ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 червня 2010 року 11:36 № 2а-16716/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Качура І.А. при секретарі судового засід ання Черненко О.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Ексімаконт акт"
про скасування державної реєс трації
за участю представників ст орін:
в судове засідання прибув представник позивача Мель ник Р.В. (дов.від 11.01.10р. №4/10-021)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Святошинському районі м. Ки єва до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Ексімако нтакт" про скасування (припин ення) державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності - юридичної особи.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 16.06.2010 ро ку о 11 год. 36 хв. проголошено вст упну та резолютивну частини постанови. Виготовлення пост анови у повному обсязі відкл адено, про що повідомлено сто рін після проголошення вступ ної та резолютивної частини постанови в судовому засідан ні з урахуванням вимог ч.4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інспе кція у Святошинському районі м.Києва звернулася до суду з п озовом про скасування (припи нення) державної реєстрації суб'єкта підприємницької дія льності - юридичної особи: Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Ексімаконтакт". В об ґрунтування позовних вимог п окликається на те, що відпові дач зареєстрований як платни к податків 01.11.2001р. За результата ми перевірки встановлено, що звіти про фінансово-господа рську діяльність до податков их органів не подавав з лютог о 2007 року. На думку позивача, ві дповідач порушив вимоги абз. 5 п.2 ст.38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних т а фізичних осіб - підприємців ", відповідно до якої, за непод ання звітності протягом року до органів податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і відповідно до закону є підс тавою для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи. А тому просить суд скас увати (припинити) державну ре єстрацію відповідача у зв'яз ку з порушенням вимог чинног о законодавства.
Відповідач до суду не з'явив ся, судом направлялась ухвал а про відкриття провадження у справі та повістки про викл ик відповідача в судове засі дання за адресою, яка зазначе на витягу з ЄДРПОУ станом на 21 .04.2010р. та довідці про включення до ЄДРПОУ №5586 від 27.03.2002р.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" зміни д о установчих документів юрид ичної особи, а також зміна прі звища та/або імені, та/або по б атькові (далі - імені) або місц я проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов 'язковій державній реєстраці ї шляхом внесення відповідни х змін до записів Єдиного дер жавного реєстру в порядку, вс тановленому цим Законом. Якщ о відомості, які підлягають в несенню до Єдиного державног о реєстру, були внесені до ньо го, то такі відомості вважают ься достовірними і можуть бу ти використані в спорі з трет ьою особою, доки до них не внес ено відповідних змін (ч. 1 ст. 18 З акону). З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач пов ідомлений належним чином, за таких обставин, неприбуття в судове засідання представни ка відповідача не є перешкод ою для розгляду справи.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши фак тичні обставини, на яких ґрун тується позов, оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд прихо дить до висновку, що позов слі д задовольнити з наступних п ідстав.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов'язаний неухильно до держуватися Конституції Укр аїни та законів України, не по сягати на права і свободи, чес ть і гідність інших людей. Нез нання законів не звільняє ві д юридичної відповідальност і (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и "Про систему оподаткування " передбачено обов'язок платн иків податків і зборів (обов'я зкових платежів) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни, допускати посадов их осіб державних податкових органів до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів чи пов'яз ані з утриманням об'єктів опо даткування, а також для перев ірок з питань обчислення і сп лати податків і зборів (обов'я зкових платежів).
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року з наступними змінами і д оповненнями, підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є: визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом; нев ідповідність мінімального р озміру статутного фонду юрид ичної особи вимогам закону; н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" органам держав ної податкової служби надано право звертатися у передбач ених законом випадках до суд у з заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб'єкта гос подарювання.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подає о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, чим порушує норми чин ного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
У зв'язку з наявністю докуме нтально підтвердженої підст ави для припинення юридичної особи, позовні вимоги позива ча обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинном у законодавству і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задоволь нити.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію суб'єкта під приємницької діяльності - юр идичної особи ТОВ "Ексімакон такт" (код ЄДРПОУ - 31753055, юридична адреса: 03134 м.Київ, вул.Проектна , 3).
У день набрання постановою законної сили направити її д ержавному реєстратору Свято шинського району м. Києва для внесення до Єдиного державн ого реєстру запису про судов е рішення та вчинення дій щод о проведення процедури припи нення державної реєстрації ю ридичної особи у встановлено му законом порядку.
Суддя І.А. Качур
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9931800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні