Придніпровський районний суд м.Черкаси
Номер провадження 1-кс/711/1646/21
Справа № 711/5626/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17вересня 2021року слідчийсуддя Придніпровськогорайонного судум.Черкаси ОСОБА_1 ,при секретарісудових засідань ОСОБА_2 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судум.Черкаси клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором прокуратури Черкаської області ОСОБА_4 ,. у кримінальному провадженні , що винесене у кримінальному провадженні № 42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 КК України про продовження строку досудового розслідування, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий звернувся до суду з клопотанням, в якому просив продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні № 42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України до шести місяців, тобто до 22.03.2022.
В обґрунтування клопотання зазначено, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів проводиться досудове розслідування за фактом зловживання службовим становищем посадовими особами Уманської міської ради та міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умані, які вступивши в злочинну змову організували незаконну сталу схему відчуження та передачі у приватну власність (користування) земельних ділянок Міністерства оборони України та підробки державних Актів на право власності на земельні ділянки, які вибули із державної власності, з яких: 66 земельних ділянок, які перебували на праві постійного користування Міністерства оборони України (далі МОУ) загальною площею 27 га; 35 земельних ділянок комунальної власності Уманської міської ради, право власності на які оформлені із використанням підроблених державних Актів на право власності на земельні ділянки загальною площею 7,7 га, частина яких в подальшому продана іноземним громадянам.
В ході досудового розслідування проведено отримано ухвали слідчих суддів з дозволами на тимчасові доступи до речей та документів щодо вказаних земельних ділянок:
- 17.02.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умані (17.03.2020 в ході проведення тимчасового доступу вилучено копії кадастрових справ по частині земельних ділянок, зазначених у ухвалі, які 18.03.2020 оглянуто та визнано речовими доказами);
- 18.02.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради (12.03.2020 складено протокол слідчої дії, в ході якої керівником юридичного відділу та секретарем Уманської міської ради у наданні документів відмовлено);
- 05.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ОСОБА_5 (першонабувач земельної ділянки 7110800000:02:002:0355, у якого 02.06.2020 вилучено оригінал договору купівлі продажу, стороною якого є Уманська міська рада.);
- 05.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ОСОБА_6 ухвала (однак слідча дія не проведена, у зв`язку з технічною помилкою в ухвалі слідчого судді, та заперечення останнього щодо ототожнення з особою зазначеною в ухвалі);
- 13.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні приватних нотаріусів ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , протоколами 03.06.2020 вилучено документи відносно оформлення права власності на земельні ділянки ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у зазначених нотаріусів;
- 26.05.2020 отримано ухвалу про тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні Квартирно-експлуатаційного відділення м. Біла Церква МОУ (однак слідча дія не проведена, не надано документи);
- 22.03.2021 отримано ухвалу з дозволом на проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради, а саме заяв про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо восьми земельних ділянок, які згідно листа КЕВ м. Біла Церква вилучені з користування земель оборони на підставі неправомірних рішень Уманської міської ради. 22.04.2021 проведено тимчасовий доступ в ході якого представники Уманської міської ради повідомили про відсутність таких документів.
- 13.04.2021 винесено постанову про визнання представником потерпілого МОУ представника за довіреністю ОСОБА_9 (доручення долучено до матеріалів
- 12.05.2021 отримано ухвалу Придніпровського районного суду м. Черкаси, про надання дозволу на проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради щодо земельних ділянок вилучених з користування МОУ на території військових містечок № 25, 26 «Греків ліс». 11.06.2021 проведено тимчасовий доступ до документів, в зоді якого вилучено копії журналів вхідної кореспонденції, протоколів засідання постійної комісії з питань земельних відносин. Крім того, представниками УМР повідомлено про відсутність у них в розпорядженні других примірників актів на право постійного користування земель оборони.
Впродовж червня 2021 року отримано ряд ухвал Придніпровського районного суду м. Черкаси про надання дозволів на проведення земельних ділянок.
06.07.2021 проведено відповідні огляди в адміністративних межах м. Умань, за участю спеціалістів ДП «Черкаський НДПІЗ», ГУ «Держгеокадастр в Черкаській області», КЕВ м. Біла Церква МОУ. В ході проведення оглядів учасники підтвердили, що згідно картографічних матеріалів, матеріалів інвентаризації та натурного обстеження, ділянки, що оглядаються знаходяться в межах земель оборони, однак не були про інвентаризовані у зв`язку з перебуванням у власності третіх осіб.
Метою проведення вказаних оглядів було встановлення меж земельних ділянок, їх належність до земель оборони та військових містечок, а також їх натурне обстеження. Однак, не дивлячись на участь спеціалістів, наявність картографічних матеріалів, учасники не мали змоги напевно вказати необхідну інформацію.
Важливим питанням доведеність якого дасть змогу встановити істину у кримінальному провадженні є офіційне підтвердження належність земельних ділянок до земель оборони. Однак, оглядами місцевості було встановлено, що навіть за участю фахівців земельних питань, це підтвердити чи спростувати неможливо, та необхідно проведення експертних досліджень.
Допитаний свідком колишній начальник Міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умані, зазначив, що 35 державних актів про право приватної власності на землю, ним не підписувались, та за своїми реквізитами мають ознаки підробки.
Допитана свідком спеціаліст Міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умані, пояснила, що державні акти на більшість вказаних земельних ділянок не реєструвались.
Допитаний свідком ОСОБА_5 , пояснив, що земельну ділянку з кадастровим номером 7110800000:02:002:0355, розташовану за адресою АДРЕСА_1 , ним було придбано шляхом викупу із земель комунальної власності, в порядку ст. 128 ЗК. На підставі рішення Уманської міської ради з ним укладено договір купівлі-продажу. Іншої інформації не надано.
Допитаний свідком ОСОБА_9 головний спеціаліст управління нормативно-методичного забезпечення та моніторингу володіння, використання та розпорядження нерухомого майна і земель МОУ, пояснив, що йому стало відомо, що службові особи Уманської міської ради протиправно заволоділи рядом земельних ділянок.
Нотаріус ОСОБА_8 відмовилась від надання свідчень керуючись нотаріальною таємницею.
Крім того, в ході досудового розслідування направлені запити, а саме:
Запити голові Уманської міської ради, з метою отримання копій документів, що слугували підставою для передачі у приватну власність чи оренду вказаних земельних ділянок
Запит до ГУ Держгеокадастру в Черкаській області, з метою отримання інформації щодо видачі державних актів.
Запит до Уманської міської ради, з метою отримання інформації про підстави прийняття рішень щодо видачі земельних ділянок.(у відповідь долучено копії технічної документації)
Неодноразово направлялись запити до КЕВ м. Біла Церква з метою отримання інформації та документів. Отримано відповідь згідно якої встановлено, що на частині зазначених у запиті земельних ділянках розташоване нерухоме майно, яке раніше належало ДП «Рубін», передане до Концерну «Укроборонпром» та житловий фонд колишнього ЖЕК-4, а також долучено скановані копії документів частина з яких пошкоджені.
Запит до Уманської міської ради направлено запит з метою отримання копій розподілу функціональних обов`язків Уманської міської ради за період з 2012 року по теперішній час, рішення сесії Уманської міської ради про призначення членів земельної комісії за період з 2012 року по теперішній час, обов`язки (повноваження) членів земельної комісії Уманської міської ради. Відповідно до отриманої відповіді Уманська міська рада відмовилась надавати копії документів на письмовий запит, керуючись ст. 159 КПК України.
Запит до КЕВ м. Біла Церква, з метою отримання копій документів, щодо земельних ділянок.
Згідно отриманої відповіді від 04.12.2020 наразі триває проведення інвентаризації земель оборони, зокрема розташованих в межах м. Умань. Крім того зазначено обсяги земель оборони, розташовані в межах м. Умань та Уманського району. Надано копії державних актів на право постійного користування, без зазначення кадастрових номерів земельних ділянок.
Аналізом отриманої відповіді, встановлено, що КЕВ м. Біла Церква, не надано інформації щодо конкретних земельних ділянок, та не роз`яснено спосіб дослідження питання розміщення земельних ділянок зазначених у запиту на території земельних ділянок право користування якими передбачено актами на право постійного користування.
Направлено запит до Уманської міської ради з вимогою виділення спеціаліста в сфері земельних відносин, для проведення оглядів земельних ділянок, на підставі ухвал слідчих суддів. Отримано відповідь про те, що Уманська міська рада не має співробітників які володіють необхідними знаннями для проведення таких оглядів.
Після проведення тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Уманської міської ради, в ході якого вилучено копії журналів вхідної кореспонденції, на адресу КЕВ м. Біла Церква направлено запит щодо отримання копій вихідних документів із зазначенням конкретних реєстраційних документів.
Направлено запит до ДП «Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» з метою отримання матеріалів інвентаризації земель КЕВ м. Біла Церква, акту інвентаризації, картографічних матеріалів розроблених в ході її проведення. У зв`язку із тим, що за тривалий час відповіді від установи не надійшло, було повторно скеровано лист з проханням надати запитувану інформацію та документи, оскільки слідству під чач проведення оглядів, за участю представника установи стало достовірно відомо, що така інвентаризація проводилась, та її результати є важливим доказом у справі.
До матеріалів кримінального провадження долучено копію постанови Верховного суду України від 20.08.2019 якою касаційну скаргу МОУ та КЕВ м. Біла Церква про визнання незаконним рішення УМР в частині надання в оренду ВАТ «Уманьавтодор» земельної ділянки площею 22,9026 га, залишено без задоволення.
22.09.2021 закінчується строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні.
Для проведення необхідних слідчих (розшукових) дій, зокрема допитів свідками першонабувачів та власників земельних ділянок, проведення оглядів «Публічної кадастрової карти України», із використанням інструментів сайту, та нещодавно введеної функції фільтру «Землі оборони», з метою зафіксувати, що земельні ділянки, при використанні зазначеної функції зафарбовуються червоним кольором, що свідчить про те, що відповідно до інвентаризаційних даних вони віднесені до вказаної категорії, призначення експертизи з питань землеустрою, з метою підтвердження чи спростування факту виділення земель у власність, які перебували у користуванні МОУ, оскільки без спеціальних знань фахівців у земельній сфері, використання спеціальних приладів, отримати цю інформації іншим чином не представилось можливим, оскільки землі оборони не виділені в натурі, не мають визначених оборотних точок, та станом на сьогоднішній день документація не приведена у відповідності до чинного законодавства, необхідний термін не менший шести місяців.
Проведення зазначених вище слідчих (розшукових) та процесуальних дій потребує додаткового часу, а їх результати мають значення для судового розгляду в процесі доказування, тому слідчий звернувся до суду з даним клопотанням.
В судове засідання слідчий не з`явився, проте, надав суду заяву, в якій просив провести розгляд клопотання за його відсутності на підставі обґрунтування, викладеного у клопотанні та з урахуванням доказів доданих до нього, без фіксації судового розгляду технічними засобами.
Згідно із нормами ч. 1 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду слідчим суддею клопотання, за допомогою технічних засобів, не здійснювалась.
Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42020251100000005 від 23.01.2020 щодо кримінального провадження, у рамках якого було подане клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 219 КПК України, - строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;
2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:
1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку;
2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Частинами 1-4 ст. 294 КПК України передбачено, - якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.
Згідно приписів ч. 4 ст. 294 КПК України строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.
Частина перша ст. 295 КПК України передбачає, що продовження строку досудового розслідування кримінального правопорушення, у випадку, визначеному пунктом 1 частини третьої статті 294 цього Кодексу, здійснюється за клопотанням слідчого або прокурора, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення цього досудового розслідування.
Відповідно до ч. 1 ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
В судовомузасіданні встановлено,що відомостіпро кримінальніправопорушення,передбачені ч.2ст.364КК Українивнесені доЄдиного реєструдосудових розслідувань23.01.2020за № 42020251100000005.
Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить, що є достатньо даних, які свідчать про те, що було вчинене кримінальне правопорушення, яке за обставинами його вчинення відноситься до категорії тяжкого злочину.
Таким чином, слідчий суддя вважає, що слідчим доведено, що обставини, а саме: проведення оглядів «Публічної кадастрової карти України»,із використанням інструментів сайту, та нещодавно введеної функції фільтру «Землі оборони», з метою зафіксувати, що земельні ділянки, при використанні зазначеної функції зафарбовуються червоним кольором, що свідчить про те, що відповідно до інвентаризаційних даних вони віднесені до вказаної категорії, призначення експертизи з питань землеустрою, є суттєвими, які унеможливлюють завершення досудового розслідування та не свідчать про бездіяльність органу досудового розслідування і прокурора у проведенні досудового розслідування за вказаним кримінальним провадженням.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 3, 219, 294, 295, 295-1, 372, 376 КПК України слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020251100000005, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.01.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, до шести місяців, тобто до 22.03.2022.
Копію ухвали вручити учасникам кримінального провадження.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 99668883 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Демчик Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні