ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 32-05-11/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2021 рокуСправа № 912/1407/21 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Поліщук Г.Б., за участю секретаря судового засідання Ліподат Я.В., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження матеріали справи №912/1407/21
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго", 35680, Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига, вул. Заводська, 1
до відповідачів: 1. Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, просп. Соборний, 130
2. Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради, 28008, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Перспективна, буд. 32/А
за участю Кіровоградської обласної прокуратури, 25006, м.Кропивницький, вул. Велика Пермська, 4
про визнання недійсною переговорної процедури, визнання недійсним договору
за участю представників:
від позивача - Алімов П.Г., директор;
від позивача - Новак М.В. , довіреність № 2 від 07.06.2021;
від відповідача І - Деркаченко Ю.О., Ордер № 1016899 від 06.07.2021;
від відповідача І - Терентьєва О.М., директор;
від відповідача ІІ - Сивець О.І. , довіреність № б/н від 01.01.2021;
слухач - Лобунська О.Л.;
слухач - Авраменко О.М.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" до Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради та Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради з вимогами про :
- визнати недійсною переговорну процедуру уповноваженої особи Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради з визначення переможця КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради, оформленої протоколом №2 від 06.01.2021р.;
- визнати недійсним договір про закупівлю послуг №10-Т від 25.01.2021, укладений між Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради та КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради;
- з покладанням на відповідачів витрат по сплаті судового збору.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що при визначенні переможця та безпосередньо при укладенні договору відповідач 1 не врахував, що переможець не відповідає кваліфікаційним критеріям, не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність підстав для проведення вказаного виду процедури закупівлі, передбачених ч. 2 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі", чим грубо порушив приписи вказаного Закону при проведенні переговорної процедури та підписання договору із відповідачем 2.
Ухвалою від 17.05.2021 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі №912/1407/21 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 08.06.2021 о 10:30 год., встановлено сторонам строк для подання заяв по суті справи.
28.05.2021 на адресу суду від Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач 1 позов не визнає, просить відмовити повністю у його задоволенні.
Відзив на позов обґрунтовано тим, що пунктом 2 рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 17.12.2020 №624 передбачено ввести до статутного фонду і передати безоплатно на баланс комунального підприємства "Теплокомуненерго" з балансового обліку Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради зовнішні теплові мережі опалення у двотрубному вимірі зі спорудами для забезпечення безперебійного теплопостачання будівель. Поряд з тим, всупереч приписам Правил приєднання до теплових мереж, затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 19.10.2012 №343 договір приєднання до зовнішніх теплових мереж опалення у двотрубному вимірі зі спорудами для забезпечення безперебійного теплопостачання будівель ОНВК (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) у ТОВ "Захід-Схід-Енерго" відсутній.
Відтак, на думку відповідача 1, з 01.01.2021, у ТОВ "Захід-Схід-Енерго" відсутня можливість постачання теплової енергії зовнішніми тепловими мережами опалення від приміщення модульної котельні до приміщення ОНВК (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) саме з технічних причин і на цю обставину жодним чином не впливає наявність позивача у зведеному переліку суб`єктів природних монополій.
07.06.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" подано до суду відповідь на відзив відповідача 1.
У поданій відповіді позивач посилається на договір №02/06/16 від 01.09.2016, укладений між ТОВ "Захід-Схід-Енерго" та КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради, за умовами якого останнє зобов`язується протягом опалювального сезону забезпечити надання послуг з транспортування своїми мережами до межі балансової та експлуатаційної відповідальності споживачів ТОВ "Захід-Схід-Енерго" теплової енергії, де одним із споживачів є відповідач 1 - Олександрійський навчально-виховний комплекс (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей). За твердженням позивача вказаний договір є чинним.
Крім того, позивач зазначає про укладений між ним та Управлінням приватизації, оренди майна та землі Олександрійської міської ради договір оренди нежитлових приміщень від 22.04.2016 №5, який автоматично продовжений до 22.02.2022. Відповідно до акту передачі приміщень (будівель) в оренду (додаток №1 до договору), технічний стан приміщень (будівлі) вказано, що у приміщенні котельні наявне необхідне обладнання для опалення (виробництва теплової енергії) у задовільному стані.
На підставі викладеного позивач стверджує про наявність технічної можливості постачання теплової енергії відповідачу 1.
07.06.2021 Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" подано до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач 2 позов не визнає, просить відмовити повністю у його задоволенні.
Відзив на позов відповідача 2 мотивований тим, що позивачем не доведено наявність технічної можливості здійснення постачання теплової енергії відповідачу 1. Крім того, відповідач 2 зазначає про відсутність мовчазної згоди на звернення позивача від 30.12.2020 №293 щодо переукладення (укладення) договору на транспортування теплової енергії а також надає копії ліцензій з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, які, за твердженням відповідача 2 є безстроковими.
08.06.2021 Кіровоградською обласною прокуратурою подано до суду заяву про вступ прокурора у справу.
За результатами підготовчого засідання 08.06.2021 господарським судом оголошено перерву відповідно до ст. 183 Господарського процесуального кодексу України до 07.07.2021 на 11:30 год.
18.06.2021 на адресу суду від Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради надійшли заперечення на відповідь на відзив позивача.
23.06.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" подано до суду відповідь на відзив відповідача 2.
30.06.2021 Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" подано до суду заперечення на відповідь на відзив.
06.07.2021 Кіровоградською обласною прокуратурою подано до суду пояснення у справі згідно яких прокурор зазначає про невідповідність дій відповідачів принципам публічних закупівель , а також Бюджетному кодексу щодо економії бюджетних коштів. На думку прокурора, переговорна процедура проведена передчасно, без дотримання принципів публічних закупівель та бюджетного законодавства, а також без належного обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов для застосування переговорної процедури.
Ухвалою від 07.07.2021 закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду на 04.08.2021.
В судовому засіданні 04.08.2021 брали участь представники сторін та прокурор. За результатами засідання оголошено перерву до 03.09.2021.
Після оголошеної перерви, 03.09.2021 продовжено судове засідання у справі, досліджено докази.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні представників сторін, господарський суд встановив наступні обставини.
06.01.2021 Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради прийнято рішення щодо застосування переговорної процедури закупівлі для придбання послуги з постачання теплової енергії на 2021 рік, що підтверджується протоколом №1 від 06.01.2021 (т. І а.с. 113).
06.01.2021 Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради проведено переговорну процедуру закупівлі для придбання послуги з постачання теплової енергії на 2021 рік та прийнято рішення про намір укласти договір з комунальним підприємством "Теплокомуненерго". Погоджено обсяг закупівлі на 2021 рік, який складає 958,2196 Гкал (протокол №2 від 06.01.2021, т.І а.с. 13-14).
25.01.2021 Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради (Замовник) та Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради (Учасник) укладено договір №10-Т про закупівлю послуг.
За умовами даного договору Учасник зобов`язується у 2021 році надавати Замовнику послуги постачання теплової енергії у відповідності з діючими нормами теплопостачання та заявкою Замовника, а Замовник зобов`язується оплачувати отриману послугу (п. 1.1. Договору).
Найменування послуги - код ДК 021:2015 - 09320000-8 пара, гаряча вода та пов`язана продукція. Кількість послуги обліковується в обсягах теплової енергії в опалювальний період та становить 958,2196 Гкал. (п. 1.2. Договору).
Згідно п. 3.1. вказаного договору, ціна договору становить 1509521,66 грн в тому числі ПДВ.
Ціна за 1 Гкал теплової енергії, яку виробляє КП "Теплокомуненерго" від газових котелень для потреб бюджетних організацій становить 1312,78грн, крім того ПДВ 262,56грн, разом до сплати 1575,34грн відповідно до рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 21.12.2020 №671.
Договір набирає чинності з моменту підписання і діє до 31 грудня 2021 року (п. 11.1. договору).
За приписами ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) відповідач-1 належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону.
У відповідності до ст.13 Закону закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур:
відкриті торги;
торги з обмеженою участю;
конкурентний діалог.
За змістом ст.20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Згідно із ч.1 ст.40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі:
1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації;
2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу (ч.2 ст.40 Закону).
Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 490 від 22.03.13 затверджена форма повідомлення про намір укладення договору за результатами переговорної процедури, відповідно до якої у разі застосування переговорної процедури закупівлі замовник при підготовці обґрунтувань щодо застосування вказаної процедури має посилатися на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для її застосування.
Зі змісту протоколу №1 уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради вбачається наступне обґрунтування застосування переговорної процедури:
"Відповідно до реєстру природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення станом на 30.11.2020 Комунальне підприємство "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради є монополістом у сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами (на підставі рішення Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг).
Відповідно до Рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області №624 від 17.12.2020 "Про передачу зовнішніх теплових мереж зі спорудами, що забезпечують теплоносієм будівлі окремих загальноосвітніх навчальних закладів Комунальному підприємству "Теплокомуненерго".
Враховуючи викладене, наявні всі підстави для проведення переговорної процедури закупівлі з КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради."
На підставі вищезазначеного протоколу, 06.01.2021 Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради проведено переговорну процедуру закупівлі для придбання послуги з постачання теплової енергії на 2021 рік та прийнято рішення про намір укласти договір з комунальним підприємством "Теплокомуненерго". Погоджено обсяг закупівлі на 2021 рік, який складає 958,2196 Гкал, що підтверджується протоколом №2 від 06.01.2021.
Згідно з ч.1 ст.1 Закону України "Про природні монополії" природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв`язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб`єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв`язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі - товари).
Частиною 2 ст. 5 Закону України "Про природні монополії" визначено, що зведений перелік суб`єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб`єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб`єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб`єктів природних монополій, затвердженого Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 №874-р, зведений перелік суб`єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антомонопольного комітету України.
Як вбачається з вказаного переліку, сформованого станом на 31.01.2021, і КП "Теплокомуненерго" і ТОВ "Захід-Схід-Енерго" займають монопольне становище на ринку транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами по Кіровоградській області.
Частина 1 ст.15 Закону України "Про теплопостачання" визначає, що основними завданнями державного регулювання діяльності у сфері теплопостачання є: реалізація державної політики щодо функціонування ринку теплової енергії; захист прав споживачів; забезпечення рівних можливостей доступу суб`єктів відносин у сфері теплопостачання на ринок теплової енергії; запобігання монополізації та створення умов для розвитку конкурентних відносин у сфері теплопостачання.
У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України "Про теплопостачання" теплогенеруючим організаціям незалежно від організаційно-правових форм та форм власності надається право доступу до магістральних та місцевих теплових мереж за умови виконання технічних умов на приєднання. Суб`єкт господарювання, який здійснює діяльність з транспортування теплової енергії, зобов`язаний приєднати теплогенеруючу організацію, що має намір здійснювати діяльність з виробництва теплової енергії, після виконання технічних умов та укладання договору на приєднання до теплової мережі. Спори щодо обсягу робіт, зазначених у технічних умовах на приєднання, розглядаються відповідно до законодавства.
Якщо до магістральної або місцевої теплової мережі теплопостачальної організації приєднані дві або декілька теплогенеруючих організацій, то встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії від них здійснюється на конкурентних засадах. Конкурс організовує виконавчий орган міської або селищної ради в порядку, встановленому законодавством.
Рішенням Виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 07.04.2016 №217 (т.І а.с. 123) надано дозвіл на надання в орендне користування строком на 2 роки 11 місяців нежитлове приміщення блочно-модульної твердопаливної котельні загальною площею 48,75 кв.м., будівлю господарської споруди площею 31,5 кв.м. та трубу металеву для відводу димових газів, розміщену на фундаменті 4 кв.м. за адресою: м.Олександрія, пр. Леніна, 130, що знаходиться на балансовому обліку управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради Товариству з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" для надання послуг з теплопостачання.
22.04.2016 Управлінням приватизації, оренди майна та землі Олександрійської міської ради та ТОВ "Захід-Схід-Енерго" укладено договір оренди вказаного нежитлового приміщення. При цьому, згідно п. 10.4. договору у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення цього договору або зміну його умов після закінчення строку його чинності протягом одного місяця договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором. В свою чергу, пунктом 10.5. договору визначено, що реорганізація Орендодавця або перехід права власності на орендоване майно третім особам не є підставою для зміни або припинення чинності цього договору, він зберігає свою чинність для нового власника орендованого майна (його правонаступників), за винятком випадку приватизації орендованого майна орендарем.
Зважаючи на наведені умови договору, на момент проведення оспорюваної переговорної процедури договір продовжував діяти, що не заперечується відповідачами.
01.09.2016 комунальним підприємством "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради (Виконавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" (Замовник) укладено договір №02/09/16 про забезпечення передачі (транзиту) теплової енергії зовнішніми тепловими мережами і розмежування відповідальності сторін при наданні послуг з централізованого опалення (т.І а.с. 151-157).
За умовами вказаного договору Виконавець зобов`язується протягом опалювального сезону забезпечити надання послуги з транспортування (транзиту) своїми мережами (згідно прикладених схем Додаток №1) до межі балансової та експлуатаційної відповідальності споживачів Замовника теплової енергії, відпущеної Замовником з джерела теплопостачання згідно показників встановленого приладу обліку, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надану послугу згідно умов чинного договору.
За умовами п. 6.2. договору, у разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається пролонгованим на кожний опалювальний сезон.
Докази розірвання договору №02/09/16 від 01.09.2016 сторонами до суду не надані, з чого слідує, що вказаний договір є діючим на момент виникнення спірних правовідносин.
Рішенням Виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 31.08.2017 №536 виведено зі статутного фонду і передано безоплатно з балансового обліку комунального підприємства "Теплокомуненерго" на баланс Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради зовнішні теплові мережі опалення у двотрубному вимірі зі спорудами для забезпечення безперебійного теплопостачання будівель.
23.07.2020 уповноваженими особами Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей), за участю представника ТОВ "Захід-Схід-Енерго" складено акт стану готовності теплового господарства до роботи в опалювальний період 2020/2021 років, згідно з яким теплове господарство Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) підготовлено до роботи в опалювальний період 2020-2021 року.
Рішенням Виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 17.12.2020 №624 введено до статутного фонду і передано безоплатно на баланс комунального підприємства "Теплокомуненерго" з балансового обліку Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради зовнішні теплові мережі опалення у двотрубному вимірі зі спорудами для забезпечення безперебійного постачання будівель.
Листом від 30.12.2020 №293 (т.І а.с. 42-45) позивач звернувся до відповідача 2 з метою переукладення договорів на транспортування теплової енергії до учбових закладів у зв`язку з прийняттям 17.12.2020 Виконавчим комітетом Олександрійської міської ради рішення №624 "Про передачу зовнішніх теплових мереж зі спорудами, що забезпечують теплоносієм будівлі окремих загальноосвітніх навчальних закладів комунальному підприємству "Теплокомуненерго" а також затвердженням виконавчим комітетом 22.12.2020 нових тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії КП "Теплокомуненерго" на 2020-2021 рік.
Відповідь на вказаний лист в матеріалах справи відсутня.
У відзиві на позов відповідач 2 зазначив, що позивач попередньо не звертався до КП "Теплокомуненерго" із заявою на приєднання до теплових мереж, про що свідчить будь-яке підтвердження, що унеможливлює укладення договору на транспортування теплової енергії.
Поряд з тим, в матеріалах справи в наявності додаткова угода №4 від 29.12.2020 до договору №41-Т-ДЗ від 27.01.2020 (т.ІІ а.с. 87) та додаткова угода №5 від 19.01.2021 до вказаного договору, укладені між Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго", за умовами яких дію договору про закупівлю послуг за державні кошти від 27.01.2020 №41-Т-ДЗ продовжено на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на 2021 рік.
Укладенням вказаних додаткових угод відповідач 1 фактично підтвердив наявність технічної можливості позивача надавати йому послуги з постачання теплової енергії.
Вищенаведені обставини спростовують відсутність конкуренції з технічних причин, та, відповідно, наявність підстав для застосування переговорної процедури.
Вказане свідчить, що протокол №2 уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради, відповідно до якого прийнято рішення про намір укласти договір з Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" та погоджено обсяг закупівлі на 2021 рік, який складає 958,2196 Гкал не відповідає нормам Закону України "Про публічні закупівлі" .
Частиною 2 ст. 20 Господарського кодексу України передбачено, що права та законні інтереси суб`єктів господарювання захищаються, зокрема, шляхом визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб`єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб`єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.
За вказаних обставин господарський суд задовольняє позовні вимоги в частині визнання недійсною переговорної процедури уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради з визначення переможця КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради, оформленої протоколом №2 від 06.01.2021.
Зі змісту ч.1 ст. 215 Цивільного кодексу України вбачається, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Стаття 207 Господарського кодексу України передбачає, що господарське зобов`язання, яке не відповідає вимогам закону або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб`єктності), може бути на вимогу однієї з сторін чи відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Враховуючи те, що договір № 10-Т від 25.01.2021 про закупівлю послуг, укладеного між Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17 - ліцей) Олександрійської міської ради та Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" укладено на підставі переговорної процедури, визнаної судом недійсною, суд приходить до висновку про те, що зазначений договір також підлягає визнанню недійсним.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги у даній справі підлягають задоволенню в повному обсязі.
У відповідності до приписів ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідачів.
Керуючись ст. ст. 74, 76, 77, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Визнати недійсною переговорну процедуру уповноваженої особи Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, просп. Соборний, 130, ідентифікаційний код 24145826) з визначення переможця Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради оформленої протоколом №2 від 06.01.2021р.
Визнати недійсним договір про закупівлю послуг №10-Т від 25.01.2021, укладений між Олександрійським навчально-виховним комплексом (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради та Комунальним підприємством "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради.
Стягнути з Олександрійського навчально-виховного комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, просп. Соборний, 130, ідентифікаційний код 24145826) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" (35680, Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига, вул. Заводська, 1, ідентифікаційний код 37993043) 2 270,00 грн судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з Комунального підприємства "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради (28008, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Перспективна, буд. 32/А, ідентифікаційний код 00185330) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" (35680, Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига, вул. Заводська, 1, ідентифікаційний код 37993043) 2 270,00 грн судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Копії рішення надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю "Захід-Схід-Енерго" (35680, Рівненська область, Дубенський район, смт. Смига, вул. Заводська, 1 та електронною поштою: zseplus@ukr.net), Олександрійському навчально-виховному комплексу (ЗНЗ І-ІІ ступенів №17-ліцей) Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, просп. Соборний, 130 та електронною поштою: ІНФОРМАЦІЯ_1), КП "Теплокомуненерго" Олександрійської міської ради (28008, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Перспективна, буд. 32/А та електронною поштою: kp_teplo@ukr.net), Кіровоградській обласній прокуратурі (електронною поштою: oblprokuratura@kir.gp.gov.ua).
Повне рішення складено 13.09.2021.
Суддя Г.Б. Поліщук
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2021 |
Оприлюднено | 16.09.2021 |
Номер документу | 99543204 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Кіровоградської області
Поліщук Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні