РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 вересня 2021 року м. Рівне №460/6534/21
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Пеньки" про стягнення податкового боргу, - В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом (з урахуванням заяви про зміну предмету позову) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пеньки" (далі - відповідач), в якому просить суд (з урахуванням заяви від 15.07.2021 про зміну предмету позову) стягнути кошти з платника, який має податковий борг, з рахунків у банках, ослуговуючих такого платника на суму податкового боргу 24034,60 грн. та накласти арешт на кошти на рахунки відкриті у банківських установах, у межах суми податкового боргу.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Рівненській області та за ним обліковується податковий борг в сумі 24034,60 грн., який в добровільному порядку не сплачено, у зв`язку із чим, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Відповідач відзив на позов не подав.
Позовна заява надійшла до суду 03.06.2021.
07.06.2021 ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
15.07.2021 від позивача надійшла заява про зміну предмету позову.
Суд зауважує, що заява позивача подана відповідає вимогам ст. 47 КАС України та підлягає прийняттю до розгляду.
Відповідач у встановленому законом порядку по адресі, зазначеній у ЄДРПОУ юридичної особи, був повідомлений про наявність у суді позовної заяви про стягнення з нього податкового боргу. Станом на час прийняття рішення, на адресу суду повернувся конверт із відміткою Інші причини . Водночас згідно витягу з ЄДРПОУ юридична адреса відповідача: 33003, Рівненська обл., місто Рівне, вулиця Гагаріна, будинок 39, тобто така ж адреса як зазначено і в позовній заяві.
За правилами ч. 8 ст. 126 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
З урахуванням наведеного суд уважає, що відповідач належним чином повідомлений про розгляд адміністративної справи за позовною заявою податкового органу до відповідача про стягнення боргу.
З`ясувавши всі обставини справи, необхідні для вирішення даного спору на підставі заяв по суті, дослідивши подані докази, суд враховує наступне.
Матеріалами справи стверджується, що за відповідачем станом на 23.03.2021 обліковується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт і послуг) в сумі 23323,50 грн, що виник на підставі уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок №9073338770 від 20.04.2018 за 01.01.2018; податкових повідомлень-рішень №0052871212 від 26.03.2018, № 0081401212 від 27.04.2018, № 0203751210 від 03.10.2018р., № 0088085012 від 12.03.2019, № 0089255012 від 13.03.2019, № 0152195012 від 02.05.2019, №0161575012 від 16.05.2019, нарахованої пені відповідно до ст.129 ПКУ та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 23628,00 грн, що виник на підставі податкового повідомлення-рішення № 0147435012 від 24.04.2019.
Оскільки відповідач суму податкового боргу в добровільному порядку не сплатив, тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Згідно з абзацом 2 пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
За правилами пункту 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до підпункту е пункту 176.1 статті 176 ПК України, платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Доказів оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень на підставі яких виник податковий борг суду не надано і судом не встановлено.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
Відповідач суму податкового зобов`язання в строки, установлені законом, не сплатив. З метою погашення податкового боргу позивачем була сформована та надіслана відповідачу податкова вимога форми Ю №50178-17 від 14.07.2020 на суму 24034,60грн.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 ПК України, у разі коли у платника податку, якому вручено податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника, що виник після надіслання податкової вимоги. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податкова вимога платником податків у встановленому порядку оскаржена не була.
Доказів сплати податкового боргу до бюджету відповідачем не надано та судом в ході розгляду справи не здобуто.
Стаття 67 Конституції України встановлює обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.
Згідно з пунктом 41.2 цієї статті ПК України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
За правилами підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Матеріалами справи стверджується, що у відповідача станом на 23.03.2021 наявний податковий борг у загальному розмірі 24034,60грн, а відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, будь-яке нерухоме майно у відповідача відсутнє.
Приписами підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Крім того, відповідно до абзацу десятого пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПК України, із змінами, внесеними згідно із Законом № 591-IX від 13.05.2020, на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України, з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Рівненській області обґрунтовані, документально підтверджені, узгоджуються з вимогами чинного законодавства, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.
Підстави для розподілу судових витрат між сторонами відповідно до статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Пеньки", яке має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника суму податкового боргу у розмірі 24034,60 гривень (двадцять чотири тисячі тридцять чотири гривні, 60 коп).
Накласти арешт на кошти на рахунках, відкритих у банках (фінансових) установах Товариства з обмеженою відповідальністю "Пеньки" в межах суми податкового боргу у розмірі 24034,60 гривень (двадцять чотири тисячі тридцять чотири гривні, 60 коп).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
1) позивач - Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12, код ЄДРПОУ ВП 44070166);
2) відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Пеньки (33003, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Гагаріна, буд. 39, код ЄДРПОУ 24873487).
Суддя Т.О. Комшелюк
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2021 |
Оприлюднено | 14.09.2021 |
Номер документу | 99530633 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Т.О. Комшелюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні