ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 червня 2010 року 15:30 № 2а-16068/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Качура І.А. при секретарі судового засід ання Черненко О.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Окара"
про припинення юридичної особ и
за участю представників ст орін:
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом Д ержавної податкової інспекц ії у Дніпровському районі м. К иєва до Товариства з обмежен ою відповідальністю "ОКАРА" п ро скасування (припинення) де ржавної реєстрації юридично ї особи.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 17.06.2010 ро ку о 15 год. 30 хв. проголошено вст упну та резолютивну частини постанови. Виготовлення пост анови у повному обсязі відкл адено, про що повідомлено сто рін після проголошення вступ ної та резолютивної частини постанови в судовому засідан ні з урахуванням вимог ч.4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі м.Києва звернулася до суду з п озовом про скасування (припи нення) державної реєстрації юридичної особи: Товариства з обмеженою відповідальніст ю "ОКАРА". В обґрунтування позо вних вимог покликається на т е, що відповідач зареєстрова ний як платник податків 03.03.2000р. За результатами перевірки вс тановлено, що звіти про фінан сово-господарську діяльніст ь до податкових органів не по давав з 26.07.2007р. і по теперішній ч ас. На думку позивача, відпові дач порушив вимоги абз.5 п.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фіз ичних осіб - підприємців", відп овідно до якої, за неподання з вітності протягом року до ор ганів податкової служби пода ткових декларацій, документі в фінансової звітності відпо відно до закону є підставою д ля постановлення судового рі шення щодо припинення юридич ної особи, що не пов'язано з ба нкрутством юридичної особи. А тому просить суд скасувати (припинити) державну реєстра цію відповідача у зв'язку з по рушенням вимог чинного закон одавства.
Відповідач до суду не з'явив ся, судом направлялась ухвал а про відкриття провадження у справі та повістки про викл ик відповідача в судове засі дання за адресою, яка зазначе на в ЄДРПОУ (витяг станом на 18.09 .2009 року). Відповідно до ч. 3 ст. 4 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців" зм іни до установчих документів юридичної особи, а також змін а прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Я кщо відомості, які підлягают ь внесенню до Єдиного держав ного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вваж аються достовірними і можуть бути використані в спорі з тр етьою особою, доки до них не вн есено відповідних змін (ч. 1 ст . 18 Закону). З огляду на зазначен е, суд вважає, що відповідач по відомлений належним чином, з а таких обставин, неприбуття в судове засідання представ ника відповідача не є перешк одою для розгляду справи.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до висновку, що позов слі д задовольнити з наступних п ідстав.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов'язаний неухильно до держуватися Конституції Укр аїни та законів України, не по сягати на права і свободи, чес ть і гідність інших людей. Нез нання законів не звільняє ві д юридичної відповідальност і (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и "Про систему оподаткування " передбачено обов'язок платн иків податків і зборів (обов'я зкових платежів) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни, допускати посадов их осіб державних податкових органів до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів чи пов'яз ані з утриманням об'єктів опо даткування, а також для перев ірок з питань обчислення і сп лати податків і зборів (обов'я зкових платежів).
Витягом з ЄДРПОУ станом на 1 8.09.2009 року підтверджується, що в ідповідач знаходиться за адр есою: 02094, м.Київ, бул. Верховної Р ади, б.19-а, кв.45. Заборгованіс ть по податках, зборах (обов'яз кових платежах) станом на сер пень 2009 року у відповідача від сутня.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року з наступними змінами і д оповненнями, підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є: визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом; нев ідповідність мінімального р озміру статутного фонду юрид ичної особи вимогам закону; н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органам держав ної податкової служби надано право звертатися у передбач ених законом випадках до суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб'єкта гос подарювання.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подає о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, чим порушив норми чин ного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
У зв'язку з наявністю докуме нтально підтвердженої підст ави для припинення юридичної особи, позовні вимоги позива ча обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинном у законодавству і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію юридичної ос оби: ТОВ "ОКАРА" (код ЄДРПОУ - 30784653, юридична адреса: 02094, м.Київ, бул . Верховної Ради, б.19-а, кв.45 ).
У день набрання постановою законної сили направити її д ержавному реєстратору Дніпр овського району м. Києва для в несення до Єдиного державног о реєстру запису про судове р ішення та вчинення дій щодо п роведення процедури припине ння державної реєстрації юри дичної особи у встановленому законом порядку.
Суддя І.А. Качур
Дата ухвалення рішення | 17.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9931796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні