Рішення
від 03.09.2021 по справі 380/9957/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2021 року

справа №380/9957/20

провадження № П/380/10184/20

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Винника В.М., представника відповідачів Квасниці Н.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом фермерського господарства «Еталон М» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство Еталон М (далі - ФГ Еталон М , позивач) 06.11.2020 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 17.03.2021 (а.с. 81-87), до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1832139/35988567 від 13.08.2020 про відмову ФГ Еталон М у реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ФГ Еталон М №8 від 27.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ФГ Еталон М є виробником сільськогосподарської продукції. З метою реалізації вирощеного в 2019 (залишку) урожаю зернових позивач уклав договір поставки з ФГ Під`ярків ЕКО . На виконання договору поставки позивач поставив покупцю товар (пшеницю) в кількості 25 т на суму 124999,80грн. Покупець 07.08.2020 оплатив поставлений товар частково в сумі 100000 грн. На суму поставленого товару ФГ Еталон М склало податкову накладну №8 від 27.07.2020 та подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Позивач зазначає, що після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної надіслав контролюючому органу пояснення з підтверджуючими документами для підтвердження реальності здійснення ним господарських операцій по складеній податковій накладній. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначеної податкової накладної, причиною відмови вказало ненадання платником податків копій документів. Представник позивач стверджує, що ФГ Еталон М для розблокування реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020 надало пояснення та всі первинні документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної, вважає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних необґрунтованими та протиправними. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 27.07.2020.

Відповідач-1 та Відповідач-2 позов не визнають. Представник відповідачів подав відзив на позовну заяву (а.с. 97-99), просить суд відмовити в задоволенні позову ФГ Еталон М в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкових накладних було надання платником податків документів, недостатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020. Повідомив, що ФГ Еталон М не подавало до в ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних за встановленою формою, тому Комісією регіонального рівня не приймалось рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податків (а.с. 108). До відзиву представник відповідача долучив витяг з бази даних контролюючого органу про отримані контролюючим органом пояснення та первинні документи, надіслані ФГ Еталон М для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (а.с. 55-63, 109-144).

Суд заслухав промови присутніх учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

фермерське господарство Еталон М зареєстроване як юридична особа 17.06.2008, ідентифікаційний код 35988567. Основним видом діяльності фермерського господарства є змішане сільське господарство (код КВЕД 01.50), серед інших видів господарської діяльності є, зокрема, вирощування зернових культур (крім рису) бобових культур і насіння олійних культур (код КВЕД 01.11), вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів (код КВЕД 01.13) (а.с. 40). В рамках основного виду господарської діяльності підприємство здійснює господарські операції з реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва.

ФГ Еталон М (Продавець) та ФГ Під`ярків ЕКО (Покупець) уклали договір поставки №20/07-2020 від 20.07.2020, відповідно до якого Продавець зобов`язується поставити у встановлений строк Покупцю у власність сільськогосподарську продукцію, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього грошову суму, що вказується в Додатках (специфікаціях) до цього Договору. Додатки (специфікації) є невід`ємними частинами цього Договору. Пунктом 1.3 Договору Продавець засвідчив, що товар є власною вирощеною сільськогосподарською продукцією та відповідає вимогам і стандартам. Кількість, найменування, ціна, строки та умови поставки кожної партії Товару за Договором визначаються в Додатках (специфікаціях) до цього Договору. Згідно з пунктом 4.1 Договору щодо порядку, строків розрахунків сторони Договору визначили, що Покупець здійснює післяоплату вартості товару на підставі рахунка-фактури Продавця (а.с.56 звор., 111-113). Додатком №1 від 27.07.2020 до згаданого договору поставки (специфікація №1) сторони визначили, що Продавець постачає товар (пшеницю) в кількості 25 тон, загальною вартістю 124999,80 грн. (а.с. 62, 114).

ФГ Еталон М на реалізовану ФГ Під`ярків ЕКО пшеницю в кількості 25 тон по першій події (відвантаження) склало податкову накладну №8 від 27.07.2020 та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 116). Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

ФГ Еталон М у відповідь отримало квитанцію, відповідно до тексту якої документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (а.с. 115) з таких причин:

1) коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються,

2) їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.17).

ФГ Еталон М у відповідь на отриману квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020 скерувало до комісії ДПС у Львівській області повідомлення №1 від 09.08.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено (а.с.55,109) з письмовим поясненням від 08.08.2020, в якому надало пояснення щодо господарської операції з ФГ Під`ярків ЕКО згідно договору поставки №20/07-2020 від 20.07.2020. В поясненні, зокрема, зазначено, що основним видом діяльності є оптова торгівля зернових культур (пшениця, ячмінь, овес), господарську діяльність здійснює в селі Лагодів Перемишлянського району Львівської області. В поясненні зазначило, що реалізувало ФГ Під`ярків ЕКО пшеницю відповідно до накладної №8 від 27.07.2020 на загальну суму 124999,80 грн. згідно договору поставки №20/07-2020 від 20.07.2020. На спростування тверджень контролюючого органу щодо невідповідності обсягу постачання залишку обсягу товару, ФГ Еталон М пояснило, що в 2020 році відповідно до поданих звітів посіяло під урожай 10 га, зібрало 4 тони, станом на 01.07.2020 відповідно до книги складського обліку на залишку (урожаю 2019 року) залишилось 14.9 тон.

На підтвердження пояснень щодо поставки за податковою накладною №8 від 27.07.2020 ФГ Еталон М надало комісії відповідача-1 документи в кількості 34 додатки, а саме: договір поставки №20/07-2020 від 20.07.2020, специфікацію №1 додаток до договору поставки, ТТН №1 від 27.07.2020, накладну №8 від 27.07.2020, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів і винограду на 1 грудня 2019 року, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.08.2020, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року, книгу складського обліку, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року (а.с. 55-63, 109-114).

Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення №1832139/35988567 від 13.08.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 19). Рішення обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів, а саме: - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; - документи щодо відповідності продукції (декларації на відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 №341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку №1246.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165);

- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку №1165.

Відповідно до пунктів 7,8 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).

Пунктом 11 Порядку №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Додатком №3 до Порядку №1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до норм Порядку №1165:

12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:

ФГ Еталон М зареєстроване як юридична особа в 2008 році, має зареєстрований основний вид діяльності змішане сільське господарство, вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур КВЕД 01.11, господарство займається вирощуванням зернових культур (пшениці, ячменю, овесу).

В межах основного виду діяльності ФГ Еталон М реалізувало з ФГ Під`ярків ЕКО товар (пшеницю, а саме залишок урожаю 2019 року), ця операція відображено в долучених до справи первинних документах (договір поставки, накладна, видаткова накладна, банківська виписка, товарно-транспортна накладна). ФГ Еталон М по факту першої події (відвантаження товару) склало податкову накладну №8 від 27.07.2020 та скерувало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанції з пропозицією надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначеної в податковій накладній інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме ( а.с.115):

- відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1001 в таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається;

- обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання.

Представник відповідачів письмово підтвердив (а.с. 108), що ФГ Еталон М станом на дату зупинення реєстрації податкової накладної не подавало до ГУ ДПС у Львівській області Таблицю даних платника податку на додану вартість, відповідно, рішення про реєстрацію такої таблиці не приймалося. Отже, станом на дату надіслання на адресу платника податків квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ФГ Еталон М не було зареєстрованої Таблиці даних платника податку на додану вартість. Таким чином, контролюючий орган не мав підстав зупиняти реєстрацію податкової накладної з мотивів наявності/ відсутності кодів УКТЗЕД в таблиці, якої не існувало.

Суд враховує, що в квитанції (а.с. 115) контролюючий орган не вказав навіть примірного переліку документів, які слід подати для реєстрації податкової накладної, тому платник податків змушений був діяти на власний розсуд щодо подання документів в підтвердження реальності господарської операції за податковою накладною №8 від 27.07.2020.

На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації зазначеної податкової накладної ФГ Еталон М 09.08.2020 скерувало контролюючому органу повідомлення №1 від 09.08.2020 з письмовим поясненням щодо здійснення господарської операції за податковою накладної №8 від 27.07.2020 та копіями первинних документів (договір поставки, накладна, ТТН). При цьому в скерованому поясненні від 08.08.2020 ФГ Еталон М пояснило, що відповідно до поданих звітів та даних книга складського обліку (а.с. 91 звор., 139) в 2020 році під засіви зернових використало 10 т пшениці урожаю 2019 року. Станом на березень 2020 року на складах господарства залишок пшениці урожаю 2019 року складав 35,9 тон; в липні 2020 року зібрано 4 тони пшениці, з урахуванням реалізованої ФГ Під`ярків ЕКО пшениці (25 тон), на залишку в ФГ Еталон М залишилось 14,9 тон пшениці.

На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації зазначеної податкової накладної ФГ Еталон М 09.08.2020 скерувало контролюючому органу:

- повідомлення №1 від 09.08.2020 з письмовим поясненням щодо здійснення господарської операції за податковою накладної №8 від 27.07.2020 та копіями первинних документів (договір поставки, накладна, ТТН)

- документи, що підтверджують реальне здійснення підприємством господарської діяльності з вирощування сільськогосподарської продукції (звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів і винограду на 1 грудня 2019 року, звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.08.2020, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року, книгу складського обліку, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2020 року).

Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкову накладну №8 від 27.07.2020 (а.с.30) обґрунтоване тим, що платник податків не надав копій документів: -первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; - документів щодо відповідності продукції (декларації на відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством .

В тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід підкреслити ті документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідач-1 жоден документ в оскарженому рішенні не підкреслив, тому залишається неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкової накладної ФГ Еталон М .

Оцінюючи описані підстави для прийняття оскарженого рішення суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняте рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів (шляхом підкреслення у наведеному в шаблоні рішення типовому переліку конкретних документів, відсутність котрих була підставою для відмови в реєстрації податкових накладних); - навів у рішенні інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.

Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності (вирощування та торгівля с/г продукцією). Аналіз цих документів також дає вичерпну відповідь на питання щодо співвідношення обсягу постачання товару, зазначеного у податковій накладній, з величиною залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання - адже позивач є виробником сільськогосподарської продукції, який виростив товар (пшеницю); він не є посередником, котрий придбав товар в третіх осіб з метою подальшої реалізації. Тому суд дійшов висновку, що перелічені документи є достатніми для підтвердження викладених в повідомленні від 09.08.2020 пояснень позивача щодо інформації, зазначеної в податковій накладній, а отже - достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №8 від 27.07.2020.

Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі №0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі №819/330/18.

Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення №1832139/35988567 від 13.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 27.07.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягає скасуванню як протиправне.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку №1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 07.08.2020 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Відповідно зазначених приписів КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ФГ Еталон М , суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, що прийняв протиправне рішення.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1832139/35988567 від 13.08.2020 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складеної фермерським господарством «Еталон М» податкової накладної №8 від 27.07.2020.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складену фермерським господарством «Еталон М» (81212, Львівська область, Перемишлянський район, село Лагодів; ідентифікаційний код 35988567) податкову накладну №8 від 27.07.2020 датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код 43968092) на користь фермерського господарства «Еталон М» (81212, Львівська область, Перемишлянський район, село Лагодів; ідентифікаційний код 35988567) судові витрати на сплату судового збору в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, що постановив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 10.09.2021 .

Суддя Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2021
Оприлюднено15.09.2021
Номер документу99516195
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/9957/20

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 03.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 03.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні