Постанова
від 25.08.2021 по справі 640/19688/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/19688/20 Головуючий у 1-й інстанції: Смолій І.В.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 серпня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,

за участю секретаря Шляги А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.05.2021 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Луганська теплова електрична станція до Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправним та скасування постанови, -

В С Т А Н О В И В:

ТОВ ДТЕК Луганська теплова електрична станція звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просило:

- визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1536 від 12.08.2020 Про внесення змін до деяких постанов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ;

- визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1661 від 02.09.2020 Про скасування деяких постанов Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг .

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.05.2021 позов задоволено частково: визнано протиправними та скасовано пункт 1 та пункт 3 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 12.08.2020 № 1536 в частині, що стосується товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Луганська теплова електрична станція ; визнано протиправною та скасовано постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 02.09.2020 № 1661 в частині, що стосується товариства з обмеженою відповідальністю ДТЕК Луганська теплова електрична станція ; в іншій частині позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг звернулась із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення в частині задоволення позовних вимог, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, які з`явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що у 2020 році позивач звернувся до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг із заявами про отримання ліцензій з виробництва електричної та теплової енергії.

При прийнятті вказаних заяв позивача та доданих до них документів відповідачем оформлені аркуші погодження відповідності поданих документів вимогам відповідних ліцензійних умов.

За наслідками розгляду заяв відповідачем прийнято постанову від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та постанову від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

Відповідно до п. 1 вказаних постанов позивачу видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії відповідно до додатка і, відповідно, ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії відповідно до додатка.

Також, зазначено, що за видачу ліцензії справляється плата в розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття цієї постанови, яку має бути внесено на рахунок Державної казначейської служби України за кодом класифікації доходів бюджету 22011500 "Плата за ліцензії, сертифікацію оператора системи передачі електричної енергії, оператора газотранспортної системи, видані/здійснену Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" у строк не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення цього рішення в установленому порядку.

Пунктом 2 вказаних постанов позивача зобов`язано у термін до 01 вересня 2020 року (включно) надати до НКРЕКП копію акта приймання-передачі об`єкта оренди (далі - акт), що засвідчує фактичну передачу ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП.

Пунктом 3 вказаних постанов визначено, що кожна постанова набирає чинності з дня її прийняття, крім пункту 1, який набирає чинності з 01 вересня 2020 року, та підлягає визнанню такою, то втратила чинність, у разі не надання до НКРЕКП акта в термін, встановлений пунктом 2 цієї постанови.

Додатком до вказаних постанов є місця провадження господарської діяльності з виробництва електричної та, відповідно, теплової енергії: Луганська область, Новоайдарівський р-н, м. Щастя, вул. Гагаріна, б. 1 О .

Постанови оприлюдненні на офіційному веб-сайті регулятора (Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) 02 липня 2020 року.

12 серпня 2020 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийнято постанову від 12 серпня 2020 року № 1536 "Про внесення змін до деяких постанов НКРЕКП та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП".

Пунктом 1 вказаної постанови до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" внесено такі зміни:

- назву постанови після слів "з виробництва електричної енергії" доповнено словами "та виробництва теплової енергії";

- пункти 1 3 викладено в такій редакції:

"1. Видати товариству з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська теплова електрична станція" (код ЄДРПОУ 43589678) ліцензії на право провадження господарської діяльності з:

- виробництва електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії відповідно до додатка 1;

- виробництва теплової енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії відповідно до додатка 2.

За видачу ліцензії справляється плата в розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття цієї постанови, яку має бути внесено на рахунок Державної казначейської служби України за кодом класифікації доходів бюджету 22011500 "Плата за ліцензії, сертифікацію оператора системи передачі електричної енергії, оператора газотранспортної системи, видані/здійснену Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" у строк не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення цього рішення в установленому порядку.

2. Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю "ДТЕК Луганська теплова електрична станція" надати до НКРЕКП:

- у термін до 01 листопада 2020 року (включно) документи, що підтверджують правонаступництво ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" за борговими зобов`язаннями ТОВ "ДТЕК Східенерго" перед НАК "Нафтогаз України";

- у термін до 30 грудня 2020 року (включно) копію акта приймання-передачі об`єкта оренди (далі Акт), що засвідчує фактичну передачу ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП.

3. Ця постанова набирає чинності з дня її прийняття, крім пункту 1, який набирає чинності з 01 січня 2021 року, та підлягає визнанню такою, що втратила чинність, у разі ненадання до НКРЕКП акта та документів у терміни, встановлені пунктом 2 цієї постанови.";

Наказано додаток вважати додатком 1; доповнити додатком 2, що додається.

Пунктом 3 постанови від 12 серпня 2020 року № 1536, зокрема постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" визнано такою, що втратила чинність.

Постанова оприлюднена на офіційному веб-сайті регулятора 13 серпня 2020 року.

Рішеннями про видачу ліцензій з виробництва електричної та теплової енергії зобов`язано ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" у термін до 01 вересня 2020 року (включно) надати до НКРЕКП копію акта приймання-передачі об`єкта оренди, що засвідчує фактичну передачу товариству цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП. При цьому рішення про видачу ліцензій набирають чинності з 01 вересня 2020 року, та підлягають визнанню такими, що втратили чинність, у разі ненадання до НКРЕКП актів в термін до 01 вересня 2020 року (включно).

На даний час відповідно до постанов НКРЕКП від 28 травня 2019 року № 818 та від 22 травня 2015 року № 1605 виробництво електричної та теплової енергії на цілісному майновому комплексі Луганської ТЕС здійснює ТОВ "ДТЕК Східенерго".

Відповідно до інформації, що надійшла від Служби безпеки України та НАК "Нафтогаз України", ТОВ "ДТЕК Східенерго" має заборгованість перед НАК "Нафтогаз України" за спожитий природний газ в розмірі понад 724 млн. грн.

При цьому, згідно із ст. 22 Закону України "Про теплопостачання" у разі якщо суб`єкту господарювання надано в користування (оренду, концесію, управління тощо) цілісний майновий комплекс (індивідуально визначене майно) з вироблення теплової енергії, такий суб`єкт стає правонаступником за борговими зобов`язаннями з оплати спожитих енергоносіїв та послуг з їх транспортування і постачання, що виникли у суб`єкта господарювання, який раніше використовував зазначене майно (володів або користувався ним).

Разом з тим, ТОВ "ДТЕК Східенерго" та ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" не зверталися до НАК "Нафтогаз України" щодо правонаступництва за борговими зобов`язаннями ТОВ "ДТЕК Східенерго" та умов погодження порядку погашення заборгованості з оплати спожитих енергоносіїв.

Відповідно до п. 6.3 Порядку суб`єкт господарювання, який має намір передати цілісний майновий комплекс іншому суб`єкту господарювання, має не пізніше ніж за місяць до передачі цілісного майнового комплексу звернутися до НКРЕКП щодо проведення перевірки додержання ним ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг (якщо статутними документами не передбачено, що до суб`єкта господарювання, якому передається цілісний майновий комплекс, переходять усі права і обов`язки попереднього ліцензіата).

Відповідно до постанов НКРЕКП від 30 червня 2020 року № 1243 "Про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "ДТЕК Східенерго" та від 30 червня 2020 року № 1244 "Про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ "ДТЕК Східенерго" 03 серпня 2020 року НКРЕКП було здійснено вихід для проведення позапланових виїзних перевірок дотримання ТОВ "ДТЕК Східенерго" вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії. Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії.

Разом з тим, у зв`язку з виявленням у працівників товариства симптомів гострої респіраторно-вірусної інфекції, що в умовах пандемії, розглядається як потенційна короновірусна хвороба COVID-19, члени комісії з перевірки були недопущені до проведення зазначених позапланових виїзних перевірок ТОВ "ДТЕК Східенерго" та було складено акти:

- акт від 03 серпня 2020 року № 298 про відмову у проведенні позапланової виїзної перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства та ліцензійних умов з виробництва електричної енергії;

- акт від 03 серпня 2020 року № 299 про відмову у проведенні позапланової виїзної перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства та ліцензійних умов з виробництва теплової енергії.

Листом від 31 липня 2020 року № 01/195 ТОВ "ДТЕК Східенерго" запропонувало відтермінувати проведення зазначених позапланових перевірок та здійснити їх після підтвердження відсутності загрози зараження та розповсюдження хвороби, про що товариство зобов`язується повідомити НКРЕКП додатково.

Враховуючи те, що позапланові виїзні перевірки охоплюють періоди діяльності з виробництва теплової енергії - з 22 травня 2015 року по 30 червня 2020 року, з виробництва електричної енергії - з 01 січня 2016 по 30 червня 2020 року та перенесені на невизначений період, а комісії з перевірки мають опрацювати великий обсяг матеріалу, а також ураховуючи лист НАК "Нафтогаз України" (від 17 липня 2020 року № 39-2201/1.2-20) щодо наявності суттєвої заборгованості ТОВ "ДТЕК Східенерго" за спожитий природний газ у сумі 724,1 млн. грн., лист Служби безпеки України (від 14 липня 2020 року № 3994) щодо усунення передумов до нанесення економічних збитків державному підприємству, запропоновано прийняти рішення щодо внесення відповідних змін до відповідних постанов НКРЕКП щодо позивача.

Судом першої інстанції також встановлено, що відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП, що укладений між ТОВ "Техремпоставка" як орендодавцем та ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" як орендарем, орендодавець зобов`язався передати орендарю в тимчасове платне користування цілісний майновий комплекс Луганської теплової електростанції, що розташований за адресою: Луганська область, Новоайдарівський р-н., м. Щастя, вул. Гагаріна, б. 1 О та інше майно відповідно до додатку № 1 до договору, що є невід`ємною частиною даного договору. Цільове призначення об`єкта оренди для здійснення господарської діяльності з виробництва електричної та постачання теплової енергії. Строк оренди 2 роки 11 місяців з дати підписання уповноваженими представниками сторін акту приймання-передачі об`єкта оренди в оренду.

Згідно з п. 4.1 договору передача об`єктів оренди відбувається наступним чином:

- підписання уповноваженими представниками сторін акту про наміри передачі та приймання об`єкта оренди і його огляд, що засвідчує початок процесу передачі об`єкта оренди;

- підписання уповноваженими представниками акту приймання-передачі об`єкта оренди, що засвідчує фактичну передачу об`єкта оренди в оренду, що здійснюється не раніше моменту припинення договорів оренди майна від 27 грудня 2011 року № 40/А-2011, від 01 лютого 2019 року № 140-ТРП між ТОВ "Техремпоставка" та ТОВ "ДТЕК Східенерго"; запланована дата підписання акту приймання-передачі - 01 вересня 2020 року.

Додатком 1 до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП є склад та найменування об`єкту оренди; додатком № 2 розрахунок орендної плати.

30 квітня 2020 року між сторонами вказаного договору оренди підписаний акт про наміри передачі та приймання об`єкту оренди та його огляд, яким сторони засвідчили що об`єкт оренди попередньо оглянутий сторонами, стан об`єкта оренди відповідає вимогам договору та вимогам орендаря; сторони засвідчили про початок передачі об`єкта оренди в оренду та узгодили заплановану дату передачі об`єкта оренди в оренду 01 вересня 2020 року.

01 вересня 2020 року між сторонами договору оренди підписаний акт приймання-передачі об`єкта оренди та його огляду, який в той же день поданий до відповідача із супровідним листом від 01 вересня 2020 року № 9.

Дії щодо подачі до відповідача вказаного акту позивачем вчинені на виконання пунктів 2 постанов від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

02 вересня 2020 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийнято постанову від 02 вересня 2020 року № 1661 "Про скасування деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", якою скасовані постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема: від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС"; від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

Постанова оприлюднена на офіційному веб-сайті регулятора 03 вересня 2020 року.

Передумовою для прийняття оскарженого рішення в частині позивача стало отримане відповідачем обґрунтування Управління ліцензування до рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, про визнання такими, що втратили чинність деяких постанов НКРЕКП (обґрунтування від 02 вересня 2020 року), яке містило аналогічний зміст, що і обґрунтування від 12 серпня 2020 року. Додатково зазначалося, що ТОВ ДТЕК Луганська ТЕС не надано до 01 вересня 2020 року (включно) копію акта приймання-передачі об`єкта оренди, що засвідчує фактичну передачу від ТОВ ТЕХРЕМПОСТАВКА цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП.

Позивач, вважаючи вказані вище постанови відповідача протиправними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся до суду першої інстанції з даним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що оскаржувані постанови відповідача № 1536 від 12.08.2020 та № 1661 від 02.09.2020 в частині, що стосуються позивача, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки ТОВ ДТЕК Луганська ТЕС було виконано вимоги постанов від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС", а висновки НКРЕКП є безпідставними.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Територіальні органи регулятора утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за його рішенням як структурні підрозділи, що не мають статусу юридичної особи (ч. 4 ст. 1 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг").

Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" регулятор здійснює державне регулювання шляхом:

1) нормативно-правового регулювання у випадках, коли відповідні повноваження надані Регулятору законом;

2) ліцензування діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" для ефективного виконання завдань державного регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор розробляє та затверджує нормативно-правові акти, зокрема:

- ліцензійні умови провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

- порядки контролю за дотриманням вимог законодавства у відповідній сфері регулювання та ліцензійних умов;

- порядок ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Регулятором.

Згідно з ч. 1 та 3 ст. 6 Закону України "Про ринок електричної енергії" державне регулювання ринку електричної енергії здійснює Регулятор (п. 72 ст. 1 визначено, що регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства.

До повноважень Регулятора на ринку електричної енергії належать:

1) ліцензування господарської діяльності у сфері електроенергетики відповідно до вимог цього Закону та контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності;

2) затвердження ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності у сфері електроенергетики, ліцензування яких належить до повноважень Регулятора.

Відповідно до ст. 16 Закону України "Про теплопостачання" до повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, належать, зокрема:

- ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії (крім виробництва теплової енергії на установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії), діяльності з виробництва теплової енергії на теплоцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках, транспортування її тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах, що перевищують рівень, який встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами);

- затвердження в установленому порядку ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії, у тому числі на теплоелектроцентралях, теплоелектростанціях, атомних електростанціях і когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, з транспортування і постачання теплової енергії та порядку контролю за їх додержанням.

Порядок ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 03 березня 2020 року № 548 (далі - Порядок).

Підпунктом 1.3 п. 1 вказаного Порядку надані визначення:

- видача ліцензії - надання суб`єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття НКРЕКП рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі;

- здобувач ліцензії - суб`єкт господарювання, який звернувся в установленому порядку до НКРЕКП із заявою про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

- ліцензіат - суб`єкт господарювання, який має ліцензію на право провадження господарської діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг;

- ліцензійні умови - нормативно-правовий акт НКРЕКП, положення якого встановлюють вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, обов`язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії;

- ліцензія - право суб`єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню;

Відповідно до п. п. 2.5 п. 2 вказаного Порядку до заяви про отримання ліцензії додаються:

1) документи, перелік яких визначений відповідними ліцензійними умовами та є вичерпним;

2) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або його уповноваженого представника) із відміткою контролюючого органу про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган);

3) опис документів, що подаються для отримання ліцензії, у двох екземплярах (у разі подання документів у паперовій формі). При поданні заяви поштовим відправленням посадовою особою НКРЕКП один екземпляр опису повертається здобувачу ліцензії поштовим відправленням.

При цьому згідно з п. п. 2.6 п. 2 Порядку посадовим особам НКРЕКП забороняється вимагати від здобувача ліцензії:

1) подання оригіналів документів (крім документів, що складаються безпосередньо здобувачем ліцензії);

2) зазначення в документах, що подаються для отримання ліцензії, інформації або подання документів, не передбачених ліцензійними умовами;

3) документи, що підтверджують або спростовують інформацію про нього, які видаються іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування або їх посадовими особами (виписки, витяги, довідки, листи);

4) наявність на документі (його копії), що подається суб`єктом господарювання, відбитка його печатки або нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо обов`язковість такого нотаріального засвідчення не встановлена законом.

Отже, до заяви про отримання ліцензії додаються документи, вичерпний перелік яких визначений відповідними ліцензійними умовами (п. п. 1 п. п. 2.5 п. 2 вказаного Порядку).

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1467 (далі - Ліцензійні умови № 1467).

Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії (далі - ліцензована діяльність), а також визначають вичерпний перелік вимог, обов`язкових для виконання під час провадження ліцензованої діяльності (п. 1.1 Ліцензійних умов № 1467).

Згідно з п. п. 1.5 та 1.6 Ліцензійних умов № 1467 здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з виробництва електричної енергії, подає до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1.

До заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним:

1) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або довіреної особи) із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби);

2) засвідчені керівником або уповноваженою особою здобувача ліцензії копії документів, що підтверджують наявність у здобувача ліцензії на праві власності, господарського відання, користування, лізингу або на підставі договору концесії заявлених засобів провадження господарської діяльності у місцях провадження господарської діяльності;

3) засвідчені керівником або уповноваженою особою здобувача ліцензії копії сторінок технічних паспортів електрогенеруючого обладнання, що підтверджують установлену потужність заявленого електрогенеруючого обладнання (у разі відсутності технічного паспорта - інші документи, що підтверджують його технічні характеристики);

4) відомість про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії (додаток 2);

5) схеми приєднання об`єктів електроенергетики здобувача ліцензії до електричної мережі із позначенням приладів обліку електричної енергії.

Документи до заяви про отримання ліцензії здобувачем ліцензії додаються відповідно до опису, складеного у двох екземплярах за формою згідно з додатком 3 до цих Ліцензійних умов (п. 1.7 Ліцензійних умов № 1467).

Згідно з п. 1.8 Ліцензійних умов № 1467 якщо здобувач ліцензії відповідає таким критеріям:

- має чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, видану до дня набрання чинності Законом України "Про ринок електричної енергії";

- не змінює місць та засобів провадження господарської діяльності відповідно до чинної ліцензії.

Відповідно до пункту 2 постанови НКРЕКП від 22 березня 2017 року № 309 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії" подав до НКРЕКП документи і відомості, визначені частиною третьою статті 15 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", то для отримання нової ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії з дати початку дії нового ринку електричної енергії здобувач ліцензії до заяви про отримання ліцензії додає:

1) відомість про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії за формою, наведеною в додатку 2до цих Ліцензійних умов;

2) заяву про анулювання чинної на момент звернення ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії з дати набрання чинності новою ліцензією.

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії затверджені постановою НКРЕКП від 22 березня 2017 року № 308 (далі - Ліцензійні умови № 308).

Ці Ліцензійні умови розроблено відповідно до законів України "Про теплопостачання", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", "Про ліцензування видів господарської діяльності", "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" (п. 1.1 Ліцензійних умов № 308).

Відповідно до п. п. 1.6 та 1.7 Ліцензійних умов № 308 здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з виробництва теплової енергії, подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1 до Ліцензійних умов.

До заяви про отримання ліцензії здобувач подає документи згідно з переліком, який є вичерпним:

1) відомості про засоби провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (додаток 2);

2) відомості про місця провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії (додаток 3);

3) засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності, користування або концесії здобувача ліцензії на заявлені засоби провадження господарської діяльності;

4) копія паспорта керівника здобувача ліцензії (або довіреної особи) із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби);

5) копії сторінок технічних паспортів теплогенеруючих установок (або інших документів), що підтверджують їх технічні характеристики та місце їх встановлення (у разі відсутності технічного паспорту на теплогенеруючі установки - інші документи, що підтверджують їх технічні характеристики).

Документи до заяви про отримання ліцензії здобувачем надаються відповідно до опису, складеного за формою згідно з додатком 4 до Ліцензійних умов, у двох екземплярах (п. 1.8 Ліцензійних умов № 308).

Відповідно до п. п. 3.1 та 3.2 п. 3 Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 03 березня 2020 року № 548, НКРЕКП протягом семи робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії встановлює наявність або відсутність підстав для залишення її без розгляду. У разі наявності таких підстав відповідний структурний підрозділ НКРЕКП готує проект листа про залишення заяви без розгляду, який надається на підпис члену НКРЕКП відповідно до розподілу функціональних обов`язків.

Підставою для залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду є:

1) подання не в повному обсязі документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії, крім подання документів у порядку, передбаченому пунктом 3.4 цієї глави;

2) заява або хоча б один із документів, що додається до заяви про отримання ліцензії, підписані особою, яка не має на це повноважень;

3) подання заяви з порушенням строків, передбачених пунктом 4.2глави 4 цього Порядку у разі відмови здобувачу ліцензії у видачі ліцензії на підставі виявлення недостовірності даних у підтвердних документах;

4) відсутність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про здобувача ліцензії (суб`єкта господарювання) або наявність відомостей про державну реєстрацію його припинення.

Відповідно до п. п. 4.1 та 4.2 п. 4 вказаного Порядку після встановлення відсутності підстав для залишення заяви про отримання ліцензії без розгляду відповідальні структурні підрозділи НКРЕКП розглядають її з метою встановлення відсутності або наявності підстав для відмови у видачі ліцензії шляхом аналізу підтвердних документів та одержання інформації з державних паперових та електронних інформаційних ресурсів.

Підставою для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії за результатом розгляду заяви і підтвердних документів про отримання ліцензії є:

1) встановлення невідповідності здобувача ліцензії ліцензійним умовам, у тому числі заява або хоча б один із документів, що додається до заяви про отримання ліцензії, складені не за встановленою формою або не містять даних, які обов`язково вносяться до них згідно з цим Порядком або ліцензійними умовами;

2) наявність інформації про здійснення контролю за діяльністю суб`єкта господарювання у значенні, наведеному у статті 1Закону України "Про захист економічної конкуренції", резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному у статті 1Закону України "Про оборону України";

3) ненадання гарантійного листа, передбаченого пунктом 6.3глави 6 цього Порядку;

4) виявлення недостовірності даних у підтвердних документах, поданих здобувачем ліцензії;

5) наявність у НКРЕКП інформації про рішення суду щодо здобувача ліцензії, що забороняє йому провадити вид господарської діяльності, на право провадження якого ним подано заяву, та набрало законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства.

Відповідно до п. п. 4.4 п. 4 вказаного Порядку у разі встановлення під час розгляду заяви про отримання ліцензії відсутності підстав для відмови у видачі ліцензії НКРЕКП приймає рішення про видачу ліцензії.

У рішенні про видачу ліцензії зазначається код класифікації доходів бюджету, за яким на рахунок Державної казначейської служби України має бути внесена плата за видачу ліцензії.

Рішення про видачу ліцензії набирає чинності з дня його прийняття, якщо більш пізній строк набрання ним чинності не встановлено в рішенні.

Оприлюднення на офіційному вебсайті НКРЕКП та внесення до ліцензійного реєстру рішення про видачу ліцензії здійснюється не пізніше трьох робочих днів з дня його прийняття.

Згідно з п. п. 4.5 п. 4 вказаного Порядку за видачу ліцензії справляється разова плата в розмірі одного прожиткового мінімуму виходячи з розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття НКРЕКП рішення про видачу ліцензії.

Плата за видачу ліцензії вноситься ліцензіатом у строк не пізніше десяти робочих днів з дня внесення запису щодо рішення про видачу ліцензії до ліцензійного реєстру.

Документом, що підтверджує внесення плати за видачу ліцензії, є копія квитанції, виданої банком, копія платіжного доручення з відміткою банку, квитанція з платіжного термінала, квитанція (чек) з поштового відділення зв`язку.

Підпунктом 4.6 п. 4 вказаного Порядку визначено, що строк прийняття рішення про видачу ліцензії або про відмову в її видачі становить:

- десять робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності, що належить до суміжних ринків;

- двадцять робочих днів з дня одержання заяви про отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності, що належить до сфери діяльності суб`єктів природних монополій.

Ліцензія видається на необмежений строк (п. п. 4.7 п. 4 Порядку).

Відповідно до п. п. 6.3 п. 6 Порядку, який регулює питання переоформлення, зупинення та відновлення дії ліцензії, суб`єкт господарювання, який має намір передати цілісний майновий комплекс іншому суб`єкту господарювання, має не пізніше ніж за місяць до передачі цілісного майнового комплексу звернутися до НКРЕКП щодо проведення перевірки додержання ним ліцензійних умов та законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг (якщо статутними документами не передбачено, що до суб`єкта господарювання, якому передається цілісний майновий комплекс, переходять усі права і обов`язки попереднього ліцензіата).

При прийнятті заяв позивача про отримання ліцензій з виробництва електричної та теплової енергії та доданих до них документів відповідачем оформлені аркуші погодження відповідності поданих документів вимогам відповідних ліцензійних умов.

За наслідками розгляду заяв позивача про отримання ліцензій з виробництва електричної та теплової енергії відповідачем прийнято постанову від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та постанову від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС".

В постановах зазначено, що вони набирають чинності з дня їх прийняття, крім пункту 1, який набирає чинності з 01 вересня 2020 року, та підлягають визнанню такими, що втратили чинність, у разі не надання до НКРЕКП Акта в термін, встановлений пунктом 2 постанов.

Вказані обставини свідчать про те, що на час вирішення питання про видачу позивачу ліцензій підстав для залишення заяв без розгляду або прийняття рішення про відмову у видачі ліцензій не існувало.

Щодо наявності у відповідача підстав для зміни строку набрання ними чинності після встановлення останнім строку набрання чинності пунктами 1 рішень від 30 червня 2020 року № 1253 та від 30 червня 2020 року № 1254 про видачу позивачу ліцензій, колегія суддів зазначає наступне.

Так, при прийнятті оскаржених пунктів постанови від 12 серпня 2020 року № 1536 "Про внесення змін до деяких постанов НКРЕКП та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП" відповідач керувався Законом України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" та Порядком ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 03 березня 2020 року № 548.

Разом з тим, ні вказаний Закон, ні вказаний Порядок не дають Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, повноважень вносити зміни до рішень про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії та з виробництва теплової енергії шляхом зміни (відтермінування, перенесення) дати видачі ліцензії з виробництва електричної та теплової енергії через необхідність надання, на думку відповідача, здобувачем ліцензії додаткових документів, які не передбачені законодавством, та зобов`язання здобувача ліцензії надати такі документи (документи, що підтверджують правонаступництво ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" за борговими зобов`язаннями ТОВ "ДТЕК Східенерго" перед НАК "Нафтогаз України"), які не включені до переліку документів, які додаються до заяв про отримання таких ліцензій, виключний перелік яких визначений Порядком ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 03 березня 2020 року № 548, Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1467, та Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва теплової енергії затверджені постановою НКРЕКП від 22 березня 2017 року № 308.

При цьому, суд першої інстанції вірно відхилив посилання відповідача на те, що підписання акту приймання-передачі об`єкту оренди - цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС залежало від деяких факторів, точна дата настання яких була невідома, оскільки договором оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП чітко визначена погоджена між сторонами дата підписання такого акту - 01 вересня 2020 року, і такі умови договору сторонами договору були дотримані.

За таких обставин, прийняття оскаржуваної постанови від 12 серпня 2020 року № 1536 (в частині позивача) до 01 вересня 2020 року було передчасним та безпідставним, у зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню, що вірно було встановлено судом першої інстанції.

Щодо позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови відповідача від 02 вересня 2020 року № 1661 "Про скасування деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", колегія суддів зазначає наступне.

На час прийняття відповідачем постанови від 02 вересня 2020 року № 1661 "Про скасування деяких постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг" в частині, що стосується позивача, відповідачем не враховано те, що позивач виконав відповідні пункти постанов відповідача, а саме на виконання пунктів 2 постанов від 30 червня 2020 року № 1253 "Про видачу ліцензії з виробництва електричної енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" та від 30 червня 2020 року № 1254 "Про видачу ліцензії з виробництва теплової енергії ТОВ "ДТЕК Луганська ТЕС" у встановлений відповідачем строк надав до НКРЕКП акт приймання-передачі об`єкта оренди та його огляду від 01 вересня 2020 року, що засвідчує фактичну передачу ТОВ ДТЕК Луганська теплова електрична станція цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП, підписаний між сторонами договору оренди, в редакції додаткової угоди від 25.08.2020. А тому підстав для винесення постанови від 02 вересня 2020 року № 1661 в частині, що стосується позивача, не існувало.

Таким чином, посилання відповідача на те, що позивачем не надано до 01 вересня 2020 року копію акта приймання-передачі об`єкта оренди, що засвідчує фактичну передачу від ТОВ Техремпоставка до ТОВ ДТЕК Луганська ТЕС цілісного майнового комплексу Луганської ТЕС відповідно до договору оренди від 30 квітня 2020 року № 183-ТРП, є безпідставними.

Посилання апелянта на лист Головного управління контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України від 14 липня 2020 року та лист НАК "Нафтогаз України" від 17 липня 2020 року № 39-2201/1.2-20 колегія суддів не бере до уваги, оскільки в них викладені певні обставини щодо інших юридичних осіб (ТОВ "ДТЕК Східенерго", НАК "Нафтогаз України"). При цьому, відповідачем не враховано того, що позивач не є учасником правовідносин, які виникли між ТОВ "ДТЕК Східенерго" та АТ "НАК Нафтогаз України", і не може впливати на них. Вирішення ж питання за борговими зобов`язаннями між правонаступниками, має відбуватися в судовому порядку, а не під час набуття чинності рішень про видачу ліцензій на провадження діяльності з виробництва електричної та теплової енергії. Неможливість проведення перевірки іншої юридичної особи - ТОВ "ДТЕК Східенерго" не може позбавляти позивача права на отримання ліцензій. Крім того, всі вказані в обґрунтуваннях до оскаржених постанов обставини (перевірка ТОВ "ДТЕК Східенерго" не проведена, спір щодо заборгованості з АТ "НАК Нафтогаз України" не врегульовано) вже існували на час прийняття постанов про видачу позивачу ліцензій.

За таких обставин, прийняття оскаржуваної постанови від 02 вересня 2020 року № 1661 (в частині позивача) також було безпідставним, у зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню, що вірно було встановлено судом першої інстанції.

Доводи апелянта про те, що скасування оскаржуваних постанов є дискреційними повноваженнями відповідача, колегія суддів не бере до уваги, з огляду на наступне.

Підпунктом 4.4 пункту 4 Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що затверджений постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг 03 березня 2020 року № 548, відповідач наділений дискреційними повноваженнями щодо встановлення строку набрання чинності рішенням про видачу ліцензії.

Верховний Суд в постанові від 30 вересня 2019 року в справі № 910/23375/17 зазначив, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися органом свавільно, а суд повинен мати можливість переглянути рішення, прийняті на підставі реалізації цих дискреційних повноважень, що є запобіжником щодо свавільних рішень в умовах максимально широкої дискреції державного органу.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 05 березня 2020 року в справі № 9901/511/19 зазначила, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд має переглянути рішення, прийняті на підставі реалізації цих дискреційних повноважень, особливо якщо позивач указує на явні та очевидні порушення під час їх ухвалення.

Європейський суд з прав людини неодноразово звертав увагу на те, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (зокрема рішення у справі "Hasa№ a№d Chaush v. Bulgaria" № 30985/96).

З огляду на вищевказане у сукупності, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.

При цьому, проаналізувавши ці та всі інші доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для частково задоволення позову та вважає, що судом першої інстанції повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню, з дотриманням вимог ст. 159 КАС України.

Крім того, як зазначено у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 127/3429/16-ц, Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , §58, рішення від 10.02.2010).

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.05.2021 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Ганечко О.М.

Кузьменко В.В

Повний текст постанови виготовлений 30.08.2021.

Дата ухвалення рішення25.08.2021
Оприлюднено03.09.2021

Судовий реєстр по справі —640/19688/20

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 25.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 25.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 20.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 11.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні