Рішення
від 13.09.2021 по справі 640/19082/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2021 року м. Київ № 640/19082/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Філії КП Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі також - ОСОБА_1 , позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича (далі також - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича за №37084779, яким внесено запис про обтяження за №22340421 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140005780000 - квартира, загальною площею 122,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича за №37084588, яким внесено запис про обтяження за №22340249 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140636580000 - квартира, загальною площею 123,7 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича за №37083997, яким внесено запис про обтяження за №22339619 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1075031680000 - квартира, загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 .

В обґрунтування позову позивач зазначає про те, що обмеження його права власності на об`єкти нерухомості є незаконним, а прийняті рішення державним реєстратором та винесені ним записи про обтяження до Єдиного реєстру речових прав власності на не рухоме майно є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 22.11.2018 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання даної ухвали. На виконання вимог зазначеної ухвали про усунення недоліків на адресу суду від позивача 06.12.2018 р. та 11.12.2018 р. надійшли аналогічного змісту клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.12.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Пунктом 3 резолютивної частини ухвали суду витребувано у Департаменту з питань реєстрації Київської міської державної адміністрації (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36) матеріали реєстраційних справ, за оскаржуваними рішеннями відповідача, а саме: - рішення №37084779, яким винесено запис про обтяження за №22340421 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140005780000 - квартира , загальною площею 122,5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 ; - рішення №37084588, яким внесено запис про обтяження за №22340249 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140636580000 - квартира, загальною площею 123,7 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ; - рішення №37083997, яким внесено запис про обтяження за №22339619 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1075031680000 - квартира, загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 .

Зазначеною Ухвалою встановлено термін відповідачу для подачі до суду відзиву на позовну заяву, позивачу - терміну для подання відповіді на відзив, відповідачу - надано час після отримання відповіді на його відзив для подання до суду заперечень.

Через канцелярію суду 18.01.2019 року на виконання пункту 3 ухвали суду від 13.12.2018 року Департаментом з питань реєстрації Київської міської державної адміністрації подано лист від 11.01.2019 року №074/07/1-163 повідомлено суд про те, що витребувані документи в журналі обліку надходження (вибуття) реєстраційних справ не зареєстровано та не надходили на зберігання до Департаменту.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.01.2019 витребувано у Державного реєстратора Філії КП Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича (вул.. Матрасова, 11, м. Боярка, Києво-Святошинський район, Київська область, 08150) матеріали реєстраційних справ (належним чином посвідчені копії), за оскаржуваними рішеннями відповідача, а саме: рішення №37084779, яким винесено запис про обтяження за №22340421 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140005780000 - квартира , загальною площею 122,5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 ; рішення №37084588, яким внесено запис про обтяження за №22340249 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140636580000 - квартира, загальною площею 123,7 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ; рішення №37083997, яким внесено запис про обтяження за №22339619 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1075031680000 - квартира, загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 . 31.01.2019 року від відповідача через канцелярію суду на виконання ухвали суду про витребування доказів, надійшли матеріали реєстраційних справ, а саме: реєстраційна справа №140005780000 (на 4 арк.), реєстраційна справа №140636580000 ( на 5 арк.), реєстраційна справа №1075031680000 ( на 4 арк.).

Відповідач вимоги ухвали суду про відкриття провадження не виконав, відповідно до статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, письмового відзиву суду не надано. Згідно з частиною восьмою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться. Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 на праві приватної власності належить: квартира загальною площею 122,5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до свідоцтва про право власності від 23.08.2013 р. індексний номер:8387049; квартира загальною площею 123,7 кв.м., за адресою: АДРЕСА_2 , відповідно до свідоцтва про право власності від 23.08.2013 р. індексний номер:8426683; квартира загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 , відповідно до договору про участь у будівництві № К-02/04/003 від 25.04.2013 р.

З інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного державного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за № 145432888 від 15.11.2018 р„ № 145435905 від 15.11.2018 р., № 145436722 від 15.11.2018 р. (далі - Інформаційні довідки) позивач дізнався, що на його майно було накладено арешт.

Як вбачається з вказаних Інформаційних довідок, 14.09.2017 р. Державним реєстратором Філії комунального підприємства Київської обласної ради Готово Петришиним Василем Михайловичем було прийнято ряд рішень за якими було внесено записи про обтяження Об`єктів нерухомості, а саме: - рішення № 37084779, яким внесено запис про обтяження за № 22340421 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140005780000 - квартира, загальною площею 122,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ; - рішення № 37084588, яким внесено запис про обтяження за № 22340249 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 140636580000 - квартира, загальною площею 123,7 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 ; - рішення № 37083977, яким внесено запис про обтяження за № 22339619 на об`єкт нерухомого майна з реєстраційним номером 1075031680000 - квартира, загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 . Не погоджуючись із прийнятим рішенням відповідача, оскільки державним реєстратором до Державного реєстру прав було внесено недостовірні відомості до записів про обтяження прав на Об`єкт нерухомості, а саме: замість попереднього арешту строком до 48 годин, що передбачається КПК України, було внесено відомості у вигляді постійного арешту нерухомого майна, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав. Вирішуючи спір, суд виходить з наступного. Згідно частини другої ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулюються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 р. №1952-IV в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон №1952-IV) , який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав. Відповідно до ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 року №1952-IV , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на рухоме майно. Обтяження - заборона розпоряджатися та/або користуватися рухомим майном, встановлена законом, актами уповноважених на це органів державної влади, їх посадових осіб або така, що виникла на підставі договору.

Відповідно до п. 24 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. за №1141, у разі проведення державної реєстрації виникнення обтяжень речових прав на нерухоме майно державний реєстратор вносить до запису про обтяження прав на нерухоме майно та суб`єкта цих прав такі відомості, зокрема: вид обтяження речового права (податкова застава, арешт, заборона, інші обтяження, визначені законом); зміст обтяження речового права; строк дії обтяження речового права; підстава для виникнення обтяження речового права: назва документа; дата видачі документа; номер документа; ким виданий (оформлений) документ; додаткові відомості про документ.

Як вбачається з Інформаційної довідки, підставою виникнення обтяжень є постанова Національного антикорупційного бюро України про попередній арешт майна від 13.09.2017 р. у кримінальному провадженні за №42016000000002249 від 02.09.2016 р., а саме: квартири загальною площею 122,5 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , квартири загальною площею 123,7 кв.м., за адресою: АДРЕСА_2 , квартира загальною площею 132,5 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 . Так, 14.09.2017 р. відповідачем на підставі постанови Національного антикорупційного бюро України про попередній арешт майна від 13.09.2017 р. прийняті оскаржувані рішення № 37084779, № 37084588, № 37083977, якими внесено записи про обтяження об`єктів не рухомості, які належать на праві приватної власності ОСОБА_1 . Згідно з частиною девятою ст. 170 Кримінального процесуального кодексу України, в редакції станом на час прийняття оскаржуваних рішень, у невідкладних випадках і виключно з метою збереження речових доказів або забезпечення можливої конфіскації чи спеціальної конфіскації майна у кримінальному провадженні щодо тяжкого чи особливо тяжкого злочину за рішенням Директора Національного антикорупційного бюро України (або його заступника), погодженим прокурором, може бути накладено попередній арешт на майно або кошти на рахунках фізичних або юридичних осіб у фінансових установах. Такі заходи застосовуються строком до 48 годин. Невідкладно після прийняття такого рішення, але не пізніше ніж протягом 24 годин, прокурор звертається до слідчого судді із клопотанням про арешт майна.

Якщо у визначений цією частиною строк прокурор не звернувся до слідчого судді із клопотанням про арешт майна або якщо в задоволенні такого клопотання було відмовлено, попередній арешт на майно або кошти вважається скасованим, а вилучене майно або кошти негайно повертаються особі.

Так, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 2, п. 4 ч. 1 ст. 4, ч.ч. 4, 5 ст. 3, ч. 1 ст. 6 Закону №1952-IV, тут і надалі в редакції станом на час прийняття оскаржуваних рішень, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державній реєстрації прав підлягають, зокрема, заборона відчуження та арешт нерухомого майна, податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону№1952-IV, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону №1952-IV, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону№1952-IV. Державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя.

На підставі рішення Міністерства юстиції України державна реєстрація права власності та інших речових прав може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць, визначених в абзаці першому цієї частини. Державна реєстрація обтяжень речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

Державна реєстрація прав проводиться за заявами у сфері державної реєстрації прав будь-яким державним реєстратором з урахуванням вимог, встановлених абзацами першим - третім цієї частини, крім випадку, передбаченого абзацом п`ятим цієї частини. Державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію. Організаційну систему державної реєстрації прав становлять: 1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи;2) суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб`єкти;3)державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори). Відповідно до ст. 9, п. 1 ч. 1, п.п. 1-6 ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 11, п. 7 ч. 2 ст. 27, ч.ч. 1, 2, 4, 9 ст. 18 Закону №1952-IV, до повноважень суб`єктів державної реєстрації прав належить: 1) забезпечення: проведення державної реєстрації прав; ведення Державного реєстру прав; взяття на облік безхазяйного нерухомого майна; формування та зберігання реєстраційних справ. Зберігання реєстраційних справ у паперовій формі здійснюється виключно виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями за місцезнаходженням відповідного майна; 2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом №1952-IV та іншими нормативно-правовими актами. Акредитовані суб`єкти можуть здійснювати визначені у частині першій цієї статті повноваження в повному обсязі або здійснювати їх виключно в частині забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на підставі договору з суб`єктом державної реєстрації прав та/або нотаріусом. Державним реєстратором є, зокрема, громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

Державний реєстратор:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом №1952-IV, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником;

4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;

5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав;

6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом. Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав. Державна реєстрація обтяжень проводиться на підставі, зокрема, інших актів органів державної влади та посадових осіб згідно із законом.

Державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви. Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам. Датою і часом державної реєстрації прав вважається дата і час реєстрації відповідної заяви, за результатом розгляду якої державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію прав.

Згідно з ч.ч. 1, 5, 6 ст. 20 Закону №1952-IV, заява на проведення реєстраційних дій та оригінали документів, необхідних для проведення таких дій, подаються заявником у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених законодавством. \

У разі якщо оригінали документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства. Заява на проведення реєстраційних дій в електронній формі подається за умови ідентифікації заявника (фізичної або юридичної особи) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи. Про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об`єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву.

Порядок подання заяв у сфері державної реєстрації прав та повідомлення власника об`єкта нерухомого майна про подані заяви визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі подання заяви про проведення реєстраційних дій у паперовій формі така заява формується, реєструється у базі даних заяв із зазначенням дати і часу реєстрації та скріплюється власним підписом заявника. З оригіналів документів чи відповідно оформлених копій документів у випадку, передбаченому абзацом другим частини першої цієї статті, поданих для проведення реєстраційних дій, виготовляються електронні копії шляхом сканування, що долучаються до заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі прав. Реєстрація заяв про державну реєстрацію прав проводиться в порядку черговості їх надходження.

У разі подання заяви про проведення реєстраційних дій в електронній формі така заява за допомогою Державного реєстру прав реєструється у базі даних із зазначенням дати і часу реєстрації.

Реєстрація заяв про проведення реєстраційних дій в електронній формі проводиться в порядку черговості їх надходження, у тому числі з урахуванням заяв, що подаються в паперовій формі. Відповідно до ч.ч. 1, 5 ст. 24 Закону №1952-IV, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону №1952-IV; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону №1952-IV, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.

Відмова в державній реєстрації прав з підстав, не передбачених частиною першою цієї статті, заборонена. З аналізу наведених норм вбачається, що підставою для вчинення реєстратором будь-якої реєстраційної дії є звернення заявника з відповідною заявою. При цьому, Закон №1952-IV не наділяє державного реєстратора повноваженнями з власної ініціативи приймати будь-які рішення, позаяк державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження. За наведених обставин, суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів позивача в частині того, що у зв`язку зі спливом строку, встановленого ч. 9 ст. 170 Кримінального процесуального кодексу України, у відповідача виник обов`язок скасувати запис про припинення обтяження.

Також судом встановлено, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем в межах 48 годин з часу прийняття постанови Національного антикорупційного бюро України про попередній арешт майна від 13.09.2017 р. Крім того, виходячи з того, що позивачем не зазначено, а судом не встановлено, наявності в межах спірних правовідносин підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення прийняті відповідачем з дотриманням вимог законодавства.

При цьому, суд звертає увагу, що позивач не звертався до державного реєстратора з відповідною заявою про зняття арешту, зареєстрованого згідно з оскаржуваними рішеннями. Враховуючи вищезазначене у сукупності правові підстави для визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень відсутні. Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Згідно з частиною першою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно з ч. 1 ст. 9, ст. 72, ч.ч. 1, 2, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів. Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з`ясованих судом обставин вбачається, що позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Філії комунального підприємства Київської обласної ради "Готово" Петришина Василя Михайловича про визнання протиправними та скасування рішень є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню повністю. Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову відшкодуванню не підлягають. На підставі вище викладеного, керуючись положеннями статей 2, 7, 9, 11, 72-78, 79, 139,192, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України:

Позивач: ОСОБА_1 (код РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_4 );

Відповідач: Державний реєстратор Філії КП Київської обласної ради "Готово" Петришин Василь Михайлович (ЄДРПОУ 36449839, адреса: 08150, вул. Матрасова, 11, м. Боярка, Києво-Святошинський район, Київська область).

Повне судове рішення складено 13.09.2021 року.

Суддя Л.О. Маруліна

Дата ухвалення рішення13.09.2021
Оприлюднено17.09.2021

Судовий реєстр по справі —640/19082/18

Рішення від 13.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 23.10.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 23.10.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 18.10.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні