Рішення
від 16.09.2021 по справі 912/1781/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

вул.В`ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,

тел/факс: 32-05-11/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2021 рокуСправа № 912/1781/21 Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Коваленко Н.М.

при секретарі судового засідання Пастуховій А.Ю.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу №912/1781/21 від 29.06.2021

за позовом - Кетрисанівської сільської ради, код ЄДР 04365508, вул. Шкільна, 47, с. Кетрисанівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27247

до відповідача - Бобринецької міської ради, код ЄДР 04055239, вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27200

про визнання незаконним та скасування рішення

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача - адвокат Іванченко В.В., ордер серія ВА №1017493 від 21.06.2021;

від відповідача - участі не брали.

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Кетрисанівської сільської ради до Бобринецької міської ради про визнання незаконним та скасування пунктів 3.4 та 3.5 рішення Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27.05.2021 №605 "Про спорудження пам`ятника місцевого значення, що символізує Незалежність України, та комплексний благоустрій площі Незалежності у місті Бобринець" з дати його прийняття.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає 01.10.2020 набув право власності на адмінприміщення, розташоване за адресою: вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Бобринецький район, Кіровоградська область, що знаходиться на земельній ділянці площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062). Відповідно до ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Водночас відповідач п. 3.1. рішення №605 від 27.05.2021 припинив право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062, реєстраційний номер 1385690935208 і номер запису про право власності 22954951 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) з цільовим призначенням "для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування" (КВЦПЗ 03.01) за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, м. Бобринець, вул. Незалежності 80 та скасувати Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯК №160841, виданого 06 грудня 2012 року Бобринецькою міською радою (номер запису про інше речове право 22955112 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) Бобринецькій районній раді, у зв`язку з набуттям іншою особою права власності на будівлю (реєстраційний номер 1385540635208 і номер запису про право власності 38501229 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), що розташована на даній земельній ділянці. А пунктами 3.4. та 3.5. рішення №605 від 27.05.2021 відповідач надав дозвіл на поділ земельної ділянки комунальної власності площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062, реєстраційний номер 1385690935208 і номер запису про право власності 22954951 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) із земель житлової та громадської забудови на дві окремі земельні ділянки: №1 орієнтовною площею 1,0 га і №2 орієнтовною площею 0,8988 га, без зміни цільового призначення та відповідно до карти-схеми, що додається, та здійснив заходи щодо розроблення технічної документації.

Оспорюючи п. 3.4., 3.5. рішення №605 від 27.05.2021 позивач наполягає, що він має право на постійне користування земельною ділянкою площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), а відповідач здійснює дії щодо поділу такої земельної ділянки.

Ухвалою від 16.06.2021 господарський суд залишив позов без руху та надав позивачу строк для усунення недоліків.

24.06.2021 до суду надійшла заява №1.1-40/76/1 від 23.06.2021 позивача, відповідно до якої усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою від 29.06.2021 господарський суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі №912/1781/21. Справу №912/1781/21 постановив розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначив на 27.07.2021 - 16:00. Встановив сторонам строки для подання заяв по суті, зокрема, відповідачу для подання відзиву на позов - п`ятнадцять днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (трек код 2500673245196) відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження у справі 01.07.2021, тому п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов сплив 16.07.2021.

19.07.2021 до суду подано клопотання №б/н від 19.07.2021 Бобринецького міського голови з вимогами: відкласти підготовче судове засідання та продовжити строк для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалою від 27.07.2021 господарський суд відмовив у задоволенні клопотання №б/н від 19.07.2021 відповідача про продовження строку для подання відзиву та про відкладення підготовчого засідання, оголосив перерву у підготовчому засіданні до 12.08.2021 - 15:00 год.

12.08.2021 до суду подано лист №б/н від 12.08.2021 відповідача, у якому Бобринецька міська рада заперечує наведені позивачем обставини та правові підстави позову і просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

У своїх усних поясненнях представник відповідача заявив, що такий лист не є відзивом на позов, а є позицією відповідача щодо позову, тому представник відповідача просить їх врахувати при вирішенні спору.

Водночас нормами Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) не передбачено подання пояснень по суті спору у формі листа. При розгляді справи судом в порядку позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву. (ч. 1, 2 ст. 161 ГПК України)

Відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву у строк, встановлений судом, про що зазначено вище.

Ухвалою від 12.08.2021 господарський суд закрив підготовче провадження та призначив справу №912/1781/21 до судового розгляду по суті на 26.08.2021 - 16:00 год.

Протокольною ухвалою від 26.08.2021, на підставі ч. 2 ст. 216 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оголосив перерву у судовому засіданні до 16.09.2021 о 12:00 год.

Відповідач належним чином повідомлений про час і місце судового засідання, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

В той час, 16.09.2021 до господарського суду надійшов лист №03-42/975/02 від 16.09.2021 Бобринецької міської ради, в якому зазначається про перебування на лікарняному з 16.09.2021 Остапчука О.В., начальника юридичного відділу міської ради, якого уповноважено на представництво інтересів міської ради у справі №912/1781/21. З врахуванням викладених обставин, відповідач просить відкласти розгляд справи в судовому засіданні, а причини неявки представника міської ради визнати поважними. До поданого листа відповідачем додано світлокопію Інформаційної довідки з електронної системи охорони здоров`я №НР2В-3РВС-МЕРХ-8ХН5 від 16.09.2021.

Господарським судом прийнято до уваги, що на даній довідці зазначено про те, що вона не є документом. Крім того, дана довідка не вбачає можливим ідентифікувати особу, яка за твердженням відповідача, уповноважена на представництво інтересів останнього у даній справі та є тимчасово непрацездатною.

Згідно ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Протокольною ухвалою від 16.09.2021 господарський суд відмовив в задоволенні вимоги Бобринецької міської ради, яка викладена в листі №03-42/975/02 від 16.09.2021 стосовно відкладення розгляду справи в судовому засіданні та визнання причин неявки представника міської ради поважними з огляду на необґрунтованість причин відкладення судового засідання (зокрема, з якою метою необхідно відкласти судове засідання, оскільки явка сторін у судове засідання обов`язковою не визнавалась), а також з врахуванням того, що відповідач не обмежений у виборі своїх представників (з врахуванням ч. 3-4 ст. 56 ГПК України) та не був позбавлений можливості визначитися з іншим представником та забезпечити його участь в судовому засіданні 16.09.2021.

Як було зазначено вище, відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву на позов.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив такі обставини справи та відповідні їм правовідносини сторін.

Бобринецька міська рада 27.05.2021 року на десятій сесії восьмого скликання прийняло рішення №605 "Про спорудження пам`ятника місцевого значення, що символізує Незалежність України, та комплексний благоустрій площі Незалежності у місті Бобринець" (далі - рішення №605 від 27.05.2021), зокрема п. 3.1., 3.4., 3.5. рішення визначено:

- припинити Бобринецькій районній раді (код ЄДРПОУ 24713868) право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062, реєстраційний номер 1385690935208 і номер запису про право власності 22954951 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) з цільовим призначенням "для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування" (КВЦПЗ 03.01) за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, м. Бобринець, вул. Незалежності 80 та скасувати Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯК №160841, виданого 06 грудня 2012 року Бобринецькою міською радою (номер запису про інше речове право 22955112 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) Бобринецькій районній раді, у зв`язку з набуттям іншою особою права власності на будівлю (реєстраційний номер 1385540635208 і номер запису про право власності 38501229 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), що розташована на даній земельній ділянці;

- надати дозвіл на поділ земельної ділянки комунальної власності площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062, реєстраційний номер 1385690935208 і номер запису про право власності 22954951 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно) із земель житлової та громадської забудови на дві окремі земельні ділянки: №1 орієнтовною площею 1,0 га і №2 орієнтовною площею 0,8988 га, без зміни цільового призначення та відповідно до карти-схеми, що додається, та здійснив заходи щодо розроблення технічної документації;

- Бобринецькому міському голові Леоніду Кравченку укласти договір на розробку технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки, зазначеної у п. 3.4. даного рішення. (а.с. 6-9)

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 259340109 від 01.06.2021 земельна ділянка з кадастровим номером 3520810100:50:064:0062, реєстраційний номер 1385690935208, зареєстрована на праві власності за Бобринецькою міською радою (форма власності комунальна), дата державної реєстрації - 17.10.2017. (а.с. 10-12)

В той час, як вбачається з Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 226755603 від 05.10.2020 за Кетрисанівською сільською радою зареєстровано право власності (форма власності комунальна) на адмінбудівлю, розташовану за адресою: вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Бобринецький район, Кіровоградська область, що знаходиться на земельній ділянці площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062). (а.с. 20)

Враховуючи положення ст. 120, 123, Земельного кодексу України (далі - ЗК України) та ст. 337 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), Кетрисанівська сільська рада звернулася до Бобринецької міської ради з заявою від 15.04.2021 надати рішення про передачу сільській раді земельної ділянки в постійне користування площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, м. Бобринець, вул. Незалежності 80. (а.с. 13)

Листом №03-42/531/01 від 14.05.2021 Бобринецька міська рада повідомила Кетрисанівську сільську раду про те, що з метою забезпечення об`єктивності і всебічності, розгляд поданої заяви щодо видачі/надання рішення про надання земельної ділянки в постійне користування площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, м. Бобринець, вул. Незалежності 80, буде розглянута до 01.07.2021 року та наслідки розгляду будуть повідомленні Кетрисанівській сільській раді додатково. (а.с. 17)

19.05.2021 Кетрисанівська сільська рада звернулася до Бобринецької міської ради з листом №1.1-36/19/4 від 19.05.2021 про передачу земельної ділянки комунальної власності площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, м. Бобринець, вул. Незалежності 80 на праві постійного користування сільській раді. (а.с. 14-16)

Відповіді на зазначений лист Кетрисанівська сільська рада не отримала.

Позивач наполягає на тому, що він має право на постійне користування земельною ділянкою площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), стосовно якої відповідач здійснює дії щодо її поділу.

Наведені обставини стали причиною звернення позивача до суду з позовом та є предметом спору у даній справі.

Статтею 13 Конституції України передбачено, що від імені Українського народу права власника, зокрема, на землю здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 83 ЗК України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають:

а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності;

б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 10 ч. 2 ст. 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Частиною 1 ст. 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що в разі звернення з вимогами про визнання незаконним та скасування, зокрема, правового акта індивідуальної дії, виданого органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, встановленню та доведенню підлягають як обставини, що оскаржуваний акт суперечить актам цивільного законодавства (не відповідає законові), так і обставини, що цей акт порушує цивільні права або інтереси особи, яка звернулась із відповідними позовними вимогами, а метою захисту порушеного або оспорюваного права є відповідні наслідки у вигляді відновлення порушеного права або охоронюваного інтересу саме особи, яка звернулась за їх захистом. Наведена правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.10.2018 у справі №903/857/18, від 20.08.2019 у справі №911/714/18.

Отже, підставами для визнання недійсним (незаконним) акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і водночас порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі. Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 05.12.2019 у справі №914/73/18, від 14.01.2020 у справі №910/21404/17.

Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Таким чином, якщо правовий акт індивідуальної дії органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси територіальних громад чи окремих осіб, він визнається недійсним у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 190 ЦК України майном як особливим об`єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов`язки.

Цивільний кодекс України при класифікації речей як об`єктів цивільних прав поділяє речі на рухомі і нерухомі.

Відповідно до ч. 1 ст. 181 ЦК України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Отже, основним критерієм віднесення речей до нерухомих є фізична прив`язка об`єктів, розташованих на земельній ділянці, переміщення яких неможливо без їх знецінення. Вказані ознаки є основними і їх розглядати необхідно у сукупності.

Підстави набуття права власності, визначені у ст. 328 ЦК України, відповідно до якої право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. Аналогічне положення щодо набуття права власності юридичною особою публічного права, передбачене у ст. 329 ЦК України, згідно з якою юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.

Територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини. Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (ч. 1, 2 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування").

Господарським судом встановлено, що позивачу на праві власності (форма власності комунальна) належить адмінбудівля, розташована за адресою: вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Бобринецький район, Кіровоградська область, що знаходиться на земельній ділянці площею 1,8988 га (кадастровий номер 3520810100:50:064:0062), яка знаходиться на праві постійного користування у Бобринецькій міській раді.

Підстави та порядок переходу права на земельну ділянку при переході права власності на розташовані на ній житловий будинок, будівлю або споруду визначаються ст. 377 ЦК України та ст. 120 ЗК України.

Положеннями зазначених статей розкривається зміст принципу єдності юридичної долі земельної ділянки, згідно з яким особа, яка законно набула у власність будинок, будівлю або споруду, має цивільний інтерес в оформленні права на земельну ділянку під такими будинком, будівлею або спорудою після їх набуття (правовий висновок, викладений в постановах Великої Палати Верховного Суду від 18.12.2019 у справі №263/6022/16-ц, від 05.12.2018 у справі №713/1817/16-ц).

Статтею 122 ЗК України, передбачено повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.

Відповідно до абз. 7 ч. ст. 122 ЗК України земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

В свою чергу, відповідно до ч. 1 ст. 377 ЦК України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Отже законодавство, яке діяло станом на час прийняття спірного рішення, в частині п. 3.4. та 3.5., встановлювало правило, за яким перехід права на земельну ділянку до нового набувача жилого будинку, будівлі або споруди відбувається в силу прямого припису закону, незалежно від волі органу, який уповноважений розпоряджатися земельною ділянкою.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.12.2018 у справі №910/18560/16.

Як вже зазначалось, об`єкт нерухомого майна - адмінбудівля, право власності на яке перейшло до Кетрисанівської сільської ради, знаходиться на земельній ділянці, що перебувала на праві постійного користування у землекористувача - Бобринецької районної ради на підставі Державного акта на право користування земельною ділянкою серії ЯЯ №160841, виданого 06.12.2012 року Бобринецькою міською радою.

Відповідно до ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності (п. "а" ч. 2 ст. 92 ЗК України).

Аналіз наведених вище норм законодавства дає підстави дійти висновку, що Кетрисанівській сільській раді, як власнику комунального майна (адмінбудівлі), розташованого на земельній ділянці Бробринецької міської ради за кадастровим номером 3520810100:50:064:0062, належить право на отримання земельної ділянки в постійне користування.

Крім того, суд приходить до висновку про те, що за наявності права власності на будівлю, що розміщена на відповідній земельній ділянці, пункти 3.4 та 3.5 рішення Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27 травня 2021 року №605 "Про спорудження пам`ятника місцевого значення, що символізує Незалежність України, та комплексний благоустрій площі Незалежності у місті Бобринець" не можуть вважатися правомірним й з огляду на положення ст. 120, 123 ЗК України, ст. 377 ЦК України, адже фактично перешкоджає землекористувачу оформленню речового права на таку земельну ділянку, що вказує на безпідставне втручання у право мирно володіти своїм майном, що гарантоване статтею 1 Протоколу Першого до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованого Законом України №475/97-ВР від 17.07.1997 року, без забезпечення чіткого та передбачуваного застосування правових норм ст. 120, 123 ЗК України, ст. 377 ЦК України та наслідків їх дій.

Отже, пункти 3.4 та 3.5 рішення Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27.05.2021 №605 "Про спорудження пам`ятника місцевого значення, що символізує Незалежність України, та комплексний благоустрій площі Незалежності у місті Бобринець" є незаконними та підлягають скасуванню.

Згідно ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищевикладене, в процесі повного і всебічного з`ясування обставин, господарський суд дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Згідно частини 7 ст. 145 ГПК України заходи забезпечення позову, які вжито у даній справі згідно ухвали господарського суду від 14.07.2021, продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір за подання позовної заяви в розмірі 2 270,00 грн та 1 135,00 грн за подання заяви про забезпечення позову покладається на відповідача.

Керуючись ст. 73-74, 76-77, 123, 129, 145, 233, 236-241, 326-327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнання незаконним та скасувати пункти 3.4 та 3.5 рішення Бобринецької міської ради Кропивницького району Кіровоградської області від 27 травня 2021 року №605 "Про спорудження пам`ятника місцевого значення, що символізує Незалежність України, та комплексний благоустрій площі Незалежності у місті Бобринець" з дати його прийняття.

Стягнути з Бобринецької міської ради (код ЄДР 04055239, вул. Незалежності, 80, м. Бобринець, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27200) на користь Кетрисанівської сільської ради (код ЄДР 04365508, вул. Шкільна, 47, с. Кетрисанівка, Кропивницький район, Кіровоградська область, 27247) 3 405,00 грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Копії рішення направити учасникам справи.

Повне рішення складено 16.09.2021.

Суддя Н.М. Коваленко

Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про вебадресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його вебадресою: http://reyestr.court.gov.ua.

Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.09.2021
Оприлюднено17.09.2021
Номер документу99646877
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/1781/21

Рішення від 16.09.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 26.08.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 12.08.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 27.07.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 29.06.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 16.06.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 14.06.2021

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні