Постанова
від 15.06.2010 по справі 2а-6053/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

15.06.10 Справа №2а-6053/10/14/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Криму в складі головуючог о судді Кірєєва Д.В., при секре тарі судового засідання Бело вої Ю.Г., за участю представник ів сторін:

від позивача - не з' явивс я,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом

Кримське республіканське відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів,

до Товариства з обмежен ою відповідальністю «АТП № 5793 72»,

про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 10900,00 грн.

Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в(далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідаль ністю «АТП № 579372» (далі - відпо відач), про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій у сумі 10900,00 грн. за невиконан ня нормативу робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів. Позовні вим оги мотивовані тим, що відпов ідач повинен був забезпечити у 2009 році працевлаштування ін валідів на 1 робочому місці, фа ктично жодного інваліда не п рацевлаштоване, у зв' язку з чим відповідач повинен спла тити позивачу адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 10900,00 грн. за 1 робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте н им.

Представник позивача у судове засідання не заявив ся, направив на адресу суду кл опотання про розгляд справи без участі представника, поз ов підтримав в повному обсяз і.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про день, час та місце розг ляду справи сповіщений нале жним чином, рекомендованою к ореспонденцією. Причин неявк и суду не повідомив.

Приймаючи до уваги, що у мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі суд вважає можлив им розглядати справу у відсу тності сторін.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач Товариства з обмеженою відповідальніс тю «АТП № 579372» зареєстровано ви конавчим комітетом Сімфероп ольської міської ради 21.01.2006 рок у, як юридична особа, ЄДРПОУ 33980 283.

Відповідно до ст. 43 Конститу ції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості д ля його реалізації. Законом У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для заб езпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянам и.

Згідно з ст.19 Закону для підп риємств, установ і організац ій, у томі числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують най ману працю (далі роботодавці ) установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного р обочого місця.

Звітом про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів за 2009 рік за формою № 10-ПІ, затвердж еною наказом Міністерства пр аці і соціальної політики Ук раїни від 10.02.2007р. № 42, відповідач повинен був забезпечити у 2009р . працевлаштування інвалідів на 1 робоче місце, фактично пр ацевлаштовані 0 осіб. Відпові дач повинен був сплатити сам остійно адміністративно-гос подарські санкції у сумі 10900,00 г рн. за 1 робоче місце.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.

Відповідно до п. 1, 3, 5, 14 Положен ня «Про робочі місце інвалід а та порядок працевлаштуванн я інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Мініст рів України № 314 ( далі Положенн я № 314) робоче місце інваліда - ц е окреме робоче місце або діл янка виробничої площі на пі дприємстві (об'єднанні), в ус танові та організації незале жно від форм власності та гос подарювання, де створені нео бхідні умови для праці інвал іда. Робоче місце інваліда в важається створеним, якщо в оно відповідає встановлени м вимогам робочого місця д ля інвалідів відповідної но зології, атестоване спеціаль ною комісією підприємства за участю представників МСЕК, о рганів Держнаглядохоронпра ці, громадських організацій інвалідів, і введеним в дію шл яхом працевлаштування на ньо му інваліда. Підприємства ро зроблюють заходи щодо створе ння робочих місць для інвалі дів, включають їх до колект ивного договору, інформують центри зайнятості, місцеві о ргани соціального захисту на селення та відділення Фонду соціального захисту інвалід ів про створення (пристосува ння) робочих місць для працев лаштування інвалідів. Підпри ємства у межах доведеного но рмативу створюють за власні кошти робочі місця для праце влаштування інвалідів; щоріч но до 1 лютого року, що наста є за звітним, подають відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів відомості про середню річну заробітну плат у на підприємстві, середньоо блікову чисельність штатних працівників облікового скла ду та про кількість працюючи х інвалідів; визначають види виробництв, цехи та дільниці , де доцільно використовуват и працю інвалідів; інформуют ь державну службу зайнятост і та місцеві органи соціальн ого захисту населення про ві льні робочі місця та вакантн і посади, на яких може викорис товуватися праця інвалідів; створюють для інвалідів умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії, забезпечують соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством.

В силу викладеного суд прих одить до висновку, що відпові дно до норм, визначених у Поло женні №314, робоче місце для інв аліда вважається створеним с аме з моменту працевлаштуван ня на ньому інваліда. В силу чо го стає очевидним, що підприє мству необхідно не тільки сп рямовувати у відповідні фонд и та установи (організації) ін формацію про наявність вільн их місць для працевлаштуван ня інвалідів, атестувати роб оче місце спеціальною комісі єю, виконати інші вимоги, викл адені у Положенні №314, але і пр ацевлаштувати на ньому інвал іда, інакше місце вважається нествореним.

Судом встановлено, що відпо відач протягом 2009 року не нада вав до Сімферопольського міс ького центру зайнятості Звіт про наявність вакансії за фо рмою 3-ПН та не звертався з пит ань направлення інвалідів дл я працевлаштування, про що св ідчить лист Сімферопольсько го міського центру зайнятост і від 13.05.2010 №05-1629.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не викон ав встановлений норматив пра цевлаштування інвалідів на 2 009р. в кількості 1 особи у зв' яз ку з чим, вимоги позивача про с тягнення 10900,00 грн. адміністрат ивно-господарських санкцій є обґрунтованими.

При цьому суд вважає необхі дним визначити, що здійснюва ти функції контролю за своєч асним і повним отриманням ко штів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарсь ких санкцій підприємств, уст анов, організацій, які не забе зпечують встановлених норма тивів робочих місць, признач ених для працевлаштування ін валідів, якщо ними добровіль но не сплачуються у відповід не відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайн яте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановле но, що у разі несплати адмініс тративно-господарських санк цій у встановлений термін ві дділення Фонду вживають захо дів щодо їх стягнення у судо вому порядку.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів працевлаштування у 2008 році ін валідів, сплати за не працевл аштування інвалідів 10900,00 грн.

На підставі викладеного су д вважає, що позовні вимоги пі длягають задоволенню у повно му обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 К АС України, у справах, в яких п озивачем є суб'єкт владних по вноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.

Керуючись ст.ст.94,158-163, ст.167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повніс тю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю «АТП № 579372» (м. Сімферополь, ву л. Київська,5/2, ЄДРПОУ 33980283) у дохо д Державного бюджету м. Сімфе рополь (50070000, р/р 31215230700002 в УДК в АРК м . Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 347404 05) адміністративно-господарс ькі санкції в сумі 10900,00 грн.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.06.2010
Оприлюднено16.07.2010
Номер документу9928407
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6053/10/14/0170

Постанова від 15.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні