Постанова
від 24.09.2007 по справі 03/112-64а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03/112-64А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а

              

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"24" вересня 2007 р. Справа № 03/112-64А.

за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Луцьк

до відповідача Приватного підприємства «Влад-Автотранс», м. Володимир-Волинський

про стягнення 4 574 грн. 78 коп. адміністративно-господарських санкцій та пені

                                                                                                   Суддя   Сініцина Л.М.

При секретарі Пастушук А.М.

Представники:

від  позивача: Ліщук А.В. –пров. спец., дов. в справі

від відповідача: н/з

Суть спору: Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів просить суд стягнути з Приватного підприємства «Влад-Автотранс»4 574 грн. 78 коп.  адміністративно-господарських санкцій та пені за непрацевлаштування інвалідів у 2006 році. Свої вимоги обґрунтувало тим, що статтею 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” передбачений норматив працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70 затверджений Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Згідно п.п.2,3 вказаного порядку передбачено, що роботодавці самостійно обчислюють та сплачують суму адміністративно-господарських санкцій до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відповідачем не виконано нормативу по працевлаштуванню 1 інваліда. За не працевлаштування одного інваліда відповідачу нараховано 4 574 грн. 78 коп. адміністративно-господарських санкцій та пені. Зазначена сума санкцій самостійно відповідачем не сплачена.

Відповідач відзиву на позовну заяву суду не подав, в судове засідання представник відповідача вдруге не з'явився. Докази про вручення Приватному підприємству ««Влад-Автотранс»повістки, ухвал суду, позовної заяви з додатком, відсутні.

З листа центру поштового зв'язку №2, вбачається, що Приватне підприємство «Влад-Автотранс», м.Володимир-Волинський, вул. Смотрицького,5 користується абонентною скринькою №100, пошту отримує особисто, кореспонденція на імя ПП «Влад-Автотранс»знаходиться в наявності, адресату повідомлено (а.с. 15).

          Відповідно до підпункту 3.5.2.3  пункту 3.5.2 "Порядку пересилання поштових відправлень" затвердженого наказом Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" від 12.05.2006р. №211, у разі вручення адресованого юридичній особі рекомендованого поштового відправлення з повідомленням про вручення із використанням абонентської поштової скриньки датою вручення поштового відправлення вважається дата вкладення його до скриньки.

Отже, відповідач належним чином повідомлений про день і час розгляду справи, однак представник відповідача вдруге в судове засідання не з'являється. Доказів про поважні причини, неможливості явки в судове засідання представника відповідача, відповідачем суду не надано. Суд приходить до висновку про можливість розгляду справи по суті за наявними в справі доказами за відсутності представника відповідача.

          Із досліджених матеріалів справи, пояснень представника позивача, господарський суд,-

В С Т А Н О В И В:

Згідно частини 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. з подальшими змінами та доповненнями, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Згідно частини 5 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” сплату адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення працевлаштування інвалідів підприємства, установи та організації проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006р. середньооблікова кількість зайнятих працівників облікового складу за 2006 р. складає 28 чоловік, норматив –1 людина-інвалід. На підприємстві, згідно звіту, підписаного керівником та головним бухгалтером, не працювало жодного інваліда (а.с.4).

Як вбачається з листа Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості (відповіді на запит суду) № 02-8/1447 від 07.09.2007р. Приватне підприємство «Влад-Автотранс»протягом 2006р. не подавав Володимир-Волинському міськрайонному центру зайнятості відомостей про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів (а.с.9).

Отже, відповідач не виконав нормативу по працевлаштуванню 1 інваліда і зобов'язаний сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі половини середньої річної заробітної плати в сумі 4407 грн. 14 коп. (123400 (середньорічна заробітна плата):28 ?? 4407,14).

Частиною 2 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Приватному підприємству «Влад-Автотранс»позивачем нараховано пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 167 грн. 64 коп. (а.с.3).

Згідно пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70 (далі Порядок сплати…), роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Підприємством не виконано вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»та Порядку сплати…, в добровільному порядку не сплачено адміністративно-господарські санкції. Тобто, позовні вимоги щодо стягнення 4574 грн. 78 коп. адміністративно-господарських санкцій та пені доведені матеріалами справи і підлягають до задоволення в повній сумі.

Керуючись Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Порядком пересилання поштових відправлень,  ст.ст.70,71,86,94,158-163,186 КАС України, господарський суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Влад-Автотранс», м. Володимир-Волинський, вул. Смотрицького,5, ідентифікаційний код 33308929, р/р 26001300411 в «Ощадбанку»в м. Володимир-Волинський, МФО 303859 на користь держави Держбюджет міста Володимир-Волинського 50070000 номер рахунку 31212230700003, ідентифікаційний код 21740327, банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014 адміністративно-господарські санкції та пеню в сумі 4 574 грн. 78 коп. за непрацевлаштування інвалідів у 2006 році.

3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20 денний строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього 20 денного строку. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови може бути подана до адміністративного апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга на постанову може бути подана протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                    Л.М.Сініцина

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.09.2007
Оприлюднено04.10.2007
Номер документу993999
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —03/112-64а

Постанова від 24.09.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

Ухвала від 12.09.2007

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

Ухвала від 13.09.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні