Рішення
від 13.09.2021 по справі 420/792/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/792/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2021 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася ОСОБА_1 з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо не надання ОСОБА_1 первинної безоплатної правової допомоги у встановлений законом строк з питань зазначених у зверненні від 19.12.2019 року, зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Одеській області у строк встановлений законом надати ОСОБА_1 роз`яснення з правових питань порушених у зверненні від 19.12.2019 року, зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Одеській області вирішити питання, щодо якого звернулася ОСОБА_1 у зверненні від 19.12.2019 року, з урахуванням її правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Ухвалою суду від 19 березня 2020 року зупинено провадження у цій справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Протокольною ухвалою від 25.08.2021 року судом поновлено провадження у цій справі.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, надіслав клопотання про розгляд справи без участі позивача та його представника. Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що відповідно до Закону України Про безоплатну правову допомогу , 19.12.2019 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулися до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із зверненням про надання безоплатної первинної правової допомоги. Головне управління є суб`єктом надання безоплатної первинної правової допомоги в розумінні статті 9, частин 1 та 4 статті 10 Закону України Про безоплатну правову допомогу , з питань порушених у зверненні ОСОБА_1 , ОСОБА_2 . Згідно витягу з офіційного сайту Укрпошта поштове відправлення вручено 20.12.2019 року. Відповідно до ч. 7 ст. 10 Закону України Про безоплатну правову допомогу строк повідомлення про надіслання звернення від 19.12.2019 року до іншого органу витікає 25.12.2019 року. До наступного часу повідомлення про надіслання звернення від 19.12.2019 року до іншого органу від Головного управління на адресу ОСОБА_1 або ОСОБА_2 не надходило. Відповідно до ч. 4, 5 ст. 10 Закону України Про безоплатну правову допомогу , статті 120 КАС України строк надати послуги на звернення від 19.12.2019 року за максимальним терміном витікає 20.01.2020 року. до наступного часу правова послуга Головного управління на адресу ОСОБА_1 або ОСОБА_2 не надходила. Таким чином ОСОБА_1 не надано первинної безоплатної правової допомоги у встановлений законом строк. Позивач зазначає, що звернувся до відповідача саме з наданням роз`яснень з правових питань. Але, Головне управління роз`яснень з правових питань порушених у зверненні ОСОБА_1 , ОСОБА_2 не надало. Крім того, на адресу ОСОБА_2 надійшов лист Головного управління від 16.01.2020 року № Р-25/1-51/6-20 про розгляд звернення ОСОБА_1 , ОСОБА_2 від 19.12.2019 року. Штамп ЦОПП ЦОПК 8 міста Одеси на поштовому конверті від 11.02.2020 року. Таким чином, Головним управлінням надано ОСОБА_1 первинну безоплатну допомогу з порушення встановленого законом строку.

Представник відповідача в судове засідання з`явився, надав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, зазначає, що Закон України Про безоплатну правову допомогу від 02.06.2011 № 3460-VІ відповідно до Конституції України визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги. Приписи ст.9 Закону закріплюють, що суб`єктами надання безоплатної первинної правової допомоги в Україні є: органи виконавчої влади; органи місцевого самоврядування; фізичні та юридичні особи приватного права; спеціалізовані установи; центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Відповідно до ч.9 ст.10 Закону звернення що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян. Статтею 14 Закону України Про звернення громадян передбачено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, посадові особи зобов`язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду. Головне управління звертає увагу суду, звернення позивача від 19.12.2019 року Головне управління отримало 10.01.2020 року , надало відповідь 16.01.2020 року та відправило відповідь поштою того ж дня. Таким чином Головним управлінням розглянуто звернення позивача і надано відповідь у термін визначений законодавством.

Відповідно до ч. 3 ст. 194, ч. 9 ст. 205 КАС України якщо клопотання про розгляд справи за відсутності сторони заявили всі учасники справи, або якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до Закону України Про безоплатну правову допомогу 19.12.2019 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надіслали до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області звернення про надання безоплатної первинної правової допомоги про надання роз`яснень з правових питань, а саме, можливість переходу права власності на земельні ділянки комунальної власності (кадастрові номери 5110137500:14:002:005, 5110137500:14:002:006), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , без зміни їх цільового призначення, до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , яким належить в рівних частках кожному на праві спільної часткової власності пам`ятка культурної спадщини місцевого значення, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням вимог ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України (аркуші справи 11-12).

З матеріалів справи вбачається, що звернення ОСОБА_1 та ОСОБА_2 від 19.12.2019 року надійшло до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та зареєстровано 10.01.2020 року (аркуші справи 58-63).

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області надало відповідь на вказане звернення листом №Р-25/1-51/6-20 від 16.01.2020 року та надіслало його на адресу заявника 16.01.2020 року, що підтверджується реєстром відправлених листів (аркуші справи 64-67).

Згідно зі ст.19, 40 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідач діє на підставі Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308, (у редакції наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 20.02.2020 року № 53).

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань: розробляє та подає Голові Держгеокадастру пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України; подає в установленому порядку Голові Держгеокадастру пропозиції щодо адаптації національного законодавства до законодавства ЄС з питань, що належать до його компетенції; здійснює в межах повноважень, передбачених законом, заходи щодо імплементації в національне законодавство положень міжнародних договорів, стороною яких є Україна; подає Голові Держгеокадастру пропозиції щодо розроблення: нормативно-технічних документів, стандартів, норм і правил у сфері земельних відносин в установленому законодавством порядку; стандартів і техногенних регламентів у сфері Державного земельного кадастру відповідне до Закону, а також порядків створення та актуалізації картографічних матеріалів, кадастрових класифікаторів, довідників та баз даних; нормативно-технічних документів з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем; надає адміністративні послуги, згідно із законом у відповідній сфері; бере участь у міжнародному співробітництві з питань земельних відносин, виконанні зобов`язань міжнародних документів та угод у межах своєї компетенції; здійснює державний геодезичний нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю; здійснює заходи щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; погоджує виконання робіт в охоронних зонах геодезичних пунктів та знесення і перезакладення геодезичних пунктів; здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; веде поземельні книги та видає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки; розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством; вносить у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; бере участь у розробленні та виконанні галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні; забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій; організовує виконання робіт, пов`язаних з проведенням земельної реформи; готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель та вносить їх на розгляд Голові Держгеокадастру; погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою; забезпечує науково-експертне, інформаційне та методичне проведення землевпорядних, землеоціночних робіт, вживає організаційних заходів щодо проведення земельних торгів; здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; вносить до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо використання коштів, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; забезпечує створення, формування і ведення регіонального та місцевого фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; здійснює координацію діяльності науково-дослідних, інших підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держгеокадастру, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та їх охорону; бере участь у державному регулюванні планування територій; проводить в установленому законодавством порядку державну експертизу програм і проектів з питань землеустрою; здійснює методичне забезпечення та координацію діяльності у сфері державної експертизи землевпорядної документації на територіальному рівні, а також методичне забезпечення діяльності у сфері державної експертизи землевпорядної документації розробників об`єктів державної експертизи; здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі; обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та видає спеціальні дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до проектів, затверджених у встановленому порядку, а також обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу; бере участь у роботі комісій при прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: приведення у відповідність до законодавства прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону; розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів щодо її відшкодування в установленому законодавством порядку; готує та подає до Держгеокадастру пропозиції щодо фінансування заходів з охорони земель; проводить лабораторний аналіз стану забруднення земель, у тому числі радіоактивного, в зонах безпосереднього впливу викидів і скидів підприємствами забруднюючих речовин, а також у разі виникнення аварій та надзвичайних ситуацій;) надає до Держгеокадастру пропозиції та матеріали, необхідні для видачі Держгеокадастром експертних висновків щодо зміни зон радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи та висновку про поліпшення екологічного стану земель і підвищення родючості ґрунтів сільськогосподарського призначення;) надає роз`яснення з питань, що належать до його компетенції; здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов`язаних з діяльністю Держгеокадастру; здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

Закон України Про безоплатну правову допомогу відповідно до Конституції України визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.

Відповідно до ч.1 ст.3, ч.1, 2 ст.7, ч. 1 ст. 9 Закону України Про безоплатну правову допомогу право на безоплатну правову допомогу - гарантована Конституцією України можливість громадянина України, іноземця, особи без громадянства, у тому числі біженця чи особи, яка потребує додаткового захисту, отримати в повному обсязі безоплатну первинну правову допомогу, а також можливість певної категорії осіб отримати безоплатну вторинну правову допомогу у випадках, передбачених цим Законом.

Безоплатна первинна правова допомога - вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Безоплатна первинна правова допомога включає такі види правових послуг: 1) надання правової інформації; 2) надання консультацій і роз`яснень з правових питань; 3) складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); 3-1) надання консультацій, роз`яснень та підготовка проектів договорів користування земельними ділянками (оренда, суборенда, земельний сервітут, емфітевзис, суперфіцій) для сільського населення - власників земельних ділянок; 4) надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

Суб`єктами надання безоплатної первинної правової допомоги в Україні є: 1) органи виконавчої влади; 2) органи місцевого самоврядування; 3) фізичні та юридичні особи приватного права; 4) спеціалізовані установи; 5) центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Відповідно до ст.10 Закону України Про безоплатну правову допомогу звернення про надання одного з видів правових послуг, передбачених частиною другою статті 7 цього Закону, надсилаються або подаються особами, які досягли повноліття, безпосередньо до центральних та місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у разі письмового звернення осіб про надання будь-якого з видів правових послуг, передбачених частиною другою статті 7 цього Закону, з питань, що віднесені до їх повноважень, зобов`язані надати такі послуги протягом 30 календарних днів з дня надходження звернення. Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається не пізніше п`ятнадцятиденного терміну з дня отримання звернення.

Звернення, що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян.

Згідно із ч.1 ст.1, ст. 5, ст. 7 Закону України Про звернення громадян громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв`язку (електронне звернення). У зверненні має бути зазначено прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов`язковому прийняттю та розгляду.

Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями.

Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

Відповідно до положень ст.20 Закону України Про звернення громадян звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

В звернені, що надійшло до відповідача 10.01.2020 року, про надання безоплатної первинної правової допомоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 просили відповідно до Закону України Про безоплатну правову допомогу надати роз`яснення з правових питань, а саме, можливість переходу права власності на земельні ділянки комунальної власності (кадастрові номера 5110137500:14:002:0005, 5110137500:14:002:0006), що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , без зміни їх цільового призначення, до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , яким належить в рівних частках кожному на праві спільної часткової власності пам`ятка культурної спадщини місцевого значення, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , з урахуванням вимог ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України.

Головне управління Держгеокадастру в Одеській області у відповідь на вказане звернення 16.01.2020 року повідомило, що за інформацією Відділу у м. Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 13.01.2020 № 51/412-20 згідно Книг реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, других примірників державних актів та примірників договорів оренди землі станом на 31.12.2012 у Відділі наявна інформація щодо реєстрації: 1) договору оренди землі від 26.11.2009 (далі - Договір 1), укладеного між Одеською міською радою та ОСОБА_2 , та зареєстрованого в Одеському міському відділі ОРФ ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.02.2010 за № 041050500011. Строк дії Договору 1 до 50 (п`ятдесяти) років. Предметом Договору 1 є земельна ділянка для обслуговування жилого будинку площею 120 кв. м. розташована за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 5110137500:14:002:0005). Підставою передачі земельної ділянки в оренди є рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 № 4665-V. Пунктом 5 Договору 1 визначено, що категорія земель за основним цільовим призначення - землі історико-культурної спадщини. 2) договору оренди землі від 26.11.2009 (далі - Договір 2), укладеного між Одеською міською радою та ОСОБА_3 , та зареєстрованого в Одеському міському відділі ОРФ ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 11.02.2010 за № 041050500012. Строк дії Договору 2 до 50 (п`ятдесяти) років. Предметом Договору 2 є земельна ділянка для обслуговування жилого будинку площею 143 кв. м. розташована за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер 5110137500:14:002:0006). Підставою передачі земельної ділянки в оренди є рішення Одеської міської ради від 07.07.2009 № 4666-V. Пунктом 5 Договору 2 визначено, що категорія земель за основним цільовим призначення - землі історико-культурної спадщини. Відповідно до інформації, яка міститься на офіційному веб-сайті Міністерства культури України, наказом Міністерства культури України від 16.06.2007 № 662/0/16-07 житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1 , занесено до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, а саме: до Реєстру пам`яток місцевого значення (охоронний номер № 4-Од). За нормою статті 53 Земельного кодексу України до земель історико-культурного призначення належать землі, на яких розташовані пам`ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби. Відповідно до статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. Частиною 4 статті 83 Земельного кодексу України встановлено, то до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать, у тому числі: землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом.

Таким чином, Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області було розглянуто звернення ОСОБА_1 та надано відповідь у визначений законом термін.

Посилання позивача, що відповідачем надано первинну безоплатну допомогу з порушенням встановленого строку не ґрунтується на законі.

Також, посилання ОСОБА_1 в обґрунтування позову, що Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області було надано неякісну правовому допомогу, оскільки у наданій відповіді не було зазначено вказаних самостійно позивачем в позовній заяві власних роз`яснень, які вона хотіла б отримати від відповідача, суд вважає необґрунтованими та безпідставними, які здійснені з невірним тлумаченням норм законодавства.

При наведенні аргументів про неякісну правову допомогу позивач зазначає, що відповідач не роз`яснив про те, що оскільки це пам`ятка архітектуру та містобудування, не є об`єктом історико-культурного призначення, що має особливу наукову, естетичну та історико-культурну цінність, то і відсутні підстави для відмови передачі земель комунальної власності, на яких розташована така пам`ятка у приватну власність, відповідно до п. в ч.4 ст.83 Земельного кодексу України.

Згідно з положеннями ст. 118, 122 Земельного кодексу України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього кодексу.

Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Визначення меж територій пам`яток місцевого значення та затвердження їхніх зон охорони належить до повноважень органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції (п.4. ч.1 ст.6 Закону України Про охорону культурної спадщини .)

Тобто, суд погоджується з відповідачем, що вирішення питання чи підлягають вказані земельні ділянки приватизації та наявність підстав для відмови у передачі земель комунальної власності у приватну власність не належить до повноважень Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем було надано позивачу обґрунтовану та змістовну відповідь на його звернення, в межах компетенції ГУ Держгеокадастру, а тому відсутні підстави вважати її неякісною.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 39765871) про визнання протиправною бездіяльності Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо не надання ОСОБА_1 первинної безоплатної правової допомоги у встановлений законом строк з питань зазначених у зверненні від 19.12.2019 року, зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Одеській області у строк встановлений законом надати ОСОБА_1 роз`яснення з правових питань порушених у зверненні від 19.12.2019 року, зобов`язання Головного управління Держгеокадастру в Одеській області вирішити питання, щодо якого звернулася ОСОБА_1 у зверненні від 19.12.2019 року, з урахуванням її правової оцінки, наданої судом у рішенні - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л. І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2021
Оприлюднено14.09.2021
Номер документу99550096
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/792/20

Рішення від 13.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні