Рішення
від 02.09.2021 по справі 640/23211/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 вересня 2021 року м. Київ № 640/23211/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу:

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будінарт

до Міської ради міста Кропивницького

про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Будінарт (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міської ради міста Кропивницького (далі - відповідач), в якому просить: визнати протиправною бездіяльність Міської ради міста Кропивницького у формі неприйняття обов`язкового рішення та зобов`язати Міську раду міста Кропивницького прийняти рішення про надання дозволу на продаж Товариству з обмеженою відповідальністю Будінарт земельної ділянки площею 0,0060 га, кадастровий номер 3510100000:06:063:0042, що знаходиться за адресою: м. Кропивницький, вул. Добровольського, 22-6, без зміни цільового призначення.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю Будінарт відповідно до договору про купівлю-продаж, зареєстрованого в реєстрі за №405 від 29 травня 2020 року, придбало об`єкт нерухомого майна - нежитлову будівлю, що розташована за адресою: м. Кропивницький, вул. Добровольського, 22-б. У подальшому, позивач звернувся до Міської ради міста Кропивницького із заявою про надання дозволу на придбання земельної ділянки з кадастровим номером 3510100000:06:063:0042, на якій знаходиться придбаний позивачем об`єкт нерухомості. Відповідач направив лист-відповідь №4361/52-0526 від 03 вересня 2020 року, у якому запропонував звернутися до Міської ради міста Кропивницького із заявою щодо передачі в оренду зазначеної земельної ділянки. Не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо неприйняття рішення по суті заяви, ТОВ Будінарт звернулось до суду з позовною заявою.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 жовтня 2020 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Представник відповідача у відзиві на позов заперечував проти задоволення позовних вимог , у зв`язку з тим, що Міською радою міста Кропивницького не вчинено будь-якої протиправної бездіяльності, оскільки Управлінням земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Міської ради міста Кропивницького не підготовлено проект рішення з питання надання та/або відмови у надані дозволу на розробку проектів відведення земельних ділянок у власність позивачу, та не було подано до управління апарату Міської ради й міського голови для його включення до порядку денного сесії.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

29 травня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Будінарт придбало об`єкт нерухомого майна згідно з договором купівля-продажу, зареєстрованого в реєстрі за №405 від 29 травня 2020 року, що розташований за адресою : м. Кропивницький, вул. Добровольського, 22-б.

30 липня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Будінарт звернулось із заявою вих.№30/07/20, в якій просило прийняти рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 3510100000:06:063:0042) (якщо такий проект відсутній) та/або прийняти рішення про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 3510100000:06:063:0042), долучивши при цьому документи, які посвідчують право власності на нерухоме майно, розташоване на земельній ділянці, копію установчих документів юридичної особи та згоду на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

03 вересня 2020 року листом Міської ради міста Кропивницького №4361/52-0526 позивача повідомлено про розгляд його заяви та запропоновано звернутися до відповідача із заявою щодо передачі в оренду зазначеної земельної ділянки.

Незгода позивача з бездіяльністю Міської ради міста Кропивницького щодо неприйняття рішення по суті заяви, зумовила звернутися до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання відповідно до закону регулювання земельних відносин.

Пунктами 8 та 9 частини 4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання.

Відповідно до частина 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Частина 13 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначає, що пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно частини 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною 4 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рішення сільської, селищної, міської ради у п`ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов`язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності.

Частиною 1 статті 2 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Відповідно до пункту "а" частини 1 статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 127 Земельного кодексу України визначає, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом. Продаж земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) на конкурентних засадах у формі аукціону здійснюється у випадках та порядку, встановлених главою 21 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 128 Земельного кодексу України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 128 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Частиною 3 статті 128 Земельного кодексу України визначено, що орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Положеннями чинного законодавства чітко визначені, як підстави, порядок, строки, процедура надання відповідачем дозволу зацікавленим громадянам на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, так і чітко визначені для відповідача порядок, строки, відповідна процедура та підстави для відмови у наданні такого дозволу, а так само і форма прийнятих відповідних рішень.

Так, за результатами розгляду відповідної заяви відповідач у місячний строк повинен або надати дозвіл на розроблення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи надати відмову у наданні такого дозволу.

Аналогічний правовий підхід викладено в постанові Верховного Суду від 17 квітня 2018 року по справі №826/8107/16.

За змістом Регламенту Міської ради міста Кропивницького, порядок денний сесії ради формує міський голова та проводить консультації з погоджувальною радою відповідно до: затвердженого перспективного плану роботи ради; пропозицій секретаря міської ради; пропозицій депутатських фракцій, постійних комісій, депутатів; пропозицій виконавчого комітету, виконавчих органів ради; пропозицій, внесених у порядку місцевих ініціатив, громадських слухань, петицій.

Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вносити суб`єкти владних повноважень, визначені законодавством, а також громадяни України - члени територіальної громади в порядку, визначеному законодавством, статутом громади та рішеннями ради.

Проекти рішень міської ради, оформлені у встановленому Регламентом порядку, передаються виконавцями до управління апарату міської ради не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку роботи пленарного засідання у кількості 65 примірників (62 - зменшені, 3 великі) для проведення організаційно-технічних заходів та в подальшому останні включаються міським головою до проекту порядку денного пленарного засідання сесії міської ради та вносяться на сесію.

Згідно з пунктами 3.1.2, 3.1.6 Положення про Управління земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Міської ради міста Кропивницького, затвердженого рішенням Міської ради міста Кропивницького від 21 грудня 2017 року № 1398, підготовка пропозицій з питання передачі у власність земельних ділянок за наслідками розгляду заяв громадян, а також підготовка проектів рішень міської ради про надання дозволу фізичним та юридичним особам на розроблення документації із землеустрою належить до повноважень Управління земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Міської ради міста Кропивницького.

Отже, розробка відповідного проекту рішення належить до повноважень, в даному випадку, Управління земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Міської ради міста Кропивницького.

З матеріалів справи вбачається, що проект рішення Управлінням земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Міської ради міста Кропивницького щодо надання дозволу на продаж Товариству з обмеженою відповідальністю Будінарт земельної ділянки площею 0,0060 га, кадастровий номер 3510100000:06:063:0042, що знаходиться за адресою: м. Кропивницький, вул. Добровольського, 22-6, без зміни цільового призначення згадуваним Управлінням не розроблявся та відповідачу на розгляд не передавався.

При цьому, суд наголошує, що відмова Управління земельних відносин та охорони навколишнього природнього середовища Міської ради міста Кропивницького надати позивачу дозвіл на викуп та проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, оформлена листом від 03 вересня 2020 року №4361/52-0526, не є предметом розгляду даної справи та взагалі позивачем не оскаржується.

З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку про відсутність бездіяльності відповідача щодо розгляду заяви позивача.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем не доведено наявність протиправної бездіяльності відповідача, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов не підлягає задоволенню у повному обсязі.

Зважаючи, що у задоволенні позову сторони відмовлено, а іншими учасниками справи судові витрати не понесені, - судові витрати не підлягають розподілу відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-243, 250, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва ,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Будінарт відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення", Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя А.І. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.09.2021
Оприлюднено06.09.2021
Номер документу99360637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/23211/20

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 14.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Файдюк Віталій Васильович

Рішення від 02.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні