Рішення
від 17.08.2021 по справі 440/1366/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/1366/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засіданнях Лайко О.В.,

представника позивача Кумечко М.С.,

представника відповідача Бут Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

23 лютого 2021 року ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення 3 сесії 8 скликання від 24.12.2020, зобов`язання затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га з кадастровим номером 5320280300:00:005:0574.

Ухвалою суду від 01.03.2021 відкрито провадження у справі за даним адміністративним позовом, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

25.03.2021 судом одержано відзив на позов, у якому представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що обрана позивачем земельна ділянка входить до земельної ділянки з кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 площею 5,2291 га на якій розташовано громадське пасовище.

Ухвалою суду від 16 квітня 2021 року зобов`язано ОСОБА_1 надати суду докази поділу земельної ділянки з кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 площею 5,2291 га із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок на які вона поділена та зобов`язано Великобагачанську селищну раду Великобагачанського району Полтавської області надати суду докази існування земельної ділянки із кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 площею 5,2291 га станом на дату розгляду справи, справу призначено до розгляду в судовому засідання з повідомленням (викликом) сторін на 20 травня 2021 року.

В зв`язку з тим, що в судове засідання 20 травня 2021 року учасники справи не з`явилися, відповідач надав клопотання про відкладення розгляду справи, розгляд справи відкладено до 16 червня 2021 року.

15.06.2021 на виконання ухвали від 16 квітня 2021 року Великобагачанська селищна рада Великобагачанського району Полтавської області надіслала лист Відділу у Великобагачанському районі Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області від 25.05.2021 246/102-21, в якому зазначається, що земельна ділянка з кадастровим номером 53200280300:00:005:0573, площею 5,2291 га. з цільовим призначенням 18.00 землі загального користування (землі будь-якої категорії, які використовуються як майдани, вулиці, проїзди, шляхи, громадські пасовища, сіножати, набережні, пляжі, парки, зелені зони, сквери, бульвари, водні об`єкти загального користування, а також інші землі, якщо рішенням відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування їх віднесено до земель загального користування), розташованого на території Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області, власником якої є територіальна громада селища Велика Багачка, сіл Бутова Долина, Довгалівка, Шепелі, Гарнокут, Буряківщина, Байрак, Мала Решетилівка, Затон, Пилипенки, Радивонівка, Мар`янівка, Володимирівка, Перекопівка, Іванівка, Пушкареве, Семенівка, Широке, Багачка Перша, Степанівка, Стефанівщина, Якимове, Балюки в особі Великобагачанської ради, зареєстрована в Державному земельному кадастрі 05.12.2019 /а.с. 156/.

У судовому засіданні 16.06.2021 зобов`язано відповідача надати додаткові докази того, що земельна ділянка з кадастровим номером 53200280300:00:005:0573, площею 5,2291 га. віднесена до земель загального користування.

16.08.2021 року Великобаганською селищною радою Великобагачанського району Полтавської області надано суду рішення 31 сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області від 20.03.2019, яким відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на складення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства та рішення 50 сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області від 19.06.2020, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5320280300:00:005:0573, площею 5,2291 га для створення громадського пасовища за межами смт. Велика Багачка Великобагачанського району Полтавської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення не наданих у власність та користування на території Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області.

17 серпня 2021 року у судовому засідання представник позивача просила задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на обґрунтування їх позовною заявою позивача, представник відповідача заперечував проти позовних вимог вважаючи їх безпідставними.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи сторін, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.

ОСОБА_1 звернувся із заявою до Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської ради про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га у власність за межами населених пунктів Великобагачанської об`єднаної територіальної громади Великобагачанського району Полтавської області.

Рішенням від 20 березня 2019 року 31 сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на складання проекту землеустрою.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2019 року у справі 440/2700/19 зобов`язаного Великобагачанську селищну раду Великобагачанського району Полтавської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства.

За результатами перегляду клопотання позивача Великобагачанською селищною радою Великобагачанського району Полтавської обалсті прийнято рішення 40 позачергової сесії 7 скликання від 02.12.2019 Про повторний розгляд заяви щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 яким відмовлено ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,00 га.

Рішенням Полтавського окружного адімністративного суду від 13.03.2020 року визнано протиправним та скасовано рішення 40 позачергової сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області від 02.12.2019 Про повторний розгляд заяви щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 та зобов`язано Великобагачанську селищну раду Великобагачанського району Полтавської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2,00 га, для ведення особистого селянського господарства.

На виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.03.2020 повторно винесено на розгляд сесії Великобагачанської селищної ради заяву ОСОБА_1 , прийнято рішення надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за межами с.Якимове на території Великобагачанського району Полтавської області.

В подальшому позивач звернувся до Приватного підприємства Алан-зем з заявою виготовити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га.

24.12.2020 року на 3 сесії 8 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області розглянуто проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 площею 2,00 га кадастровий номер 5320280300:00:005:0574, яка розташована за межами населених пунктів на території Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області та відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землекустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із земель комунальної власності загального користування зі зміною виду цільового призначення (18.00) землі загального користування. Вказано, що землі загального користування населених пунктів не можуть передаватися у приватну власність, відповідно до ст.83 Земельного кодексу України /а.с.67/.

В судовому засіданні встановлено, що земельна ділянка площею 2,00 га кадастровий номер 5320280300:00:005:0574 входить до земельної ділянки з кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 площею 5,2291 га. Земельна ділянка з кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 зареєстрована в Державному земельному кадастрі 05.12.2019, є ділянкою з цільовим призначенням 18.00 - землі загального користування /а.с.156/.

07.04.2020 рішенням 46 позачергової сесії сьомого скликання Великобагачанської селищної ради Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення для створення громадських сіножатей та посовищ за межами с.Якимове на території Великобагачанської селищної ради , надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення, із 16.00 Землі запасу на 18.00 Землі загального користування площею 5,2291 га, кадастровий номер 5320280300:00:005:0573, для сворення громадських сіножатей та пасовищ за межами с.Якимове на території Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення для створення громадського пасовища погоджений Висновком про розгляд документації із землеустрою від 12.05.2020 року за №4970/20 та подано на розгляд і затвердження сесії Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області.

19.06.2020 року на 50 сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтаської області рішенням від 19.06.2020 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5320280300:00:005:0573, площею 5,2291 га для створення громадського пасовища за межами с.Якимове Великобагачанського району Полтавської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.

В силу прямої дії статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовані Земельним кодексом України.

Частиною першою статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до статті 122 Земельного кодексу України вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, через які також згідно зі статтями 83, 84 Земельного кодексу України набувається та реалізується право комунальної власності на землю та право державної власності на землю. Комунальною власністю є землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, в державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Відповідно до частини першої статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За правилами частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 Земельного кодексу України).

Відповідно до статті 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Згідно зі статтею 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є: а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на землю.

Частинами першою, другою статті 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Згідно зі статтею 19 Закону України Про землеустрій до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація і здійснення землеустрою; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі (частина перша статті 26 Закону України Про землеустрій ).

Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом (стаття 30 Закону України Про землеустрій ).

Відповідно до частини шостої статті 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Згідно із статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Вимогами частини другої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Отже, затвердження проекту землеустрою здійснюється, зокрема, міською радою виключно на її пленарних засіданнях та оформлюється відповідним рішенням.

Відповідно до частини першої статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 7) організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Спеціальним законом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини є Закон України Про благоустрій населених пунктів від 06 вересня 2005 року № 2807-IV (далі - Закон № 2807-IV).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 2807-IV благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. В той же час, заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до статті 20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Рішення місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Статтею 13 Закону № 2807-IV до об`єктів благоустрою населених пунктів, зокрема, належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

Також, відповідно до ч.4 ст. 83 Земельного кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватися у приватну власність, належать: а) землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знаходження та утилізації відходів тощо).

Так, відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №538, де з кодом 18.00 Землі загального користування - землі загального користування - це землі будь-якої категорії, які використовуються як майдани, вулиці, проїзди, шляхи, громадські пасовища, сіножаті, набережні, пляжі, парки, зелені зони, сквери, бульвари, водні об`єкти загального користування, а також інші землі якщо рішенням відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування їх віднесено до земель загального користування.

Як встановлено судом позивач претендує на земельну ділянку площею 2,00 га з кадастровим номером 5320280300:00:005:0574, яка входить до земельної ділянки з кадастровим номером 5320280300:00:005:0573 площею 5,2291 га, з цільовим призначенням - 18.00 землі загального користування .

Враховуючи зазначене вище, оцінивши доводи сторін та проаналізувавши зміст рішень 3 сесії 8 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області від 24.12.2020 Про розгляд заяви ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної зілянки у власність ддля ведення особистого селянського господарства та рішення 50 сесії 7 скликання Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області від 19.06.2020 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із землі запасу на землі загального користування , суд дійшов висновку що відмова ОСОБА_1 у затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,00 га з кадастровим номером 53202890300:00:005:0574 полягає у тому, що полягає в тому, що ділянка на яку претендує ОСОБА_1 відноситься до ділянки з цільовим призначенням - землі загального користування, що перешкоджає позивачу реалізувати свої права та інтереси як замовника розробки проекту землеустрою відведення спірної земельної ділянки з метою подальшого її набуття у власність.

З приводу аргументу позивача, що рішеннями Полтавського окружного адміністративного суду неодноразово зобов`язано відповідача розглянути заву позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки 5320280300:00:005:0573, суд зазначає, що вказана земельна ділянка мала цільове призначення 16.00 Землі запасу , отже могла передаватися у приватну власність.

Варто зазначити, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність, а тому не створює правових наслідків. Розробка проекту землеустрою також не означає позитивного рішення щодо набуття права власності на неї.

Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що у задоволенні позову необхідно відмовити.

Оскільки у задоволенні позовних вимог позивачу відмовлено підстав для розподілу судових витрат немає.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Великобагачанської селищної ради Великобагачанського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 25 серпня 2021 року.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2021
Оприлюднено15.09.2021
Номер документу99578785
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/1366/21

Рішення від 17.08.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 17.08.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 21.05.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні