РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
07 вересня 2021 р. Справа № 120/1580/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області про застосування заходів реагування
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (ГУ ДСУНС у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області (далі - НВК "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області, заклад, відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області, що розташована за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с.Тернівка, вул.Гагаріна, 10 шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі елетрощитки та вхідні двері будівлі, за винятком робіт з усунення недоліків в акті перевірки від 04.02.2021 р. №6 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у позові.
Позов мотивований тим, що за результатами перевірки дитячого навчального закладу виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які створюють загрозу життю та здоров`ю дітей.
Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі закладу шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду.
01.03.2021 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
24.03.2021 р. надійшов відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позову з підстав того, що закладом частково усунено недоліки виявлені під час перевірки.
21.04.2021 р. ухвалою суду призначено справу до розгляду в судовому засіданн на 27.04.2021 р.
27.04.2021 р. розгляд справи відкладено на 29.04.2021 р.
29.04.2021 р. ухвалою суду зупинено провадження у справі до 07.06.2021 р.
07.06.2021 р. судовим рішенням провадження поновлено та зупинено до 07.09.2021 р.
Ухвалою від 07.09.2021 р. поновлено провадження у справі та призначено судове засідання на 07.09.2021 р.
07.09.2021 р. ухвалою суду відмовлено в зупиненні провадження у справі.
В судове засідання призначене на 07.09.21 р. учасники справи не з`явились про дату, час і місце розгляду справи повідомлені належним чином, при цьому від представників сторін надійшли про розгляд справи за їх відсутності.
Ввраховуючи заяви сторін та їх належне повідомлення, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за відсутності учасників справи відповідно до положень статті 205 КАС України в порядку письмового провадження. При цьому, відповідно до положень статті 229 КАС України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснюється.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.3. Положення №1052).
Разом з тим, згідно із пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надвичайних ситуацій від 18.08.2014 р. № 474 у редакції від 12.11.2018 р. №661 (далі - Положення), Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва -ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
В силу вимог пункту 3 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України ( далі - КЦЗ України), центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Так, частиною шостою статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).
В свою чергу, відповідно до частини другої статті 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).
Крім того, частиною другою статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 КЦЗ України).
Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДСНС України у Вінницькій області №НС 24/47 від 29.01.2021 р. проведено позапланову перевірку Загальноосвітнього навчального закладу I-II ступенів - дошкільного навчального закладу с.Тернівка, Крижопільського району , за результатами якої складено акт №6 від 04.02.2021 р., яким зафіксовано ряд порушень вимог законодавства.
Так, у ході проведеної перевірки виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС від 30.12.2014р. №1417 (далі - ППБУ ), а саме щодо будівлі закладу, серед іншого:
- не проведено вогнезахисну обробку дерев`яних елементів конструкцій горища розчинами, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності, що є порушенням п. 2.5 розділу 3 ППБУ;
- будівлю навчального корпусу школи не обладнано системою протипожежного захисту, що є порушенням п. 1.2 розділу 5 ППБУ;
- не виконано заміри опору ізоляції освітлювальної та силової електромережі, що є порушенням п. 2.23 розділу 3 ППБУ;
- в цокольному приміщенні навчального закладу допускається експлуатація котлів на твердому паливі зазгальною потужністю 200 кВт, відповідно наявне порушення п.3 розділу 4 ППБУ;
- шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що є порушенням пункту п. 2.31 розділу 3 ППБУ;
- простір під сходовою клітиною захаращений різними матеріалами, що є порушенням пункту 2.37 розділу 3 ППБУ;
- простір під сходовою клітиною (біля спортивної зали) розміщено приміщення в якому встановлено твердопаливним котел, що є порушенням пункту 2.37 розділу 3 ППБУ;
Як зазначалось вище, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Станом на дату розгляду даної справи відповідачем не надано доказів усунення всіх порушень, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом про застосування заходів реагування.
За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки виявлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову та, відповідно, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області, що розташована за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с.Тернівка, вул.Гагаріна, 10 шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі елетрощитки та вхідні двері будівлі, за винятком робіт з усунення недоліків в акті перевірки від 04.02.2021 р. №6 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у позові.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує наступне.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність у суб`єкта владних повноважень, витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати до Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької областізаходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Навчально -виховного комплексу "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області, що розташована за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с.Тернівка, вул.Гагаріна, 10 шляхом відключення від джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі елетрощитки та вхідні двері будівлі, за винятком робіт з усунення недоліків в акті перевірки від 04.02.2021 р. №6 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у позові.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600- річчя, 11, м. Вінниця, код 38635397).
Відповідач : Навчально -виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" с.Тернівка, Крижопільського району Вінницької області(Вінницька область,Крижопільський район, с.Тернівка, вул.Гагаріна, 10 код ЄДРПОУ 26222608).
Повний текст рішення складено : 09. 09.2021 р.
Суддя Воробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2021 |
Оприлюднено | 13.09.2021 |
Номер документу | 99476275 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні