Ухвала
від 06.09.2021 по справі 910/21929/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

06.09.2021Справа № 910/21929/17 За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні транспортні системи"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш"

Про визнання банкрутом

Суддя Мандичев Д.В.

секретар судового засідання Судак С.С.

Представники учасників:

від заявника - не з`явилися,

ліквідатор - Бандола О.О.,

від ГУ ДПС у м. Києві - Шелест Ю.В.

Обставини справи:

У провадженні Господарського суду міста Києва знаходиться справа за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні транспортні системи" про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" на стадії ліквідації боржника, визнаного банкрутом відповідно до постанови суду від 19.03.2018, пунктом 14 резолютивної частини якої, зокрема, призначено судове засідання для перевірки ходу ліквідаційної процедури на 10.09.2018.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.12.2017 № 910/21929/17 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні транспортні системи" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 15.12.2017, визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство Козлова Вячеслава Олександровича зобов`язано подати заяву про участь у справі.

18.12.2017 винесено ухвалу про відкриття провадження у справі № 910/21929/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" з відповідними процесуальними наслідками, якою, зокрема, визнано безспірні грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Козлова В.О., зобов`язано учасників справи вчинити передбачені законодавством дії, визначено дату проведення попереднього засідання тощо.

Офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" відбулося 19.12.2017 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України.

26.02.2018 відбулося попереднє засідання, у якому було затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш", а також визначено дату проведення підсумкового засідання суду на 19.03.2018.

Постановою Господарського суду міста Києва від 19.03.2018 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражног керуючоо Козлова В.О.

Ухвалою Господарського суд міста Києва від 25.06.2018 визнано вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" у сумі 680 139,37 грн. (3 524,00 грн. - перша черга,676 615,37 грн. - шоста черга).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.03.2020 було затверджено звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" (ідентифікаційний код 39602142) арбітражного керуючого Козлова В`ячеслава Олександровича про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками ліквідаційної процедури банкрута, затверджено грошову винагороду ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" (ідентифікаційний код 39602142) арбітражного керуючого Козлова Вячеслава Олександровича за період з 19.03.2018 по 30.03.2020 у сумі 222 893,07 грн та затверджено витрати ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" (ідентифікаційний код 39602142) арбітражного керуючого Козлова В`ячеслава Олександровича за період з 19.03.2018 по 30.03.2020 у сумі 2193,64 грн.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.03.2020 затверджено звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс банкрута, провадження у справі №910/21929/17 закрито.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 02.09.2020 апеляційну скаргу ГУ ДПС у м. Києві задоволено. Скасовано ухвалу Господарського суду міста Києва від 30.03.2020у справі № 910/21929/17 та направлено до суду першої інстанції для подальшого розгляду на стадії ліквідаційної процедури. Матеріали справи № 910/21929/17 повернуто до Господарського суду міста Києва.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справу №910/21929/17 передано для розгляду судді Мандичеву Д.В.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.10.2020 прийнято до свого провадження суддею Мандичевим Д.В. справу №910/21929/17 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш". Призначено розгляд справи у судовому засіданні на 18.11.20.

26.10.2020 до Господарського суду міста Києва надійшла заява ГУ ДПС у м. Києві про відсторонення ліквідатора.

10.11.2020 до Господарського суду міста Києва надійшли пояснення ліквідатора.

12.11.2020 до Господарського суду міста Києва надійшли заперечення ліквідатора на заяву про відсторонення його від обов`язків у справі.

12.11.2020 до Господарського суду міста Києва надійшла заява ліквідатора про його відсторонення від обов`язків у справі.

12.11.2020 до Господарського суду міста Києва надійшли доповнення ліквідатора до пояснень від 10.11.2020

13.11.2020 до Господарського суду міста Києва надійшла заява арбітражного керуючого Бандоли О.О. про участь у справі.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 18.11.2020 відкладено розгляд справи, заяви ГУ ДПС у м. Києві про відсторонення ліквідатора, заяви ліквідатора про його відсторонення від обов`язків у справі у судовому засіданні на 13.01.2021. Зобов`язано комітет кредиторів подати суду у встановленому Кодексом України з процедур банкрутства порядку кандидатуру арбітражного керуючого для призначення його ліквідатором у справі у строк до 28.12.2020.

07.12.2020 до суду надійшла заява арбітражного керуючого Макового О.В. про участь у справі про банкрутство.

28.12.2020 до Господарського суду м. Києва надійшли документи по справі від ліквідатора арбітражного керуючого Козлова В.О.

12.01.2021 до суду надійшла заява ліквідатора ТОВ "Рентбудмаш" Козлова В.О. про розгляд справи без його участі.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.01.2021 відмовлено Головному управлінню ДПС у м. Києві у задоволенні заяви про відсторонення ліквідатора Козлова В.О. Заяву ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Козлова В.О. про відсторонення від виконання повноважень у справі задоволено. Відсторонено арбітражного керуючого Козлова Вячеслава Олександровича від виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш". Призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 853 від 17.07.2013). Зобов`язано арбітражного керуючого Козлова В.О. передати ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражному керуючому Бандолі О.О. печатки і штампи, бухгалтерську та іншу документацію банкрута, матеріальні та інші цінності боржника.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 06.04.2021 призначено розгляд заяви про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на директора та засновника товариства до розгляду у судовому засіданні 30.06.2021.

До Господарського суду м. Києва надійшли клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. про витребування інформації та документів.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.05.2021 задоволено клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандоли О.О. № 02-94/34 від 12.04.2021 про витребування інформації та документів. Зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ ВП 44116011) надати суду інформацію про всі (відкриті та закриті) рахунки, які були зареєстровані в банківських установах за Товариством з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" (код ЄДРПОУ 39602142) у період з 18.12.2014 по 18.12.2017. Задоволено клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандоли О.О. № 02-94/36 від 21.04.2021 про витребування інформації та документів. Зобов`язано Відділ з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (01054, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4) надати суду належним чином завірені копії реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" (01025, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 20, код ЄДРПОУ 39602142) за період з 27.01.2015 по теперішній час.

25.05.2021 до суду надійшло клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. про витребування інформації та документів.

26.05.2021 до Господарського суду м. Києва надійшли матеріали реєстраційної справи Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" від Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації.

31.05.2021 до суду надійшло повідомлення Головного управління ДПС у м. Києві по справі на виконання вимог ухвали від 05.05.2021.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 08.06.2021 задоволено клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандоли О.О. № 02-94/39 від 24.05.2021 про витребування інформації та документів.

15.06.2021 до суду надійшло клопотання ліквідатора про витребування доказів № 02-94/43 від 14.06.2021.

15.06.2021 до Господарського суду м. Києва надійшло клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. про витребування інформації та документів.

15.06.2021 до суду надійшли пояснення ліквідатора щодо поданої попереднім ліквідатором заяви про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на директора та засновника товариства.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.06.2021 задоволено клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандоли О.О. № 02-94/43 від 14.06.2021 про витребування доказів. Залишено без розгляду клопотання ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Рентбудмаш" арбітражного керуючого Бандоли О.О. № 02-94/44 від 14.06.2021 про витребування інформації та документів. Відкладено розгляд заяви про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на директора та засновника товариства у судовому засіданні на 06.09.2021.

13.07.2021 до суду надійшли документи від АТ Банк Кредит Дніпро на виконання вимог ухвали суду від 30.06.2021.

21.07.2021 до Господарського суду м. Києва надійшли документи від АТ Укрексімбанк на виконання вимог ухвали суду від 30.06.2021.

02.08.2021 до суду надійшли документи від Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на виконання вимог ухвали суду від 30.06.2021.

06.09.2021 до Господарського суду м. Києва надійшли пояснення ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. щодо заяви про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на директора та засновника товариства.

У судове засідання, призначене на 06.09.2021, з`явилися представник Головного управління ДПС у м. Києві та ліквідатор арбітражний керуючий Бандола О.О.

Судом досліджено заяву ліквідатора про покладення субсидіарної відповідальності на директора та власника боржника у зв`язку із доведенням боржника до банкрутства та встановлено наступне.

Так, у зазначеній заяві арбітражний керуючий Козлов В.О. просить суд покласти субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями ТОВ Рентбудмаш на директора та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_1 та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_2 та стягнути з директора та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_1 та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_2 на користь боржника грошові кошти в сумі 4 640 476,76 грн.

В обгрунтування вказаних вимог, арбітражний керуючий Козлов В.О. зазначає, що зазначеними особами не надано інформації та документації Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш на запити ліквідатора від 28.12.2017 та 24.01.2018. Також зазначеними особами не виконано вимог ухвали Господарського суду м. Києва від 05.02.2018 по справі № 910/21929/17 в частині зобов`язання керівника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_1 надати арбітражному керуючому документи згідно його клопотання про витребування доказів.

На думку арбітражного керуючого Козлова В.О., у діях керівника та засновника Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш вбачаються ознаки доведення підприємства до банкрутства.

Розглянувши доводи поданої ліквідатором заяви, дослідивши подані суду документи, суд прийшов до висновку про відмову у задоволенні вказаної заяви.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор банкрута з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства під час здійснення своїх повноважень ліквідатор банкрута має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 619 Цивільного кодексу України договором або законом може бути передбачена поряд із відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи.

Згідно ч. 2 ст. 619 Цивільного кодексу України до пред`явлення вимоги особі, яка несе субсидіарну відповідальність, кредитор повинен пред`явити вимогу до основного боржника. Якщо основний боржник відмовився задовольнити вимогу кредитора або кредитор не одержав від нього в розумний строк відповіді на пред`явлену вимогу, кредитор може пред`явити вимогу в повному обсязі до особи, яка несе субсидіарну відповідальність.

Основною метою такої субсидіарної відповідальності є притягнення винних осіб у доведенні до банкрутства до додаткової (субсидіарної) відповідальності і стягнення на користь кредиторів непогашених у ліквідаційній процедурі кредиторських вимог.

До того ж, субсидіарна відповідальність застосовується за доведення до банкрутства до особи, дії та рішення якої призвели до відсутності як коштів на рахунках так і майна банкрута. Така відповідальність не пов`язується з наявністю вироків у кримінальних справах. (Постанова Верховного суду від 30.01.2018 у справі № 923/862/15).

Для вирішення питання щодо кола необхідних і достатніх обставин, які мають бути доведені суб`єктом звернення (ліквідатором) та, відповідно, підлягають встановленню судом для покладення субсидіарної відповідальності, виходячи з диспозиції ч. 1 ст. 215 Господарського кодексу України та ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, з урахуванням підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, суд зазначає про необхідність конкретизації об`єктивної сторони правопорушення з доведення до банкрутства/банкрутства з вини відповідальних суб`єктів, за які покладається субсидіарна відповідальність, виходячи, зокрема, із сукупності таких обставин щодо боржника та дій (бездіяльності) відповідальних суб`єктів:

1) вчинення суб`єктами відповідальності, за відсутності у боржника будь-яких активів, будь-який дій/бездіяльності, направлених на набуття/збільшення кредиторської заборгованості боржника без наміру її погашення (вказівка на вчинення/вчинення правочину без наміру його реального виконання боржником через відсутність матеріальних, фінансових, інформаційних, технічних, кадрових ресурсів; невиконання податкових зобов`язань, бездіяльність щодо стягнення дебіторської заборгованості тощо); при цьому не забезпечені реальними активами внески до статутного фонду боржника, активами не вважаються;

2) прийняття суб`єктами відповідальності рішення, вказівка на вчинення/вчинення майнових дій з виведення активів боржника за наявності у боржника заборгованості та за відсутності будь-яких інших ресурсів (та перспектив їх отримання боржником) для погашення заборгованості боржника (що вказує на мету - ухилення від погашення боржником заборгованості та її збільшення);

3) прийняття суб`єктами відповідальності рішення, вказівка на вчинення дій/бездіяльності з набуття/збільшення кредиторської заборгованості боржника в один і той же період часу (податковий період тощо) або з незначним проміжком часу з прийняттям рішення, вказівкою на вчинення/вчинення майнових дій з виведення активів боржника за відсутності будь-яких інших ресурсів (та перспектив їх отримання боржником) для погашення заборгованості боржником.

Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі Касаційного господарського суду від 16.06.2020 у справі № 910/21232/16.

Слід зазначити, що можливістю подання в межах справи про банкрутство заяви до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства наділений виключно ліквідатор банкрута.

З наведеного можна дійти висновку, що виявлення наявності ознак доведення до банкрутства юридичної особи-боржника покладена саме на ліквідатора банкрута, що пов`язано з виконанням ліквідатором банкрута повноважень визначених ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства.

Приписи ч.2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства не встановлюю ознак доведення до банкрутства, які можуть стати підставою для покладення субсидіарної відповідальності на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника.

Саме детальний аналіз ліквідатора фінансового становища банкрута у поєднанні з дослідженням ним підстав виникнення заборгованості боржника перед кредиторами у справі про банкрутство, дозволить ліквідатору банкрута виявити наявні чи відсутність дій засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника щодо доведення до банкрутства юридичної особи.

Разом з тим, ч.1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що одним із повноважень ліквідатора у справі про банкрутство є аналіз фінансового становища банкрута.

Отже, підсумовуючи вищевикладене, слід зазначити, що саме здійснення аналізу фінансової звітності боржника щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства дасть можливість встановити в діях засновників (учасників, акціонерів) чи керівника доведення до банкрутства та може стати підставою для покладення субсидіарної відповідальності на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника.

З метою проведення аналізу фінансово-господарської діяльності, інвестиційного становища боржника та його становища на ринках, виявлення (за наявності) ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, виявлення угод за останні 3 роки до моменту відкриття провадження у справі про банкрутство та угод після відкриття провадження у справі про банкрутство ліквідатором арбітражним керуючим Бандолою О.О. вжито наступних заходів.

26.01.2021 ліквідатором направлено запит № 02-94/01 арбітражному керуючому Козлову В.О. щодо надання оригіналів документів, основних засобів, матеріальних та інших цінностей, печатки (штампу) ТОВ Рентбудмаш .

Актом приймання-передачі справи (документів) боржника від 04.02.2021 № 1 арбітражний керуючий Козлов В.О. передав, а арбітражний керуючий Бандола О.О. прийняв документи ТОВ Рентбудмаш . Первинні бухгалтерські документи та інші документи, що підтверджують здійснення банкрутом господарської діяльності не передавалися, у зв`язку з їх відсутністю у попереднього ліквідатора.

24.05.2021 ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш Бандолою О.О. видано Наказ № 1 про проведення інвентаризації на підприємстві.

27.05.2021 затверджено Протокол інвентаризації активів та зобов`язань ТОВ Рентбудмаш , згідно з яким станом на 24.05.2021 майна не виявлено.

За результатами інвентаризації зобов`язань ТОВ Рентбудмаш ліквідатором встановлено, що станом на 24.05.2021 заборгованість складає 680 139,37 грн.

Аналіз фінансового стану банкрута, зокрема показника забезпечення зобов`язань боржника всіма його активами, який визначається як відношення суми активів боржника до його позикового капіталу (суми довгострокових та поточних зобов`язань) станом на 24.05.2021 є меншим за нормативне значення та дорівнює нулю, тобто розмір позикового капіталу банкрута є більшим за розмір його загальних активів за балансовою вартістю, що свідчить про стійку неплатоспроможність ТОВ Рентбудмаш , а саме неможливість станом на 24.05.2021 погасити свою заборгованість у повному обсязі за рахунок активів підприємства.

26.01.2021 ліквідатором направлено запит № 02-94/13 до Головного управління регіональної статистики щодо надання інформації про призначених та звільнених керівників ТОВ Рентбудмаш та інформацію про учасників (засновників) банкрута у період з 18.12.2014 по 18.12.2017.

26.01.2021 ліквідатором направлено запит № 02-94/14 до Головного управління статистики у м. Києві з проханням надати копії фінансової звітності за період з 18.12.2014 по 18.12.2017, звітів про фінансовий стан за останні три роки.

08.02.2021 ліквідатором отримано відповідь Головного управління статистики у м. Києві № 08-05/389-21 з інформацією, що ТОВ Рентбудмаш подавало до управління статистики річну фінансову звітність за 2018-2019 роки. Статистичну звітність за формою № 1-ПВ (місячна) Звіт з праці за період з 2015 по 2017 роки підприємство не подавало. Станом на 01.02.2021 за 2020 рік річну фінансову звітність підприємство не подавало.

26.01.2021 ліквідатором направлено запит № 02-94/09 до Головного управління ДПС у м. Києві щодо надання інформації про зареєстровані рахунки ТОВ Рентбудмаш .

26.01.2021 направлено запит № 02-94/10 до Головного управління ДПС у м. Києві з проханням надати дані про рахунки (відкриті/закриті), які були зареєстровані в банківських установах ТОВ Рентбудмаш у період з 18.12.2014 по 18.12.2017.

26.01.2021 направлено запит № 02-94/11 до Головного управління ДПС у м. Києві з проханням надати копії податкової звітності боржника у період з 18.12.2014 по 18.12.2017, інших документів, що підтверджують здійснення ТОВ Рентбудмаш господарської діяльності у період з 18.12.2014 по 18.12.2017.

12.04.2021 направлено запит № 02-94/35 до Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації, з проханням надати належним чином завірені копії реєстраційної справи ТОВ Рентбудмаш за період з 27.01.2015.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.05.2021 задоволено клопотання ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. про витребування у Головного управління ДПС у м. Києві та Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації документів та інформації.

11.06.2021 під час ознайомлення з матеріалами справи ліквідатором встановлено, що 31.05.2021 до суду надійшов лист Головного управління ДПС у м. Києві від 24.05.2021 № 16973/5/26-15-12-01-26 з інформацією про закриті рахунки боржника в АТ Укрексімбанк , АТ Банк Кредит Дніпро , ПАТ Авант-Банк та ПАТ Укрінбанк .

14.06.2021 ліквідатором направлено до суду клопотання про витребування у зазначених банків інформації про рух коштів по рахунках ТОВ Рентбудмаш .

24.05.2021 ліквідатором направлено клопотання до суду про витребування у ТОВ Трейдмей , ТОВ Арагон-2015 та ТОВ Поділля Агро-Нафта документів на підтвердження виконання зобов`язань за договорами, укладеними з Товариством з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш .

04.06.2021 ліквідатором направлено запит № 02-94/41 до Головного управління статистики в м. Києві з проханням надати належним чином завірені копії річних балансів (звіт про фінансовий стан), які подавалися ТОВ Рентбудмаш до органів статистики у період з 18.12.2014 по 18.12.2017.

29.06.2021 ліквідатором отримано відповідь Головного управління статистики у м. Києві № 08-05/2069-21 з наданою річної фінансовою звітністю за 2015 - 2016 роки.

У зв`язку з тим, що у ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О. наявні лише копії річних балансів (звіт про фінансовий стан), які подавались ТОВ Рентбудмаш до органів статистики у період з 2015 - 2016 роки, ліквідатором не можливо належним чином провести аналіз фінансово-господарської діяльності на предмет можливої субсидіарної відповідальності посадових осіб боржника чи його засновників, які сприяли доведенню його до стану неплатоспроможності та виникненню заборгованості перед кредиторами.

Крім того, ліквідатор відзначає про неможливість встановлення обставин можливого доведення боржника до банкрутства чи інших незаконних дій посадових осіб боржника, які сприяли настанню неплатоспроможності боржника, що може бути підставою для притягнення таких осіб до субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 30.06.2021 задоволено клопотання ліквідатора про витребування доказів у банківських установах стосовно руху коштів по рахункам боржника, які у подальшому були проаналізовані ліквідатором.

Згідно з поданих пояснень ліквідатора арбітражного керуючого Бандоли О.О., судом встановлено, що у зв`язку з відсутністю у ліквідатора первинних бухгалтерських документів, договорів, накладних та інших документів банкрута, відсутня можливість провести належним чином аналіз виписок про рух коштів та господарських операцій банкрута. Вжиті ліквідатором заходи щодо отримання бухгалтерської документації банкрута від попереднього керівництва виявилися безрезультатними. За наявними у ліквідатора документами ТОВ Рентбудмаш об`єктивно неможливо виявити ознаки прихованого, фіктивного чи доведення до банкрутства збоку керівника або засновників, що може бути підставою для притягнення таких осіб до субсидіарної відповідальності. Фактів відчуження або безоплатної передачі (дарування) майна боржником іншим особам саме у період, коли у ТОВ Рентбудмаш виникли обставини стійкої неплатоспроможності перед кредиторами, що свідчить про намагання боржника ухилитися від виконання грошових зобов`язань шляхом виведення активів від можливого звернення стягнення на ці активи на користь кредиторів, ліквідатором також не виявлено.

Таким чином, самі посилання ліквідатора арбітражного керуючого Козлова В.О. у поданій заяві щодо виявлення у діях/бездіяльності керівника та засновника боржника обставин, які призвели до його неплатоспроможності, не можуть бути покладені в основу доказів щодо доведення такими діями керівника та засновника підприємства до його банкрутства.

Відповідно до ч.1 ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (ст. 86 Господарського процесуального кодексу України).

Законодавцем у ст.ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України визначено, що докази за своїми юридичними властивостями мають бути належними, достатніми, допустимими та достовірними.

Відповідно до ч. 4 ст.11 Господарського процесуального кодексу України, суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

За усталеною практикою Європейського суду з прав людини (справи "Серявін та інші проти України", "Пронін проти України", "Кузнєцов та інші проти Російської Федерації" одним із завдань вмотивованого рішення є продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Ігнорування судом доречних аргументів сторони є порушенням статті Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

З огляду на встановлені обставини справи, ліквідатором не доведено та судом з наявних доказів не встановлено у діях засновника та керівника Товариства з обмеженою відповідальністю Світ олії фактів доведення підприємства до банкрутства.

Заява про покладення субсидіарної відповідальності на директора та власника ТОВ Рентбудмаш була подана ліквідатором арбітражним керуючим Біликом В.А., якого було відсторонено від виконання повноважень ухвалою від 13.01.2021, ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш призначено арбітражного керуючого Бандолу О.О.

Відтак, суд відмовляє у задоволенні заяви ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш арбітражного керуючого Бандоли О.О. про покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями ТОВ Рентбудмаш на директора та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_1 та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_2 та стягнення з директора та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_1 та засновника ТОВ Рентбудмаш ОСОБА_2 на користь боржника грошових коштів в сумі 4 640 476,76 грн.

Враховуючи викладене та керуючись Кодексом України з процедур банкрутства, ст.ст. 232,234 ГПК України, Господарський суд міста Києва, суд -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити ліквідатору Товариства з обмеженою відповідальністю Рентбудмаш арбітражному керуючому Бандолі О.О. у задоволенні заяви про покладення субсидіарної відповідальності на директора та засновника боржника.

2. Ліквідатору забезпечити виконання повноважень ліквідатора банкрута в порядку, визначеному ст.61 Кодексу України з процедур банкрутства та належне виконання заходів, передбачених ст.ст. 62-64 Кодексу України з процедур банкрутства, спрямованих на задоволення вимог кредиторів;

- здійснювати продаж майна з неухильним дотриманням норм Кодексу України з процедур банкрутства,

- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства у строк до 06.12.2021, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов`язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення; пояснювальну записку ліквідатора до ліквідаційного балансу, тощо).

3. Копію ухвали направити сторонам, учасникам провадження у справі.

Ухвала набирає законної сили в порядку ч.ч. 4, 5 ст.9 Кодексу України з процедур банкрутства та може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє провадження у справі про банкрутство

Повний текст ухвали складено 16.09.2021

Суддя Д.В. Мандичев

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.09.2021
Оприлюднено20.09.2021
Номер документу99712641
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/21929/17

Ухвала від 03.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 03.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 03.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 03.11.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 12.10.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 28.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 06.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 06.09.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 30.06.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

Ухвала від 30.06.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандичев Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні