ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1141/21
01 вересня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Комунальної установи Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице - Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реаблілітації" про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області з адміністративним позовом до Комунальної установи Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице - Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" про застосування заходів реагування.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що провідним інспектором Борщівського районного відділу Управління Дідухом Максимом Васильовичом проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки в будівлях Комунальної установи Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" (далі - центр надання соціальних послуг та реабілітації) за адресою: 48751, Тернопільська область, Борщівський район, селище міського типу Мельниця-Подільська, площа Галицька, будинок 37 та встановлено ряд порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 11.02.2021 № 5.
Під час проведеної перевірки будівель центру надання соціальних послуг та реабілітації за вищенаведеною адресою, виявлено порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 11.02.2021 № 4. На підставі виявлених недоліків, позивач просив застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівель адміністративного та спального корпусів комунальної установи Мельнице-Подільської селищні ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" за адресою: 48751, Тернопільська область, Борщівський район, селище міського типу Мельниця-Подільська, площа Галицька, будинок 37 шляхом знеструмлення до повного усунення порушень.
17 березня 2021 року ухвалою суду було залишено без руху позовну заяву та надано час для усунення недоліків, шляхом подання до Тернопільського окружного адміністративного суду оригіналу відповідного документу про сплату судового збору у визначеному законом розмірі або докази звільнення від сплати судового збору.
29 березня 2021 року позивачем подано заяву про усунення недоліків, а саме долучено до матеріалів справи оригінал квитанції № МР _АВ020790GI0_18628816 від 29.03.2021 на суму 2270,00 грн.
Ухвалою від 19.04.2021 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач відзив на позов у строк встановлений судом (п`ятнадцять днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі) не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.
12.05.2021 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 10.06.2021 о 12:00 год.
Ухвалами суду від 10.06.2021, від 05.08.2021 відкладено розгляд справи на 01.09.2021 о 09:45 год.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, подавши до суду заяву про слухання справи без їх представника в порядку письмового провадження. Позовні вимоги просив задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`являвся, хоча належним чином був повідомлений про час, дату і місце розгляду справи. Причини неявки суд не повідомив.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Згідно з ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду клопотання сторін у справі в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суд, розглянувши адміністративну справу, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Судом встановлено, що з 10 по 11 лютого 2021 року провідним інспектором Борщівського районного відділу Управління Дідухом Максимом Васильовичем в присутності директора Комунальної установи Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" Кугаївської Надії Ярославівни проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки в будівлях Комунальної установи Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" за адресою: 48751, Тернопільська область, Борщівський район, селище міського типу Мельниця-Подільська, площа Галицька, будинок 37 та встановлено ряд порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 11.02.2021 № 5 , який надіслано рекомендованим листом директору центру надання соціальних послуг та реабілітації ОСОБА_1 .
Під час проведеної перевірки будівель центру надання соціальних послуг та реабілітації за вищенаведеною адресою, виявлено порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:
1. На об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим;
2. Не розроблено та не затверджено уповноваженою посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки для приміщень центру.
3. Не забезпечено в повній мірі територію та приміщення спального та адміністративного корпусів знаками безпеки.
4. Дерев`яні елементи покриття горищ будівлі адміністративного та спального корпусу не оброблені вогнезахисним розчином.
5. На дверях виходу на горище та у підвал в будівлі спального корпусу не вказано місце зберігання ключів.
6. На фасаді будівлі центру не встановлений адресний вказівник (назва вулиці), який повинен освітлюватися у темний час доби.
7. Не обладнано сходові клітки, коридори, проходи та інші шляхи евакуації в будівлях адміністративного та спального корпусів евакуаційним освітленням.
8. Відсутні пристрої для самозачинення дверей на сходових клітинах, коридорах в будівлях центру. Світлопрозоре заповнення даних дверей не виконано з армованого або гартованого скла.
9. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.
10. Електрощити у адміністративному та спальному корпусі не забезпечені схемою підключення споживачів.
11. Не здійснено замір опору ізоляції електромережі у будівлях центру надання соціальних послуг та реабілітації.
12. Не обладнано адміністративний та спальний корпус блискавкозахистом, який забезпечує захист від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів.
13. Не обладнано системою пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу приміщення будівель адміністративного та спального корпусів центру надання соціальних послуг та реабілітації відповідно до ДБН В. 2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту".
14. Не оновлено літерний індекс ИВ, ВВ, який повинен влаштовуватись біля наявного пожежного водоймища та водонапірної вежі відповідно. Біля місць розташування пожежного водоймища та водонапірної вежі відсутній покажчик запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.
15. Не забезпечено спальний та адміністративний корпус центру надання соціальних послуг необхідною кількістю вогнегасників.
16. Не оновлено журнал обліку вогнегасників відповідно до Наказу МВС України № 25 від 15.01.2018 "Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників", згідно з додатком 2.
17. Не встановлені вказівні знаки місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників).
18. Не доукомплектовано наявні пожежні щити (стенди) пожежним інвентарем з розрахунку: вогнегасники - 3 шт; ящик з піском - 1шт; покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повстю - 1 шт; гаки - 2шт; лопати - 2шт; ломи - 2шт; сокири - 2шт.
19. Наявний пожежний щит не пофарбований у відповідні кольори.
20. На пожежних щитах (стендах) не вказано їх порядкові номери та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів.
21. Не забезпечено всіх працівників справними та сертифікованими в Україні засобами індивідуального захисту органів дихання, з розрахунку один на одного працівника.
22. Відповідальна посадова особа не пройшла функціональне навчання з питань цивільного захисту.
23. Не розроблено та не затверджено програму підготовки працівників об`єкту до дій у надзвичайних ситуаціях.
24. Не розроблено та не затверджено графіки проведення спеціальних об`єктових навчань і тренувань.
25. Не проведено ідентифікацію центру на предмет небезпечних джерел та чинників небезпеки.
26. В будівлі спального корпусу влаштоване пічне опалення, що заборонено нормативними документами та державними будівельними нормами у сфері пожежної безпеки.
Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 11.02.2021 № 4, який надіслано рекомендованим листом директору центру надання соціальних послуг та реабілітації ОСОБА_1 .
На підставі цього, позивач просив застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівель адміністративного та спального корпусів комунальної установи Мельнице-Подільської селищні ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" за адресою: 48751, Тернопільська область, Борщівський район, селище міського типу Мельниця-Подільська, площа Галицька, будинок 37 шляхом знеструмлення до повного усунення порушень.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Згідно Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, що затверджено наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) У ДСНС України у Тернопільській області (далі - Управління) здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи на відповідній території державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що "державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища".
Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України "центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення". Зазначена законодавча норма дублюється в Положенні про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052.
Відповідно до пп. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить "звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей".
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України "посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом".
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом".
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівель адміністративного та спального корпусів комунальної установи Мельнице-Подільської селищні ради "Мельнице-Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реабілітації" за адресою: 48751, Тернопільська область, Борщівський район, селище міського типу Мельниця-Подільська, площа Галицька, будинок 37 шляхом знеструмлення до повного усунення порушень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 03 вересня 2021 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Лесі Українки,6,м. Тернопіль,46011 код ЄДРПОУ/РНОКПП 38535547);
відповідач:
- Комунальна установа Мельнице-Подільської селищної ради "Мельнице - Подільський територіальний центр надання соціальних послуг та реаблілітації" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Галицька 37,Мельниця-Подільська,Борщівський район, Тернопільська область,48751 код ЄДРПОУ/РНОКПП 42501330).
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2021 |
Оприлюднено | 15.09.2021 |
Номер документу | 99579345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні