Ухвала
від 30.08.2021 по справі 127/22715/21
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/22715/21

Провадження № 1-кс/127/10224/21

У Х В А Л А

Іменем України

30 серпня 2021 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницького області в складі

слідчого судді ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2 ,

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши в судовому засіданні в м. Вінниці в залі суду клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення обшуку, в якому просила надати дозвіл на проведення обшуку в ОК «ЖБК «Міленіум Плюс», який знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330, з метою фіксації, відшукання та вилучення: документів, що стосуються замовлення проекту на об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а, договори підряду на будівництво об`єкту, Акт готовності об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а до експлуатації, проектна документація, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а, експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку; ділова переписка між ОК «ЖБК «Міленіум Плюс» та Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області та Державною будівельною інспекцією України, а також підписаний договір від 03.01.2019 № 14/19 на будівництво житла, додаткові угоди, фінансову звітність, тендерні документи, та інша документація, що підтверджує факт незаконного виконання будівельних робіт та розкрадання бюджетних коштів під час надання послуг з виконання будівельних робіт, а також носії інформації ПЕОМ, ноутбуки, планшети, жорсткі диски, флеш-картки, карти пам`яті, інша комп`ютерна техніка, інші документи фінансово-господарської діяльності ОК «ЖБК «Міленіум Плюс», а також блокноти, записники та чорновики, які мають значення для кримінального провадження.

Клопотання мотивовано тим, що четвертим слідчим відділом (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, за процесуального керівництва Вінницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62021240040000101 від 08.07.2021 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 03.01.2019 Подільським управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 24980188, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 68) та Обслуговуючим кооперативом ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, м. Хмельницький, вул. Степана Бандери, 2/1А, офіс 330) було укладено договір № 14/19 на будівництво житла. Предметом даного договору стала співпраця і участь Подільського УКБ та обслуговуючого кооперативу ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, засновник ОСОБА_5 ) у будівництві багатоквартирного житлового будинку із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями на земельній ділянці площею 0,3100 га із кадастровим номером 6810100000:07:005:0055, яка розташована в АДРЕСА_1 , і яка належить на праві постійного користування Подільському управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України.

Згідно договору, Подільське управління капітального будівництва Міністерства оборони України має пріоритетне право участі у фінансуванні будівництва даного будинку за умови передбачення та виділення фінансового ресурсу на будівництво цього об`єкту у відповідному бюджетному році за рахунок державних капітальних вкладень за бюджетною програмою КПКВ 2101190 Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України. В той же час, відповідно до наказу Міністерства Оборони України № 123 від 22.03.2019 року Про затвердженняПереліку житловихоб`єктів,які передбачаєтьсяфінансувати у2019році за рахунок коштів бюджетної програми КПВП 2101190 Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України, будівництво вищезазначеного будинку взагалі не було заплановано на 2019 рік і бюджетне фінансування на будівництво даного будинку не передбачалось.

04.03.2019 представник Подільського управління капітального будівництва Міністерства оборони України звернувся із заявою до Департаменту архітектури та земельних ресурсів Хмельницької міської ради про видачу містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва - багатоквартирного житлового будинку із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями в АДРЕСА_1 .

22.03.2019 містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва було затверджено наказом управління архітектури та містобудування департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради № 71 та видано замовнику. Відповідно до затверджених містобудівних умов на вищезазначеній земельній ділянці дозволяється будівництво 10 поверхового 72 квартирного односекційного житлового будинку з загальною площею квартир у будинку 3600 м2 та із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями на першому поверсі будівлі (магазин продовольчих товарів) загальною площею 900 м2.

03.03.2021 багатоквартирний житловий будинок із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями в АДРЕСА_1 здано в експлуатацію. Таким чином працівниками управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Хмельницькій області було підтверджено відповідність збудованого будинку проекту та виданим містобудівним умовам, що насправді не відповідає дійсності, оскільки відповідно до містобудівних умов дозволялось будівництво вбудовано-прибудинкових нежитлових приміщень на першому поверсі будівлі загальною площею 900 м2, а реально збудовано 4-ри поверхи вбудовано-прибудинкових нежитлових приміщення загальною площею 2582,77 м2.

Крім того, відповідно до розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні», замовник будівництва зобов`язаний протягом 10 робочих днів після початку будівництва звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єкта будівництва, до якої додаються документи, які підтверджують вартість будівництва об`єкта. При цьому, розмір пайової участі становить для нежитлових будівель та споруд 4 % загальної кошторисної вартості об`єкта; для житлових будинків 2 % вартості будівництва об`єкта. Таким чином, відповідно до вищевикладеного, замовник будівництва (Подільське управління капітального будівництва Міністерства оборони України) зобов`язаний був протягом 10 робочих днів після початку будівництва (дозвіл на початок будівництва видано 13.01.2020) укласти з Хмельницькою міською радою договір про участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури.

Відповідно до розрахунку управління капітального будівництва Хмельницької міської ради, розмір коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Хмельницької міської територіальної громади в даному випадку мав складати 2 408 849 грн.

До даної схеми причетними є працівники ОК «ЖБК «Міленіум Плюс».

Встановлено, що ОК «ЖБК «Міленіум Плюс» знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330.

За вищевказаною адресою можуть зберігатись Акт готовності об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а до експлуатації, проектна документація, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку; ділова переписка між Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області та Державною будівельною інспекцією України, та документи (дозволи, довідки, доручення тощо), які слугували підставою для надання сертифікату готовності об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 а до експлуатації, договори підряду та документи, що стосуються замовлення проекту, а також блокноти, записники та чорновики, на яких може зберігатися інформація щодо неналежного будівництва, що в подальшому може бути підтверджуючим доказом у даному кримінальному провадженні.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що власником будівлі за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330, є ТОВ «Альфа Девелопмент».

Відшукання та вилучення документів, що стосуються виконання будівельних робіт за умовами договору від 03.01.2019 № 14/19 має важливе значення для даного кримінального провадження та його правильної кваліфікації, а також іншої інформації, яка має значення в кримінальному провадженні, та із врахуванням яких, в сукупності з іншими здобутими доказами, буде прийнято обґрунтоване процесуальне рішення у вказаному кримінальному провадженні.

В інший законний спосіб відшукати та вилучити зазначені документи і речі не представляється можливим, оскільки існує ймовірність знищення документації посадовими особами ОК «ЖБК «Міленіум Плюс», а їх вилучення без рішення суду потягне за собою визнання їх неналежними та недопустимими доказами.

Враховуючи вище зазначене, слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.

В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 , клопотання підтримала, за викладених в ньому обставин, просила його задовольнити.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався за фіксації процесу технічними засобами.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання, з огляду та таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

В той же час, згідно з частиною першою статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Обшук - це слідча дія , що являє собою процесуальне примусове обстеження приміщень, місцевості, окремих осіб з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте в результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Фактичною підставою для проведення обшуку є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети. До них, зокрема, можна віднести достатні відомості про те, що знаряддя кримінального правопорушення або майно (речі й цінності), здобуте у результаті його вчинення, а також інші предмети і документи, що мають значення для розкриття правопорушення чи забезпечення цивільного позову, відомості про обставини вчинення кримінального правопорушення знаходяться в певному приміщенні або місці чи в якої-небудь особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК).

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що слідчими четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62021240040000101 від 08.07.2021, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №62021240040000101 від 08.07.2021 вбачається, що на адресу Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому надійшли матеріали правоохоронних та контролюючих державних органів про виявлення фактів вчинення чи підготовки до вчинення кримінальних правопорушень, про те, що посадові особи Подільського управління капітального будівництва Міністерства оборони України, управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Хмельницькій області, ОК "ЖБК Міленіум Плюс" та ТзОВ "Група техсервіс", зловживаючи службовим становищем, спричинили державі тяжкі наслідки.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що 03.01.2019 Подільським управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 24980188, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 68) та Обслуговуючим кооперативом ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, м. Хмельницький, вул. Степана Бандери, 2/1А, офіс 330) було укладено договір № 14/19 на будівництво житла. Предметом даного договору стала співпраця і участь Подільського УКБ та обслуговуючого кооперативу ЖБК Міленіум Плюс (код ЄДРПОУ 41213360, засновник ОСОБА_5 ) у будівництві багатоквартирного житлового будинку із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями на земельній ділянці площею 0,3100 га із кадастровим номером 6810100000:07:005:0055, яка розташована в АДРЕСА_1 , і яка належить на праві постійного користування Подільському управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України.

03.03.2021 багатоквартирний житловий будинок із вбудовано-прибудинковими нежитловими приміщеннями в АДРЕСА_1 здано в експлуатацію. Таким чином, працівниками управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Хмельницькій області було підтверджено відповідність збудованого будинку проекту та виданим містобудівним умовам, що насправді не відповідає дійсності, оскільки відповідно до містобудівних умов дозволялось будівництво вбудовано-прибудинкових нежитлових приміщень на першому поверсі будівлі загальною площею 900 м2, а реально збудовано 4-ри поверхи вбудовано-прибудинкових нежитлових приміщення загальною площею 2582,77 м2.

Крім того, замовник будівництва (Подільське управління капітального будівництва Міністерства оборони України) зобов`язаний був протягом 10 робочих днів після початку будівництва (дозвіл на початок будівництва видано 13.01.2020) звернутися до Хмельницької міської ради із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єкта будівництва та укласти з договір про участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури.

Відповідно до розрахунку управління капітального будівництва Хмельницької міської ради, розмір коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Хмельницької міської територіальної громади в даному випадку мав складати 2 408 849 грн.

Слідчий зазначив, що проведеними слідчими діями та іншими заходами установлено, що до даної схеми причетними є працівники ОК «ЖБК «Міленіум Плюс», яке знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330.

На думку слідчого, за місцем знаходження ОК «ЖБК «Міленіум Плюс», за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330, можуть зберігатись Акт готовності об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а до експлуатації, проектна документація, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а, експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку; ділова переписка між Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області та Державною будівельною інспекцією України, та документи (дозволи, довідки, доручення тощо), які слугували підставою для надання сертифікату готовності об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а до експлуатації, договори підряду та документи, що стосуються замовлення проекту, а також блокноти, записники та чорновики, на яких може зберігатися інформація щодо неналежного будівництва, що в подальшому може бути підтверджуючим доказом у даному кримінальному провадженні.

Обгрунтовуючи клопотання слідчим зазначено, що метою проведення обшуку за місцем знаходження ОК «ЖБК «Міленіум Плюс» є відшукання та вилучення документів, що стосуються виконання будівельних робіт об`єкта будівництва за адресою: м. Хмельницький, вул. Болбочана, 3/2а за умовами договору від 03.01.2019 № 14/19.

Крім того, як зазначає слідчий у клопотанні, з метою встановлення усіх обставин вчинення кримінального правопорушення у вказаному кримінальному провадженні необхідно провести обшук у приміщенні за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330, власником якого є ТОВ «Альфа Девелопмент», оскільки ОК «ЖБК «Міленіум Плюс» здійснює свою діяльність саме за цією адресою.

Однак, жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ОК «ЖБК «Міленіум Плюс» здійснює свою діяльність саме за адресою: м. Хмельницький, вул. Бандери Степана, 2/1А, приміщення (офіс) 330, матеріали справи не містять.

Крім того, як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно пункту 6 частини третьої статті 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. (абз. 2 ч. 3 ст. 234 КПК)

Разом з тим, відповідно до пункту восьмого частини третьої статті 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

Однак, жодних обґрунтувань того, що орган досудового розслідування не може отримати доступ до документів, а саме: Акту готовності об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 до експлуатації, проектної документації, містобудівних умов та обмеження для проектування об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , експертного звіту щодо розгляду проектної документації на будівництво багатоквартирного житлового будинку; ділової переписки між Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Хмельницькій області та Державною будівельною інспекцією України, та документів (дозволи, довідки, доручення тощо), які слугували підставою для надання сертифікату готовності об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 до експлуатації, договорів підряду та документів, що стосуються замовлення проекту, а також блокнотів, записників та чорновиків, на яких може зберігатися інформація щодо неналежного будівництва, у добровільному порядку шляхом їх витребування, відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом матеріали клопотання не містять.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що орган досудового розслідування не позбавлений можливості звернутися до суду з клопотанням про тимчасовий доступ, який відповідно до частини першої статті 159 КПК України полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Таким чином, враховуючи вищенаведене, слідчий суддя вважає клопотання про обшук передчасним та таким, що задоволенню не підлягає.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Хмельницькому ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення30.08.2021
Оприлюднено01.02.2023
Номер документу99371437
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/22715/21

Ухвала від 30.08.2021

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні