Постанова
від 08.09.2021 по справі 739/1263/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 739/1263/20 Головуючий у 1 інстанції - Корура О.О.

Суддя - доповідач - Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2021 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Вівдиченко Т.Р., Коротких А.Ю.,

за участю секретаря Шляги А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області на рішення Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 12.04.2021 у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м.Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуна Михайла Івановича про накладення адміністративного стягнення, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив:

- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення № 614-ДК/0186По/08/01/-20 від 23.09.2020.

Рішенням Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 12.04.2021 позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням Головне управління Держгеокадастру у Чернігівській області подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В судове засідання сторони не з`явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 13 ст. 10, ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що СТОВ Блистівське 2018 є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 28.03.2018 внесено відповідний запис. Основним видом господарської діяльності позивача є 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Відповідно до звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року, позивач здійснює свою діяльність в с. Блистова, Новгород-Сіверського району, Чернігівської області.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до вимог Земельного кодексу України, Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , Про охорону земель , Положення про ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308, заяви гр. ОСОБА_2 від 05.08.2020 № Х-576/0/5-20, наказом начальника ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області від 26.08.2020 № 614-ДК, у термін з 26 по 27 серпня 2020 року посадовій особі Управління наказано здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючістю ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства піл час використання та розпорядження землями сільськогосподарського призначення, переданих у приватну власність, як об`єктів перевірки, на території Блистівської сільської ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області, кадастрові номери 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138 (а.с. 92).

27.08.2020 головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м.Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуном Михайлом Івановичем проведено перевірку на місцевості та огляд земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138, за наслідками яких складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою № 614-ДК/488/АП/09/01/-20 та акти обстеження земельних ділянок № 614-ДК/223/АО/10/01/-20, № 614-ДК/222/АО/10/01/-20 та № 614-ДК/220/АО/10/01/-20 (з додатками).

У вказаних актах зафіксовано, що на території Блистівської сільської ради, за межами с. Блистова Новгород-сіверського району Чернігівської області, дві земельні ділянки приватної власності (пай), площею 1,4811 га та 1,5664 га, були засіяні житом. Третя земельна ділянка (пай), площею 3,2103 га, засіяна соняшником. Без отримання відповідних правовстановлюючих документів на зазначені земельні ділянки посівні роботи були виконані СТОВ Блистівське 2018 . Речове право на дані земельні ділянки зареєстровано на гр. ОСОБА_2 , який не передавав в оренду даному товариству зазначені земельні ділянки. Вказані земельні ділянки були засіяні єдиним масивом жита разом з іншими земельними ділянками, які орендує СТОВ Блистівське 2018 . Урожай зерна жита 2020 року був зібраний. На даних земельних ділянках залишилася солома. На третій земельній ділянці росте соняшник. У зв`язку з наведеним, перевіряючий дійшов висновку, що СТОВ Блистівське 2018 здійснено самовільне зайняття вказаних вище земельних ділянок, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України.

За результатами проведеної перевірки головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м. Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуном Михайлом Івановичем складено протоколи про адміністративне порушення від 27.08.2020 № 614-ДК/0248П/07/01/-20, № 614-ДК/0249П/07/01/-20 та № 614-ДК/0250П/07/01/-20, якими встановлено, що СТОВ Блистівське 2018 здійснено самовільне зайняття земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138, тобто у СТОВ Блистівське 2018 відсутні будь-які правовстановлюючі документи на використання вказаних вище земельних ділянок, що є порушенням ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України, за що передбачена відповідальність відповідно до ст. 53-1 КУпАП та п. б ч. 1 ст. 211 Земельного кодексу України.

27.08.2020 ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області винесено СТОВ Блистівське 2018 приписи № 614-ДК/0297Пр/03/01-20, № 614-ДК/0298Пр/03/01-20 та № 614-ДК/0299Пр/03/01-20, якими визначено позивачу у 30-денний термін з дня отримання приписів усунути виявлені порушення земельного законодавства при використанні земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138, тобто оформити правовстановлюючі документи на їх використання або звільнити самовільно зайняті земельні ділянки.

Позивачем подано скарги на вказані приписи відповідача, у яких СТОВ Блистівське 2018 просило їх скасувати, та заперечення на акт перевірки від 27.08.2020 № 614-ДК/488/АП/09/01-20 (а.с. 19-34), однак листом від 16.10.2020 за № 27-25-0.16-789/90-20 ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області повідомило про відповідність проведеної перевірки вимогам чинного законодавства.

23.09.2020 головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м. Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуном Михайлом Івановичем винесено постанову про накладення адміністративного стягнення № 614-ДК/0186По/08/01/-20, якою директора СТОВ Блистівське 2018 ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-1 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.

Вважаючи протиправною постанову від 23.09.2020 № 614-ДК/0186По/08/01/-20 про накладення адміністративного стягнення, позивач звернувся до суду першої інстанції з даним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що відповідач не надав суду будь-яких доказів, які б спростовували дані, наведені в адміністративному позові, яким оскаржено постанову по справі про адміністративне правопорушення, не навів обґрунтованих підстав, за яких вказана постанова в справі про адміністративне правопорушення є законною та не підлягає скасуванню, хоча за приписами ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.

Колегія суддів вважає доводи апелянта обґрунтованими та не погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Не оцінюючи рішення суду першої інстанції по суті позовних вимог, колегія суддів вважає за необхідне надати оцінку суб`єктному складу учасників даного спору.

Статтею 187 Земельного кодексу України установлено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Відповідно до статті 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 № 308 затверджено Положення про ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області (зі змінами від 30.11.2016), відповідно до якого на відповідача покладено функції державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Закон України від 19.06.2003 № 963-IV Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі - Закон № 963) визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Так, відповідно до статті 4 Закону № 963 об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Частиною першою статті 5 Закону № 963 встановлено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Згідно із статтею 6 Закону № 963 до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок (частина четверта статті 9 Закону № 963).

Відповідно до статті 10 Закону № 963 державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, у тому числі: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України.

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів; законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів, на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.

Як вбачається із наявних у матеріалах справи доказів, предметом проведеної ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області перевірки було дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельними ділянками з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138, які на праві приватної власності належать гр. ОСОБА_2 , що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (а.с. 110-114).

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається та сторонами не заперечується, що підставою для їх винесення стали висновки посадових осіб ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області про порушення СТОВ Блистівське 2018 вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України, щодо користування позивачем земельними ділянками з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138, розташованими на території Блистівської сільської ради за межами с. Блистова Новгород-Сіверського району Чернігівської області, без належним чином оформлених правовстановлюючих документів.

Колегія суддів звертає увагу, що позивач заперечує факт користування спірними земельними ділянками, на підтвердження чого зазначає про типові договори оренди від 13.01.2005, укладені між власниками земельних ділянок та орендарем СГВК Блистівський , предметом яких є земельні ділянки з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138.

Однак, з такими аргументами позивача колегія суддів не погоджується, враховуючи наступне.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 26.01.2021 у справі № 620/5295/20, яке набрало законної сили, відмовлено у задоволенні адміністративного позову СТОВ "Блистівське 2018" до Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування приписів відповідача від 27.08.2020 № 614-ДК/0297Пр/03/01/-20, № 614-ДК/0298Пр/03/01/-20, № 614-ДК/0299Пр/03/01/-20.

У вказаному рішенні Чернігівським окружним адміністративним судом було встановлено та зазначено наступне.

Як вбачається із наявних у матеріалах справи власноруч написаних керівником СТОВ Блистівське 2018 пояснень, ним під час проведення перевірки не заперечувався факт використання товариством земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0138 та 7423681200:04:000:0128. Зокрема ОСОБА_1 пояснював, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0138 7423681200:04:000:0128 засіяні СТОВ Блистівське 2018 озимим житом осінню 2019 року. Враховуючи, що земельні ділянки знаходяться в єдиному земельному масиві та не були виділені в натурі, товариство їх обробляло. Також, ОСОБА_1 на приписах від 27.08.2020 №614-ДК/0297Пр/03/01/-20 та №614-ДК/0298Пр/03/01/-20 зазначено, що станом на 02.09.2020 земельні ділянки звільнені від озимого жита.

Враховуючи наведене, суд погоджується з позицією відповідача, що зазначені факти свідчать про використання СТОВ Блистівське 2018 вказаних вище земельних ділянок, які належать ОСОБА_2 , без укладання з останнім договорів оренди, що підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 7423681200:04:000:0318, площею 3,2103 га, у наданих поясненнях ОСОБА_1 заперечував, що вказану земельну ділянку обробляє СТОВ Блистівське 2018 .

Однак, такі доводи спростовуються наступними доказами.

Згідно відомостей з Державного земельного кадастру та роздруківки із схеми публічної кадастрової карти України, суміжні із земельною ділянкою ОСОБА_2 земельні ділянки (паї) з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0316 (власник ОСОБА_3 ) та 7423681200:04:000:0317 (власник ОСОБА_4 ) перебувають в оренді у СТОВ Блистівське 2018 (а.с. 105-109), що підтверджує встановлений під час перевірки факт здійснення позивачем засіяння єдиним масивом соняшника на вказаних землях.

Також суд не погоджується з доводами СТОВ Блистівське 2018 про те, що надані ним копії договорів оренди землі від 13.01.2005 засвідчують факт перебування земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138 в оренді у СГВК Блистівське і оренда за цими договорами не припинена, оскільки як вбачається з тексту договорів термін їх дії - 1 рік з можливістю поновлення на новий термін.

Разом з тим, з 01.01.2013 реєстрація речових прав та похідних прав (права оренди) здійснюється відповідно до вимог Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і статей 125, 126 Земельного кодексу України. Тобто, у разі поновлення строку дії зазначених договорів, відомості про це мали бути внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Однак, як вбачається з відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на земельні ділянки з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0128 та 7423681200:04:000:0138, в реєстрі відсутня інформація про реєстрацію щодо них іншого права (права оренди). Щодо земельної ділянки з кадастровим номером 7423681200:04:000:0318, то відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав нерухоме майно, вказана земельна ділянка перебувала в оренді з 30.08.2017 по 05.03.2019 у орендаря - ТОВ Агрілайн . У свою чергу, починаючи з 06.03.2019 в Реєстрі відсутні відомості про інші речові права на вказану земельну ділянку.

Статтею 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено, що самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Суд звертає увагу, що за змістом статей 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

З аналізу зазначених норм права вбачається, що будь-які дії, направлені на фактичне використання земельної ділянки без оформлення права власності на земельну ділянку або права постійного користування чи права оренди земельної ділянки в порядку, визначеному виключно Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , є самовільним заняттям земельної ділянки.

У свою чергу, статтею 2 Закону України від 01.07.2004 №1952-IV Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень установлено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державній реєстрації прав підлягають речові права на нерухоме майно, похідні від права власності: право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки (пункт 2 частини першої статті 4 Закону).

Відповідно до інформації, відображеної у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, земельні ділянки з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138 на праві приватної власності належать гр. ОСОБА_2 . Дата державної реєстрації земельної ділянки - 08.01.2019 (а.с. 110-114).

Таким чином, враховуючи чинні вимоги земельного законодавства, СТОВ Блистівське 2018 зобов`язане привести у відповідність та належним чином оформити правовстановлюючі документи на право користування спірними земельними ділянками, які відповідно до офіційних даних є землями приватної власності та належать гр. ОСОБА_2 .

За наведених обставин, суд погоджується із позицією ГУ Держгеокадастру у Чернігівській області, що під час перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельними ділянками з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138 було виявлено порушення СТОВ Блистівське 2018 вимог статей 125, 126 Земельного кодексу України, у зв`язку із чим відповідачем обґрунтовано та у межах наданих повноважень видано приписи від 27.08.2020 № 614-ДК/0297Пр/03/01/-20, № 614-ДК/0298Пр/03/01/-20, № 614-ДК/0299Пр/03/01/-20, яким позивача зобов`язано усунути виявлене порушення. .

Згідно з ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, дана норма визначає преюдиційні підстави звільнення осіб, які беруть участь у справі, від доказування обставин з метою досягнення процесуальної економії - за наявності цих підстав у суду не буде необхідності досліджувати докази для встановлення певних обставин.

Отже, оскільки рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 26.01.2021 у справі № 620/5295/20, яке набрало законної сили, вже було встановлено факт самовільного зайняття земельних ділянок з кадастровими номерами 7423681200:04:000:0318, 7423681200:04:000:0128, 7423681200:04:000:0138 СТОВ Блистівське 2018 , тобто у останнього були відсутні будь-які правовстановлюючі документи на використання вказаних вище земельних ділянок, що є порушенням ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України та вимоги вищевказаних приписів виконані не були, то колегія суддів приходить до висновку про те, що відповідачем обґрунтовано та у межах наданих повноважень прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення № 614-ДК/0186По/08/01/-20 від 23.09.2020.

Також, колегія суддів зауважує, оскільки оскаржувана постанова про накладення адміністративного стягнення від 23.09.2020 прийнята за результатами розгляду трьох адміністративних протоколів про вчинення трьох адміністративних правопорушень однією особою - керівником СТОВ Блистівське 2018 , то головним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м. Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуном Михайлом Івановичем вірно застосовано ч. 2 ст. 36 КУпАП та накладено однією постановою адміністративне стягнення в межах санкції ст. 53-1 КУпАП.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.

Надаючи оцінку всім доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі Ґарсія Руіз проти Іспанії (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що …хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід… .

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції прийняте рішення з порушенням норм чинного законодавства.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт надав до суду докази, що спростовують правомірність рішення суду першої інстанції в частині.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції вирішив його частково скасувати та ухвалити в цій частині нове рішення, оскільки судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 243, 244, 250, 286, 272, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області задовольнити.

Рішення Новгород-Сіверського районного суду Чернігівської області від 12.04.2021 скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволені позовних вимог ОСОБА_1 до головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Корюківському, Семенівському, Сновському, Новгород-Сіверському районах та м.Новгород-Сіверському управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області Коршуна Михайла Івановича про накладення адміністративного стягнення - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Вівдиченко Т.Р.

Коротких А.Ю.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2021
Оприлюднено10.09.2021
Номер документу99481568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —739/1263/20

Постанова від 08.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Кочура О. О.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Кочура О. О.

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Новгород-Сіверський районний суд Чернігівської області

Кочура О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні