Рішення
від 09.09.2021 по справі 380/11906/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2021 року справа №380/11906/21

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Максимович А.Я.

за участю:

представника позивача - Підгайного О.І.

представника відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каньйон" про стягнення коштів з рахунків у банках,-

в с т а н о в и в:

Головне управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська,35) звернулося в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Каньйон" (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 346/94) про стягнення коштів з рахунків у банках в сумі 1 233 610,63 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно довідки про суму податкового боргу платника податків у відповідача виник податковий борг з орендної плати з юридичних осіб перед бюджетом, який станом на 03.02.2021 року становить 1 233 610,63 грн. На даний час сума боргу є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу (узгодженою сумою податкового зобов`язання, не сплаченою платником податків у строки, визначені Податковим кодексом України). Позивач просить позов задоволити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 22 липня 2021 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.

Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу за адресою: 79069, м. Львів, вул. Шевченка,346/94. До суду повернувся конверт з рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення №7901829615021 з відміткою поштового відділення за закінченням терміну зберігання .

Разом з тим, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, копія якого міститься в матеріалах справи, місцезнаходженням юридичної особи є: 79069, м. Львів, вул. Шевченка, 346/94, куди судом і направлялись судові повістки.

На час прийняття рішення у даній справі відзив на позовну заяву або заява про визнання позову від відповідача до суду не надходили

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, наведених у ньому.

Відповідач явку уповноваженого представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Каньйон" згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області, Личаківське управління, Шевченківська районна державна податкова інспекція (Шевченківський район м.Львова) як платник податків і зборів.

Як випливає із матеріалів справи за ТОВ "Каньйон" рахується податковий борг в сумі 1 233 610,63 грн., який виник на підставі орендної плати з юридичних осіб - 1 233 610,63 грн.

Вищезазначений податковий борг становлять нараховані контролюючим органом суми коштів відповідно до податкових повідомлень - рішень:

- №0051775212 від 07.08.2019 року, яким визначено суму грошового забезпечення в розмірі 9668,19 грн.;

- №0090705504 від 11.11.2019 року, яким визначено суму грошового забезпечення в розмірі 9900,00 грн.

Окрім вказаного, такий податковий борг становлять самостійно нараховані відповідачем суми коштів, які зазначені у поданих податкових деклараціях з плати за землю:

- від 12.01.2019 року у розмірі 337 212,15 грн.;

- від 24.01.2020 року у розмірі 809 309,16 грн.

Залишок несплаченої пенсі становить 67 521,13 грн.

На підтвердження наявності вказаної суми боргу позивачем до позову подано: довідку про податкову заборгованість за період з 11.09.2019 року по 03.02.2021 року від 04.02.2021 №1089/5/13-01-13-04, дані про банківські рахунки, розрахунок недоїмки по податковим зобов`язанням станом на 03.02.2021 року, копію податкової вимоги форми Ю від 14.02.2018 року №17674-17, копію конверта з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №7900052404742, №7900059738395, №7900058987502, копію податкової декларації з плати за землю за 2020 рік, копію податкової декларації з плати за землю за 2019 рік, податкове повідомлення-рішення від 11.11.2019 №0090705504, податкове повідомлення-рішення від 07.08.2019 року №0051775212, акт про результати камеральної перевірки своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов`язання до бюджету ТзОВ Каньйон від 07.08.2019 №976/52.12.

Відомостей про сплату податкового боргу, який є предметом стягнення у цій справі у матеріалах справи немає.

Вважаючи, що суми грошових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу, контролюючий орган звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.6.1 ст.6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Також, підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 46.1 ст. 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України встановлено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

У відповідності до підпунктів 288.1, 288.2 статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Підпунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України , встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Згідно з п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п. 126.1.ст.126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 288.7 ст. 288 ПК України визначено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Як встановлено матеріалами справи, податковий борг з орендної плати з юридичних осіб, нарахований відповідачем самостійно, у поданих податкових деклараціях з плати за землю та складає у загальній сумі 1 233 610,63 грн.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв`язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов`язань, податковим органом вживались заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку.

Згідно із пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу.

Відповідно до пп. 95.1- 95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

З метою погашення податкового боргу відповідачу була направлена податкова вимога форми Ю від 14.02.2018 №17674-17 на загальну суму 25288,29 грн. податкового боргу. Вказану податкову вимогу надіслано відповідачу, проте, до контролюючого органу повернулось рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою поштового відділення за закінченням встановленого строку зберігання .

Доказів оскарження податкової вимоги чи погашення податкового боргу за визначеними податковими зобов`язаннями відповідач не надав.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.п. 95.3, 95.4 ст. 95 ПК України).

З огляду на наведене, а також враховуючи, що узгоджена сума податкового зобов`язання набула статусу податкового боргу, а її розмір підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, беручи до уваги направлення контролюючим органом податкової вимоги та відсутність доказів добровільної сплати відповідачем визначеної суми податкового боргу, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для стягнення з відповідача спірної суми заборгованості, яка є предметом розгляду даної справи.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідач по справі не надав жодного доказу на спростування позовних вимог.

Отже, з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Каньйон" грошові кошти до бюджету в розмірі 1 233 610 (один мільйон двісті тридцять три тисячі шістсот десять) гривень 63 коп., які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач - Головне управління ДПС у Львівській області (79003, вул. Стрийська,35, м. Львів; код ЄДРПОУ ВП 43968090).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Каньйон" (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 346/94; код ЄДРПОУ 20853118).

Повний текст рішення складено 10 вересня 2021 року.

Суддя Кухар Н.А.

Дата ухвалення рішення09.09.2021
Оприлюднено13.09.2021

Судовий реєстр по справі —380/11906/21

Рішення від 09.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні