ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 червня 2010 року 10:54 № 2а-3594/10/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі гол овуючого судді Качура І.А. пр и секретарі судового засідан ня Черненко О.В. розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Незалежна пр авова група"
про скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності
за участю представників ст орін:
в судове засідання прибув представник позивача Свар ич А.А. (дов.від 03.03.10р. №1281/9/10-011)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї у Голосіївському районі м. К иєва до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Незале жна правова група» про скасу вання (припинення) державної реєстрації юридичної особи.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 16.06.20 10 року о 10 год. 54 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інсп екція у Голосіївському район і м.Києва звернулася до суду з позовом про скасування (прип инення) державної реєстрації юридичної особи: Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Незалежна правова група». В обґрунтування позовних ви мог покликається на те, що від повідач знаходиться на облік у з 03.11.05р. за №13929 як платник подат ків. Позивач посилається на т і обставини, що адреса відпов ідача: 01033, м. Київ, вул. Саксага нського, б.41В, кв. 21, занесена д о ЄДРПОУ, проте за вказаною ад ресою відповідач не знаходит ься. Про зміну місцезнаходже ння відповідач не повідомив, а відтак зміни у реєстраційн і документи внесені не були. К рім того, факт незнаходження відповідача за адресою, непо дання ним звітності більше 12 м ісяців, а також відсутність з в'язку з контролюючими та і ншими державними органами ст ворює також на думку позивач а підґрунтя для різних зловж ивань, оскільки товариство ф ормально зберігає статус юри дичної особи і повний компле кт документів, штампів, печат ок, які використовуються в та кий спосіб з протизаконною м етою. Факт незнаходження за ю ридичною адресою підтверджу ється витягом з ЄДРПОУ, в яком у зокрема в окремій графі, що с татус відомостей про юридичн у особу не підтверджено - ві дсутності за місцезнаходжен ням. За таких підстав позивач просить суд винести рішення про скасування (припинення) д ержавної реєстрації юридичн ої особи.
Відповідач до суду не з'яв ився, судом направлялась ухв ала про відкриття провадженн я у справі та повістки про вик лик відповідача в судове зас ідання за адресою, яка зазнач ена в ЄДРПОУ (витяг станом на 3 0.11.2009 року). Відповідно до ч. 3 ст. 4 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зміни до установчих документ ів юридичної особи, а також зм іна прізвища та/або імені, та/а бо по батькові (далі - імені) аб о місця проживання фізичної особи - підприємця підлягают ь обов'язковій державній реє страції шляхом внесення відп овідних змін до записів Єдин ого державного реєстру в пор ядку, встановленому цим Зако ном. Якщо відомості, які підля гають внесенню до Єдиного де ржавного реєстру, були внесе ні до нього, то такі відомості вважаються достовірними і м ожуть бути використані в спо рі з третьою особою, доки до ни х не внесено відповідних змі н (ч. 1 ст. 18 Закону). З огляду на за значене, суд вважає, що відпов ідач повідомлений належним ч ином, за таких обставин, непри буття в судове засідання пре дставника відповідача не є п ерешкодою для розгляду справ и.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши ф актичні обставини, на яких ґр унтується позов, оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до висновку, що позов с лід задовольнити з наступних підстав.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов'язаний неухильно д одержуватися Конституції Ук раїни та законів України, не п осягати на права і свободи, че сть і гідність інших людей. Не знання законів не звільняє в ід юридичної відповідальнос ті (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування »передбачено обов'язок платн иків податків і зборів (обов'я зкових платежів) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни, допускати посадов их осіб державних податкових органів до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів чи пов' язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для пе ревірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (об ов'язкових платежів).
Витягом з ЄДРПОУ станом на 3 0.11.2009 року підтверджується, що Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Незалежна право ва група»зареєстровано у Гол осіївській районній у місті Києві державній адміністрац ії, ідентифікаційний код 3377.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року з наступними змінами і д оповненнями, підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є: визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом; нев ідповідність мінімального р озміру статутного фонду юрид ичної особи вимогам закону; н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»органам держа вної податкової служби надан о право звертатися у передба чених законом випадках до су ду з заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб'єкта г осподарювання.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач відсутні й за місцезнаходженням, не по дає органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності протягом року чим порушує норми чинного закон одавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
У зв'язку з наявністю доку ментально підтвердженої під стави для припинення юридичн ої особи, позовні вимоги пози вача обґрунтовані матеріала ми справи, відповідають чинн ому законодавству і підлягаю ть задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію юридичної ос оби: ТОВ «Незалежна правова г рупа" (код ЄДРПОУ - 33778218, юридич на адреса: 01033, м.Київ, вул.. Сакса ганського, б. 41В, кв.21).
У день набрання постаново ю законної сили направити її державному реєстратору Голо сіївського району м. Києва дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про судо ве рішення та вчинення дій що до проведення процедури прип инення державної реєстрації юридичної особи у встановле ному законом порядку.
Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які бер уть участь у справі мають пра во оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю а бо частково. Заява про апеляц ійне оскарження подається пр отягом 10 днів з дня проголошен ня, апеляційна скарга подаєт ься протягом 20 днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Дані заяви подаютьс я до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Пост анова, якщо інше не встановле но КАС України, набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова суду першої інстанц ії набирає законної сили піс ля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної ск арги судове рішення, якщо йог о не скасовано, набирає закон ної сили після закінчення ап еляційного розгляду справи.
Дата складення та підпи сання постанови в повному об сязі - 21.06.2010 року.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9928976 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні