Постанова
від 02.06.2010 по справі 5104/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 02 червня 2010 р.                                                                                 № 2-а- 5104/10/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі головуючого судді   Тацій Л.В.   при секретарі судового засідання  Букар Х.М.  

 

за участю:

представника позивача –не прибув   

представника відповідача –не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом

  Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів   

до

 Відкритого акціонерного товариства «Шебелинська вода»   

про

 стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського оружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив  стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Шебелинська вода» (далі – ВАТ «Шебелинська вода») на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2009 році в сумі 5185,72 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20,28 грн., в загальній сумі 5206,00 грн.

В судове засідання, призначене на 02 червня 2010 року, позивач свого представника не направив, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду заяву,  в якій просив справу розглядати без його участі (а.с. 16)

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 13).

Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.  Разом з тим, Кодексом адміністративного судочинства не врегульовано питання можливості розгляду справи за відсутності відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності, який не є суб’єктом владних повноважень. Згідно з ч. 7 ст. 9 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Таким чином, у зв’язку з неврегульованістю Кодексом адміністративного судочинства України питання про можливість розгляду справи за відсутності відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності, який не є суб’єктом владних повноважень, суд вважає за необхідне застосувати аналогію закону.  Відповідно до ч. 4 ст. 169 ЦПК України якщо суд не має відомостей про причину неявки відповідача, повідомленого належним чином, або причину неявки буде визнано неповажною, суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних чи доказів. Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідач не прибув в судове засідання, причин неприбуття суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами. Заперечень проти позову суду відповідач не надав.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до розрахунку поданого позивачем встановлено, що на підприємстві відповідача середньооблікова чисельність штатних працівників за звітній період становить 14 осіб, норматив для створення робочих місць для працевлаштування інвалідів на 2009 рік встановлено у кількості 1 особи, середньооблікова чисельність інвалідів на підприємстві у 2009 році 0 осіб, фонд оплати праці штатних працівників в 2009 році склав 145,2 тис. грн., середньорічна заробітна плата на підприємстві в 2009 році складала 10368,68 грн., сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2009 рік 5184,34 грн. (а.с. 5).

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року, яка діє на цей час в редакції Закону України від 06.10.2005 року № 2960-IV, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Вказана вище адміністративно господарська санкція застосовується за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Так, відповідно до ч. 5 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, для яких це місце роботи є основним.

Працевлаштування –це система організаційних, економічних і правових заходів, направлених на забезпечення трудової зайнятості населення.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що покладення на підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, обов’язку працевлаштування інвалідів, передбачає виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць, створення  для  них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечення інших соціально-економічних гарантій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів.

Згідно довідки Балаклійського районного центру зайнятості, ВАТ «Шебелинська вода» звіт про наявність вільних робочих місць для інвалідів подавало лише в серпні 2009 року, працевлаштовані на це підприємство інваліди не були (а.с. 14). Будь – яких доказів на підтвердження вжиття заходів для виконання нормативу робочих місць, для працевлаштування інвалідів, відповідач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не було вжито жодних заходів для виконання нормативу робочих місць, для працевлаштування інвалідів.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Позивачем було нараховано пеню в розмірі 20,28 грн.

Суму адміністративно-господарських санкцій відповідачем не сплачено.

          Таким чином на час розгляду справи, несплаченою залишається сума адміністративно-господарських санкцій в розмірі 5185,72 грн. і пеня -20,28 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 18, 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»№ 875-ХІІ від 21.03.1991 року, Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 31.01.07, ст. 169 ЦПК України, ст.ст. ст.ст. 9, 71, 94, 110, 111, 121, 122, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Відкритого акціонерного товариства «Шебелинська вода» про стягнення адміністративно-господарських санкцій –задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Шебелинська вода» (юридична адреса: 64250, Харківська обл., Балаклійський район, смт. Червоний Донець, вул.. Жовтнева, 11, код ЄДРПОУ: 23917617, МФО 351629, р/р 260032401 у ПАТ «Мегабанк») на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (код ЄДРПОУ 24134567, Держпром, 1 під’їзд, 1 поверх, к. 16, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2009 році  в сумі 5185,72 (п’ять тисяч сто вісімдесят п’ять грн. 72 коп.) грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 20,28 (двадцять грн. 28 коп.) грн., в загальній сумі 5206,00 (п’ять тисяч двісті шість грн. 00 коп. ) грн.

3.Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня її проголошення та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

4. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

У повному обсязі постанова виготовлена 07 червня 2010 року.

Суддя                                                                                      Тацій Л.В.

Дата ухвалення рішення02.06.2010
Оприлюднено21.07.2010
Номер документу9927208
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5104/10/2070

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 02.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні