Рішення
від 09.09.2021 по справі 240/2103/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2021 року м. Житомир справа № 240/2103/21

категорія 108020200

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Єфіменко О.В.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Статус" до Київської митниці Державної митної служби України про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Фабрика Статус" (далі - ТОВ "Фабрика Статус") із позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення про коригування митної вартості від 14 серпня 2020 року №UА100000/2020/300199/1 та картку відмови UА100530/2020/00552 в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UА 100530/2020/038565.

Позовні вимоги обґрунтувані посиланням на протиправність оспорюваних рішень, оскільки для митного оформлення товару митному органу були надані усі необхідні документи, що підтверджують заявлену декларантом митну вартість такого товару. На переконання позивача, рішення митниці про коригування митної вартості товарів є необґрунтованим, оскільки митним органом не наведено підстав, що у достатній мірі свідчили б про свідоме заниження декларантом митної вартості.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 10.03.2021 відкрите провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 08.04.2021.

06.04.2021 надійшов відзив представника відповідача, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Пояснює, що митним постом Житомир Київської митниці Держмитслужби було складено картку відмови у митному оформленні товарів, транспортних засобів комерційного призначення UА100530/2020/00552 з причин, що митна декларація не може бути оформлена, оскільки декларантом заявлена митна вартість товару не підтверджена документально, на письмову вимогу митного органу не надано додаткових документів, які підтверджують заявлену митну вартість, чим порушено вимоги ст. ст. 52, 53 Митного кодексу України (далі - МК України), у зв`язку з прийняттям рішення про коригування митної вартості №UА100000/2020/300199/1 від 14.08.2020 дані графи 45 і 47 митної декларації не можуть бути використані для здійснення митного контролю і оформлення товару, а крім того, це може привести до несплати встановлених законодавством митних платежів в повному обсязі, чим порушено вимоги ст.ст. 266, 289, 293 МКУ і ст.57 Податкового кодексу України.

Контролюючий орган зазначає, що платіжне доручення не може бути використане як документ, так як відповідно до відомостей, що викладені у рахунку-фактурі № 10859 від 06.08.2020 товар оплачується на умовах 50% попередньої оплати, що становить 7962,70 євро (15925,41 євро - загальна сума за рахунком-фактурою*50%). До митного оформлення надано платіжне доручення в іноземній валюті № 2 від 29.07.2020, що не могла бути використана як документ, що підтверджує ціну, що сплачена за оцінювані товари у зв`язку із наступним: 1) сума оплати становила 7885,00, що не є 50% від суми рахунку-фактури № 10859 від 06.08.2020; 2) платіж здійснено раніше (29.07.2020) ніж складено рахунок-фактуру № 10859 від 06.08.2020 (06.08.2020); 3) містило посилання на проформу-інвойс № 0002 від 28.07.2020 що не долучена до митного оформлення; 4) документ не містив підпису уповноваженої особи банку та печатки банку, що свідчили б про те, що платіж за даним документом дійсно відбувся.

Також зазначає, що не знайшли підтвердження витрати на транспортування, так як довідка про транспортні витрати № 02/08 від 12.08.2020 не містила інформацію про товар, що транспортувався, його вагу, найменування замовника послуг з перевезення, посилання на автотранспорту накладну. Відсутніх таких відомостей могла свідчити про те, що даний документ не стосується перевезення оцінюваних товарів. Крім того, вартість транспортування до митного кордону України зазначена на рівні 56000,00 грн, тоді як задекларована вартість транспортування становить 53563,04 грн.

Визначена за резервним методом митним органом митна вартість із врахуваннням обмежень, передбачених ч.3 ст.64 МК України ґрунтується на раніше визначеній вартості відповідно до рівня вартості товару, ввезеного у співставних обсягах за поставками від виробника з дотриманням принципів і критеріїв, визначених Угодою про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.

08.04.2021 підготовче судове засідання було відкладене на 12.05.2021 у зв`язку з неявкою представника відповідача.

12.05.2021 підготовче судове засідання було відкладене на 27.05.2021 у зв`язку з задоволенням клопотання представника відповідача.

27.05.2021 представник позивача у підготовчому засіданні надав пояснення по суті справи, позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у підготовчому засіданні 27.05.2021 надав пояснення по суті справи, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд ухвалою, прийнятою без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання від 27.05.2021, постановив закрити підготовче засідання та подальший розгляд справи по суті здійснювати у порядку письмового провадження.

У зв`язку з перебуванням судді Єфіменко О.В. у щорічній відпустці відповідно до наказів Житомирського окружного адміністративного суду: № 01-35-В від 27.05.2021 (у період з 14.06.2021 до 29.06.2021) та № 01-45В від 30.06.2021 (у період з 12.07.2021 по 26.07.2021), розгляд справи було відкладено.

Згідно з ч.5 ст.250 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, суд встановив наступне.

ТОВ Фабрика Статус код за ЄДРПОУ - 39513037, зареєстроване відповідно до норм діючого законодавства як суб`єкт господарювання 26.11.2014, та основним видом діяльності підприємства позивача є за кодом КВЕД 25.12 Виробництво металевих дверей і вікон.

Між ТОВ Фабрика Статус та VITEX S.A. (Греція), 18.05.2020 укладено договір про співпрацю, який передбачає, що позивач є ексклюзивним представником товару виробника на території України та несе відповідальність за реалізований товар (а..с. 15-29). За умовами довору VITEX S.A. продав ТОВ Фабрика Статус товар - шпаклівку, за переліком та цінами, зазначеними у комерційному інвойсі №10859 від 06.08.2020, для поставки в Україну (31-32).

Підчас розмитнення, було подано до митного органу митну декларацію №UA100530/2020/038565.

Митну вартість товарів визначено за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, у розмірі 516277,90 грн та до цієї суми додано вартість витрат на транспортування оцінюваних товарів до місця ввезення на митну територію України у розмірі 52563,04 грн.

За результатами митного оформлення відповідачем складено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA100530/2020/00552, якою повідомлено ТОВ Фабрика Статус про відмову у митному оформленні товарів /а.с. 198-199/ та прийняте рішення від 14.08.2020 № UA100000/2020/300199/1 про коригування митної вартості товарів /а.с. 69-70/, яким митну вартість товарів скориговано із застосуванням резервного методу.

Не погодившись із зазначеним рішенням митного органу, позивач оскаржив його до суду.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини з приводу митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, справлянням митних платежів регулюються положеннями Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI, що набрав чинності з 01.06.2012.

Статтею 49 Митного кодексу України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Частиною четвертою статті 58 Митного кодексу України визначено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.

Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця /частина п`ята статті 58 Митного кодексу України/.

За приписами пункту 1 частини четвертої статті 54 Митного кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення та реалізації спірних відносин), митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Згідно з частиною п`ятою цієї статті, митний орган з метою здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів має право: упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених цим Кодексом, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості; у випадках, встановлених цим Кодексом, здійснювати коригування заявленої митної вартості товарів; проводити в порядку, визначеному статтями 345-354 цього Кодексу, перевірки правильності визначення митної вартості товарів після їх випуску; звертатися до митних органів інших країн із запитами щодо надання відомостей, необхідних для підтвердження достовірності заявленої митної вартості; застосовувати інші передбачені цим Кодексом форми митного контролю.

А відповідно до частини шостої зазначеної статті, митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі: невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

Статтею 57 Митного кодексу України визначено, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції).

Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу.

Застосуванню другорядних методів передує процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою визначення основи вартості згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу. Під час таких консультацій митний орган та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.

У разі неможливості визначення митної вартості товарів згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу за основу для її визначення може братися або ціна, за якою ідентичні або подібні (аналогічні) товари були продані в Україні не пов`язаному із продавцем покупцю відповідно до статті 62 цього Кодексу, або вартість товарів, обчислена відповідно до статті 63 цього Кодексу.

При цьому кожний наступний метод застосовується, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.

Методи на основі віднімання та додавання вартості (обчислена вартість) можуть застосовуватися у будь-якій послідовності на прохання декларанта або уповноваженої ним особи.

У разі якщо неможливо застосувати жоден із зазначених методів, митна вартість визначається за резервним методом відповідно до вимог, встановлених статтею 64 цього Кодексу.

У той же час, як визначено частиною сьомою статті 54 Митного кодексу України, у разі якщо під час проведення митного контролю митний орган не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично.

Згідно з частиною другою статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За обставин цієї справи між сторонами виник спір щодо правомірності рішень митного органу про відмову у митному оформленні товарів та коригування митної вартості товарів.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина друга статті 2 КАС України).

Виходячи із системного аналізу наведених вище положень статті 54 Митного кодексу України, суд дійшов висновку, що при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості митний орган зобов`язаний перевірити складові числового значення митної вартості, правильність розрахунку, здійсненого декларантом, упевнитись в достовірності та точності заяв, документів чи розрахунків, поданих декларантом, а також відсутності обмежень для визначення митної вартості за ціною договору, наведених у статті 58 Митного кодексу України.

Єдиними підставами, що надають митному органу право відійти від встановлених обмежень, які пов`язані із перевіркою основного переліку документів, що підтверджують митну вартість товарів, та витребувати від декларанта додаткові документи, є лише наявність передбачених законодавцем обставин, а саме - у випадку якщо надані декларантом документи містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, адже такі вади не дозволяють митному органу законно здійснити визначений законом мінімум митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи для розмитнення задекларованого товару.

У ході митного оформлення у спірних відносинах відповідачем вказано, що подані до митного контролю документи не містять всіх відомостей: платіжне доручення не може бути використане як документ, так як відповідно до відомостей, що викладені у рахунку-фактурі № 10859 від 06.08.2020 товар оплачується на умовах 50% попередньої оплати, що становить 7962,70 євро (15925,41 євро - загальна сума за рахунком-фактурою*50%). До митного оформлення надано платіжне доручення в іноземній валюті № 2 від 29.07.2020, що не могла бути використана як документ, що підтверджує ціну, що сплачена за оцінювані товари у зв`язку із наступним: 1) сума оплати становила 7885,00, що не є 50% від суми рахунку-фактури № 10859 від 06.08.2020; 2) платіж здійснено раніше (29.07.2020) ніж складено рахунок-фактуру № 10859 від 06.08.2020 (06.08.2020); 3) містило посилання на проформу-інвойс № 0002 від 28.07.2020 що не долучена до митного оформлення; 4) документ не містив підпису уповноваженої особи банку та печатки банку, що свідчили б про те, що платіж за даним документом дійсно відбувся.

Також контролюючий орган зазначає, що не знайшли підтвердження витрати на транспортування так як довідка про транспортні витрати № 02/08 від 12.08.2020 не містила інформацію про товар, що транспортувався, його вагу, найменування замовника послуг з перевезення, посилання на автотранспорту накладну. Відсутніх таких відомостей могла свідчити про те, що даний документ не стосується перевезення оцінюваних товарів. Крім того, вартість транспортування до митного кордону України зазначена на рівні 56000,00 грн, тоді як задекларована вартість транспортування становить 53563,04 грн.

На вимогу митного органу позивачем надано - рахунок-проформу № 0002 від 28.07.2020; платіжне доручення № 2JBKLK7 ВІД 29.07.2020. Зазначені документи не усунули виявлені розбіжності.

Судом встановлено, що оплата за товар позивачем підтверджується платіжним дорученням № 2JBKLK7 ВІД 29.07.2020 на суму 7885 Євро (а.с.194), а транспортні витрати довідкою перевізника ТОВ "Велес Буковина" на суму 56000 грн за перевезення вантажу з Греції до п/п Порубне (Україна) (а.с.37), що не підтверджує ціну товару задекларовану позивачем.

Жодних інших доказів в підтвердження своїх доводів позивачем не надано. За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивач не довів належними та достатніми доказами правомірність своїх позовних вимог, натомість відповідач діяв відповідно до норм чинного законодавства.

Згідно із положеннями ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог ТОВ "Фабрика Статус".

Зважаючи на відмову у задоволенні позовних вимог - судовий збір, сплачений позивачем, у даній адміністративній справі відповідно до ст.139 КАС України не відшкодовується позивачу.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 КАС України, суд, -

вирішив:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Фабрика Статус" (вул. Гранітна, 16-а, м.Житомир,10031. РНОКПП/ЄДРПОУ: 39513037) до Київської митниці Державної митної служби України (Бульвар Вацлава Гавела, 8-А, м.Київ 124,03124. РНОКПП/ЄДРПОУ: 43337359) про визнання протиправними та скасування рішення та картки відмови - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Єфіменко

Рішення суду складено у повному обсязі: 09.09.2021.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2021
Оприлюднено13.09.2021
Номер документу99477089
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/2103/21

Постанова від 18.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 09.09.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні