Провадження №3/760/5164/21
Справа №760/11249/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП АЗС ОНЛАЙН (11510, Житомирська обл., м. Коростень, Білокоровицьке шосе, буд. 10, ЄДРПОУ 40724941), паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Коростенським МРВ УМВС України в Житомирській обл., 07.11.2000 року, адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , код ДРФО НОМЕР_2 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,
ВСТАНОВИВ:
30.04.2021 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1839/10000/20 від 01.12.2020 року, складеним відносно гр. ОСОБА_1 , з якого вбачається, що 23.11.2020 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Виступовичі - Нова Рудня Київської митниці Держмитслужби, автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 , з Латвії на митну територію України ввезено товар олива антикорозійна ЕСО-4 , вагою брутто/нетто 25 120кг, одержувачем якого виступало ПП АЗС ОНЛАЙН (11510, Житомирська обл., м. Коростень, Білокоровицьке шосе, 10, код ЄДРПОУ 40724941).
Переміщення вантажу через митний кордон України здійснено за митною декларацією типу ІМ/40/ЕА від 22.11.2020 № UA100060/2020/397622 на підставі товаросупровідних документів: СMR від 20.11.2020 № AN 89720, інвойс від 20.11.2020 № AN 89720.
Відправником товару виступала компанія SIA D&P (Trijadibas iela 2a-6, Riga, LV 1048 Latvija).
Відповідно до МД від 22.11.2020 № UA100060/2020/397622 декларантом ТОВ Синтез Груп Україна (код ЄДРПОУ 40313707) ОСОБА_2 в графі 31 заявлені наступні відомості про товар:
- Олива антикорозійна, низької в`язкості ЕСО-4, ТУ 19.2-001:2020. Призначена в якості антикорозійного тимчасового захисту від іржавіння і корозії металів. Використовується для захисту форм від прилипання, для змащування форм при виробництві керамічних та напівфарфорових виробів, в якості мастильно-охолоджуючої рідини, для технічного обслуговування металевих елементів та для виробництва скляних виробів. Технічні характеристики товару, згідно паспорту продукту виробника/відправника: -густина при температурі 15С-832.80kg/m3-об`єм в літрах при 15С - 30163;-температура спалаху - 74,5 С min;-кінематична в`язкість при 40С - 3,837 Mm2/s;-дистиляція (випаровування) при 250С - 31,0 % (V/V);-дистиляція (випаровування) при 350С - 81,0 % (V/V);- вміст сірки - 10,9 mg.kg;- число омилення - 5,6 mgKOH/g. Олива антикорозійна ЕСО-4 з сумарним вмістом нафтопродуктів (вуглеводнів) одержаних з бітумінозних мінералів в кількості76,2% в якості основного компоненту, не містить дисульфіду молібдену, не містить біодизелю. Виробник: SIA "D&P". Країна виробництва: EU .
За МД від 22.11.2020 № UA100060/2020/397622 автоматизованою системою управління ризиками (далі - АСУР) автоматично було згенеровано обов`язкове проведення ряду митних процедур, серед яких проведення ідентифікаційного митного огляду - без розкриття пакувальних місць і без обстеження транспортного засобу (201-1); проведення митного огляду із залученням підрозділу з питань протидії митним правопорушенням митниці для перевірки достовірності заявлених відомостей (211-1); взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД (905-3).
24.11.2020, після доставки в зону діяльності відділу митного оформлення № 1 митного поста Столичний (м. Київ, вул. Новопирогівська, 58), зазначений вантаж був заявлений до митного контролю та митного оформлення за МД типу ІМ/40/ТН № UA100060/2020/397839.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 22.10.2019 № 15819 з додатковими угодами до нього від 21.10.2020 № 20, від 03.11.2020 № 23, укладений між компанією SIA D&P (Латвія) та ПП АЗС ОНЛАЙН (Україна), технічна специфікація на товар від 20.11.2020 № AN 89720, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Згідно з інвойсом від 20.11.2020 № AN 89720, виставленим компанією SIA D&P (Латвія) для ПП АЗС ОНЛАЙН (Україна), фактурна вартість переміщеного через митний кордон України товару олива антикорозійна ЕСО-4 становить 10 550, 40 євро.
Того ж дня, посадовими особами митниці, з урахуванням вимог ст. 320, 338 Митного кодексу України, проведено митний огляд товару, в ході якого, з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТ ЗЕД, взято його проби (зразків) для проведення досліджень (аналізу, експертизи).
24.11.2020 Київською митницею Держмитслужби листом № 7.8-28.3/17/1632 до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби направлено відповідний запит за № UA100060/173.
30.11.2020, на запит Київської митниці Держмитслужби від 24.11.2020 № UA100060/173, листом від 30.11.2020 № 7.17-37-01/1-7/0737 до митниці надійшов висновок Дніпровського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби від 30.11.2020 № 1420003700-0682.
Із вказаного Висновку слідує, що товар являє собою сумішевий продукт, який складається із важкої нафтової фракції - газойль , з додаванням масляної фракції переробки нафти та триацетину. Враховуючи температуру початку кипіння (182,5 °С), відсоток перегонки при 250 °С (36 об.%) та відсоток перегонки при 350 °С (82 об.%) можна зробити висновок, що товар виготовлений на основі газойлів . Вміст нафтопродуктів більше 70% (94,0±0,2мас.%), в якості основного складового. Товар не відноситься до оливи антикорозійної оскільки відсутні антиокислювальні і антикорозійні присадки, та товар виготовлений на основі продуктів первинної переробки нафти ( газойль ). За визначеним показником відсотковий вміст нафтопродуктів товар не відповідає наданій технічній специфікації на товар від 20.11.2020 № AN 89720; у складі товару відсутній біс-(2-етилгексил)адипат) зазначений у паспорті безпеки на товар; за хімічним складом товар не відповідає ТУ 19.2-001:2020 .
Зазначене суперечить відомостям про товар, що містяться у товаросупровідних документах (СMR від 20.11.2020 № AN 89720, інвойс від 20.11.2020 № AN 89720) та в технічній специфікації на товар від 20.11.2020 № AN 89720.
Таким чином, товар сумішевий продукт, який складається із важкої нафтової фракції - газойль , з додаванням масляної фракції переробки нафти та триацетину. Вміст нафтопродуктів більше 70% (94,0±0,2мас.%), в якості основного складового , загальною вагою брутто 25 120 кг, був переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товару, документів, що містять неправдиві відомості щодо його найменування та відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно облікової картки суб`єкта ЗЕД № 101/2017/0000081 керівником ПП АЗС ОНЛАЙН (код ЄДРПОУ 40724941). є гр. ОСОБА_1 .
Отже, ОСОБА_1 вчинив переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та відомості, необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД, на загальну суму 434 472,20 гривень, відповідальність за що передбачено передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
02.12.2020 Київською митницею Держмитслужби винесено Рішення про визначення коду товару №КТ-UA100000-0228-2020, яким код УКТЗЕД, визначений декларантом при подачі МД типу ІМ/40/ДЕ № UA100060/2020/397839, на підставі документів, наданих ОСОБА_1 , змінено з 2710199100 на 2710199900 (ставка ввізного мита не змінилась). (а.с.51-53)
Представник Київської митниці Держмитслужби в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил складений відносно ОСОБА_1 .
Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні пояснив, що для цілей пропуску через державний кордон України, МК України передбачає достатнім здійснити ідентифікацію товарів та маршруту їх слідування, а також суб`єктів зовнішньоекономічних відносин та перевізника. Підхід законодавця є цілком логічним - оскільки мова йде лише про пропуск товару через кордон, питання класифікаційних ознак товару, визначення його коду згідно з УКТ ЗЕД та стягнення податків наданому етапі (переміщення через митний кордон України) дійсно не постають.
Таким чином, очевидно хибними є висновки митниці про те, що технічна специфікація на товар від 20.11.2020 № AN 89720 - це документ, на підставі якого здійснювалось переміщення товару.
Натомість, товар із найменуванням Anti-corrosion oil ЕСО-4 був переміщений на підставі міжнародної товаротранспортної накладної CMR від 20.11.2020 № AN 89720 та інвойсу від 20.11.2020 № AN 89720. Це найменування відповідає домовленості сторін за зовнішньоекономічним контрактом та передбаченій сфері застосування товару.
У протоколі посадова особа митниці посилається на норми пункту 1 частини четвертої статті 335 МК України щодо необхідних для ввезення товарів документів (а. с. 4, абз. 2). Однак, слід звернути увагу й на підпункт б) вказаного пункту, яким встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України митному органу надаються відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.
Тобто, імпортування (ввезення) саме товару Олива антикорозійна, низької в`язкості ЕСО-4 відповідало планам підприємства ПП „АЗС ОНЛАЙН" згідно з укладеним зовнішньоекономічним контрактом.
Той факт, що експертний підрозділ СЛЕД Держмитслужби досліджував компонентний склад товару (та масові частки інгредієнтів у готовій суміші) не дає митниці підстав для викривлення найменування товару: всупереч конкретному комерційному найменуванню - називати товар абстрактною сумішшю вуглеводнів . Жодна норма законодавства України з питань митної справи не дає права митним органам змінювати чи коригувати назву (найменування) товару.
Тому, у митного органу немає законних підстав стверджувати про неправдивість найменування товару зазначеного його виробником і експортером в CMR від 20.11.2020 № AN 89720 та інвойсі від 20.11.2020 № AN 89720.
На підставі наведеного вважає відсутньою об`єктивну сторону адміністративного правопорушення - протиправність дій, які б посягали на встановлений МК України порядок переміщення товарів через митний кордон України, з боку ОСОБА_1 або інших суб`єктів, задіяних у господарській операції ПП „АЗС ОНЛАЙН".
Також, в матеріалах справи відсутні докази того, що товар перемістив через митний кордон України саме ОСОБА_1 . Отже, підставою такого переміщення були документи, яких ОСОБА_1 митному органу, власне, не подавав.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.
Встановлено, що 01.12.2020 року старшим державним інспектором відділу оперативного реагування №1 (у м. Київ та Київській області) Управління протидії митним правопорушенням та контрабанді Київської митниці Держмитслужби Волік В.А. складено відносно ОСОБА_1 протокол №1839/10000/20 про порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України.
На думку митного органу, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю , а саме подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару та його фактичного призначення, на що слід зазначити наступне.
Об`єктом правопорушення, передбаченого статтею 483 МК України, є встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
З аналізу положень статей 198 та 335 МК України вбачається відсутність законодавчо передбаченої необхідності під час переміщення товарів у пунктах пропуску через митний кордон України надавати митному органу (документально підтверджувати) відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
Так, частиною першою статті 198 МК України встановлено, що митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно зі статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
У свою чергу, відповідно до пункту 1 частини першої статті 335 МК України, при перевезенні автомобільним транспортом декларант, уповноважена ним особа або перевізник надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості:
а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність);
б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні);
в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності);
г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів;
ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки;
д) найменування товарів;
е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.
Тобто, для цілей пропуску через державний кордон України, МК України передбачає достатнім здійснити ідентифікацію товарів та маршруту їх слідування, а також суб`єктів зовнішньоекономічних відносин та перевізника. Підхід законодавця є цілком логічним - оскільки мова йде лише про пропуск товару через кордон, питання класифікаційних ознак товару, визначення його коду згідно з УКТ ЗЕД та стягнення податків наданому етапі (переміщення через митний кордон України) дійсно не постають.
Таким чином, висновки митниці про те, що технічна специфікація на товар від 20.11.2020 № AN 89720 - це документ, на підставі якого здійснювалось переміщення товару є необґрунтованим.
Натомість, товар із найменуванням Anti-corrosion oil ЕСО-4 був переміщений на підставі міжнародної товаротранспортної накладної CMR від 20.11.2020 № AN 89720 та інвойсу від 20.11.2020 № AN 89720. Це найменування відповідає домовленості сторін за зовнішньоекономічним контрактом та передбаченій сфері застосування товару.
У протоколі №1839/10000/20 посадова особа митниці посилається на норми пункту 1 частини четвертої статті 335 МК України щодо необхідних для ввезення товарів документів (а. с. 4, абз. 2). Однак, слід звернути увагу й на підпункт б) вказаного пункту, яким встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України митному органу надаються відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України.
Тобто, імпортування (ввезення) саме товару „Олива антикорозійна, низької в`язкості ЕСО-4" відповідало планам підприємства ПП „АЗС ОНЛАЙН" згідно з укладеним зовнішньоекономічним контрактом.
Той факт, що експертний підрозділ СЛЕД Держмитслужби досліджував компонентний склад товару (та масові частки інгредієнтів у готовій суміші) не дає митному органу підстав для викривлення найменування товару: всупереч конкретному комерційному найменуванню - називати товар абстрактною сумішшю вуглеводнів . Жодна норма законодавства України з питань митної справи не дає права митним органам змінювати чи коригувати назву (найменування) товару. Тому, у митного органу немає законних підстав стверджувати про неправдивість найменування товару зазначеного його виробником і експортером в CMR від 20.11.2020 № AN 89720 та інвойсі від 20.11.2020 № AN 89720.
Твердження митного органу стосовно неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, залишились неконкретизованими як у протоколі про порушення митних правил, так і в доводах представника, не вказано, які саме відомості у поданих при переміщенні через митний кордон України документах є неправдивими.
Слід зазначити, що класифікаційне питання вирішувалось спеціалізованим підрозділом митниці 02.12.2020 (рішення про визначення коду товар № KT-UA100000-0228-2020), у той час, як моментом виявлення порушення митних правил представник митниці вважає отримання експертного висновку СЛЕД Держмитслужби від 30.11.2020 року.
Отже, висновків про те, які саме відомості необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД, посадові особи митного органу дійшли ще до початку класифікаційної роботи спеціалізованим підрозділом.
Такий підхід вказує на вихід поза межі повноважень та порушення Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 650 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 липня 2012 року за №1085/21397.
На підставі викладеного, прихожу до висновку про відсутність об`єктивної сторони адміністративного правопорушення - протиправних дій, які б посягали на встановлений МК України порядок переміщення товарів через митний кордон України, з боку ОСОБА_1 або інших суб`єктів, задіяних у господарській операції ПП „АЗС ОНЛАЙН".
Диспозиція частини першої статті 483 МК України конкретизує безпосередній об`єкт правопорушень, родовою ознакою яких є посягання на встановлений законом порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Відповідно, ключовою ознакою об`єктивної сторони порушення митних правил за цією статтею є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією розуміється активна поведінка (вчинок) особи, в якій виражена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
У матеріалах справи відсутні докази того, що товар перемістив через митний кордон України саме ОСОБА_1 . Отже, підставою такого переміщення були документи, яких ОСОБА_1 митному органу, власне, не подавав.
Нормою пункту 1 статті 195 МК України встановлено, що переміщення товарів через митний кордон України здійснюється у пунктах пропуску через державний кордон України, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Таким чином, що ОСОБА_1 не здійснював переміщення товару через митний кордон України. За фактом, як зазначено у CMR від 20.11.2020 № AN 89720, таке переміщення виконано перевізником ПП „ТРАНС ПЕТРОЛЬ" (а. с. 21; копія договору від 13.01.2020 № АЗС-2020/1 на перевезення вантажів додається). Не перебуваючи особисто у пункті пропуску Виступовичі - Нова Рудня , ОСОБА_1 не міг вчинити будь-яких дій, що складають об`єктивну сторону передбаченого статтею 483 МК України правопорушення.
Наведені вище факти свідчать про те, що ОСОБА_1 не був суб`єктом переміщення товарів через митний кордон України та, відповідно, не може суб`єктом інкримінованого йому правопорушення.
Згідно з протоколом №1839/10000/20 від 01.12.2020 року, до відповідальності притягується громадянин України ОСОБА_1 , керівник ПП АЗС ОНЛАЙН . Таке формулювання не дає можливості встановити, яким конкретно суб`єктом вчинено правопорушення - громадянином чи підприємством. Питання про правильне встановлення суб`єкта адміністративної відповідальності є принциповим, оскільки для кожного з цих випадків законодавством України обумовлені критерії (ознаки), за яких така відповідальність взагалі може наставати.
Статтею 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Статтею 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
У матеріалах справи відсутні докази з`ясування та встановлення митницею обсягу службових обов`язків ОСОБА_1 на посаді директора ПП АЗС ОНЛАЙН . За відсутності таких доказів, притягнення його до адміністративної відповідальності не безпідставним.
В частині, дотичній до сфери зовнішньоекономічної діяльності, Статут ПП АЗС ОНЛАЙН наділяє призначеного для керівництва підприємством виконавчого директора управлінською компетенцією укладання контрактів, угод з юридичними та фізичними особами на території України та поза її межами (пункт 4.4 розділу 4 Статуту ПП АЗС ОНЛАЙН ). Виконавськими повноваженнями щодо здійснення переміщення товарів через митний кордон України, а також надання митним органам документів, на підставі яких вони відбуваються, директор підприємства не наділений.
Натомість, виконання встановленого законом порядку і умов переміщення товарів через митний кордон України, пред`явлення їх до митного контролю та митного оформлення, додержання механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, нарахування та сплати митних платежів ПП АЗС ОНЛАЙН на договірній основі доручає митним брокерам (копія договору від 16.09.2020 № 16/09 про надання послуг).
У даному випадку особою, уповноваженою вчиняти дії, пов`язані з проведенням митних формальностей щодо імпортованого ПП АЗС ОНЛАЙН в Україну товару, виступало ТОВ Синтез Груп Україна .
Суб`єктивна сторона для кваліфікації дій за статтею 483 МК України характеризується умисною формою вини. .
Умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.
Частиною першою статті 262 МК України (місце декларування) встановлено наступне: товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів. Таким чином, ОСОБА_1 може підлягати відповідальності лише у тому випадку, коли б саме він здійснював переміщення та декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, які складають об`єктивну сторону правопорушення та характеризуються, у тому числі, прямим умислом на подання митному органу документів, які містять неправдиві відомості чи одержані незаконним шляхом документи.
За відсутності зазначених обставин, один лише факт зайняття особою керівної посади на підприємстві - імпортері товару, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.
Дослідження та доведення наявності суб`єктивної сторони, як складової адміністративного правопорушення, матеріали справи не містять.
Суть проведених митницею митних формальностей полягає у невизнанні антикорозійної функції імпортованої ПП АЗС ОНЛАЙН товару олива антикорозійна, низької в`язкості ЕСО-4, ТУ 19.2-001:2020 і, відповідно, викривленні його назви та зміні визначеного декларантом коду згідно з УКТ ЗЕД.
Про відсутність антикорозійної функції митниця стверджує на підставі того факту, що експерт відокремленого Дніпровського підрозділу СЛЕД Держмитслужби не виявив у складі товару антиокислювальних і антикорозійних присадок (а. с. 47)
При цьому у складеному експертом висновку відсутнє посилання на застосовану методику визначення антикорозійних присадок і відповідні джерела інформації. Тобто, дослідження були проведені у такий спосіб, який і не передбачав (не мав на меті) виявлення антиокислювальних і антикорозійних присадок.
Таким чином, відсутність антикорозійного компонента не можна вважати доведеною на підставі висновку експерта СЛЕД Держмитслужби.
Вказаний висновок був спростований незалежною експертизою Державного підприємства Орган з сертифікації нафтопродуктів та систем якості МАСМА-СЕПРО (експертний висновок від 08.12.2020 № 7-2020).
Так, згідно з висновками експерта МАСМА-СЕПРО , про вміст присадок, які надають продуктам антиокиснювальні та антикорозійні властивості, свідчить показник із назвою число омилення . На підставі визначеного числа омилення у діапазоні від 4,35 мг КОН/1 г оливи до 6,50 мг КОН/1 г оливи, експерт дійшов висновку про наявність пакету присалок, що має лужний характер, та здатен забезпечити нейтралізацію продуктів окиснення. що з`являються в процесі експлуатації, та забезпечити антикорозійні властивості оливи.
Натомість, числа омилення газойля та базової оливи ОБ-300 (як компонентів продукту за версією СЛЕД Держмитслужби) дорівнюють, відповідно, 0,014 мг КОН/1 гта 0,012 мг КОН/1 г. Тобто, різниця становить близько 400 разів.
Таким чином, наявність пакету антикорозійних присадок у складі Оливи антикорозійної (низької в`язкості) ЕСО-4 , ТУ 19.2 - 001:2020 підтверджена експертизою незалежної організації, що спеціалізується на сертифікації нафтопродуктів.
У свою чергу, рішення про визначення коду товару від 02.12.2020 № КТ-UА100000-0229-2020 оскаржено ПП „АЗС ОНЛАЙН" в адміністративному суді (справа № 240/2676/21).
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 року адміністративний позов ПП АЗС Онлайн до Київської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, - задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 08.12.2020 № КТ-UА100000-0239-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0246-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0247-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0248-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0249-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0250-2020.
Визнано протиправним та скасовано рішення Київської митниці Держмитслужби про визначення коду товару від 22.12.2020 № КТ-UА100000-0251-2020.
Зобов`язано Київську митницю Держмитслужби утриматися від визначення для товару "олива антикорозійна (низької в`язкості) ЕСО-4 , ТУ 19.2-001:2020 коду згідно з УКТ ЗЕД, відмінного від задекларованого позивачем - 2710 19 91 00.
Стягнуто на користь ПП АЗС Онлайн судовий збір в сумі 18160 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці Держмитслужби.
Зважаючи на такі факти, митниця не має правових підстав стверджувати про будь-яку недостовірність чи неправдивість у поданих до митного контролю документах.
Всупереч вимог статті 486 Митного кодексу України, провадження у справі про порушення митних правил здійснено митницею не повно, без об`єктивного з`ясування усіх обставин справи.
Причини та умови вчинення порушення судом не встановлені. Не встановлено також ознак як об`єктивного, так і суб`єктивного складу адміністративного правопорушення, а також вчинення ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто порушення митних правил, передбачених статтею 483 МК України.
Згідно зі статтею 527 МК України, у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема, про закриття провадження у справі.
Відповідно до статті 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з пунктом 1) статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, вважаю, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення за порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, що за ст. 247 КУпАП є підставою до закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Керуючись ст.ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 366, 374, 458, 483, 489 МК України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Закрити провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Повернути, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №1839/10000/20 від 01.12.2020 року керівнику ПП АЗС ОНЛАЙН (код ЄДРПОУ 40724941) ОСОБА_1 , або його законному представнику сумішевий продукт, який складається із важкої нафтової фракції - газойль , з додаванням масляної фракції переробки нафти та триацетину. Вміст нафтопродуктів більше 70% (94,0±0,2 мас.%), в якості основного складового вагою 25114 кг.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2021 |
Оприлюднено | 07.09.2021 |
Номер документу | 99396304 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Оксюта Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні