ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 червня 2010 року 15:33 № 2а-16064/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Качура І.А. при секретарі судового засід ання Черненко О.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва
до Приватного підприємства "Каллі"
про припинення юридичної особ и
за участю представників ст орін:
в судове засідання п рибув представник позивача Мороз С.О. (дов.від 20.04.10р. №2260/9/10)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Киє ва до Приватного підприємств а «КАЛЛІ»про скасування (при пинення) державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 17.06.20 10 року о 15 год. 33 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інсп екція у Дніпровському районі м.Києва звернулася до суду з п озовом про скасування (припи нення) державної реєстрації суб' єкта підприємницької д іяльності Приватного підпри ємства «КАЛЛІ». В обґрунтува ння позовних вимог покликаєт ься на те, що відповідач зареє стрований як платник податкі в 09.04.1998р. За результатами переві рки встановлено, що звіти про фінансово-господарську діял ьність до податкових органів не подавав з вересня 2007року і п о теперішній час. На думку поз ивача, відповідач порушив ви моги абз.5 п.2 ст.38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб - підприємців», відповідно до якої, за неподання звітності протягом року до органів под аткової служби податкових де кларацій, документів фінансо вої звітності відповідно до закону є підставою для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов' язано з банкрутс твом юридичної особи. А тому п росить суд скасувати (припин ити) державну реєстрацію від повідача у зв' язку з поруше нням вимог чинного законодав ства.
Відповідач до суду не з' яв ився, судом направлялась ухв ала про відкриття провадженн я у справі та повістки про вик лик відповідача в судове зас ідання за адресою, яка зазнач ена в ЄДРПОУ (витяг станом на 1 2.06.2009 року). Відповідно до ч. 3 ст. 4 З акону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» зміни до установчих документ ів юридичної особи, а також зм іна прізвища та/або імені, та/а бо по батькові (далі - імені) аб о місця проживання фізичної особи - підприємця підлягают ь обов'язковій державній реє страції шляхом внесення відп овідних змін до записів Єдин ого державного реєстру в пор ядку, встановленому цим Зако ном. Якщо відомості, які підля гають внесенню до Єдиного де ржавного реєстру, були внесе ні до нього, то такі відомості вважаються достовірними і м ожуть бути використані в спо рі з третьою особою, доки до ни х не внесено відповідних змі н (ч. 1 ст. 18 Закону). З огляду на за значене, суд вважає, що відпов ідач повідомлений належним ч ином, за таких обставин, непри буття в судове засідання пре дставника відповідача не є п ерешкодою для розгляду справ и.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши ф актичні обставини, на яких ґр унтується позов, оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до висновку, що позов с лід задовольнити з наступних підстав.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов' язаний неухильно д одержуватися Конституції Ук раїни та законів України, не п осягати на права і свободи, че сть і гідність інших людей. Не знання законів не звільняє в ід юридичної відповідальнос ті (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування »передбачено обов'язок платн иків податків і зборів (обов'я зкових платежів) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни, допускати посадов их осіб державних податкових органів до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а також для пе ревірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (об ов' язкових платежів).
Витягом з ЄДРПОУ станом на 1 8.09.2009 року підтверджується, що в ідповідач знаходиться за адр есою: 02094, м.Київ, вул. Попудренка , 42. Заборгованість по податка х, зборах (обов' язкових плат ежах) станом на квітень 2009 року у відповідача відсутня.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року з наступними змінами і д оповненнями, підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є: визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом; нев ідповідність мінімального р озміру статутного фонду юрид ичної особи вимогам закону; н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»органам держа вної податкової служби надан о право звертатися у передба чених законом випадках до су ду з заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб' єкта г осподарювання.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подає о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, чим порушив норми чин ного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
У зв' язку з наявністю доку ментально підтвердженої під стави для припинення юридичн ої особи, позовні вимоги пози вача обґрунтовані матеріала ми справи, відповідають чинн ому законодавству і підлягаю ть задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію суб' єкта пі дприємницької діяльності: ПП «КАЛЛІ»(код ЄДРПОУ - 25589471, юрид ична адреса: 02094, м.Київ, вул. Попу дренка,42 ).
У день набрання постано вою законної сили направити її державному реєстратору Дн іпровського району м. Києва д ля внесення до Єдиного держа вного реєстру запису про суд ове рішення та вчинення дій щ одо проведення процедури при пинення державної реєстраці ї юридичної особи у встановл еному законом порядку.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9931792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні