ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 червня 2010 року 10:08 № 2а-16699/09/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Качура І.А. при секретарі судового засід ання Черненко О.В. розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву
за позовом Державна податкова інспе кція у Святошинському районі м. Києва
до Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Енергопромр езерв"
про скасування державної реєс трації
за участю представників ст орін:
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за позовом Державної податкової інспек ції у Святошинському районі м. Києва до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Енер гопромрезерв»про скасуванн я (припинення) державної реєс трації - юридичної особи.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 16.06.20 10 року о 10 год. 08 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .4 ст. 167 КАС України
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інсп екція у Святошинському район і м.Києва звернулася до суду з позовом про скасування (прип инення) державної реєстрації юридичної особи: Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Енергопромрезерв». В обґр унтування позовних вимог пок ликається на те, що відповіда ч зареєстрований як платник податків 31.05.2001р. За результатам и перевірки встановлено, що з віти про фінансово-господарс ьку діяльність до податкових органів не подавав з жовтня 20 02року. На думку позивача, відп овідач порушив вимоги абз.5 п.2 ст.38 Закону України «Про держ авну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців », відповідно до якої, за непод ання звітності протягом року до органів податкової служб и податкових декларацій, док ументів фінансової звітност і відповідно до закону є підс тавою для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' я зано з банкрутством юридично ї особи. А тому просить суд ска сувати (припинити) державну р еєстрацію відповідача у зв' язку з порушенням вимог чинн ого законодавства.
Відповідач до суду не з' яв ився, судом направлялась ухв ала про відкриття провадженн я у справі та повістки про вик лик відповідача в судове зас ідання за адресою, яка зазнач ена в свідоцтві про державну реєстрація від 07.05.2001р. та довід ці про включення до ЄДРПОУ №402 3 від 16.05.2001р.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»змін и до установчих документів ю ридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Я кщо відомості, які підлягают ь внесенню до Єдиного держав ного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вваж аються достовірними і можуть бути використані в спорі з тр етьою особою, доки до них не вн есено відповідних змін (ч. 1 ст . 18 Закону). З огляду на зазначен е, суд вважає, що відповідач по відомлений належним чином, з а таких обставин, неприбуття в судове засідання представ ника відповідача не є перешк одою для розгляду справи.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши ф актичні обставини, на яких ґр унтується позов, оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при ходить до висновку, що позов с лід задовольнити з наступних підстав.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов' язаний неухильно д одержуватися Конституції Ук раїни та законів України, не п осягати на права і свободи, че сть і гідність інших людей. Не знання законів не звільняє в ід юридичної відповідальнос ті (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування »передбачено обов'язок платн иків податків і зборів (обов'я зкових платежів) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; пода вати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів); с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) у встановлені законам и терміни, допускати посадов их осіб державних податкових органів до обстеження примі щень, що використовуються дл я одержання доходів чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а також для пе ревірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (об ов' язкових платежів).
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15.05.200 3 року з наступними змінами і д оповненнями, підставами для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язано з банк рутством юридичної особи, зо крема є: визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить ус тановчим документам, або так ої, що заборонена законом; нев ідповідність мінімального р озміру статутного фонду юрид ичної особи вимогам закону; н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону; наяв ність в Єдиному державному р еєстрі запису про відсутніст ь юридичної особи за вказани м її місцезнаходженням.
Згідно п. 17 ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні»органам держа вної податкової служби надан о право звертатися у передба чених законом випадках до су ду з заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 59 Господ арського кодексу України при пинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюєтьс я шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, пе ретворення) або ліквідації - з а рішенням власника (власник ів) чи уповноважених ним орга нів, за рішенням інших осіб - з асновників суб'єкта господар ювання чи їх правонаступникі в, а у випадках, передбачених ц им Кодексом, - за рішенням суду .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій віднесено, зокрема, ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб' єкта г осподарювання.
Скасування державної реєс трації суб'єкта господарюван ня провадиться за рішенням с уду, що є підставою для ліквід ації даного суб'єкта господа рювання відповідно до статті 59 Господарського кодексу Укр аїни.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не подає о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності, чим порушує норми чин ного законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
У зв' язку з наявністю доку ментально підтвердженої під стави для припинення юридичн ої особи, позовні вимоги пози вача обґрунтовані матеріала ми справи, відповідають чинн ому законодавству і підлягаю ть задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Скасувати (припинити) держ авну реєстрацію юридичної ос оби: Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Енергопро мрезерв»(код ЄДРПОУ - 31481584, юри дична адреса: 03148 м.Київ, вул. Г ната Юри, 9, кв.414).
У день набрання постано вою законної сили направити її державному реєстратору Св ятошинського району м. Києва для внесення до Єдиного держ авного реєстру запису про су дове рішення та вчинення дій щодо проведення процедури п рипинення державної реєстра ції юридичної особи у встано вленому законом порядку.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2010 |
Оприлюднено | 21.07.2010 |
Номер документу | 9931807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні