викладене, визна ння суб'єкта господарювання банкрутом має наслідком його особливий правовий статус, я кий регламентується положен нями Закону України "Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом", разом з тим, з урахув анням інших норм законодавст ва.

Аналізуючи чинне законода вство щодо обов'язку суб'єкта господарювання, визнаного б анкрутом, подавати податкову звітність, суд приходить до н аступних висновків.

Юридичною особою, за визнач енням ст. 80 Цивільного кодексу України, є організація ст ворена і зареєстрована у в становленому законом порядк у. Юридична особа наділяєтьс я цивільною правоздатністю і дієздатністю.

Цивільна правоздатність ю ридичної особи виникає з мом енту її створення і припин яється з дня внесення до єдин ого державного реєстру запис у про її припинення (ч. 4 ст. 91 ЦК) .

Частиною 2 ст. 104 ЦК також визн ачено, що юридична особа є так ою, що припинилася, з дня вн есення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення.

Аналогічні положення міст ить ч. 7 ст. 59 Господарського код ексу України, яка передбачає , що суб'єкт господарювання вв ажається ліквідованим з дня внесення до державного реєст ру запису про припинення йог о діяльності. Такий запис вно ситься після затвердження ліквідаційного балансу в ідповідно до вимог цього Код ексу.

Із положень Закону України "Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом" вбачається , що ліквідаційна процедура д опускає підприємницьку діял ьність, яка зводиться до закі нчення технологічного циклу з виготовлення продукції у р азі можливості її продажу (ч. 1 ст. 23 Закону), передбачає можли вість укладення угод (ст. 30 Зак ону) і т.ін.

З огляду на викладене, ухвал ення постанови про визнання боржника банкрутом і відкрит тя ліквідаційної процедури н е позбавляє суб'єкта здатнос ті мати цивільні права та обо в'язки, в тому числі, не позбав ляє статусу платника податкі в.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання" від 25.06.1991 року, № 1251-XII платник и податків і зборів (обов'язко вих платежів) зобов'язані под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ).

Статтею 4 Закону України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III, якою регламентовано пор ядок подання податкових декл арацій, можливість звільненн я платника податків, визнано го банкрутом, від обов'язку п одавати податкові деклараці ї не встановлено.

Законом України "Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом" також не звільнено бан крута від обов'язку звітуват ися до податкового органу.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що суб'єкт господа рювання, визнаний банкрутом, має обов'язок подавати подат кову звітність до моменту йо го припинення (внесення до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису про прип инення) або зняття з обліку я к платника податків. Тому пос илання представника позивач а на відсутність такого обов 'язку у Приватного підприємс тва «Агрофірма «Довіра»є нео бґрунтованими.

Доводи позивача про те, що п овноваження ліквідатора що до визначення податкових зоб ов'язань та відображення їх у деклараціях за відповідний період статтею 25 Закону Украї ни «Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом»не передб ачено суд не бере до уваги, оск ільки вказане повноваження в ипливає із того, що згідно ч. 2 с т. 25 Закону до ліквідатора пер еходять права керівника (орг анів управління) юридичної о соби - банкрута.

Відповідно п. 16.4. ст. 16 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств»податок за звітний період сплачуєть ся його платником до відпові дного бюджету у строк, визнач ений законом для кварталь ного податкового періоду . Платники податку у строки, ви значені законом, подають до п одаткового органу податкову декларацію про прибуток за з вітний період, розраховану н аростаючим підсумком з ураху ванням від'ємного значення о б'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі й ого наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону . При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну.

Підпунктом 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в становлено, що податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному квар талу або календарному півріч чю (у тому числі при сплаті ква ртальних або піврічних аванс ових внесків), - протягом 40 ка лендарних днів, наступних за останнім календарним днем з вітного (податкового) кварта лу (півріччя).

З огляду на викладене вбача ється, що квартальні деклара ції з податку на прибуток под аються протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім днем звітного кварталу.

Перевіркою Приватного під приємства «Агрофірма «Довір а»встановлено та зафіксован о в акті № 00028/1501/30566505 від 27.04.2010 року, щ о в порушення пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " підприємством не було подан о декларації з податку на при буток за 9 місяців 2009 року (гран ичний строк подання - 09.11.2009 рок у), за 2009 рік (граничний строк по дання - 09.02.2010 року).

Відповідно до пп. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.

З огляду на викладене, суд п риходить до висновку, що Крем енчуцькою об'єднаною державн ою податковою інспекцією пра вомірно застосовано до позив ача штрафні (фінансові) санкц ії за неподання декларацій з податку на прибуток за 3 кварт али 2009 року та за 2009 рік в розмір і 340 грн. (170 х2), про що винесено под аткове повідомлення-рішення № 0000561501/0 (№ 85/12) від 27.04.2010 року.

Посилання позивача на те, що Закон України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»не регулює питання пога шення податкових зобов'язань або стягнення податкового б оргу з осіб, на яких поширюють ся судові процедури, визначе ні Законом України «Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом», суд оцінює критичн о, оскільки в даному випадку п роцедура погашення податков их зобов'язань позивача або с тягнення його податкового бо ргу не застосовувалася, нато мість позивача притягнуто до відповідальності за невикон ання обов'язку щодо подання д екларацій з податку на прибу ток.

Отже, податкове повідомлен ня-рішення № 0000561501/0 (№ 85/12) від 27.04.2010 ро ку ґрунтується на вимогах чи нного законодавства, прийнят о з урахуванням усіх обстави н, встановлення яких необхід не для прийняття рішення.

Таким чином, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 23, 25 Закону Украї ни "Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом" від 14.05.1992 ро ку № 2343-XII, пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4, пп. 17.1.1. п. 17.1. с т. 17 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами", ст. 104 Цивільного кодек су України, ст. 59 Господарсько го кодексу України, статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Приватног о підприємства "Агрофірма "До віра" до Кременчуцької об'єдн аної державної податкової ін спекції про скасування подат кового повідомлення-рішення відмовити.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 14 червня 2010 року.

Суддя Л.О. Єресько

Дата ухвалення рішення08.06.2010
Оприлюднено01.02.2011
Номер документу9926333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2252/10/1670

Ухвала від 30.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Постанова від 08.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

Ухвала від 25.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Єресько Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні