Рішення
від 30.04.2021 по справі 160/14467/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2021 року Справа № 160/14467/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю приватного закладу освіти, навчально-виховного комплексу Школа I ступеня-дошкільний навчальний заклад ЕДХАУС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Центральний відділ Державної виконавчої служби у місті Дніпрі Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро), про визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю приватного закладу освіти, навчально-виховного комплексу Школа I ступеня-дошкільний навчальний заклад ЕДХАУС (далі - ТОВ ПНВК ЕДХАУС , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про:

- визнання протиправною та скасування вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач) про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020 р. № Ю-43600-500/65У у розмірі 69' 338грн. 95коп.;

- зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області перерахувати сплачені ТОВ ПНВК ЕДХАУС на помилковий рахунок кошти зі сплати єдиного внеску на вірний розрахунковий рахунок UA718999980000355679201000465, Одержувач: ГУ ДПС у Дніпропетровській області, код одержувача: 43145015; Банк одержувача: 43145015, Банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.) у розмірі 67' 061грн. 38коп.

В обґрунтування позову зазначено, що позивачем у 2019р. було перераховано кошти зі сплати єдиного соціального внеску на помилковий рахунок ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

ТОВ ПНВК ЕДХАУС самостійно виявлено помилку у зазначені рахунку та він звернувся до ГУ ДПС у Дніпропетровській області із заявою про перерахування надміру або помилково сплачених коштів у сумі 67' 061грн. 38коп. в рахунок майбутніх платежів зі сплати єдиного соціального внеску.

Листом від 25.03.2020р. позивача повідомлено, що Правобережним управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області 26.12.2019р. сформовано висновок на перекид коштів №139940-50 в сумі 67' 061грн. 38коп. та Реєстром висновків №139942-50 від 26.12.2019р. передано до відділу обліку єдиного внеску управління фінансово-бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області та направлено звернення до Департаменту фінансово-бухгалтерського забезпечення ДПС України. При надходженні підкріплення з ДПС України буде прийнято рішення щодо перекиду на відповідний рахунок у повному обсязі помилково сплачених коштів єдиного соціального внеску.

01.10.2020 року, ТОВ ПНВК ЕДХАУС дізналося про наявність відкритого Центральним відділом ДВС у м. Дніпрі Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) виконавчого провадження № 63106652 на підставі Вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-43600-50/65У від 09.06.2020р., винесеної ГУ ДПС у Дніпропетровській області та накладено арешт на банківський рахунок позивача в рамках виконавчого провадження, що стало підставою для звернення до суду із цим позовом.

Ухвалою суду позовну заяву залишено без руху на підставі ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України, зі встановленням строку для усунення виявлених недоліків.

На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 11.03.2021 р. поновлено процесуальний строк звернення до адміністративного суду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

30.03.2021 р. від позивача надійшла заява про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення стягнення, яке здійснюється на підставі виконавчого документу: Вимога про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020р. №Ю-43600-50/65У про стягнення з боржника ТОВ ПНВК ЕДХАУС на користь ГУ ДПС у Дніпропетровській області заборгованості у розмірі 69' 388грн. 95коп., виконавче провадження №63106652, до ухвалення судового рішення у справі.

Ухвалою суду від 01.04.2021р. заяву позивача про вжиття заходів забезпечення позову - задоволено, вжито заходи забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення стягнення, яке здійснюється на підставі виконавчого документу: Вимога про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020 №Ю-43600-50/65У про стягнення з боржника ТОВ ПНВК ЕДХАУС на користь ГУ ДПС у Дніпропетровській області заборгованості у розмірі 69' 388грн. 95коп., виконавче провадження №63106652, до розгляду адміністративної справи по суті та набрання рішенням законної сили.

09.04.2021р. відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що Правобережним управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області 26.12.2019 р. сформовано висновок на перекид коштів № 139940-50 в сумі 67 061,38 грн. та Реєстром висновків № 139942-50 від 26.12.2019 р. передано до відділу обліку єдиного внеску управління фінансово-бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області та направлено звернення до Департаменту фінансово-бухгалтерського забезпечення ДПС України.

З метою вирішення питання повернення надміру сплачених та/або помилково сплачених коштів платнику відділом обліку єдиного внеску управління фінансово -бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області направлено звернення до Департаменту фінансово бухгалтерського забезпечення ДПС України. При надходженні підкріплення з ДПС України буде негайно здійснено перекид на відповідний рахунок.

29.04.2021р. позивачем подано відповідь на відзив, яка за своїм змістом підтверджує обґрунтування позову.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ ПНВК ЕДХАУС у 2019р. перераховано кошти зі сплати єдиного соціального внеску на помилковий рахунок ГУ ДФС у Дніпропетровській області, а саме: на інтегровану картку платника (ІКП) по КБК (7106000) Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців, у т.ч. які обрали спрощену систему оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та які беруть добровільну участь у страхуванні на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності замість перерахунку на вірний рахунок ІКП по КБК (7101000) Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами ЦПХ, допомоги по тимчасові непрацездатності , відповідно до платіжних доручень:

Платіжне доручення №364 від 24.05.2019 р. на суму 12089,00 грн.;

Платіжне доручення №376 від 25.06.2019 р. на суму 12221,00 грн.;

Платіжне доручення №389 від 24.07.2019 р. на суму 12221,00 грн.;

Платіжне доручення №404 від 27.08.2019 р. на суму 13299,00 грн.;

Платіжне доручення №417 від 27.09.2019 р. на суму 3168,00 грн.;

Платіжне доручення №434 від 22.10.2019 р. на суму 14036,00 грн.

Платіжне доручення №410 від 11.09.2019 р. на суму 27,38 грн.

21.12.2019 року позивачем самостійно виявлено помилку у зазначені рахунку та він звернувся до ГУ ДПС у Дніпропетровській області з заявою про перерахування надміру або помилково сплачених коштів у сумі 67 061,38 грн. в рахунок майбутніх платежів зі сплати єдиного соціального внеску.

Оскільки кошти повернуті не були, ТОВ ПНВК ЕДХАУС звернувся до контролюючого органу з заявою №1/22/1-20 від 22.01.2020 р. та заявою № 1/28-20 від 28.02.2020р. щодо стану розгляду заяви про перерахування надміру або помилково сплачених коштів, що подана 21.12.2019р. та з вимогою повідомити причини затримки повернення коштів.

25.03.2020р. ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомлено позивача, що Правобережним управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області 26.12.2019р. сформовано висновок на перекид коштів №139940-50 в сумі 67' 061грн. 38коп. та Реєстром висновків №139942-50 від 26.12.2019р. передано до відділу обліку єдиного соціального внеску управління фінансово-бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Для вирішення питання повернення надміру та/або помилково сплачених коштів платнику відділом обліку єдиного соціального внеску управління фінансово-бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області було направлено звернення до Департаменту фінансово-бухгалтерського забезпечення ДПС України. При надходженні підкріплення з ДПС України буде прийнято рішення щодо перекиду на відповідний рахунок у повному обсязі помилково сплачених коштів єдиного соціального внеску.

15.05.2020р. позивач повторно звернувся до Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області із заявою №1/15-4 в якій просив пояснити причини затримки повернення (перекиду) помилково сплачених ТОВ ПНВК ЕДХАУС коштів.

Відповідь ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 26.05.2020р. була аналогічна відповіді викладеної в листі від 25.03.2020р.

14.09.2020р. позивач вчетверте звернувся до Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області з вимогою негайною пояснити причину затримки повернення коштів.

На свою вимогу вкладену в листі від 14.09.2020р. позивач отримав лист Правобережного управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 21.10.2020р., який дублює всі попередні надані відповіді.

01.10.2020р. позивач дізнався про наявність відкритого Центральним відділом ДВС у м. Дніпрі Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) виконавчого провадження №63106652 на підставі Вимоги про сплату боргу (недоїмки) №Ю-43600-50/65У від 09.06.2020р., винесеної ГУ ДПС у Дніпропетровській області, оскільки цього дня було накладено арешт на банківський рахунок Позивача в рамках виконавчого провадження.

Аналізуючи спірні правовідносини, суд приходить до наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-V (із змінами та доповненнями) (далі - Закон України №2464-VI).

Відповідно до п.2 ч.1 ст.1 Закону України №2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок, ЄСВ) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно із п.1 ч.1 ст. 4 цього Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Контроль своєчасності подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати податків, зборів, платежів входить до функцій контролюючих органів (пп.19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 Закону України № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до абз. першого ч.8, п.1 ч.10 ст.9 Закону України №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 ч.1 ст.4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

З 11.08.2013 року набрали чинності положення ч.5, ч.7 ст.9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", відповідно до яких сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування.

У разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Вказана норма щодо своєчасності сплати єдиного внеску передбачена також Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 року №449 (далі - Інструкція №449).

Так, в розділі IV пункту 2 Інструкції №449 визначено, що сплата єдиного внеску здійснюється за місцем обліку платника у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки фіскальних органів, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України, та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.

Відповідно до ч.1 ст.43 Бюджетного кодексу України при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Державна казначейська служба України, діяльність якої спрямовується і координується через Міністра фінансів України, забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.

За змістом ст.45 Бюджетного кодексу України органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження до державного бюджету податків і зборів та інших доходів відповідно до законодавства.

Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Крім цього, п.22.4 ст.22 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04.2001 року №2346-III визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з моменту прийняття банком платника розрахункового документа на виконання.

Отже, згідно із наведеними нормами чинного законодавства України, своєчасна сплата єдиного внеску - це внесення платниками відповідних сум єдиного внеску на рахунки контролюючих органів, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Як встановлено судом, причиною формування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020р. №Ю-43600-500/65У стало помилкове перерахування позивачем 2019р. коштів зі сплати єдиного соціального внеску на інший рахунок.

Помилкове визначення розрахункового рахунку в платіжному дорученні під час сплати суми збору, не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений вказаною нормою Закону строк.

Судом встановлено, що позивачем вживалися заходи для своєчасної та повної сплати єдиного внеску та фактично була здійснена сплата єдиного внеску, що підтверджено належними доказами.

Допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на єдиний казначейський рахунок.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 13 січня 2021 року (справи №820/5282/17) від 25.03.2019 року (справа №823/567/17), від 11.04.2019 року (справа №822/3323/17), від 16.12.2020 року (справа №806/1146/16) та Верховним Судом України у постановах від 16.06.2015 року (справа №21-377а15) та від 02.12.2015 року (справа №826/6059/13-а).

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що вимога про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020р. №Ю-43600-500/65У, винесена ГУ ДПС у Дніпропетровській області, є протиправною, а отже суд дійшов висновку про її скасування.

Щодо позовоної вимоги про зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області перерахувати сплачені ТОВ ПНВК ЕДХАУС на помилковий рахунок кошти зі сплати єдиного на вірний розрахунковий рахунок у розмірі 67 061,38 грн. суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.13 ст.9 Закону України №2464-VІ суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до статей 9 та 11 Закону України №2464-VІ розроблено Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 16.01.2016 року №6 (далі - Порядок №6).

Вказаний Порядок №6 визначає процедуру зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) або повернення платникам, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску.

Відповідно до п.3 Порядку №6 надміру сплачені суми єдиного внеску - суми коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок 3719 понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 9 Закону); помилково сплачені суми єдиного внеску - суми Коштів, які на певну дату зараховані на невідповідний рахунок 3719 та/або сплачені з рахунку неналежного Платника; рахунок 3719 - відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування , відкриті в органах Державної казначейської служби України.

Пунктами 4-7 Порядку №6 встановлено, що у випадку надмірної сплати сум єдиного внеску на рахунок 3719 органом доходів і зборів здійснюється зарахування цих Коштів у рахунок майбутніх платежів за тим самим рахунком відповідно до встановленого розміру єдиного внеску та у порядку календарної черговості виникнення зобов`язань Платника з цього платежу.

Положеннями п.5 Порядку №6 передбачено, що повернення Коштів здійснюється у випадках:

1) надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок 3719;

2) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на невідповідний рахунок 3719;

3) помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на рахунок з обліку доходів бюджету;

4) помилкової сплати податкових зобов`язань з податків, зборів, штрафних (фінансових) санкцій та пені, передбачених Податковим кодексом України, на рахунок 3719.

Згідно п. 6 Порядку №6 повернення Коштів здійснюється на підставі заяви Платника про таке повернення (далі - Заява).

У випадках, передбачених пп.1,2 та 4 п.5 цього Порядку, Заява подається до органу доходів і зборів, на рахунок якого сплачено Кошти, за формою, визначеною удодатку 1 до цього Порядку.

У разі надходження Заяви про повернення Коштів, що надміру сплачені страхувальниками, які беруть добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування, Платник додає оригінал або завірену ним копію розрахункового документа (квитанцію, платіжне доручення тощо), що підтверджує сплату Коштів на рахунок 3719.

При цьому, суд наголошує, що позивач з метою перерахунку (повернення) надміру або помилково сплачених коштів неоднаразово звертався до відповідача із заявами про перерахування надміру або помилково сплачених коштів в розмірі 67 061,38 грн., однак сплачені кошти повернуті не були.

Слід зазначити, що підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення обліку платежів та складання звітності, у строк не більше ніж три робочих дні з дня отримання Заяви з відміткою про підтвердження повернення Коштів на підставі даних інформаційної системи готує висновок за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку (далі - Висновок) та два примірники Реєстру висновків про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску (далі - Реєстр висновків) за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Висновки реєструються в журналі обліку висновків про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку та протягом одного робочого дня від дати їх реєстрації разом з примірником Реєстру висновків передаються до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку.

На підставі Висновку та у строк не пізніше ніж три робочих дні з дня його реєстрації підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня оформлює розрахунковий документ на повернення Коштів з рахунку 3719, на який їх було сплачено, та направляє його відповідному управлінню (відділенню) Державної казначейської служби України у районі, районі у місті, місті обласного, республіканського значення (далі - управління (відділення) Казначейства).

Управління (відділення) Казначейства на підставі розрахункового документа органу доходів і зборів нижчого рівня перераховує Кошти за рахунок поточних надходжень за день з відповідного рахунку 3719 на рахунок Платника, зазначений у Заяві, відкритий у банку або органі Казначейства.

Отже, чинним законодавством встановлені порядок та підстави повернення платнику надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Факт надмірної/помилкової сплати позивачем єдиного внеску обумовлює повернення цих коштів податковим органом у передбаченому законодавством порядку.

Відповідачем у відзиві на позовну заяву зазначено, що Правобережним управлінням ГУ ДПС у Дніпропетровській області 26.12.2019 р. сформовано висновок на перекид коштів №139940-50 в сумі 67' 061грн. 38коп. та Реєстром висновків №139942-50 від 26.12.2019р. передано до відділу обліку єдиного внеску управління фінансово-бухгалтерського забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області та направлено звернення до Департаменту фінансово-бухгалтерського забезпечення ДПС України.

Однак доказів формування висновку на перекид коштів від 26.12.2019р. №139940-50 в сумі 67' 061грн. 38коп. та Реєстр висновків від 26.12.2019р. №139942-50 суду надано не було.

Таким чином, належним способом захисту порушеного права позивача є покладення обов`язку на податковий орган повернути помилково сплачену суму єдиного внеску позивачу за його заявою відповідно до положень Порядку №6, внаслідок чого позовні вимоги в цій частині також підлягають задоволенню.

Згідно із ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінивши докази надані позивачем, суд приходить до висновку, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 2' 102грн. 00коп., згідно платіжного доручення №ПН778 від 29.10.2020р. підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 90, 139, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю приватний заклад освіти, навчально-виховного комплексу Школа I ступеня-дошкільний навчальний заклад ЕДХАУС до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Центральний відділ Державної виконавчої служби у місті Дніпрі Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро), про визнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про сплату боргу (недоїмки) від 09.06.2020р. №Ю-43600-500/65У у розмірі 69' 338грн. 95коп.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області перерахувати сплачені Товариством з обмеженою відповідальністю приватного закладу освіти, навчально-виховного комплексу Школа I ступеня-дошкільний навчальний заклад ЕДХАУС на помилковий рахунок кошти зі сплати єдиного внеску на вірний розрахунковий рахунок UA718999980000355679201000465, Одержувач: ГУ ДПС у Дніпропетровській області, код одержувача: 43145015; Банк одержувача: 43145015, Банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.) у розмірі 67' 061грн. 38коп.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17а; код ЄДРПОУ 43145015) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю приватного закладу освіти, навчально-виховного комплексу Школа I ступеня-дошкільний навчальний заклад ЕДХАУС (49000, м.Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд.88А; код ЄДРПОУ 34984540) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

Дата ухвалення рішення30.04.2021
Оприлюднено16.09.2021
Номер документу99575737
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування вимоги, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/14467/20

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Рішення від 30.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 01.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні