Ухвала
від 07.09.2021 по справі 911/3644/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"07" вересня 2021 р. м. Київ Справа № 911/3644/20

за заявою Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а; код ЄДРПОУ ВП 44096797)

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261)

про банкрутство

Суддя Наріжний С.Ю.

За участю секретаря Булгакової О.В.

За участю представників учасників у справі:

від ГУ ДПС у Київській області: Якимчук О.П.;

ліквідатор ТОВ Миронівський Агрокомплекс арбітражний керуючий Демчан О.І.

ВСТАНОВИВ:

у провадженні Господарського суду Київської області перебуває справа № 911/3644/20 про банкрутство ТОВ Миронівський Агрокомплекс .

Ухвалою Господарського суду Київської області від 23.12.2020 прийнято заяву про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Миронівський Агрокомплекс до розгляду та призначено підготовче засідання суду на 12.01.2021.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.01.2021 відкрито провадження у справі № 911/3644/20; введено процедуру розпорядження майном Боржника та призначено розпорядником майна Боржника арбітражного керуючого Демчана О.І., вирішено інші процедурні питання у справі.

12.01.2021 Господарським судом Київської області в установленому порядку було здійснено публікацію оголошення № 65725 про відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ Миронівський Агрокомплекс .

Після публікації оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство Боржника будь-яких заяв кредиторів з вимогами до Боржника до суду не надходило.

Ухвалою попереднього засідання від 02.03.2021 встановлено, що визнані судом грошові вимоги ГУ ДПС у Київській області до ТОВ Миронівський Агрокомплекс підлягають включенню розпорядником майна Боржника до реєстру вимог кредиторів у сумах: 66020,00 грн - 1 черга; 4281750,09 грн - 3 черга; 322419,43 грн - 6 черга; зобов`язано розпорядника майна Боржника арбітражного керуючого Демчана О.І. організувати проведення загальних зборів кредиторів Боржника за місцезнаходженням Боржника; підсумкове засідання суду призначено на 30.03.2021.

Постановою Господарського суду Київської області від 30.03.2021 визнано ТОВ Миронівський Агрокомплекс банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Демчана О.І.

30.03.2021 Господарським судом Київської області в установленому порядку було здійснено публікацію повідомлення № 66173 про визнання ТОВ Миронівський Агрокомплекс банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 25.05.2021 за клопотанням ліквідатора Банкрута визначено умови продажу майна Банкрута.

02.08.2021 до суду надійшло клопотання ліквідатора Банкрута арбітражного керуючого Демчана О.І. від 02.08.2021 № 02-85/64 (вх. № 18438/21) про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу Банкрута, закриття провадження у справі, а також звіт від 02.08.2021 № 02-85/64 (вх. № 18437/21) про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень ліквідатора Банкрута.

Ухвалою суду від 04.08.2021 розгляд звітів ліквідатора призначено в судовому засіданні на 07.09.2021.

Крім цього, 03.08.2021 до суду надійшло клопотання ГУ ДПС у Київській області б/№, б/дати (вх. № 18538/21) про процесуальне правонаступництво, за результатом розгляду якого ухвалою суду від 04.08.2021 у справі № 911/3644/20 замінено кредитора - ГУ ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) на правонаступника ГУ ДПС у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС (код ЄДРПОУ ВП 44096797).

07.09.2021 в судове засідання з`явився ліквідатор Банкрута; звітував про вжиті заходи в процедурі ліквідації ТОВ Миронівський Агрокомплекс ; поданий звіт за підсумком ліквідаційної процедури підтримав і просив затвердити звіт та ліквідаційний баланс, ліквідувати юридичну особу Банкрута та закрити провадження у справі. Крім цього підтримав поданий звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за період виконання повноважень ліквідатора Банкрута.

Також в судове засідання з`явився представник кредитора ГУ ДПС у Київській області, поданий звіт ліквідатора за підсумками процедури ліквідації ТОВ Миронівський Агрокомплекс підтримав.

Суд, дослідивши звіт ліквідатора з доданими доказами та матеріали справи в цілому, а також заслухавши ліквідатора Банкрута і представника кредитора, встановив наступне.

В ході ліквідаційної процедури ліквідатор подавав до суду поточні звіти про вжиті заходи, які залучені до матеріалів справи.

30.03.2021 ліквідатор Банкрута звернувся до колишнього керівника ТОВ Миронівський Агрокомплекс Жеребила П.П. з вимогою про передання бухгалтерської та іншої документації Боржника, печаток і штампів, матеріальних та інших цінностей Банкрута.

Запитувана документація та печатка Банкрута були передані ліквідатору, як вбачається з відповідного листа ТОВ Миронівський Агрокомплекс .

30.03.2021 ліквідатором Банкрута направлено колишньому керівнику ТОВ Миронівський Агрокомплекс повідомлення про звільнення у зв`язку з ліквідацією підприємства у порядку ч. 1 ст. 40 КЗпП України.

Згідно звіту ліквідатора Банкрута, з метою формування ліквідаційної маси Банкрута ліквідатором направлено низку запитів до реєстраційних та контролюючих органів, у тому числі: ГУ регіональної статистики щодо участі Банкрута в інших юридичних особах та наявності філій і відокремлених підрозділів; Державної авіаційної служби України щодо наявності у Боржника повітряних суден; ГУ Держпродспоживслужби в Київській області щодо зареєстрованої за Банкрутом техніки; ГУ Держпраці у Київській області щодо інформації про наявність/відсутність у Банкрута технологічних транспортних засобів; ДП Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин щодо наявності на обліку за Боржником тварин; Морської адміністрації щодо прав Банкрута на морські чи річкові судна; Державного космічного агентства України щодо наявності/відсутності у Боржника унікальних об`єктів космічної діяльності; Регіонального сервісного центру МВС в Київській області щодо наявності у Банкрута транспортних засобів; Філії ГІОЦ АТ Українська залізниця щодо наявності у Банкрута залізничного транспорту; ГУ Держгеокадастру у Київській області щодо наявності у Боржника земельних ділянок; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо перебування у власності Банкрута цінних паперів; Київської митниці Держмитслужби про надання відомостей щодо здійснення боржником зовнішньоекономічної діяльності; ФДМ України щодо наявності на балансі Боржника державного майна; Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області щодо надання інформації про видачу Боржнику документів дозвільного чи декларативного характеру.

Копії відповідних запитів та відповідей реєстраційних органів додані ліквідатором Банкрута до звіту.

Так, Головне управління регіональної статистики листом від 26.01.2021 № 23-07/18-21 повідомило ліквідатора про те, що Банкрут не значиться засновником суб`єктів господарської діяльності; інформація про філії (інші відокремлені підрозділи) не значиться.

Згідно листа Державної авіаційної служби України від 27.01.2021 № 12/12.5-275-21, за Банкрутом повітряні судна не зареєстровані.

Відповідно до листа ГУ Держпродспоживслужби в Київській області від 26.01.2021 № 10-03/658-129 за Банкрутом техніки не зареєстровано.

ГУ Держпраці у Київській області листом № 52/3/21/1285 від 25.01.2021 повідомило, що запитувана інформація щодо Боржника відсутня.

ДП Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин листом від 28.01.2021 № 111/8-11 повідомило, що Боржник зареєстрований в Реєстрі тварин як власник тварин, проте інформація про наявність тварин у даного товариства в Реєстрі тварин відсутня.

Морська адміністрація листом від 26.01.2021 № 525/03/15-21 повідомила ліквідатора про те, що записи щодо суден, власником або судновласником яких є Банкрут, відсутні.

Державне космічне агентство України листом від 03.02.2021 № 562/10-16Д03.3/21 повідомило про відсутність зареєстрованих за Боржником унікальних об`єктів космічної діяльності.

Відповідно до листа Регіонального сервісного центру МВС в Київській області № 31/10-340 від 26.01.2021, станом на 25.01.2021 за Банкрутом транспортні засоби не зареєстровано та у період з 01.01.2018 не відчужувалися.

Філія ГІОЦ АТ Українська залізниця листом від 02.02.2021 № 59/175 повідомила ліквідатора про відсутність запитуваної інформації щодо Боржника.

Згідно листа ГУ Держгеокадастру у Київській області від 05.02.2021 № 33-10-0.222-1288/2-21, надано інформацію про дві земельні ділянки, які перебували в оренді Боржника; повідомлено про відсутність відомостей щодо зареєстрованого за Банкрутом права власності чи постійного користування земельними ділянами.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку листом № 10/01/3124 від 11.02.2021 повідомила про відсутність Банкрута серед власників пакетів голосуючих акцій (5 відсотків і більше) акціонерних товариств.

Київська митниця Держмитслужби листом № 7.8-5/27/11/3050 від 15.02.2021 повідомила про відсутність в Автоматизованій системі митного оформлення Інспектор Київської митниці Держмитслужби інформації щодо митного оформлення Боржником товарів в період з 01.02.2018 по 11.02.2021.

ФДМ України листом від 22.02.2021 № 10-15-3516 повідомило ліквідатора про перенаправлення відповідного запиту до РВ ФДМ України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях, яке в свою чергу листом від 03.03.2021 № 50-08-1053 повідомило ліквідатора про відсутність інформації щодо Банкрута та нерухомого державного майна, яке перебуває на його балансі.

Відповідно до листа Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області від 25.02.2021 № 1010-317/03, інформація щодо видачі Боржнику документів дозвільного чи декларативного характеру, відсутня.

Згідно звіту ліквідатора, за наслідком проведеного пошуку відповідних відомостей на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, наявності прав Банкрута на об`єкти інтелектуальної власності не встановлено.

Крім цього, з метою виявлення майна Банкрута, ліквідатором було отримано витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з якого встановлено, що в оренді Боржника перебувають дві земельні ділянки, а на праві власності за Боржником зареєстрована нежитлова будівля, реєстраційний номер 688482132229, заг. площею 1565,8 м2, літера А за адресою Київська обл., Миронівський р., с. Тулинці, вулиця Барвіночна, буд. 15. Згідно відомостей з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, майно Боржника перебуває в податковій заставі.

14.05.2021 ліквідатором Банкрута проведено повторну інвентаризацію майна Банкрута, за наслідком якої виявлено майно Банкрута:

- технічні засоби та меблі в кількості 29 штук; місцезнаходження: Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23. Відповідно до акту опису майна Боржника від 23.09.2016, проведеного Миронівським відділенням Білоцерківської ОДПІ, ціна вказаного майна становить 110158,00 грн.

- нежитлова будівля, реєстраційний номер 688482132229, заг. площею 1565,8 м2, літера А за адресою Київська обл., Миронівський р., с. Тулинці, вулиця Барвіночна, буд. 15. Стан: непридатний для використання за функціональним призначенням. Відповідно до звіту про оцінку майна, виготовленого на замовлення ліквідатора, ціна вказаного нерухомого майна становить 346809,00 грн.

- залишок коштів на рахунку Банкрута в розмірі 87,38 грн.

Вказане вище рухоме та нерухоме майно Банкрута включене ліквідатором до ліквідаційної маси та реалізоване.

Зокрема, відповідно до Протоколу електронного аукціону № UA-PS-2021-07-06-000015-3 від 19.07.2021, другий повторний аукціон з можливістю зниження з продажу майна Банкрута, а саме технічних засобів та меблів в кількості 29 штук, відбувся. Майно реалізовано за 10660,95 грн без ПДВ. Винагорода оператора електронного майданчика склала 479,74 грн. На ліквідаційний рахунок Банкрута надійшли кошти від реалізації майна у сумі 10181,21 грн.

Крім цього, відповідно до Протоколу електронного аукціону № UA-PS-2021-07-06-000007-1 від 19.07.2021, другий повторний аукціон з можливістю зниження з продажу майна Банкрута, а саме нежитлової будівлі, реєстраційний номер 688482132229, відбувся. Майно реалізовано за 22889,39 грн без ПДВ. Винагорода оператора електронного майданчика склала 1030,02 грн. На ліквідаційний рахунок Банкрута надійшли кошти від реалізації майна у сумі 21859,37 грн.

Отже, кошти, отримані від реалізації майна Банкрута склали 33550,34 грн, що з урахуванням залишку коштів на рахунку Банкрута становило 33637,72 грн.

Вказані грошові кошти були включені до ліквідаційної маси Банкрута та розподілено наступним чином: 5,63 грн - комісія банку; 8145,78 грн - відшкодування витрат арбітражного керуючого, понесених в процедурі розпорядження майном Боржника, звіт про які затверджено постановою від 30.03.2021; 8198,65 грн - відшкодування витрат ліквідатора за період з 30.03.2021 по 31.07.2021; 17287,66 грн - часткова оплата основної грошової винагороди ліквідатора за період з 30.03.2021 по 31.07.2021.

Згідно матеріалів справи, у Банкрута обліковується кредиторська заборгованість у сумі 4670189,52 грн перед ГУ ДПС у Київській області.

До суду будь-яких інших заяв, крім ГУ ДПС у Київській області, з вимогами до Боржника, не надходило.

Ліквідатором Банкрута подано ліквідаційний баланс Банкрута станом на 02.08.2021, згідно якого у Банкрута відсутні будь-які активи, за рахунок яких можна провести розрахунки з кредитором Банкрута - ГУ ДПС у Київській області.

Згідно звіту ліквідатора Банкрута та доданих до нього документів, матеріалів справи № 911/3644/20, останнім не виявлено майна Банкрута, яке є предметом застави; майно Банкрута, яке б знаходилось у третіх осіб на зберіганні або передавалось іншим особам, та за яке не отримані кошти, не виявлено.

Таким чином судом встановлено, що вимоги кредитора - ГУ ДПС у Київській області не можуть бути погашені в зв`язку з відсутністю майна Банкрута.

Отже, у зв`язку з відсутністю майна та будь-яких інших активів у Банкрута, за рахунок реалізації яких можливе задоволення вимог ГУ ДПС у Київській області, вказані вимоги вважаються погашеними.

Відповідно до ст. 67 КУзПБ, ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання.

Документи постійного терміну зберігання Банкрута передані ліквідатором до КУ Миронівської міської ради Миронівський трудовий архів за Актом від 09.06.2013 № 13, про що ліквідатору видано архівну довідку № 04-04/35 від 14.06.2021.

З поданого звіту вбачається, що ліквідатор звітував комітету кредиторів про вжиті заходи та комітет кредиторів прийняв рішення про схвалення звіту ліквідатора (протокол № 2 від 02.08.2021).

Статтею 65 КУзПБ встановлено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

Врахувавши вищевикладене, судом встановлено, що ліквідатором Банкрута в ході ліквідаційної процедури здійснено всі необхідні заходи, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, жодної інформації від учасників у справі щодо неповноти вжитих ліквідатором заходів до суду станом на поточну дату не надходило.

Розглянувши звіт ліквідатора про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора, суд зазначає наступне.

У звіті арбітражний керуючий Демчан О.І. просить суд затвердити звіт про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за час виконання повноважень ліквідатора ТОВ Миронівський Агрокомплекс з 30.03.2021 по 31.07.2021 у розмірі 80196,65 грн, з яких: 72000,00 грн нарахованої основної грошової винагороди, яка оплачена арбітражному керуючому у частині 17287,66 грн та 8196,65 грн витрат ліквідатора, які відшкодовані у повному обсязі.

Статтею 30 КУзПБ визначено, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.

Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень.

Сплата основної винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією здійснюється за рахунок коштів, авансованих заявником (кредитором або боржником) на депозитний рахунок господарського суду, який розглядає справу, до моменту подання заяви про відновлення відкриття провадження у справі.

У разі якщо процедура триває після закінчення авансованих заявником коштів, основна винагорода арбітражного керуючого сплачується за рахунок коштів, одержаних боржником - юридичною особою у результаті господарської діяльності, або коштів, одержаних від продажу майна боржника, яке не перебуває в заставі.

Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.

Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.

Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.

Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.

Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, реструктуризації заборгованості, погашення боргів подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, комітетом кредиторів затверджено звіти ліквідатора про нарахування та виплату грошової винагороди у сумі 72000,00 грн та відшкодування витрат ліквідатора у сумі 8196,65 грн (протоколи № 1 від 11.05.2021 та № 2 від 02.08.2021).

Дослідивши надані розрахунки грошової винагороди ліквідатора, судом встановлено, що розмір грошової винагороди є обґрунтованим та таким, що здійснено відповідно до норм ст. 30 КУзПБ, а заявлені ліквідатором витрати документально підтверджені.

Таким чином суд дійшов висновку про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за час виконання повноважень ліквідатора ТОВ Миронівський Агрокомплекс з 30.03.2021 по 31.07.2021 у розмірі 80196,65 грн, з яких: 72000,00 грн нарахованої основної грошової винагороди, яка оплачена арбітражному керуючому у частині 17287,66 грн та 8196,65 грн витрат ліквідатора, які відшкодовані у повному обсязі.

Крім цього ліквідатор просить суд стягнути з ГУ ДПС у Київській області на користь арбітражного керуючого Демчана О.І. основну грошову винагороду за період виконання ним повноважень ліквідатора ТОВ Миронівський Агрокомплекс з 30.03.2021 по 31.07.2021 у розмірі 54712,34 грн.

Так, чинним законодавством передбачено декілька джерел для здійснення оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), разом з тим Кодекс не містять заборони здійснювати таку оплату за рахунок коштів кредиторів.

При цьому, відмова від оплати послуг ліквідатора, відсутність майна у боржника або ж відсутність інших джерел для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому можна розцінювати як примушування до безоплатної праці, що забороняється та прирівнюється до рабства в контексті ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та інших міжнародних актів (зокрема, Конвенції 1926 року про заборону рабства, Конвенції Міжнародної організації праці про примусову чи обов`язкову працю 1930 року ратифіковану Україною 10.08.1956 року, Конвенції Міжнародної організації праці №105 про скасування примусової праці 1957 року ратифіковану Україною 05.10.2000 року), резолюції Економічної і Соціальної Ради ООН (ЕКОСОС) 1996 року тощо) та суперечить ст. 43 Конституції України.

Виходячи з аналізу наведених норм, у випадку, коли оплата послуг арбітражного керуючого здійснюється не за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника у зв`язку з відсутністю таких коштів, то оплата послуг арбітражного керуючого, зокрема ліквідатора, має здійснюватись за рахунок коштів кредиторів, виходячи із принципу пропорційності їх грошовим вимогам.

Крім того суд зазначає, що законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) в залежність від обсягу його діяльності (за умови достатності та відповідності цих дій), від розміру задоволених вимог кредиторів у справі, майнового стану кредитора у справі про банкрутство, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів роботи арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

Тобто, не виявлення ліквідатором в процедурі ліквідації боржника його майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов`язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його послуг.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.10.2018 у справі № 916/1503/17.

Як вбачається із матеріалів справи, заявлена до оплати ліквідатором сума складає передбачений та встановлений ст. 30 КУзПБ мінімальний розмір оплати послуг арбітражного керуючого за весь період виконання ним обов`язків ліквідатора у справі № 911/3644/20 (в частині, що залишилась непогашеною у зв`язку з відсутністю майна Банкрута).

Судом вище встановлено достатність та повноту вжитих ліквідатором ТОВ Миронівський Агрокомплекс арбітражним керуючим Демчаном О.І. заходів в ліквідаційній процедурі.

Таким чином, враховуючи неможливість здійснити оплату послуг ліквідатора та відшкодування його витрат у даній справі в повному обсязі за рахунок наявних у Боржника коштів, або коштів, одержаних від продажу майна, суд дійшов висновку про покладення відповідного обов`язку на ініціюючого кредитора ГУ ДПС у Київській області (яке є єдиним кредитором у справі), у зв`язку з чим клопотання ліквідатора Банкрута про стягнення коштів щодо оплати основної грошової винагороди ліквідатора з кредитора ГУ ДПС у Київській області на користь арбітражного керуючого Демчана О.І. підлягає задоволенню.

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 90 КУзПБ, господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Таким чином суд дійшов висновку про затвердження звіту ліквідатора у даній справі, ліквідацію юридичної особи ТОВ Миронівський Агрокомплекс та закриття провадження у справі № 911/3644/20 про банкрутство Боржника.

Керуючись ст. 232-235, 255, п. 17.5. розділу ХІ ГПК України, ст. 30, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, суд

УХВАЛИВ:

1. Затвердити звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс - арбітражного керуючого Демчана О.І. та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261), станом на 02.08.2021 року.

2. Ліквідувати юридичну особу Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261).

3. Зобов`язати державного реєстратора та орган державної статистики за місцем знаходження Боржника провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261) та виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

4. Зобов`язати ліквідатора повідомити державний орган з питань банкрутства про завершення ліквідаційної процедури.

5. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений строк або відхилені господарським судом, а також вимоги кредиторів, що не погашені у зв`язку з недостатністю майна Боржника, відповідно до ч. 7 ст. 64, ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

6. Затвердити звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за час виконання повноважень ліквідатора ТОВ Миронівський Агрокомплекс з 30.03.2021 по 31.07.2021 у розмірі 80196,65 грн, з яких: 72000,00 грн нарахованої основної грошової винагороди, яка оплачена арбітражному керуючому у частині 17287,66 грн та 8196,65 грн витрат ліквідатора, які відшкодовані у повному обсязі.

7. Стягнути з Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а; код ЄДРПОУ ВП 44096797) на користь арбітражного керуючого Демчана Олександра Івановича (08133, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Першотравнева, 23-Б, оф. 54: РНОКПП НОМЕР_1 ; свідоцтво № 1732 від 11.11.2015) основну грошову винагороду за період виконання останнім повноважень ліквідатора ТОВ Миронівський Агрокомплекс з 30.03.2021 по 31.07.2021 у розмірі 54712 (п`ятдесят чотири тисячі сімсот дванадцять) грн 34 коп. на банківський рахунок: № НОМЕР_2 , МФО 380269 в АТ КБ Приватбанк .

8. Видати наказ.

9. Провадження у справі № 911/3644/20 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Миронівський Агрокомплекс (08835, Київська обл., Миронівський р-н, с. Росава, вул. Бібліотечна, 23; код ЄДРПОУ 38164261) закрити.

10. Ухвалу надіслати: державному реєстратору, Головному Управлінню статистики в Київській області.

Копію ухвали надіслати: учасникам у справі про банкрутство та державному органу з питань банкрутства.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена протягом десяти днів з дати складення та підписання повного тексту ухвали шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через Господарський суд Київської області.

Дата виготовлення і підписання повного тексту ухвали 15.09.2021.

Суддя С.Ю. Наріжний

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.09.2021
Оприлюднено17.09.2021
Номер документу99646750
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/3644/20

Ухвала від 07.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 04.08.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 04.08.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 25.05.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 17.05.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 13.04.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Постанова від 30.03.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 31.03.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 12.01.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні