Київський апеляційний суд
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
25 травня 2020 року м. Київ
Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Тютюн Т.М. за участю:
представника митного органу Юрківа В.В.,
захисника Трембіча А.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу про порушення митних правил за апеляційною скаргою
ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) , директора компанії "FBA Slovakia, S.R.O.", АДРЕСА_1 ( АДРЕСА_1 ),
на постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 22 листопада 2019 року,
у с т а н о в и в :
Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києва від 22.11.2019 на ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення за вчинення порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил - в сумі 65 029 гривень 10 копійок з конфіскацією цих товарів згідно з описом предметів до протоколу про порушення митних правил № 0607/10000/19 від 15.08.2019, які вилучені та зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС.
Як встановив суд, з посиланням на протокол, ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил за наступних обставин.
07.08.2019 в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (відділ митного оформлення № 3 митного поста "Одеса-центральний", пункт пропуску "Одеський морський торговельний порт") через митний кордон України у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (High Cube) № BMOU5470890 за попередньою митною декларацією № UA100210/2019/545196 від 05.08.2019 на адресу ТОВ "Хандел Компані" (ЄДРПОУ 42589593) переміщено товари "крани змішувальні для раковин та біде" у кількості 19 124 шт. загальною вагою брутто 17 536 кг.
Відповідно до товаросупровідних документів поставка товарів здійснювалась з Китаю відправником - компанією "Wenzhou Loffrey Sanitary Ware Co., LTD" (Китай) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 2905-2019 від 29.05.2019, укладеного між покупцем - ТОВ "Хандел Компані" та продавцем - компанією "FBA Slovakia, S.R.O." (Словацька Республіка).
В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України митному органу (Одеська митниця ДФС) подано, серед інших, такі документи:
- рахунок-фактура (інвойс) № 2019096 від 25.06.2019 на товари "змішувальні крани" у кількості 19 124 шт., загальною вартістю 58 708, 98 доларів США, оформлений продавцем - компанією "FBA Slovakia, S.R.O." до покупця - ТОВ "Хандел Компані" із зазначенням відправника товарів компанії "Wenzhou Loffrey Sanitary Ware Co., LTD";
- коносамент № WMS19060123 від 21.06.2019 на товари, відправлені з території Китаю (порт "Ningbo" (Нінбо) до України (порт Одеса) морським судном у 40-футовому контейнері підвищеної місткості (High Cube) № BMOU5470890, "вироби санітарно-технічного призначення (sanitary ware)" у кількості 1 037 вантажних місць загальною вагою брутто 17 536 кг, відправником яких зазначено компанію "Wenzhou Loffrey Sanitary Ware Co., LTD", одержувачем - ТОВ "Хандел Компані".
08.08.2019 зазначені товари доставлені до Київської міської митниці ДФС і того ж дня заявлені до митного контролю та оформлення до відділу митного оформлення № 2 митного поста "Спеціалізований" Київської міської митниці ДФС (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8-а) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA100210/2019/760274 шляхом електронного декларування.
12.08.2019 з 14 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. у межах виконання митних процедур, згенерованих автоматизованою системою управління ризиками (АСУР), проведено митний огляд товарів з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у вказаній вище митній декларації, про що складено акт № UA100210/2019/760274.
За результатами проведеного митного огляду встановлено, що товари, зазначені в рахунку-фактурі (інвойсі) № 2019096 від 25.06.2019 (згідно з їх індивідуальними особливостями, вказаними в пакувальному листі до нього) як "крани змішувальні: арт.177 - 960 шт., арт.178 - 180 шт., арт.179 - 300 шт., арт.180 - 480 шт., арт.1180 - 300 шт., арт.1181 - 100 шт." фактично являють собою "душові лійки, виготовлені з пластику: арт.177 - 960 шт., арт.178 - 180 шт., арт.179 - 300 шт., арт.180 - 480 шт., арт.1180 - 300 шт., арт.1181 - 100 шт.", "крани змішувальні: арт.8018 - 60 шт., арт.8019 - 100 шт." фактично являють собою "металеві стійки для душових лійок: арт.8018 - 60 шт., арт.8019 - 100 шт.", "крани змішувальні: арт.FX56 - 200 шт., арт.FX78-35 - 200 шт." фактично являють собою "частини для змішувачів у вигляді пластикових картриджів: арт.FX56 - 300 шт., арт.FX78-35 - 200 шт.", "крани змішувальні: арт.5101-2 - 50 шт., арт.5101-3 - 100 шт., арт.5101-9 - 50 шт." фактично являють собою "частини для змішувачів у вигляді гумових трубок (гусаків), армованих металом: арт.5101-2 - 50 шт., арт.5101-3 - 100 шт., арт.5101-9 - 50 шт.".
Крім того, виявлено товари "друкована продукція у вигляді каталогів торговельної марки "GERTS" у кількості 2 короби вагою 46,8 кг, рекламні постери з логотипом торговельної марки "GERTS" з клейовим нанесенням на зворотній стороні в кількості 1 короб вагою 1 кг", відомості про які у митній декларації та товаросупровідних документах відсутні.
Встановивши, що товари "душові лійки, виготовлені з пластику: арт.177 - 960 шт., арт.178 - 180 шт., арт.179 - 300 шт., арт.180 - 480 шт., арт.1180 - 300 шт., арт.1181 - 100 шт.; металеві стійки для душових лійок: арт.8018 - 60 шт., арт.8019 - 100 шт.; частини для змішувачів у вигляді пластикових картриджів: арт.FX56 - 300 шт., арт.FX78-35 - 200 шт.; частини для змішувачів у вигляді гумових трубок (гусаків), армованих металом: арт.5101-2 - 50 шт., арт.5101-3 - 100 шт., арт.5101-9 - 50 шт.; друкована продукція у вигляді каталогів торговельної марки "GERTS" у кількості 2 короби вагою 46,8 кг та рекламні постери з логотипом торговельної марки "GERTS" з клейовим нанесенням на зворотній стороні в 1 коробі вагою 1 кг" вартістю 65 029 гривень 10 копійок переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо асортименту, найменування та кількості товарів, суддя дійшов висновку про наявність у діях ОСОБА_1 , який обіймав посаду директора компанії "FBA Slovakia, S.R.O.", складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову судді місцевого суду скасувати і закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Обґрунтовуючи свої вимоги, зазначає, що 24.04.2019 між ТОВ "Бест Трейд Солюшнс" та компанією "FBA Slovakia, S.R.O." укладено договір поставки товарів № 2019-0424. Згідно з п.1.1 договору компанія "FBA Slovakia, S.R.O." зобов`язалася продати і поставити, а ТОВ "Бест Трейд Солюшнс" прийняти та оплатити продукцію на умовах, викладених у договорі. Згідно з п.4.1 договору компанія "FBA Slovakia, S.R.O." поставляє ТОВ "Бест Трейд Солюшнс" товар на умовах, зазначених у відповідних інвойсах-специфікаціях, згідно "Інкотермс 2010". В інвойсі-специфікації № 2019070 від 16.05.2019, прайс-листі № 1019070Р від 13.05.2019, на підставі яких митний орган дійшов висновку про порушення митних правил, в пункті "Terms of delivery / Умови поставки" зазначено CFR ODESSA, що означає, що на постачальника компанію "FBA Slovakia, S.R.O." покладається лише обов`язок з оплати витрат та фрахту, необхідних для доставки товару у вказаний порт призначення, а також виконання експортного оформлення, у той час як обов`язок стосовно імпортного митного оформлення повністю покладається на покупця ТОВ "Бест Трейд Солюшнс". Більше того, розмитнення товарів на території України здійснювалося покупцем, на користь чого свідчать дані в п.п.9, 14 митної декларації. Отже, компанія "FBA Slovakia, S.R.O." не здійснювала будь-яких дій, спрямованих на митне оформлення товарів на території України, а тому її директор ОСОБА_1 не міг вчинити адміністративне правопорушення.
Додатково факт перевезення та розмитнення товарів саме ТОВ "Бест Трейд Солюшнс" підтверджується тим, що огляд товарів здійснювався у присутності та за участю представників ТОВ "Хандел Компані" як декларанта. На вказані обставини суд першої інстанції уваги не звернув, у зв`язку з чим неправильно визначив суб`єкта порушення митних правил та дійшов помилкового висновку про наявність події правопорушення.
Посилаючись на приписи ч.1 ст.458, ч.1 ст.483 МК України та судову практику, ОСОБА_1 вказує, що суб`єктом правопорушення є особа, на яку покладено обов`язок щодо митного оформлення товарів в Україні та яка здійснює переміщення товарів через митний кордон України з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх кількості та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД. А тому директор іноземного суб`єкта господарювання - компанії "FBA Slovakia, S.R.O.", обов`язки якого за договором закінчилися після вивантаження товару в місці призначення (перенесення через поручні корабля), не є декларантом і, відповідно, суб`єктом правопорушення. Також відсутні об`єктивна і суб`єктивна сторона як елементи складу правопорушення, оскільки ОСОБА_1 не вчиняв жодних дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України, і не був зацікавлений та не усвідомлював характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України.
Крім того, апеляційна скарга містить клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, пропуск якого ОСОБА_1 мотивує тим, що на момент подання апеляційної скарги копія постанови не надходила ні йому, ні захиснику. Про прийняте рішення дізнався з Єдиного державного реєстру судових рішень 09.01.2020, в якому оприлюднено лише резолютивну частину постанови, про що одразу повідомив захисника.
У судове засідання апеляційного суду ОСОБА_1 , який про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, не з`явився і не повідомив про поважні причини. А тому згідно з ч.6 ст.294 КУпАП його неявка не перешкоджає розгляду справи.
Вислухавши пояснення захисника Трембіча А.Я., який підтримав клопотання про поновлення строку оскарження постанови та апеляційну скаргу і просив їх задовольнити; пояснення представника митного органу Юрківа В.В., який не заперечував проти поновлення процесуального строку, однак заперечив проти задоволення апеляційної скарги, вважаючи постанову судді законною та обґрунтованою; вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи клопотання та апеляційної скарги, приходжу до таких висновків.
Згідно з ст.487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з ч.2 ст.294 КУпАП постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Апеляційна скарга подана 14.01.2019, тобто з пропуском встановленого законом строку. Справу розглянуто за участю захисника, і за наслідками судового розгляду було оголошено резолютивну частину постанови. Всупереч вимогам ст.285 КУпАП копія постанови не вручалася і не надсилалася захиснику та особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, і, як слушно вказує ОСОБА_1 , станом на дату подання апеляційної скарги повний текст постанови не був оприлюднений в Єдиному державному реєстрі судових рішень. Враховуючи викладене, строк оскарження постанови пропущений з поважних причин і підлягає поновленню.
Вивченням матеріалів справи встановлено, що суд першої інстанції згідно з ст.ст.486, 489, 495 МК України всебічно, повно та об`єктивно з`ясував обставини справи, дав належну оцінку доказам у їх сукупності і виніс постанову, зміст якої відповідає вимогам ст.527 МК України. Висновки суду про винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення є обґрунтованими і підтверджуються наявними в справі доказами.
Доказами вчинення ОСОБА_1 правопорушення є дані, які містяться в:
- протоколі про порушення митних правил (а.с.1-5);
- електронній митній декларації типу ІМ/40/ДЕ № UA100210/2019/760274 від 08.08.2019 поданій директором ТОВ "Хандел Компані" ОСОБА_6 , коносаменті № WMS19060123 від 21.06.2019 на товари, відправлені з території Китаю, в яких відправником зазначено компанію "Wenzhou Loffrey Sanitary Ware Co., LTD", одержувачем - ТОВ "Хандел Компані" (а.с.8-11, 14);
- інвойсі № 2019096 від 25.06.2019 на товари "змішувальні крани" у кількості 19 124 шт., загальною вартістю 58 708, 98 доларів США, пакувальному листі, прайс-листі, оформлених продавцем - компанією "FBA Slovakia, S.R.O." покупцю - ТОВ "Хандел Компані" із зазначенням відправника товарів компанії "Wenzhou Loffrey Sanitary Ware Co., LTD" (16-17, 18-19, 20-21);
- зовнішньоекономічному договорі (контракті) № 2905-2019 від 29.05.2019, укладеному між покупцем - ТОВ "Хандел Компані" та продавцем - компанією "FBA Slovakia, S.R.O." (а.с.23-31);
- акті про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу, яким виявлено невідповідність частини задекларованого товару наявному, а також наявність не задекларованої друкованої продукції, про що детально зазначено раніше (а.с.32);
- письмових поясненнях ОСОБА_6 , у відповідності з якими на митний пост "Спеціалізований" 08.08.2019 прибув контейнер з товаром та документами, наданими нерезидентом компанією "FBA Slovakia, S.R.O.". За отриманою інформацією невідповідність фактичних відомостей про товар наявним в інвойсі сталась у зв`язку з помилковим зазначенням найменування певних позицій. Відповідальність за правильність документів несе нерезидент (а.с.34-35).
Та обставина, що частина заявленого до митного оформлення та митного контролю товару не відповідала опису товару в інвойсі та пакувальному листі, також не оспорюється стороною захисту і додатково підтверджується листом компанії "FBA Slovakia, S.R.O." за підписом директора ОСОБА_1 від 14.08.2019, згідно з яким у товаросупровідних документах на вантаж (крани змішувальні), який рухався в контейнері № BMOU5470890 на підставі контракту № 2905-2019 від 29.05.2019 та інвойсу № 2019096 від 25.06.2019, в результаті технічного збою сталася помилка в описі товару, вантаж згідно артикулів не відповідає опису, зазначеному у товаросупровідних документах (а.с.33).
Що стосується доводів в апеляційній скарзі, що ОСОБА_1 , який не вчиняв дій з митного оформлення товарів і не усвідомлював незаконність їх переміщення через митний кордон України, не може бути суб`єктом порушення митних правил, оскільки відповідно до умов поставки CFR ODESSA згідно "Інкотермс 2010" компанія "FBA Slovakia, S.R.O." зобов`язана лише оплатити витрати та фрахт, необхідні для доставки товару у порт призначення, а обов`язок з митного оформлення покладається на покупця, то вони є непереконливими.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 посилається на протокол про порушення митних правил № 0613/10000/19 від 21.08.2019, контракт № 2019-0424 від 24.04.2019, укладений між ТОВ "Бест Трейд Солюшнс" та компанією "FBA Slovakia, S.R.O.", які не мають відношення до вказаної справи і не можуть оцінюватись судом апеляційної інстанції.
Відповідно до офіційних правил тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати "Інкотермс 2010" термін CFR COST AND FREIGHT (... named port of destination) ВАРТІСТЬ І ФРАХТ (... назва порту призначення) означає, що поставка є здійсненою продавцем, коли товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження.
Продавець зобов`язаний понести витрати та оплатити фрахт, необхідні для доставки товару до названого порту призначення, проте, ризик втрати чи пошкодження товару, а також будь-які додаткові витрати, спричинені подіями, що виникають після
здійснення поставки, переходять з продавця на покупця. Термін CFR зобов`язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту.
Продавець також, серед іншого, зобов`язаний: надати товар із комерційним рахунком-фактурою або еквівалентним йому електронним повідомленням, у відповідності з умовами договору купівлі-продажу, а також будь-які інші докази відповідності, які можуть вимагатися за договором; дати покупцю достатнє повідомлення про здійснення поставки товару, а також будь-яке інше повідомлення, якого потребує покупець для отримання можливості вжити звичайно необхідних для одержання товару заходів.
Митне оформлення товарів здійснювалося директором ТОВ "Хандел Компані" ОСОБА_6 на підставі документів, які містили неправдиві відомості стосовно найменування певної частини товарів, їх кількості, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та їх митної вартості, і ці документи були оформлені саме ОСОБА_1 як директором компанії "FBA Slovakia, S.R.O." на виконання умов контракту. Враховуючи те, що декларант ТОВ "Хандел Компані" і, відповідно, ОСОБА_6 не можуть відповідати за достовірність відомостей, які містилися в цих документах, в даному випадку для встановлення наявності ознак адміністративного правопорушення не має значення, хто саме виступав декларантом.
Отже, суддя місцевого суду, з посиланням на п.п.1.1, 4.3 контракту № 2905-2019 від 29.05.2019, правильно зазначив у постанові, що неналежне виконання ОСОБА_1 взятих на себе зобов`язань, а саме, не зазначення точних відомостей про асортимент, найменування та кількість товарів загальною вартістю 65 029 гривень 10 копійок у товаросупровідних документах призвело до їх переміщення через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості.
Не спростовують таких висновків і дані в листі, який містить формальні посилання на технічний збій і був направлений вже після того, як митний орган виявив невідповідність наявних товарів тим, що зазначені в товаросупровідних документах.
Стягнення на ОСОБА_1 накладене в межах строків, встановлених ст.467 МК України, і відповідає санкції відповідної частини статті.
Таким чином постанова судді є законною та обґрунтованою, і підстави для її скасування із закриттям провадження в справі, як про це ставиться питання в апеляційній скарзі, відсутні.
На підставі викладеного, керуючись ст.294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд
п о с т а н о в и в :
Поновити ОСОБА_1 строк оскарження постанови судді Солом`янського районного суду м. Києва від 22 листопада 2019 року.
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) залишити без задоволення , а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 22 листопада 2019 року, якою на нього накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил - в сумі 65 029 /шістдесят п`ять тисяч двадцять дев`ять/ гривень 10 /десять/ копійок з конфіскацією цих товарів згідно з описом предметів до протоколу про порушення митних правил № 0607/10000/19 від 15.08.2019, за вчинення порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, - без змін .
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Київського
апеляційного суду Т.М. Тютюн
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2020 |
Оприлюднено | 01.09.2021 |
Номер документу | 99273381 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Тютюн Тетяна Миколаївна
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Тютюн Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні