Рішення
від 08.09.2021 по справі 560/5032/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5032/21

РІШЕННЯ

іменем України

08 вересня 2021 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Фелонюк Д.Л., розглянув адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Красилівської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості,

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося в суд з позовом до Відділу освіти, культури, молоді та спорту Красилівської районної державної адміністрації, в якому просить стягнути заборгованість по сплаті штрафних та фінансових санкцій на загальну суму 8426,17 грн в т.ч. по рішенню №30 від 25.01.2021 в розмірі 7581,06 грн та по рішенню №3 від 15.02.2021 в розмірі 845,11 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за результатами проведеної планової перевірки з питань правильності використання коштів Фонду було встановлено порушення порядку витрачання коштів Фонду, які зафіксовані в акті перевірки.

За результатами розгляду акту перевірки та заперечень відповідача винесено рішення №30 від 25.01.2021 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Фонду та рішення №3 від 15.02.2021 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Оскільки кошти згідно рішень відповідачем не повернені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося до суду із даним позовом.

Відповідач не скористався своїм правом щодо надання відзиву на позовну заяву.

Інших заяв по суті справи чи клопотань до суду не надходило.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відділ освіти, культури, молоді та спорту Красилівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 38418100) з 05.01.2021 перебуває в стані припинення, 1006601270008000924, Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації. Голова комісії з припинення - Снігур Володимир Іванович.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.05.2021 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

Суд встановив, що посадовими особами Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області, відповідно до наказу №12-од від 19.01.2021, на підставі направлення на проведення документальної перевірки №20 від 19.01.2021, 22.01.2021 проведено планову документальну перевірку відділу освіти, культури, молоді та спорту Красилівської РДА за період з 01.01.2016 по 31.12.2020 з питань правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів Фонду соціального страхування України.

В ході документальної перевірки виявлено наступні порушення:

- частини 2 статті 22 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-ХІV, а саме: невірно визначено суму допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі ОСОБА_1 (Щиборівська ЗОШ) по листку непрацездатності АДЦ №617679 з 05.05.19 по 28.05.19 - невірно визначено кількість днів, які підлягають оплаті - оплачено день встановлення інвалідності - сума неправомірних витрат складає 303,26 грн.;

- пункту 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою КМ України від 26.09.2001 №1266, а саме: невірно визначено суму допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі ОСОБА_2 (Красилівська ЗОШ №4) по продовженому листку непрацездатності АДЗ №105843 з 05.10.17 по 26.10.17 - невірно визначено кількість днів, які підлягають оплаті - оплачено з першого дня, а попередній листок виданий на три дні - сума неправомірних витрат складає 184,66 грн;

- пункту 32 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою КМ України від 26.09.2001 №1266: невірно визначено середньоденну допомогу по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам: - ОСОБА_3 (Щиборівська ЗОШ) по листкам непрацездатності: АДЗ №122195 з 21.08.17 по 29.09.17, АДЗ №122598 з 30.09.17 по 08.11.17, АДЗ №123402 з 09.11.17 по 11.12.17, АДО №362924 з 12.12.17 по 15.12.17 - сума заробітної плати в розрахунковому періоді не відповідає відомостям, що включаються до звіту про суми нарахованої заробітної плати, що подаються до ДФС - сума неправомірних витрат складає 753,76 грн.; - ОСОБА_4 (Антонінська ЗОШ) по листку непрацездатності АДЗ №122141 з 05.11.17 по 28.11.17 - сума неправомірних витрат складає 551,00 грн.; - ОСОБА_5 (ЗОШ с.Воскодавинці) по листку непрацездатності АДО №494497 з 10.04.18 по 27.04.18 - сума неправомірних витрат складає 91,65 грн.; - ОСОБА_6 (ЗОШ с.Радісне) по листку непрацездатності АДЗ №100573 з 27.03.18 по 06.04.18 - сума неправомірних витрат складає 47,30 грн.; - ОСОБА_7 (ЗОШ с.Щиборівка) по листку непрацездатності АДО №484517 з 20.07.18 по 22.11.18 - сума неправомірних витрат складає 110,88 грн.; - ОСОБА_8 по листкам непрацездатності: АДО №484387 з 09.07.18 по 27.07.18, АДО №485179 з 28.07.18 по 16.08.18, АДО №484849 з 17.08.18 по 05.10.18, АДО №06.10.18 по 12.10.18 - сума неправомірних витрат складає 2222,22 грн.; - ОСОБА_9 (ЗОШ с.Федорівка) по листкам непрацездатності: АДО №485322 з 03.09.18 по 21.09.18, АДЦ №617159 з 11.03.19 по 25.03.19 - сума неправомірних витрат складає 602,38 грн; невірно визначено середньоденну допомогу по вагітності і пологах застрахованій особі ОСОБА_10 (Кульчінівська ЗОШ) по листку непрацездатності АДЗ №122942 з 27.10.17 по 01.03.18 - сума заробітної плати в розрахунковому періоді не відповідає відомостям, що включаються до звіту про суми нарахованої заробітної плати, що подаються до ДФС - сума неправомірних витрат складає 656,46 грн.

За результатами перевірки 22.01.2021 складено акт документальної перевірки дотримання порядку використання страхувальником страхових коштів Фонду соціального страхування України.

За результатами розгляду акту документальної перевірки №22 відповідач виніс рішення №30 від 25.01.2021 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів на загальну суму 8285,36 грн., з них:

- 5523,57 грн - неправомірно витрачені страхові кошти;

- 2761,79 грн - штраф, визначений у розмірі 50% неправомірно витраченої суми страхових коштів.

Рішення отримане відповідачем 27.01.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.

Оскільки рішення №30 від 25.01.2021 відповідачем в добровільному порядку не виконано, позивачем прийнято рішення №3 від 15.02.2021 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів Фонду та застосовано до відділу освіти, культури, молоді та спорту Красилівської РДА фінансові санкції в таких розмірах:

- штраф у розмірі 10% несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів (8285,36 грн) в сумі 828,54 грн;

- пеня в розмірі 0,1% зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу (8285,36 грн*2 дні*0,1%) у сумі 16,57 грн.

- загальна сума страхових коштів, які протягом 10 робочих днів, що настають за днем

отримання цього рішення, підлягають перерахуванню становить 845,11 грн.

Рішення отримане відповідачем 18.02.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу.

Враховуючи часткову сплату в розмірі 704.30 грн, сума заборгованості складає 8426,17 грн.

Оскільки зазначена сума не була відшкодована відповідачем, позивач звернувся до суду з даним позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я, визначає Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV).

Відповідно до пункту 4 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-ХІV передбачено утворення Фонду соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (пункт 6).

Згідно з статтею 10 Закону №1105-ХІV, фонд має право, зокрема: перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.

Відповідно до частини 2 статті 15 Закону №1105-XIV, роботодавець зобов`язаний, зокрема, під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем даних надавати посадовим особам Фонду необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки; подавати в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: розмір заробітної плати та використання робочого часу працівників; річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), кількість нещасних випадків і професійних захворювань на підприємстві за минулий календарний рік; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами в порядку, встановленому правлінням Фонду; повернути Фонду суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг потерпілому на виробництві у разі невиконання своїх зобов`язань щодо сплати страхових внесків.

Частиною 3 статті 15 Закону №1105-XIV визначено, що достовірність зазначених у документах даних перевіряється Фондом. У разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.

Згідно з частинами 6, 7, 8 статті 15 Закону №1105-XIV у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом. Право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають директор виконавчої дирекції Фонду та його заступники, керівники робочих органів Фонду та їх заступники.

Процедура проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та оскарження рішень за результатами перевірок врегульовано Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 №29 (далі - Інструкція).

Пунктом 4.3 Інструкції визначено, що у рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.

Доказів оскарження відповідачем рішення №30 від 25.01.2021 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів Фонду і рішення №3 від 15.02.2021 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів Фонду, а також доказів сплати ним заборгованості суду не надано. Не здобуто таких доказів і судом.

Враховуючи вищенаведене суд вважає, що вимоги позивача про стягнення з відповідача заявленої суми заборгованості в розмірі 8426,17 грн є правомірними та обґрунтованими.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи наведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими і належать до задоволення.

Судові витрати, сплачені позивачем при поданні позовної заяви, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області задовольнити.

Стягнути з Відділу освіти, культури, молоді та спорту Красилівської районної державної адміністрації на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (р/р UA238999980000355419000122490 в ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 89998, код 41421485 (одержувач - Хмельницьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області) заборгованість по сплаті штрафних та фінансових санкцій на загальну суму 8426 (вісім тисяч чотириста двадцять шість) грн 17 коп, в тому числі: по рішенню №30 від 25.01.2021 в розмірі 7581 (сім тисяч п`ятсот вісімдесят одна) грн 06 коп та по рішенню №3 від 15.02.2021 в розмірі 845 (вісімсот сорок п`ять) грн 11 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська 18, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Відділ освіти, культури, молоді та спорту Красилівської районної державної адміністрації (площа Незалежності б. 2, м. Красилів, Хмельницька область, 31000 , код ЄДРПОУ - 38418100) Головуючий суддя Д.Л. Фелонюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2021
Оприлюднено09.09.2021
Номер документу99455664
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/5032/21

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Рішення від 08.09.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 05.05.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні