Рішення
від 09.09.2021 по справі 320/4373/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 вересня 2021 року м.Київ №320/4373/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "ТХОРІВСЬКЕ" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з додатковою відповідальністю "ТХОРІВСЬКЕ" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області , Державної податкової служби України , у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Київській області від 01.04.2021 № 2526561/03376929 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з метою реалізації права, наданого п. 12 Порядку № 1165 позивачем було направлено таблицю даних платника податку на додану вартість, проте така таблиця не була врахована. До поданої таблиці були надані письмові пояснення з документами. З даних документів чітко вбачається причинний зв`язок та відповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. В поданих поясненнях міститься посилання на звітні документи та наявну матеріально технічну базу. Проте всупереч наведеним фактам і обставинам, не зважаючи на зміст наданих документів і не надаючи їм належну оцінку, відповідачем прийнято оскаржуване рішення. При цьому, в оскаржуваному рішенні відповідач не обґрунтовує суть і зміст та в чому саме полягає невідповідність визначених платником податків в таблиці даних видів діяльності наявним основним засобам.

Ухвалою суду від 09.06.2021 було відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання.

Відповідач, ДПС України, не скористався своїм правом щодо подання відзиву на позовну заяву, заяв/клопотань суду не направлено, а відтак враховуючи положення частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин.

Не погоджуючись з позовними вимогами, відповідач, Головне управління Державної податкової служби у Київській області, подало відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що оскаржуване рішення є законним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки контролюючим органом було встановлено, що позивачем 30.03.2021 було надіслано для розгляду до податкового органу Таблицю даних платника податків без надання документів на основні засоби та нежитлові приміщення. Зокрема, позивач не надав жодних документів на підтвердження наявності у власності ТДВ "ТХОРІВСЬКЕ" виробничих площ, приміщень та обладнань, оренди нежитлових виробничих приміщень у ТОВ "ЧСПМ "Делікат", оренди та наявності транспортних засобів, існування господарських правовідносин з ТОВ "Нова пошта", та бухгалтерських довідок. Також, відповідач стверджує, що позивач не надав жодних документальних підтверджень про існування господарських відносин з постачальниками та покупцями.

Також, представник відповідача у відзиві заявив клопотання про розгляд справи у відкритому судовому засіданні за участю сторін, розглянувши яке, суд зазначає наступне.

Частиною 5 статті 262 КАСУ передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до частини 6 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу та якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Водночас, зміст клопотання представника відповідача про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін не дає підстав стверджувати, що повне та всебічне з`ясування усіх обставин у справі потребує проведення судового засідання чи заслуховування пояснень сторін.

Більш того, представник відповідача у клопотанні не зазначив, встановлення яких обставин у справі є неможливим шляхом аналізу письмових доказів і пояснень та вимагає проведення судового засідання.

Дослідивши клопотання представника відповідача, матеріали справи, беручи до уваги предмет та підстави позову, обставини, якими учасники справи обґрунтовують свої вимоги та заперечення, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, суд не вбачає обґрунтованих підстав для розгляду справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та приходить до висновку, що в задоволенні клопотання має бути відмовлено.

Крім того, відповідач у відзиві просить суд замінити відповідача в порядку процесуального правонаступництва та залишити позовну заяву без розгляду з огляду на пропущення позивачем тримісячного строку звернення до суду з даним позовом.

Розглянувши клопотання представника про заміну відповідача в порядку процесуального правонаступництва, суд зазначає наступне.

Відповідно до приписів постанови КМУ від 30.09.2020 №893 та наказу ДПС України від 30.09.2020р. №529 відбулось компетенційне правонаступництво між ГУ ДПС у Київській області (у якості правопопередника зі статусом юридичної особи публічного права ) та ГУ ДПС у Київській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС (у якості правонаступника зі статусом структурного підрозділу органу державної виконавчої влади - юридичної особи публічного права).

У розумінні п.п.41.1.1 ст.41 Податкового кодексу України ДПС України та ГУ ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС, є окремими податковими органами та окремими контролюючими органами як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

До того ж у розумінні п.41.4 ст.41 Податкового кодексу України і ДПС України, і ГУ ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС є окремими органами стягнення.

Водночас із цим, за змістом положень п.п.7-9 ч.1 ст.4, ч.ч.1 і 3 ст.43, ч.1 ст.46 КАС України участь в адміністративній справі у якості сторони може брати або юридична особа публічного права (посадова чи службова особа цього суб`єкта права), або орган державної влади без статусу юридичної особи (посадова чи службова особа цього органу державної влади), або інший суб`єкт при здійсненні публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" міністерства та інші центральні органи виконавчої влади є юридичними особами публічного права і відповідно до ч.1 ст.16 означеного закону утворюються для виконання окремих функцій з реалізації державної політики як служби, агентства, інспекції, комісії.

Оскільки за змістом наказу ДПС України від 30.09.2020 №529 у складі органу державної влади - ДПС України утворено 31 відокремлений структурний підрозділ, то слід вважати, що ці територіальні органи діють у судових процедурах від імені ДПС України як органу державної влади - юридичної особи публічного права і можуть бути наділені адміністративною процесуальною дієздатністю виключно за критерієм - інший суб`єкт при здійсненні публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства.

Втім, частиною 2 ст.21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" визначено, що територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є органами державної влади.

Таким чином, законодавець увів в дію юридичну конструкцію, у силу якого структурні відокремлені підрозділи органу державної виконавчої влади (а саме: центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику) є самостійними органами державної влади без статусу юридичної особи.

З огляду на викладене, клопотання про заміну сторони правонаступником підлягає задоволенню.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач, Товариство з додатковою відповідальністю "ТХОРІВСЬКЕ", код ЄДРПОУ - 03376929, є юридичною особою, яку зареєстровано 02.11.1998, номер запису: 13461450000000917 від 25.07.2011 (а.с. 31-33).

Видами діяльності ТДВ «ТХОРІВСЬКЕ" за кодами КВЕД є: 20.14 Виробництво інших основних органічних хімічних речовин (основний); 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 20.13 Виробництво інших основних неорганічних хімічних речовин; 20.41 Виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування; 20.59 Виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у.; 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва; 23.62 Виготовлення виробів із гіпсу для будівництва; 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання; 23.64 Виробництво сухих будівельних сумішей; 23.65 Виготовлення виробів із волокнистого цементу; 23.69 Виробництво інших виробів із бетону, гіпсу та цементу; 23.70 Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 82.92 Пакування; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, ТДВ ТХОРІВСЬКЕ за наслідками господарської діяльності по операціях з ТОВ ГЛУСКО РІТЕЙЛ (код ЄДРПОУ 24812228), ТОВ АМАКО УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 21665011), ТОВ ЕКО (код ЄДРПОУ 32104254), ТОВ ФРЕСКОХІМ (код ЄДРПОУ 37642906), ТОВ Експансія ДФ ТОВ Експансія (код ЄДРПОУ 32294905), ТОВ ТІКИЧ ЕПЕРДЖІ (код ЄДРПОУ 43660488), ТОВ КИЇВ БІЛДІПГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40722216) були складені та направлені відповідачеві на реєстрацію податкові накладні, а саме: № 3 від 02.03.2021, № 4 від 02.03.2021, №5 від 02.03.2021; №6 від 01.03.2021; № 7 від 02.03.2021; № 8 від 03.03.2021; № 10 від 03.03.2021; № 13 від 10.03.2021; №14 від 05.03.2021; № 15 від 05.03.2021; № 17 від 05.03.2021; № 19 від 05.03.2021; № 20 від 05.03.2021; № 21 від 05.03.2021; № 24 від 08.03.2021; №25 від 09.03.2021; №26 від 09.03.2021; № 27 від 09.03.2021; №31 від 09.03.2021; №32 від 10.03.2021; №33 від 10.03.2021; №34 від 10.03.2021; від 10.03.2021; №36 від 10.03.2021; №48 від 15.03.2021.

За результатом обробки вказаних податкових накладних їх реєстрація податковим органом зупинена, про що позивачеві направлені відповідні квитанції від 25.03.2021 (а.с. 34-58).

Підставою для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних вказано, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3820, 3924, 4401, 4823, 2853, відсутні в таблицях даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріям ризиковості здійснення операцій.

В свою чергу, позивач 30.03.2021 на адресу відповідача направив пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також, 30.03.2021 ТДВ ТХОРІВСЬКЕ" було сформовано та направлено до ГУ ДПС у Київській області таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком №5 разом із письмовими поясненнями (а.с. 65).

Розглянувши подані позивачем документи, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийняла спірне рішення №2526561/03376929 від 01.04.2021; підстава: Виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам" (а.с. 59).

Не погоджуючись з рішеннями відповідача щодо неврахування таблиці даних платника податку, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається, виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст. 188 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

За правилами п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, законодавчо встановленою умовою для коригування податкових зобов`язань та податкового кредиту на підставі розрахунку коригування є зміна суми компенсації вартості товарів/послуг, повернення товарів/послуг, повернення постачальником суми попередньої оплати, що може мати місце за згодою сторін у зобов`язанні у будь-який час після здійснення операції незалежно від строку поставки або попередньої оплати товарів/послуг та спливу строку давності.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Також, згідно наведеному пункту статті 201 Податкового кодексу України Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Визначення механізму внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регулюється Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Згідно п. 12-16 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Відповідно до п. 18 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» , та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10) насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм ґ 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Згідно п. 19, 20 Порядку № 1165 у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу. Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Як було зазначено судом вище, рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.04.2021 № 2526561/03376929 прийнято із зазначенням підстави Виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (а.с. 59).

Так, приписами п. 19 Порядку № 1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Разом з тим, пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В той же час, а ні в оскаржуваному рішенні, а ні у відзиві на позовну заяву контролюючим органом не наведено обставин, які слугували підставою для наведених висновків, а також не наведено обґрунтувань щодо твердження про те, що коди заявлені в таблиці не зупиняються та не зазначено які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам.

Відповідачем, на якого покладено обов`язок доказування в адміністративному процесі, не надано жодних доказів, які досліджувалися комісією Головного управління ДПС у Київській області, та які слугували підставою для прийняття оскаржуваних рішень від 01.04.2021 № 2526561/03376929.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДСП у Київській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.04.2021 № 2526561/03376929 прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому підлягає скасуванню.

Разом з тим, податковий орган, не надав жодних доказів на підтвердження того, що позивачем було порушено податкове законодавство, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про порушення позивачем законодавства України.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що ТДВ "ТХОРІВСЬКЕ" надавались до контролюючого органу таблиця даних податника податку на додану вартість та пояснення, в яких зазначені види діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку, яка надавалась до податкового органу (а.с. 60-64, 66-72).

Натомість, оскаржуване рішення як на підставу для їх прийняття містить лише посилання на наявність податкової інформації про здійснення платником податків ризикових операцій. Зазначена підстава не узгоджується з повноваженнями відповідача щодо прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку.

Відповідачем не надано жодних доказів стосовно прийняття оскаржуваного рішення з підстав надання платником податку недостовірної інформації в таблицях даних.

При цьому суд звертає увагу, що у відзиві відповідач розширює підставу неврахування таблиці даних платника податку - не надання документів на основні засоби та нежитлові приміщення та підтвердження господарських правовідносин з постачальниками і покупцями.

У свою чергу, використання податковим органом загального пункту щодо наявності податкової інформації є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути обізнаним у моделюванні поведінки та таким, що не повідомлений про необхідність надання документів за вичерпним і зрозумілим переліком.

Оскаржуване рішення не містить жодної передбаченої чинним законодавством мотивації підстав та причин неврахування таблиць даних платника податку та не містять доказів наявності податкової інформації, яка свідчила б про надання платником податку недостовірної інформації в таблицях даних або, принаймні, про здійснення платником податків ризикових операцій.

Як було зазначено вище, основним видом діяльності позивача є вирощування зернових, бобових культур та насіння олійних культур (код КВЕД 01.11).

Крім того, з пояснень до таблиці позивача вбачається, що вони містять коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, які постачаються та придбаваються (отримуються) позивачем; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та придбаваються (отримуються) платником податку. В наданих поясненнях позивач зазначив, що ним здійснюється постачання та виробництво засобів мийних для транспортних засобів (омивані скла, засоби для розморожуваних очисник скла та ін.) код продукції за УКТЗЕД - 3820000090; засобів для хімчистки салону, літні омивачі скла, код продукціі за УКТЗЕД 3402209000; розпалювачів вогню та сухе пальне, код продукції за УКТЗЕД 3606 90 90 00; дров, тріски для розпалу, код продукції УКТЗЕД 4401; вугілля деревного код продукції УКТЗЕД 4402; води демінералізована технічна, код продукції за УКТЗЕД 2853 90 10 00; пластикового та паперового посуду УКТЗЕД 3924100000, 4823699000. Вищевказана продукція виготовляється на власних та орендованих виробничих площах та обладнанні. Виробничі площі та обладнання розміщене за адресою Київська область, Сквирський район с. Тхорівське, вул. Лісова32. Чисельність працюючих робітників, які забезпечують виробничий процес на підприємстві становить 21 особа. Продукція виробляється згідно ТУУ 24.5-31826636-005:2009 (Засоби мийні для догляду за ТРАНСПОРТНИМИ ЗАСОБАМИ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ), ТУУ 11.0-38138907-001:2017 (Вода питна оброблена фасована), ТУУ 36.6-31826636-010:2011(3асіб для розпалювання вогню технічні умови) інші. Для виготовлення продукції підприємство використовує власну виробничу лінію для розливу технічних рідин на вісім робочих місць, а також інше необхідне обладнання (насоси, компресор, ємності для змішування та зберігання, термопак, обладнання для виготовлення пластикової тари, тощо) та виробничий інвентар. Для зберігання цієї продукції використовується власні та орендовані . складські приміщення. Доставка продукції здійснюється власним транспортом та найманим автотранспортом (ТОВ Нова пошта та інші перевізники). Основними постачальниками сировини для виговлення омивачів, та розпалювачів є ДП Укрспирт Червонослобідське МПД (код ЄДРПОУ 37199618). Так, сировиною, яка закуповується на підставі укладеного договору №8 від 06.01.2021 року, є концетрат естеро сивушний код УКТЗЕД 3824 90 97 90, який використовується для виготовлення мийних засобів для автомобіля (УКТЗЕД 3820000090) та розпалювачів (3606 90 90 00), які надалі постачаються до торгових мереж. В якості сировини в минулі роки підприємство закуповувало інші органічні розріджувачі (код УКТЗЕД 3814009090), які використовувалися для виробництва власної продукції. Постачальником води технічної ( код УКТЗЕД 2853901000) є ПАТ Компанія Ельба (код ЄДРПОУ 31826636). Надалі вода фасується в пластикову тару та реалізується у торгових мережах (код УКТЗЕД 2853901000). Дрова (код УКТЗЕД 4401) закуповуються в ФОН ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), ФОП Кучер (2815210034) фасуються та постачаються до торгових мереж. Також підприємство закуповувало вугілля деревине (код УКТЗЕД 4402), яке фасувалося у паперові мішки та постачалося до торгових мереж. Основними постачальниками пляшок для розливу, кришки, етикетки є ТОВ "Поліграфічний центр "Максіпрінт" (код ЄДРПОУ 37292682), ТОВ "ЗАВОД ПРЕФОРМ" (код Приватне підприємство "СМАРТПОЛІМЕР" (код ЄДРП0У41243499) та інші. Основні енергоресурси - електроенергія та природний газ придбаються V регіо- постачальників - Київська обласна ЕК Сквирський ВОК , Київоблгаз збуг. Також підприємство закуповувало у Товариства з обмеженою відповідальністю ШПАК (код ЄДРПОУ 25268212), а надалі реалізовувало у торгові мережі пластиковий (код УКТЗЕД 3924100000) та паперовий (код УКТЗЕД 4823699000) посуд. Крім цього, наше підприємство закуповувало у Товариства з обмеженою відповідальністю Лінкс Лабораторії (код ЄДРПОУ 33894650), а надалі реалізовувало мийні засоби (код УКТЗЕД 3402). Крім цього, підприємство надавало в оренду власні приміщення, обладнання та власним автотранспорт (код УКТЗЕД 68.20 та 77.39, 77.11). Такими контрагентами є Товариство з обмеженою відповідальністю ХТГ (код ЄДРПОУ 43719248) - оренда приміщення, ФОП ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) - оренда обладнання, Товариство з обмеженою відповідальністю Київ Білдінг Груп (код ЄДРПОУ 40722216) - оренда приміщення. Товариство з обмеженою відповідальністю Майстерня посмішки (код ЄДРПОУ 38538731) - оренда авто. Водночас, наше підприємство орендує нежитлові виробничі приміщення у Товариства з обмеженою відповідальністю ЧСПМ Делікат (код ЄДРПОУ 38498495). Основними покупцями продукції позивача є торгові мережі ТОВ Глуско рітейл (24812228), ТОВ Експансія (32294905), ТОВ Сільпо-фуд (40720198), ТОВ Еко (32104254) та інші.

Враховуючи характер діяльності позивача, до таблиці даних платника податку на додану вартість до товарів, які придбаваються, а також постачаються ТДВ "ТХОРІВСЬКЕ" позивачем включено засоби мийні для транспортних засобів (омивані скла, засоби для розморожуваних очисник скла та ін.) код продукції за УКТЗЕД - 3820000090; засоби для хімчистки салону, літні омивачі скла, код продукціі за УКТЗЕД 3402209000; розпалювачі вогню та сухе пальне, код продукції за УКТЗЕД 3606909000; дрова, тріска для розпалу, код продукції УКТЗЕД 4401; вугілля деревного код продукції УКТЗЕД 4402; вода демінералізована технічна, код продукції за УКТЗЕД 2853901000; пластиковий та паперовий посуд УКТЗЕД 3924100000, 4823699000.

У відповідності до підпункту 14.1.138 статті 14 Податкового кодексу України основні засоби - матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв`язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

Пунктом 5.1 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 №92, до основних засобів відносяться: земельні ділянки; капітальні витрати на поліпшення земель, не пов`язані з будівництвом; будівлі, споруди та передавальні пристрої; машини та обладнання; транспортні засоби; інструменти, прилади, інвентар (меблі); тварини; інші основні засоби.

Водночас, у позивача згідно довідко станок на 31.12.2020 наявні такі основні засоби на рахунку 103 "Булівлі та споруди", на рахунку 104 "Машини та обладжнання", на рахунку 105 "Транспортні засоби" (а.с. 60-71), які використовуються для постачання та виробництва вищевказаної продукції.

Суд зазначає, що вказані основні засоби в повному обсязі відповідають видам господарської діяльності позивача.

За таких обставин, висновок відповідача про невідповідність наявних у позивача основних засобів видам його діяльності безпідставний та спростовується вищевикладеним.

Наведене дозволяє дійти висновку, що всупереч положенням п. 17 Порядку № 1165, рішення комісії контролюючого органу, від 01.04.2021 № 2526561/03376929 не містить чіткої підстави для відмови у врахуванні таблиці даних, що призвело до правової невизначеності платника податку та позбавлення позивача можливості безумовної реєстрації вказаної таблиці.

Посилання відповідача на відповідність форми оскаржуваного рішення додатку № 6 до Порядку №1165 без фактичної наявності у контролюючого органу жодних документів на підтвердження віднесення позивача до ризикових платників податків, суд вважає неприйнятними.

Суд зауважує, що в силу ч. 2 ст. 2 КАС України будь-які рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний висновок наведено у постановах Верховного Суду від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 02.04.2019 у справі №822/1878/18, яка в силу приписів ч.5 ст.242 КАС України, враховується судом.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Однак, відповідач як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів на підтвердження правомірності своїх рішень.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, суд вважає, що ГУ ДПС України у Київській області при прийнятті рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.04.2021 № 2526561/03376929, діяло необґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мали значення для прийняття таких рішень, не на підставі та не у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, без дотримання вимог ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому наявні підстави для їх скасування.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» визначено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Європейського суду з прав людини як джерела права.

Зокрема, Європейський Суд наголосив на тому, що особа на користь якої органом влади прийняте певне рішення, має повне право розумно очікувати, що якщо місцевий орган влади вважає, що в нього є певна компетенція, то така компетенція дійсно існує, а тому визнання незаконності дій органу влади не повинно змінювати відносини прав, які виникли внаслідок такої дії органу влади.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" Суд підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах "Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", і "Moskal v. Poland"). Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах "Lelas v. Croatia", і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення у справі "Lelas v. ").

За таких підстав, суд дійшов висновку, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Київській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.04.2021 № 2526561/03376929 прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому підлягає скасуванню.

При цьому, приписами п. 22 Порядку № 1165 встановлено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Беручи до уваги задоволення позову та приписи ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача належить стягнути понесені ним судові витрати на сплату судового збору у розмірі 2270 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Київській області, оскільки у спірних правовідносинах права позивача були порушені саме ним.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Київській області від 01.04.2021 № 2526561/03376929 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Стягнути на користь Товариства з додатковою відповідальністю "ТХОРІВСЬКЕ" (код ЄДРПОУ - 03376929) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Київській області (код ЄДРПОУ - 43141377).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2021
Оприлюднено12.09.2021
Номер документу99515552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/4373/21

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 28.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 09.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні