Постанова
від 09.06.2010 по справі 2-а-1889/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

09 червня 2010 р.                                Справа № 2-а-1889/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни,

при секретарі судового засідання:   Котюжанській Тетяні Олександрівні  

за участю представника позивача:   Киричок Ю.М., що діє на підставі довіреності від 15.01.2010 року №176/10/10-013/1

представник прокуратури та відповідача :   в судове засідання не зявились, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлені завчасно та належним чином. Причини неявки суду невідомі

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Жмеринського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції    

до:   товариства з обмеженою відповідальністю "Красоцвіт"  

про: примусове стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

Жмеринським міжрайонним прокурором в інтересах держави в особі Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції заявлено позов до товариства з обмеженою відповідальністю "Красоцвіт" про примусове стягнення податкового боргу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 27.04.2010 року ТОВ "Красоцвіт" має податковий борг в сумі 6585,85, який не погашений в добровільному порядку.

За вказаних обставин, Жмеринський міжрайонний прокурор в інтересах держави в особі Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції, керуючись ст. 60 КАС України, звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду із зазначеними позовними вимогами.

Ухвалою суду від 07.05.2010 року провадження у справі відкрито.

В судовому засіданні представник позивача просила позов задовольнити, позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Заявлене мотивує обставинами, наведеними в адміністративному позові.

Представник прокуратури в судове засідання не з’явився. Про час, дату та місце судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином. Причини неявки суду невідомі. Однак, зазначене не перешкоджає розгляду справи без участі представника прокуратури.

Відповідач у судові засідання 26.05.10 р. та 09.06.10 р. не з'явився, про день і час розгляду справи в суді був належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами адміністративної справи (а.с. 27, 31). Причини неявки суду не відомі.

Отже, судом вжито всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду справи з її участю та реалізації ним права судового захисту, своїх прав та інтересів.

Враховуючи, що неявка відповідача є повторною, та беручи до уваги вимоги статті 128 КАС України, судом здійснено розгляд справи без участі відповідача за наявними в ній доказами.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Красоцвіт» здійснює свою діяльність на підставі свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 17.11.2004 року (а.с.5).

Згідно довідки форми №4-ОПП від 30.04.2010 року, відповідач перебуває на обліку в Жмеринській МДПІ як платник податків з 01.12.04 р.

Судом встановлено, що відповідачем в податкові зобов"язання декларації з податку на додану вартість за лютий 2009 року не включені податкові накладні за лютий 2009 року на суму 4 282 грн. по контрагенту ТОВ "Аграна Фрут Україна". Вказане порушення було встановлено  за результатами проведеної документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість, про що складено відповідний акт за №75/15/330964629 від 16.02.2010 року.  

З акта перевірки вбачається, що відповідачем порушено положення пп.7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість». В зв’язку з цим, на відповідача згідно податкового рішення №0000791501/0 від 17.02.2010 року накладено штрафні (фінансові) санкції в загальній сумі 2141 грн.

Крім того, посадовими особами Жмеринської ОДПІ було складено Акт №87/15-33094629 від 22.02.2010 року щодо затримки у поверненні свідоцтва платника податку на додану вартість, за результатами чого відповідачу нараховано штрафну санкцію в сумі 170,00грн.

ТОВ "Красоцвіт" частково погашено податковий борг з податку на додану вартість за рахунок передплати на суму 7,15грн.

Зобов’язання у загальній сумі 6585,85 грн., яке підлягає сплаті відповідачем, підтверджуються обліковою карткою платника податків (а.с.19); копією корінця податкового повідомлення-рішення форми “Ш” №0000791501/0 від 17.02.2010 року (а.с.15); копією корінця податкового повідомлення-рішення форми “Ш” №0000831501/0 від 22.02.2010 року (а.с.16); актом перевірки №75/15/33094629 від 16.02.2010 р. (а.с.17), актом №87/15-33094629 від 22.02.2010 р. (а.с.18).

Задовольняючи позов суд виходив з наступного.

Відповідно до ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування” до загальнодержавних (обов’язкових платежів) належить податок на додану вартість. Сума даного податку в повному обсязі зараховується до державного бюджету.

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про податок на додану вартість» від 3 квітня 1997 року №168/97-ВР (надалі – Закон №168) відповідач є платником податку на додану вартість.  

Пунктом 7.7 ст. 7 вищевказаного Закону України встановлено порядок визначення сум податку, що підлягають сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України та строки проведення розрахунків.

Підпунктом 7.3.1 п.7.3 ст.7 Закону №168 визначено, що датою виникнення  податкових  зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: 1) або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої - дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку; 2) або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

В силу п. 10.1 ст. 10 Закону №168 платники податку несуть відповідальність за достовірність і своєчасність обчислення та внесення податку до бюджету відповідно до законодавства України.  

У відповідності до п. 10.4 ст. 10 цього ж Закону контроль за правильністю нарахування та сплати (перерахування) податку до бюджету здійснюється  відповідним податковим  органом.

Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що  узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.       

Згідно з п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов’язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.    

Відповідно до пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних  строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів,  наступних за останнім днем  граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі десяти  відсотків погашеної  суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі  п'ятдесяти  відсотків погашеної суми податкового боргу.

У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначає, що активи платника податків (тобто - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання), можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Під час провадження у справі судом встановлена наявність права прокурора на звернення з даним позовом до суду, оскільки пунктом 2 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладено представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених законом. Згідно ст.60 КАС України прокурор може здійснювати в суді представництво інтересів держави на будь-якій стадії адміністративного процесу.

В силу вимог ч.2 ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" №1789-XII від 05.11.1991 року підставою до реалізації прокурором визначених Конституцією України повноважень, є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Враховуючи викладене, суд погоджується із позицією прокурора, що несвоєчасна сплата податкового боргу, впливає на виконання дохідної частини Державного бюджету України, чим завдається шкода інтересам держави.

Зі змісту ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Таким чином, судом встановлено, що станом на 27.04.2010 року відповідач має непогашений борг в сумі 6585,85 грн., який станом на день розгляду судом справи не погашений.

Взявши до уваги, що відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом та державними цільовими фондами, яку не погасив, що підтверджується матеріалами справи, в спростування позовних вимог не надав жодного доказу, а також враховуючи, що викладені у заяві факти знайшли своє підтвердження в судовому засіданні, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а отже підлягають задоволенню в заявленому обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути активи товариства з обмеженою відповідальністю "Красоцвіт" (вул. Шевченко, 1, с. Олександрівка, Жмеринський район, Вінницька область, 23127, код ЄДРПОУ 33094629) до Державного бюджету в рахунок погашення його податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 6585,85 грн.

Копію даної постанови направити відповідачу по справі.

Відповідно до ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється  з  дня  отримання  нею  копії  постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови оформлено:   10.06.10  

Суддя. /підпис/.          Дмитришена Руслана Миколаївна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

09.06.2010

Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено08.07.2010
Номер документу9931200
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1889/10/0270

Ухвала від 07.05.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні