Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
01 вересня 2021 р. Справа №805/4654/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голуб В.А., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фону України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн,-
У С Т А Н О В И В:
У грудні 2017 року Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн.
18 серпня 2021 року представник Головного управління Пенсійного фону України в Луганській області надав до суду заяву про заміну боржника у виконавчому листі по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн.
В обґрунтування вищезазначеної заяви заявник посилається на те, що рішенням Дружківського міського суду Донецької області від 15.01.2021 по справі № 229/5356/20 було скасовано реєстраційний запис про зміну місцезнаходження Державного підприємства Антрацит та його відокремлених підрозділів, за адресою: Україна, 84200, Донецька обл., місто Дружківка, вулиця Радченко, будинок 60, офіс 24. Оскільки рішення набрало законної сили, на сьогодні за даними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань юридична адреса Державного підприємства Антрацит в особі Відокремленого підрозділу Навчально-курсовий комбінат : вул. Будівельна, буд. 15, м. Антрацит, Луганська область, 94601. Відповідно до пункту 1 розділу II Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162, взяття на облік платників єдиного внеску, на яких поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755, здійснюється контролюючим органом за їх місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом № 755, у день отримання зазначених відомостей контролюючим органом.
18.03.2021 відповідача взято на облік Рубіжанським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області, оскільки відповідно до постанови Правління Пенсійного фонду України № 9-1 від 16.08.2016, повноваження з обслуговування страхувальників Антрацитівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області надано Управлінню Пенсійного фонду України в м. Рубіжному Луганської області.
Поряд цим, 22.06.2021 Рубіжанське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області реорганізоване шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України» .
З огляду на вищевикладене, заявник просить суд замінити сторону за виконавчим листом № 805/4654/17-а, виданим 26.03.2018, а саме стягувача з Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи заявник та сторони до суду не з`явились, заявник просив суд розглянути заяву без його участі, у зв`язку з чим суд на підставі ст.ст.205 та 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розглядає заяву в письмовому провадженні.
Розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фону України в Луганській області, суд встановив наступне.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 19.02.2018 року адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн, задоволено повністю. Стягнуто з Державного підприємства Антрацит на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по списку № 2 за період з жовтня 2017 року по листопад 2017 року в сумі 3 337, 70 грн.
26.03.2018 року Донецьким окружним адміністративним судом було видано управлінню виконавчий лист по справі № 805/4654/17-а.
Ухвалою від 02.08.2018 суд задовольнив заяву Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про заміну сторони у виконавчому провадженні по адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн. Замінив стягувача у виконавчому провадженні № 56184698, а саме Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області на Костянтинівсько-Дружківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області.
В свою чергу, рішенням Дружківського міського суду Донецької області від 15.01.2021 у справі № 229/5356/20 скасовано реєстраційний запис про зміну місцезнаходження Державного підприємство «АНТРАЦИТ» та його відокремлених підрозділів, за адресою: Україна, 84200, Донецька обл., місто Дружківка, вулиця Радченко, будинок 60, офіс 24.
За даними Єдиного державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань юридична адреса Державного підприємства «АНТРАЦИТ» та його відокремленого підрозділу шахта «Комсомольська» - 94613, Луганська обл., місто Антрацит, вулиця Ростовська, будинок 38.
Отже, наразі відповідач перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фону України в Луганській області, про що свідчить акт прийому-передачі платника страхових внесків від 29.04.2021.
08.06.2021 виконавчий лист було повернуто державним виконавцем за п. 5 ст. 37 Закону України Про виконавче провадження .
Враховуючи вищевикладене, заявник звернувся до суду із заявою про заміну боржника у виконавчому листі.
На переконання суду, заява Головного управління Пенсійного фону України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі підлягає задоволенню, з наступних мотивів.
Відповідно до пункту 1 розділу II Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162, взяття на облік платників єдиного внеску, на яких поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755, здійснюється контролюючим органом за їх місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом № 755, у день отримання зазначених відомостей контролюючим органом.
Суд зазначає, що відповідно до постанови Правління Пенсійного фонду України «Про здійснення повноважень з обслуговування страхувальників» від 12.05.2015 № 9-1, обслуговування страхувальників, які перебувають на обліку в управліннях Фонду, що тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, на період проведення антитерористичної операції, зокрема здійснення обліку платежів, що надходять на рахунки органів Пенсійного фонду України, відкриті в установах АТ «Ощадбанк» , прийняття звітності, передбаченої законодавством, зняття з обліку страхувальників в органах Пенсійного фонду України, надання довідок, встановлених законодавством, формування звітності та виконання завдань, передбачених пп.2-4, 6, 9-12, 16, 19 п.4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 № 28-2, здійснювати управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об`єднаним управлінням Донецької та Луганської областей згідно з додатком до цієї постанови (далі - управління Фонду, які здійснюють повноваження з обслуговування страхувальників).
Цією ж постановою затверджено перелік управлінь Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об`єднаних управлінь Донецької та Луганської областей, які здійснюють повноваження з обслуговування страхувальників на період проведення антитерористичної операції, згідно якого повноваження Антрацитівського об`єднаного управління Пенсійного фонду України покладено на УПФУ в м. Рубіжному.
Отже, у зв`язку зі зміною адреси відповідача, Державне підприємство «АНТРАЦИТ» наразі перебуває на обліку у Рубіжанському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України у Луганській області.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 925 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України» Кабінет Міністрів України реорганізував деякі територіальні органи Пенсійного фонду України в Донецькій та Луганській областях шляхом приєднання до головних управлінь Пенсійного фонду України в Донецькій та Луганській областях за переліком згідно з додатком.
Згідно вказаної постанови Рубіжанське об`єднане управління Пенсійного фонду України у Луганській області приєднується до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Верховний Суд в постанові від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а, в ухвалі від 19.07.2021 у справі № 360/2968/20 зазначав, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що перехід прав та обов`язків від одного суб`єкта владних повноважень владних повноважень до іншого, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення суб`єкта владних повноважень як юридичної особи, що вибув з публічних правовідносин.
Згідно з ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Доказів повторного звернення до органів виконавчої служби після повернення виданого у цій справі виконавчого документу в виконавчому провадженні та відкриття виконавчого провадження знов суду не надано.
Водночас, згідно з ч.5 ст.37 «Про виконавче провадження» повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону, крім випадків, коли виконавчий документ не підлягає виконанню або покладені виконавчим документом на боржника зобов`язання підлягають припиненню відповідно до умов угоди про врегулювання спору (мирової угоди), укладеної між іноземним суб`єктом та державою Україна на будь-якій стадії урегулювання спору або розгляду справи, включаючи стадію визнання та виконання рішення, незалежно від дати укладення такої угоди.
За приписами ч.4 ст.379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Як вже зазначалось вище, ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 02.08.2018 замінено стягувача - Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області на правонаступника - Костянтинівсько-Дружківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області.
За таких обставин, беручи до уваги наведене вище суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення поданої заяви та заміни стягувача у виконавчому листі, виданому у цій справі, шляхом заміни стягувача у виконавчому листі з Костянтинівсько-Дружківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Керуючись ст. ст. 14, 245, 248, 256, 378, 379 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
Заяву про Головного управління Пенсійного фону України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі по справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Дружківці Донецької області до Державного підприємства Антрацит про стягнення заборгованості в розмірі 3 337, 70 грн, - задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому листі від 26.03.2018 по справі № 805/4654/17-а, а саме Костянтинівсько-Дружківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області на Головне управління Пенсійного фону України в Луганській області (код ЄДРПОУ 21782461, Україна, 93404, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вулиця Шевченка, будинок 9).
Повний текст ухвали складено 01.09.2021.
Ухвала може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Голуб
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2021 |
Оприлюднено | 06.09.2021 |
Номер документу | 99356896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні