Господарський суд волинської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07 вересня 2021 року Справа № 903/432/21
Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г., за участю секретаря судового засідання Лівандовського Т.Г.,
представника позивача: адвоката Казмірука О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Єврофест"
до відповідача: Комунального некомерційного підприємства "Маневицька багатопрофільна лікарня" Маневицької селищної ради
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Фізична особа-підприємець Власов Олексій Миколайович
про визнання недійсними результатів спрощеної закупівлі
встановила: ТОВ "Єврофест" звернулося до суду з позовом до КП "Маневицька центральна района лікарня" (змінено назву на Комунальне некомерційне підприємство "Маневицька багатопрофільна лікарня" Маневицької селищної ради, код ЄДРПОУ 01983186), в якому просить визнати недійсними (незаконними) результати спрощеної закупівлі UA-2021-05-17- 005006-b, оформлені протоколом №58 щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП "Маневицька ЦРЛ" від 02.06.2021 року про визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі, код ДК 021:2015 - код 45310000-3 Електромонтажні роботи, Капітальний ремонт (відновлення) пожежної сигналізації в КП «Маневицька центральна районна лікарня» по вул. Незалежності, 1 в смт.Маневичі Волинської області (UA-2021-05-17-005006-b) учасника торгів - ФОП Власова Олексія Миколайовича, код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що рішення Уповноваженої особи Замовника від 01.06.2021 року № 57 про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції позивача, є незаконне та безпідставне, адже прийняте з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» , порушує права і законні інтереси позивача на об`єктивне та неупереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, та бути визнаним переможцем цієї закупівлі. Ухвалене Замовником рішення призвело до порушення господарського інтересу позивача, що полягає в укладенні господарського договору з відповідачем. Відповідач не об`єктивно та упереджено оцінив пропозицію Позивача, оскільки пропозиція Позивача повністю відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і визнана найбільш економічно вигідною - найкращою за результатами оцінки пропозицій. Позивач вважає, що результати спрощеної закупівлі, оформлені протоколом №58 щодо прийняття рішення уповноваженою особою відповідача від 02.06.2021 року про визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі, мають бути визнанні судом недійсними (незаконними), адже переможця спрощеної закупівлі визначено з порушенням вимог статті 5 та 14 Закону України «Про публічні закупівлі» .
Ухвалою суду від 10.06.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - фізичну особу-підприємця Власова Олексія Миколайовича, як переможця спрощеної закупівлі. Встановлено: відповідачу строк до 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов, із урахуванням вимог ст.165 ГПК України; третій особі строк до 10 днів з дня отримання позову та відзиву, для подання пояснення щодо позову та відзиву.
Ухвалою суду від 08.07.2021р. за клопотанням сторін відкладено підготовче засідання на 03.08.2021р.
23.07.2021 від позивача надійшло клопотання, в якому він також повідомив, що уповноважена особа відповідача - Радчук Н.О. не була наділена повноваженнями проводити спрощену закупівлю на суму 1 200 000 грн., що у свою чергу свідчить про незаконність проведення цієї закупівлі відповідачем. Долучив відповідь від 09.06.2021 відповідача на адвокатський запит та копію наказу КП "Маневицька центральна районна лікарня" від 13.01.2021 №16-од.
Ухвалою суду від 03.08.2021р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 09.08.2021р.
Ухвалою суду від 09.08.2021 відкладено розгляд справи по суті на 07.09.2021.
Ухвала суду від 09.08.2021 надіслана та вручена учасникам справи, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Відповідач відзиву на позовну заяву не подав, позову не оспорив.
Третя особа пояснень по суті позову не надала.
Згідно ч.9 ст.165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Представник позивача у судовому засіданні 07.09.2021 позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.
У судове засідання представники відповідача та третьої особи не з`явилися.
Частинами 1 та 3 ст.202 ГПК України встановлено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.
Оскільки учасники справи були повідомлені про час та дату розгляду справи, явка їх представників у судове засідання обов`язковою не визнавалась, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за наявними у справі матеріалами за відсутності представників відповідача та третьої особи.
Дослідивши наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд встановив наступне.
17 травня 2021 року КП "Маневицька центральна района лікарня" (надалі - Замовник) на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель Рrozorro розмістило оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-05-17-005006-b) (із змінами від 20.05.2021), назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 код 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт (відновлення) пожежної сигналізації в КП Маневицька центральна районна лікарня по вул. Незалежності, 1 в смт. Маневичі Волинської області, затверджене рішенням Уповноваженої особи Замовника, яке оформлене Протоколом №52 від 17.05.2021 року (далі за змістом - оголошення про проведення спрощеної закупівлі).
Контактною особою замовника, уповноваженою здійснювати зв"язок з учасниками, була визначена посадова особа замовника - Радчук Н.О.
Очікувана вартість предмета закупівлі: 1200000грн., джерело фінансування закупівлі: місцевий бюджет.
До оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі UA-2021-05-17-005006-b були долучені додатки: додаток №1 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі", додаток №2 "Перелік документів, що мають бути подані учасником у складі своєї пропозиції" та додаток №3 "Проект договору".
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, свої Пропозиції для участі у спрощеній закупівлі подали наступні учасники: 1 - ТОВ "ЄВРОФЕСТ", 2 - ФОП Власов О.М.
Згідно з інформацією, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 27 травня 2021 року. За результатами електронного аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією була визначена пропозиція позивача за ціною 784500,00грн. Ціна пропозиції другого учасника ФОП Власов О.М. становила 969802,00грн.
01.06.2021 Уповноваженою особою Замовника - Радчук Н.О. (далі - Уповноважена особа) прийнято рішення, яке оформлене протоколом №57 (далі - Рішення від 01.06.2021 року № 57) про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ ЄВРОФЕСТ . Рішення Уповноваженої особи було мотивоване наступним чином: Згідно Додатку 2 до оголошення на закупівлю: »Учасник до кінця періоду уточнень повинен здійснити огляд об`єкту. На підтвердження надати документ, складений в довільній формі та який повинен містити письмову відмітку уповноваженої особи Замовника, яка вказана в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та Учасника". Учасник надав акт огляду, який не має письмової відмітки УО, що вказано в оголошенні.
02.06.2021 Уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення, яке оформлене протоколом №58 (далі - Рішення від 02.06.2021 № 58) про визначення переможцем спрощеної закупівлі ФОП Власова Олексія Миколайовича та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
03.06.2021 вважаючи незаконним рішення Уповноваженої особи Замовника від 01.06.2021 року № 57 позивач звернувся до Замовника через електронну систему закупівель із Вимогою про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності пропозиції ТОВ ЄВРОФЕСТ умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, посилаючись на те, що огляд Об`єкту був проведений директором ТОВ ЄВРОФЕСТ 21.05.2021 року. Факт обстеження об`єкту було зафіксовано актом №661, що підписаний зі сторони Замовника його представником без зауважень. ТОВ ЄВРОФЕСТ просило Замовника скасувати Рішення від 01.06.2021 року № 57, оскільки, на його думку, дії Замовника були спрямовані на спотворення результатів спрощеної закупівлі.
03.06.2021 через електронну систему закупівель Замовник надав відповідь на вимогу позивача, якою відхилив вимогу та зазначив, що учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій. Замовник в свою чергу розробляє та оприлюднює тендерну документацію, згідно з положеннями якої учасники формують і подають свої тендерні пропозиції. Замовник не несе відповідальність за зміст тендерних пропозицій учасників. Додатком 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено наступне: "Учасник до кінця періоду уточнень повинен здійснити огляд об`єкту. На підтвердження надати документ, складений в довільній формі та який повинен містити письмову відмітку уповноваженої особи Замовника, яка вказана в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та Учасника. Зауважив, що в додатку до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі чітко вказано, чия саме відмітка повинна міститись на даному документі. Також вказав, що в оголошенні зазначена інформація про посадову особу замовника, яка уповноважена на проведення даної процедури закупівлі із зазначенням ПІБ, робочого телефону, мобільного телефону та електронної адреси, що дає змогу не тільки ідентифікувати, а й налагодити зв`язок для підписання акту огляду.
За результатами проведення спрощеної закупівлі, відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 04.06.202 між КП "Маневицька ЦРЛ" та ФОП Власовим О.М. укладено Договір про закупівлю №186.
Позивач вважає, що рішення Уповноваженої особи Замовника від 01.06.2021 року № 57 є незаконне та безпідставне, оскільки прийняте без додержання вимог статті 5 та 14 Закону України Про публічні закупівлі , порушує права і законні інтереси позивача на об`єктивне та неупереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, та бути визнаним переможцем цієї закупівлі, а тому звернувся з позовом до суду.
Також позивач зазначає, що уповноважена особа - Радчук Н.О. не була наділена повноваженнями проводити спрощену закупівлю на суму 1 200 000грн., що у свою чергу свідчить про незаконність проведення закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначені Законом України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 1 Закону визначено, що:
публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом;
спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону;
замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону;
учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
пропозиція учасника спрощеної закупівлі (далі - пропозиція) - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі;
предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту);
переможець спрощеної закупівлі - учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Частинами 1, 2 ст. 3 Закону передбачено, що цей Закон застосовується, зокрема, до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частини другої цієї статті. Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (ч. 4 ст. 5 Закону).
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів: 1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі; 2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі; 3) подання пропозицій учасниками; 4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону; 5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника; 6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю; 7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону (ч. 2 ст. 14 Закону).
Частиною 3 ст. 14 Закону визначені відомості, що обов`язково зазначаються в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в тому числі інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі (п. 3).
Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. ч. 4, 5 ст. 14 Закону).
Статтею 11 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, зокрема, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов`язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудової угоди (контракту) згідно із законодавством.
Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Уповноважена особа: 1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель; 2) здійснює вибір процедури закупівлі; 3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі; 4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; 6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупшель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону; 7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.
Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Таким чином, питання проведення процедури закупівлі та вибору переможця віднесені до виключної компетенції уповноваженої особи замовника; зазначена особа відповідає також за об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Абзацом 1 ч. 9 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
Відповідно до ч.ч. 11, 12 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону. За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.
Згідно із ч. 13 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє пропозицію в разі, зокрема, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупілі.
Відповідно до ч. 20 ст. 14 Закону з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.
Як вбачається із змісту рішення уповноваженої особи КП "Маневицька ЦРЛ", оформленого протоколом №57 від 01.06.2021, підставою для відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції позивача є надання учасником акту огляду, який не має письмової відмітки УО, що вказано в оголошенні. При цьому, уповноважена особа замовника послалася на вимоги Додатку 2 до оголошення.
Отже, у рішенні від 01.06.2021 року № 57 відповідачем було вказано підставу для відхилення пропозиції позивача - Додаток №2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі. При цьому, Додаток №2 "Перелік документів, що мають бути подані учасником у складі своєї пропозиції електронних торгів" не містить вимоги щодо надання учасником акту огляду об"єкту.
Водночас, у Додатку №1 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі" містилась вимога до учасників закупівлі наступного змісту: Учасник до кінця періоду уточнень повинен здійснити огляд об`єкту. На підтвердження надати документ, складений в довільній формі, та який повинен містити письмову відмітку уповноваженої особи Замовника, яка вказана в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та Учасника .
З метою виконання вимог Додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, 21.05.2021 директором ТОВ ЄВРОФЕСТ було проведено обстеження Об`єкту Замовника, про що складено Акт обстеження об`єкту вих. №661.
Вказаний акт підписаний представником Учасника директором ТОВ "Єврофест" та представником Замовника без зауважень та поданий 26.05.2021 року у складі пропозиції позивача, що підтверджує інформація розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель Рrozorro.
При цьому, обстеження об`єкту проводилось директором ТОВ ЄВРОФЕСТ вже вдруге, у зв`язку з відміною в перший раз Замовником спрощеної закупівлі згідно рішення уповноваженої особи Замовника, оформленого протоколом № 44 від 26.04.2021року.
Як вбачається з Додатку №1 до Оголошення, поняття "письмова відмітка" не конкретизовано в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Згідно частини першої статті 5 Закону України Про публічні закупівлі одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них , тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі ).
Крім того, огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі Замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України Про публічні закупівлі Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України Про публічні закупівлі ).
Крім того, факт відсутності Учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції.
Також, як вбачається з наказу КП "Маневицька центральна районна лікарня" №16-од від 13.01.2021 "Про організацію та проведення електронних закупівель в системі "Прозорро", згідно пункту 1 відповідальною особою за проведення електронних закупівель вартістю від 50 до 200 тис. грн у КП "Маневицька ЦРЛ" призначено начальника планово-економічного відділу - Радчук Н.О., згідно пункту 2 відповідальною особою за проведення електронних закупівель вартістю від 0 до 50 тис. грн у КП "Маневицька ЦРЛ" призначено провідного спеціаліста (економіста) Коновал Т.П., згідно п.3 для організації та проведення закупівель, коли вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, а робіт 1,5 млн. гривень створено тендерний комітет у складі голови тендерного комітету Коваль Л.П. - медичного директора з лікувальної роботи та членів тендерного комітету.
Натомість, відповідно до оголошення КП "Маневицька ЦРЛ" про проведення спрощепої/допорогової закупівлі UA-2021-05-17- 005006-b (із змінами від 20.05.2021), яке було розміщене відповідачем 17 травня 2021 року на офіційному веб-порталі Уповноваженою органу з питань закупівель Прозорро, вартість предмета закупівлі становила 1 200 000 грн.
Отже, згідно наказу №16-од від 13.01.2021, посадова особа КП "Маневицька ЦРЛ" - Радчук Н.О. не була наділена повноваженнями щодо проведення спрощеної закупівлі UA-2021-05-17-005006-b) (із змінами від 20.05.2021), назва предмета закупівлі: ДК 021:2015 код 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт (відновлення) пожежної сигналізації в КП Маневицька центральна районна лікарня по вул. Незалежності, 1 в смт. Маневичі Волинської області на суму 1200000грн.
З огляду на викладене, враховуючи проведення спрощеної закупівлі КП "Маневицька ЦРЛ" з порушенням вимог Закону України "Про публічні закупівлі", суд дійшов висновку про визнання недійними результатів спрощеної закупівлі UA-2021-05-17- 005006-b, оформлених протоколом №58 щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП "Маневицька ЦРЛ" від 02.06.2021 року про визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі, код ДК 021:2015 - код 45310000-3 Електромонтажні роботи, Капітальний ремонт (відновлення) пожежної сигналізації в КП «Маневицька центральна районна лікарня» по вул. Незалежності, 1 в смт.Маневичі Волинської області (UA-2021-05-17-005006-b) учасника торгів - ФОП Власова Олексія Миколайовича, код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
А тому, позов є підставним та підлягає до задоволення.
Згідно із ч.ч. 2-4 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ч.1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати позивача зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 86, 129, 202, 233, 236-240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати недійсними результати спрощеної закупівлі UA-2021-05-17-005006-b, оформлені протоколом №58 щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП "Маневицька ЦРЛ" від 02.06.2021 року про визначення переможцем спрощеної закупівлі згідно з предметом закупівлі, код ДК 021:2015 - код 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт (відновлення) пожежної сигналізації в КП «Маневицька центральна районна лікарня» по вул. Незалежності, 1 в смт.Маневичі Волинської області (UA-2021-05-17-005006-b) учасника торгів - фізичної особи-підприємця Власова Олексія Миколайовича код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
3. Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Маневицька багатопрофільна лікарня" Маневицької селищної ради (44601, Волинська обл., Маневицький район, смт. Маневичі, вул.Незалежності, буд.1, код ЄДРПОУ 01983186) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Єврофест" (43020, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Рівненська , буд. 76, корп. А, код ЄДРПОУ 37610680) 3405грн. витрат по сплаті судового збору.
Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.
Повне рішення складено та підписано 15.09.2021.
Суддя О. Г. Слободян
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2021 |
Оприлюднено | 15.09.2021 |
Номер документу | 99611149 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні