Рішення
від 16.09.2021 по справі 707/936/21
ЧЕРКАСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

707/936/21

2/707/683/21

Р І Ш Е Н Н Я

І м е н е м У к р а ї н и

10 вересня 2021 року м.Черкаси

Черкаський районний суд Черкаської області у складі:

головуючого судді Суходольського О.М.

за участю секретаря Культенко Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Черкаси в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Свидівоцької сільської ради Черкаського району Черкаської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Державне підприємство Черкаське лісове господарство , Черкаське обласне управління лісового та мисливського господарства, Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, Державне агентство водних ресурсів України про визнання незаконними та скасування рішень, припинення права приватної власності, усунення перешкод в користування майном, -

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Черкаської обласної прокуратури Д.Чустрак, який діє в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України звернувся до суду з указаним позовом, мотивуючі позовні вимоги тим, що Рішенням Свидівоцької сільської ради від 06.02.2014 № 35-48 затверджено розроблений ПП Геотоп-сервіс проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки під розміщення об`єкту короткострокового відпочинку громадян. Пунктом 2 цього рішення земельну ділянку віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, що буде використовуватись для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

На підставі вказаного рішення, 17.04.2014 року за Свидівоцькою сільською радою зареєстровано право комунальної форми власності на земельну ділянку площею 0,8925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0262, розташовану в адміністративних межах Свидівоцької сільської ради, в межах с. Сокирна з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

У наступному, рішенням Свидівоцької сільської ради Про затвердження Свидивоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 року № 70-21 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,8925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0262 на 7 окремих земельних ділянок комунальної власності для будівництва таобслуговування об`єктів рекреаційного призначення, зокрема: земельну ділянку площею 0,2925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0395 та 6 земельних ділянок з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 площею по 0,1 га кожна. Пунктом 2 вказаного рішення земельні ділянки віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, за цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Водночас, рішенням Свидівоцької сільської ради Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 року № 70-22 земельні ділянки площею по 0,1 га кожна з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 передано у приватну власність громадянам для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, що знаходяться в АДРЕСА_1 . Пунктом 7 цього рішення Свидівоцької сільської ради зазначені земельні ділянки віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, які будуть використовуватися для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Так, у власність ОСОБА_1 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0389 площею 0,1 га, ОСОБА_3 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0390 площею 0,1 га, ОСОБА_4 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0391 площею 0,1 га, ОСОБА_5 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0392 площею 0,1 га, ОСОБА_7 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0393 площею 0,1 га, ОСОБА_6 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0394 площею 0,1 га.

На даний час згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право приватної власності на спірні земельні ділянки зареєстровано: 22.10.2019 за ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0389 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0390 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0391 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_5 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0392 площею 0,1 га; 24.10.2019 за ОСОБА_7 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0393 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_6 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:03394 площею 0,1 га.

Однак, установивши факт оформлення права приватної власності на земельні ділянки розташовані в безпосередній близькості з урізом води Кременчуцького водосховища та землями лісового фонду Свидівоцького лісництва, органами обласної прокуратури в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру проведено збір інформації та матеріалів, які достовірно свідчать про протиправність вказаних вище рішень Свидівоцької сільської ради щодо зміни цільового призначення земельних ділянок за кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0395, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 та передачі їх у комунальну та приватну власність, оскільки спірні земельні ділянки фактично належать до земель лісогосподарського призначення та водного фонду.

Так, згідно з листом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 05.11.2019 за № 10-23-0.23-7846/2-19, за даними Державного земельного кадастру земельні ділянки кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 обліковуються як угіддя - штучні водосховища.

Позивач вказує що передача вказаних земельних ділянок відбулася із грубим порушенням норм чинного законодавства, зокрема норм Водного кодексу України, Земельного кодексу України та порушує норм Конституції України. З огляду на вказані вище обставини підтверджені доказами щодо належності частин спірних земельних ділянок кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0395, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 до земель лісогосподарського призначення, інших їх частин - до земель водного фонду, а отже перевищення Свидівоцькою сільською радою повноважень та порушення встановленого законом порядку зміни цільового призначення земель й надання земель у приватну власність, - рішення Свидівоцької сільської ради Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для її обліку, як землі комунальної власності від 06.02.2014 № 35-48, п. 2 рішення Свидівоцької сільської ради Про затвердження Свидівоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-21, рішення Свидівоцької сільської ради Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-22 - підлягають визнанню незаконними та скасуванню, зареєстроване речове право приватної власності на спірні земельні ділянки - припиненню із зобов`язанням відповідачів усунути державі перешкоди в користуванні землями лісогосподарського призначення та водного фонду шляхом скасування державної реєстрації права приватної власності на них.

Враховуючи, порушення норм діючого законодавства України, позивач звернувся до суду із даним позовом та просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Свидівоцької сільської ради від 06.02.2014 № 35-48 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для її обліку, як землі комунальної власності ; визнати незаконним та скасувати п. 2 рішення Свидівоцької сільської ради від 09.10.2019 № 70-21 Про затвердження Свидівоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення ; визнати незаконним та скасувати рішення Свидівоцької сільської ради від 09.10.2019 № 70-22 Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення ; припинити право приватної власності на земельні ділянки площею по 0,1 га кожна, розташовані по АДРЕСА_1 за: ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0389; ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0390; ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_3 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0391; ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0392; ОСОБА_7 (ІПН (ІПН НОМЕР_5 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0393; ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:03394; усунути перешкоди державі в особі Кабінету Міністрів України (код ЄДРПОУ 00019442), територіальній громаді с. Сокирна в здійсненні права користування та розпорядження земельними ділянками площею по 0,1 га кожна, розташовані по вул. Придніпровській, с. Сокирна, Черкаський район, Черкаська область шляхом скасування державної реєстрації речових прав приватної власності за: ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0389; ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0390; ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0391; ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0392; ОСОБА_7 (ІПН (ІПН НОМЕР_5 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0393; ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:03394; стягнути з відповідачів на користь позивача судові витати.

Сторони в судове засідання не викликались відповідно до ч. 5 ст. 279 ЦПК України, проте в ухвалі про прийняття до розгляду та відкриття провадження від 11.08.2021 року відповідачам був наданий строк у 15 днів з дня отримання даної ухвали суду, на подачу відзиву на позовну заяву. Відповідачів було повідомлено про вказаний позов шляхом направлення копії позовної заяви разом з додатками та ухвалою суду, на адресу місця їх реєстрації та місцехзнаходження, про що є підтвердження у матеріалах справи.

Відповідачі про розгляд справи були повідомлені у встановленому законом порядку, клопотань від відповідачів про розгляд справи у порядку загального позовного провадження та відзивів на позовну заяву не надходило, а тому суд ухвалює рішення у спрощеному позовному провадженні за наявними матеріалами справи відповідно до вимог ст. 279 ЦПК України.

Від представника третьої особи ДП Лісове господарство адвоката О.В. Сторчоуса надійшло письмове пояснення на позовну заяву заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, згідно якого позовні вимоги підтримав та просив задовольнити у повному обсязі.

Від представника третьої особи Державного агентство водних ресурсів України О.Кузьменкова надійшло письмове пояснення на позовну заяву заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, згідно якого підтвердив, що проекти землеустрою щодо відведення спірних земельних ділянок відповідачам ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у приватну власність Держводагенством та вектором у Черкаській області не погоджувалися, оскільки звернення Свидівоцької сільської ради Черкаського району Черкаської області для їх погодження у встановленому порядку до Агентства не надходило.

Від третіх осіб а стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Черкаське обласне управління лісового та мисливського господарства та Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації будь які пояснення щодо позовних вимог заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, до суду не надходило, хоча про розгляд справи повідомлялися у встановленому законом порядку, про ще підтвердження у матеріалах справи.

Від позивача Кабінету Міністрів України в особі їх представника головного спеціаліста з питань забезпечення діяльності Уповноваженого у справа з Європейського суду з прав людини сектора судової роботи та міжнародного співробітництва у Черкаській області Відділу судової роботи та міжнародної правової допомоги Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) Ковдій І.І. надійшло письмове пояснення, згідно якого позовні вимоги заступника керівника Черкаської обласної прокуратури підтримала та просить їх задовольнити у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва інтересів держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Формами цього представництва є, зокрема, звернення до суду з позовом (заявою, поданням), та участь у розгляді судами справ.

Рішенням Свидівоцької сільської ради від 06.02.2014 № 35-48 затверджено розроблений ПП Геотоп-сервіс проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки під розміщення об`єкту короткострокового відпочинку громадян. Пунктом 2 цього рішення земельну ділянку віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, що буде використовуватись для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

На підставі вказаного рішення, 17.04.2014 за Свидівоцькою сільською радою зареєстровано право комунальної форми власності на земельну ділянку площею 0,8925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0262, розташовану в адміністративних межах Свидівоцької сільської ради, в межах с. Сокирна з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Рішенням Свидівоцької сільської ради Про затвердження Свидивоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-21 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу земельної ділянки загальною площею 0,8925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0262 на 7 окремих земельних ділянок комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, зокрема: земельну ділянку площею 0,2925 га з кадастровим номером 7124986000:03:001:0395 та 6 земельних ділянок з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 площею по 0,1 га кожна. Пунктом 2 вказаного рішення земельні ділянки віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, за цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Так, рішенням Свидівоцької сільської ради Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-22 земельні ділянки площею по 0,1 га кожна з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 передано у приватну власність громадянам для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, що знаходяться в АДРЕСА_1 . Пунктом 7 цього рішення Свидівоцької сільської ради зазначені земельні ділянки віднесено до категорії земель - землі рекреаційного призначення, які будуть використовуватися для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

Згідно вказаного рішення у власність ОСОБА_9 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0389 площею 0,1 га, ОСОБА_3 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0390 площею 0,1 га, ОСОБА_4 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0391 площею 0,1 га, ОСОБА_5 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0392 площею 0,1 га, ОСОБА_7 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0393 площею 0,1 га, ОСОБА_6 передано земельну ділянку за кадастровим номером 7124986000:03:001:0394 площею 0,1 га.

Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право приватної власності на спірні земельні ділянки зареєстровано: 22.10.2019 за ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0389 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0390 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0391 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_5 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0392 площею 0,1 га; 24.10.2019 за ОСОБА_7 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:0393 площею 0,1 га; 22.10.2019 за ОСОБА_6 на земельну ділянку з кадастровим номером 7124986000:03:001:03394 площею 0,1 га.

Згідно з листа Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 05.11.2019 за № 10-23-0.23-7846/2-19, за даними Державного земельного кадастру земельні ділянки кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 обліковуються як угіддя - штучні водосховища.

Відповідно до ч. 3 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема, в межах прибережної захисної смуги підлягає погодженню з структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища, а земельної ділянки водного фонду - з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки лісогосподарського призначення підлягає також погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.

Відповідно до листа регіонального офісу водних ресурсів у Черкаській області від 11.11.2019 за № 1788/01/10-23-19 звернення щодо погодження проєктів землеустрою з відведення земельних ділянок за кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 в приватну власність та виготовлення паспортів водних об`єктів на розгляд офісу не надходило.

Згідно листа сектору у Черкаській області Державного агентства водних ресурсів України від 18.11.2019 № 544/ЧР/21-19 проєкти землеустрою щодо відведення у приватну власність громадян земельних ділянок водного фонду за кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 - не надходили. Даний факт також підтверджено листом Державного агентства водних ресурсів України від 26.01.2021 № 366/3/6/11-21.

Так відповідно до наданої інформації управлінням екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації від 11.11.2019 за № 02/10-02-17/2488/02/10-02-17, висновки стосовно погодження документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розташованих в адміністративних межах Свідівоцької сільської ради з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 за період з 01.06.2013 по 11.11.2019 управлінням не надавались.

Згідно протоколу огляду місця події від 19.02.2020 року та проведеними геодезичними обмірами встановлено перебування земельних ділянок за кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 площею по 0,1 га кожна, в межах земель водного фонду, нормативно визначеної прибережної захисної смуги Кременчуцького водосховища, а крім того, частинами - в межах лісового фонду ДП Черкаське лісове господарство .

Так згідно листа ДП Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою від 23.03.2020 № 19-28-0.5-634/2-20 з план-схемою, встановлено, що спірні земельні ділянки розміщено в межах земель водного фонду, в тому числі в межах 100 метрів від урізу води Кременчуцького водосховища, а також частинами в межах земель лісового фонду ДП Черкаське лісове господарство , що візуально вбачається з план-схеми розміщення спірних земельних ділянок.

З вище вказаного вбачається, що до передачі у власність відповідачам земельні ділянки для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, належать до земель лісового фонду та знаходяться у прибережній 100 метровій смузі Кременчуцького водосховища. Тобто, частини спірних земельних ділянок лісогосподарського призначення з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394, які перебувають у постійному користуванні ДП Черкаське лісове господарство хоча й включені в межі населеного пункту с. Сокирна, проте поза установлений законом порядок не могли перейти і не перейшли у комунальну власність Свидівоцької сільської ради, а в наступному у приватну власність громадян.

Згідно ст. 85 Лісового кодексу України підлягають охороні і захисту, що передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на їх збереження від знищення, пошкодження, ослаблення та іншого шкідливого впливу, захист від шкідників і хвороб, а також раціональне використання.

Статтею 5 ЛК України землі лісового фонду поділяються на: а) лісові:вкриті лісовою (деревною і чагарниковою) рослинністю; не вкриті лісовою рослинністю, які підлягають залісенню (зруби, згарища, рідколісся, пустирі та інші), зайняті лісовими шляхами, просіками, протипожежними розривами тощо; б) нелісові: зайняті спорудами, пов`язаними з веденням лісового господарства, трасами ліній електропередач, продуктопроводів та підземними комунікаціями тощо; зайняті сільськогосподарськими угіддями (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища, надані для потреб лісового господарства); зайняті болотами і водоймами в межах земельних ділянок лісового фонду, наданих для потреб лісового господарства.

Пунктом б ч.1 ст.164 Земельного кодексу України встановлено, що використанню лісогосподарських земель за їх цільовим призначенням законодавство надає пріоритет: складовою охорони земель є захист лісових земель та чагарників від необґрунтованого їх вилучення для інших потреб.

За ст. 57 ЗК України земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства.

Частиною 1 ст. 20 Земельного кодексу України встановлено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Відповідно до ст. 117 ЗК України до земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність належать, зокрема, земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.

Відповідно до вимог ст. 58 ЗК України та ст.ст. 1, 3, 4 ВК України до земель водного фонду належать землі, зайняті: морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами, прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами, гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них, береговими смугами водних шляхів, штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів. Для створення сприятливого режиму водних об`єктів уздовж морів, навколо озер, водосховищ та інших водойм встановлюються водоохоронні зони, розміри яких визначаються за проектами землеустрою.

Відповідно до вимог ст. 59 ЗК України, землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

На перебування земель у приватній власності законодавством встановлені обмеження. Так, згідно з п. д ч. 4 ст. 84 ЗК України землі водного фонду не можуть передаватися у приватну власність, крім випадків визначених цим Кодексом.

Лише згідно ч. 2 ст. 59 ЗК України громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Інших випадків, за яких можна набути право приватної власності на земельні ділянки водного фонду, у Земельному кодексі України немає.

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб (у тому числі рибництва (аквакультури), культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт, догляду, розміщення та обслуговування об`єктів портової інфраструктури і гідротехнічних споруд тощо, а також штучно створені земельні ділянки для будівництва та експлуатації об`єктів портової інфраструктури та інших об`єктів водного транспорту (ч. 4 ст. 59 ЗК України).

За змістом ст.ст. 60, 61 ЗК України, ст.ст. 88, 89 ВК України, вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги, які є природною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. Зокрема, прибережні захисні смуги уздовж урізу води (у меженний період) для великих річок, водосховищ на них встановлено шириною 100 метрів.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення та підлягає погодженню в порядку встановленому ст. 186-1 ЗК України.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу.

Зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до ст. 207 ЗК України втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель. Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов`язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Згідно з п. 4 постанови Кабінету Міністрів України Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню від 17.12.1997 року № 1279, відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов`язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

Проте, усупереч вимогам до ст. 207 ЗК України та постанови Кабінету Міністрів України № 1279 від 17.12.1997, втрати лісогосподарського виробництва, пов`язанні з вилучення спірних земельних ділянок кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 не розраховувались, уповноваженими органами не затверджувались та до бюджету не відшкодовувались.

Таким чином, Свидівоцькою сільською радою усупереч вищевказаним вимогам законодавства, прийнято спірні рішення від 06.02.2014 року № 35-48, від 09.10.2019 № 70-21 та від 09.10.2019 року № 70-22, якими фактично змінено цільове призначення земельних ділянок з кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394, 7124986000:03:001:0395, із земель лісогосподарського призначення, земель водного фонду на землі рекреаційного призначення, вилучивши їх із власності держави та у постійного лісокористувача - ДП Черкаське лісове господарство та передавши їх у приватну власність ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення.

На підставі наданих позивачем доказів, судом встановлено, що рішення Свидівоцької сільської ради Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для її обліку, як землі комунальної власності від 06.02.2014 № 35-48, п. 2 рішення Свидівоцької сільської ради Про затвердження Свидівоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-21, рішення Свидівоцької сільської ради Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-22 не відповідають вимогам чинного земельного законодавства щодо порядку зміни цільового призначення земельних ділянок, оскільки прийняті за відсутності: повноважень органу місцевого самоврядування у відповідних правовідносинах, розробленого проекту землеустрою, рішення уповноваженого органу про затвердження такого проекту та відповідного погодження уповноваженими органами та Кабінету Міністрів України, без відшкодування втрат лісогосподарського виробництва.

Відповідно до ст. ст. 13, 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави, та є об`єктом права власності Українського народу, право власності на землю набувається і реалізується державою виключно відповідно до закону.

Таким чином, порушення встановленого законом порядку здійснення права власності на землю, у тому числі шляхом протиправної зміни її цільового призначення та передачі у власність, вказує на порушення норм Конституції України та права власності Українського народу.

Правовим наслідком прийняття органом місцевого самоврядування акту, який суперечить Конституції або законам України, відповідно до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні є визнання його незаконним в судовому порядку.

Відповідно п. а ч. 1 ст. 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади.

Частиною 1 ст. 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно ч. 1 ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Підставами для визнання недійсним акта (рішення) є його невідповідність вимогам законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача у справі.

Під час зміни цільового призначення земельних ділянок за кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0262, 7124986000:03:001:0395, 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 із земель лісогосподарського призначення та водного фонду на землі рекреаційного призначення, які будуть використовуватись для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, передачі їх у приватну власність, порушено вимоги вказаного вище земельного, лісового та водного законодавства, тому оскаржені рішення Свидівоцької сільської ради є незаконними та підлягають скасуванню.

З огляду на особливий статус спірних земельних ділянок (землі лісогосподарського призначення та водного фонду), їх зміна цільового призначення і наступна передача в приватну власність є протиправними. Отже вимога про визнання відповідних рішень Свидівоцької сільської ради є ефективним засобом правомірного інтересу, оскільки усуває стан юридичної визначеності щодо цільового призначення земельних ділянок та форми власності.

Відповідно до ст. 334 ЦК України право на нерухоме майно, яке підлягає державній реєстрації, виникає із дня такої реєстрації.

Згідно ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

На підставі вказаного, запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 по 0,1 га кожна за ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 може бути перешкодою у реалізації речових прав на вказані земельні ділянки державою в особі Кабінету Міністрів України та територіальною громадою с. Сокирна, як власниками чи ДП Черкаське лісове господарство , як титульним користувачем їх частин.

Відповідно до абз. 2, 3 ч. 3 ст. 26 вказаного вище Закону, у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом а п. 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому п.п. а п. 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

На підставі вказаного, оскільки державна реєстрація права приватної власності на земельні ділянки кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 по 0,1 га кожна за ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 здійснена на підставі незаконного рішення Свидівоцької сільської ради Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення від 09.10.2019 № 70-22, то відповідно до ст.ст. 26, 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV, судове рішення про визнання незаконним чи скасування оскарженого рішення Свидівоцької сільської ради - буде підставою для вчинення відповідних реєстраційних дій, а тому суд прийшов до висновку про обгрунтованість позовної вимоги про припинення права власності на спірні земельні ділянки зареєсторовані за відповідачами.

Згідно вимог ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Частиною 2 ст. 152 ЗК України також визначено, що власник земельної ділянки може вимагати, зокрема, усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою.

Негаторний позов - це позов власника, який є фактичним володільцем майна, до будь-якої особи про усунення перешкод, які ця особа створює у користуванні чи розпорядженні відповідним майном. Позивач за негаторним позовом вправі вимагати усунути існуючі перешкоди чи зобов`язати відповідача утриматися від вчинення дій, що можуть призвести до виникнення таких перешкод. Означений спосіб захисту спрямований на усунення порушень прав власника, які не пов`язані з позбавленням його володіння майном.

Зайняття земельної ділянки водного фонду з порушенням Земельного кодексу України та Водного кодексу України треба розглядати як не пов`язане з позбавленням володіння порушення права власності держави чи відповідної територіальної громади. У такому разі негаторний позов можна заявити упродовж усього часу тривання порушення прав законного володільця відповідної земельної ділянки водного фонду. Вказана позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, зокрема встановленому у постанові Великої Палати Верховного Суду від 28.11.2018 року у справі № 504/2864/13-ц.

Зайняття земельної ділянки лісогосподарського призначення з порушенням положень Земельного кодексу України та Лісового кодексу України треба розглядати як не пов`язане з позбавленням володіння порушення права власності держави чи відповідної територіальної громади. У такому разі негаторний позов можна заявити впродовж усього часу тривання порушення прав законного володільця відповідної земельної ділянки. Власник земельної ділянки лісогосподарського призначення може вимагати усунення порушення його права власності на цю ділянку, зокрема, оспорюючи відповідні рішення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування.

На підставі вище вказаного, суд прийшов до висновку про обгрунтованість позовної вимоги заступника керівника Черкаської обласної прокуратури про усунення перешкод державі в особі Кабінету Міністрів України та територіальній громаді с. Свидівок в користуванні та розпорядженні земельними ділянками кадастровими номерами: 7124986000:03:001:0389, 7124986000:03:001:0390, 7124986000:03:001:0391, 7124986000:03:001:0392, 7124986000:03:001:0393, 7124986000:03:001:0394 по 0,1 га кожна шляхом скасування державної реєстрації права приватної власності них за: ОСОБА_7 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , є законною, обгрунтованою та є належним способом захисту порушеного права державної власності.

За правилами ст. ст. 4, 5 ЗК України, завданням земельного законодавства, яке включає в себе цей Кодекс та інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин, є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель, а основними принципами земельного законодавства є, зокрема, поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом.

Отже, земля, як основне національне багатство, що перебуває під особливою охороною держави, є об`єктом права власності Українського народу, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють права власника від імені народу, в тому числі й тоді, коли приймають рішення щодо розпорядження землями державної чи комунальної власності.

В цьому контексті в сфері земельних правовідносин важливу роль відіграє конституційний принцип законності набуття та реалізації права на землю в поєднанні з додержанням засад правового порядку в Україні, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (статті 14, 19 Конституції України).

Згідно з правовою позицією, висловленою у постанові Верховного Суду від 26.07.2018 у справі № 926/1111/15, прийняття рішення про передачу у приватну власність землі державної чи комунальної власності позбавляє Український народ загалом (ст. 13 Конституції України) або конкретну територіальну громаду правомочностей власника землі в тому обсязі, який дозволяє її статус, як землі відповідно державної чи комунальної власності. У цьому контексті в сфері земельних правовідносин важливу роль відіграє конституційний принцип законності набуття та реалізації права власності на землю в поєднанні з додержанням засад правового порядку в Україні, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. ст. 14, 19 Конституції України).

відповідно до сталої практики Європейського суду з прав людини (серед багатьох інших, рішення ЄСПЛ у справах Спорронґ і Льоннрот проти Швеції від 23 вересня 1982 року, Джеймс та інші проти Сполученого Королівства від 21 лютого 1986 року, Щокін проти України від 14 жовтня 2010 року, Сєрков проти України від 07 липня 2011 року, Колишній король Греції та інші проти Греції від 23 листопада 2000 року, Булвес АД проти Болгарії від 22 січня 2009 року, Трегубенко проти України від 02 листопада 2004 року, East/West Alliance Limited проти України від 23 січня 2014 року) напрацьовано три критерії, які слід оцінювати на предмет сумісності заходу втручання в право особи на мирне володіння майном із гарантіями ст. 1 Першого протоколу, а саме: чи є втручання законним; чи переслідує воно суспільний , публічний інтерес; чи є такий захід (втручання в право на мирне володіння майном) пропорційним визначеним цілям. ЄСПЛ констатує порушення статті 1 Першого протоколу, якщо хоча б одного критерію не буде додержано.

Втручання держави в право власності особи є виправданим, якщо воно здійснюється з метою задоволення суспільного , публічного інтересу, при визначенні якого, Європейський суд з прав людини надає державам право користуватися значною свободою (полем) розсуду . Втручання держави в право на мирне володіння майном може бути виправдане за наявності об`єктивної необхідності у формі суспільного, публічного, загального інтересу, який може включати інтерес держави, окремих регіонів, громад чи сфер людської діяльності.

Принцип пропорційності передбачає, що втручання в право власності, навіть якщо воно здійснюється згідно з національним законодавством і в інтересах суспільства, буде розглядатися як порушення статті 1 Першого протоколу, якщо не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання.

Разом з тим, застосовуючи судову практику Європейського суду з прав людини до спірних правовідносин, необхідно надавати їй системну оцінку.

Так, відповідно до статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права.

Основною метою статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод є попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому, у своїх рішеннях Європейський суд з прав людини постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та необхідністю дотримання фундаментальних прав окремої людини (наприклад, рішення у справі Спорронг і Льоннрот проти Швеції від 23 вересня 1982 року, Новоселецький проти України від 11 березня 2003 року, Федоренко проти України від 01 червня 2006 року). Необхідність забезпечення такої рівноваги відображено в структурі ст. 1. Зокрема, необхідно щоб була дотримана обґрунтована пропорційність між застосованими заходами та переслідуваною метою, якої намагаються досягти шляхом позбавлення особи її власності.

Згілно даних Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 31.05.2021 року №103/4408/34/5 відповідач ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 змінила прізвище на ОСОБА_10 .

Оцінюючи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні кожного отриманого у справі доказу зокрема та належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є доведені та обгрунтовані, тому підлягають до задоволення у повному обсязі.

Питання щодо судових витрат судом вирішуються відповідно до положень ст.141 ЦПК України, а тому з відповідачів на користь позивача підлягають стягненню понесені ним судови витрати, які складаються із судового збору при зверненні із позовом у сумі 11350грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.12, 13, 141, 259, 263-265, 268, 354 Цивільно-процесуального кодекс України, суд,-

у х в а л и в:

Позов заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України до Свидівоцької сільської ради Черкаського району Черкаської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Державне підприємство Черкаське лісове господарство , Черкаське обласне управління лісового та мисливського господарства, Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації, Державне агентство водних ресурсів України про визнання незаконними та скасування рішень, припинення права приватної власності, усунення перешкод в користування майном - задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення Свидівоцької сільської ради від 06.02.2014 № 35-48 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для її обліку, як землі комунальної власності .

Визнати незаконним та скасувати п. 2 рішення Свидівоцької сільської ради від 09.10.2019 № 70-21 Про затвердження Свидівоцькій сільській раді технічної документації землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення .

Визнати незаконним та скасувати рішення Свидівоцької сільської ради від 09.10.2019 № 70-22 Про передачу громадянам земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення .

Припинити право приватної власності на земельні ділянки площею по 0,1 га кожна, розташовані по вул. Придніпровській, с. Сокирна, Черкаський район, Черкаська область за:

-ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0389;

-ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0390;

-ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0391;

-ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0392;

-ОСОБА_7 (ІПН (ІПН НОМЕР_5 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:0393;

- ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 ) кадастровим номером 7124986000:03:001:03394.

Усунути перешкоди державі в особі Кабінету Міністрів України (код ЄДРПОУ 00019442), територіальній громаді с. Сокирна в здійсненні права користування та розпорядження земельними ділянками площею по 0,1 га кожна, розташовані по вул. Придніпровській, с. Сокирна, Черкаський район, Черкаська область шляхом скасування державної реєстрації речових прав приватної власності за:

-ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0389;

-ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0390;

-ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0391;

-ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0392;

-ОСОБА_7 (ІПН (ІПН НОМЕР_5 ) - кадастровим номером 7124986000:03:001:0393;

- ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_6 ) - кадастровим номером

7124986000:03:001:03394.

Стягнути з відповідачів на користь Черкаської обласної прокуратури (код ЄДРПОУ 02911119, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, 18000, р/р: UA138201720343160001000003751 в Державній казначейській службі України в м. Київ) у розмірі 11350 (одинадцять тисяч триста п`ятдесят) гривень по 1621 (одна тисяча шістсот двадцять одній) гривні 43 (сорок три) копійки з кожного.

Ознайомитись з повним текстом судового рішення, в електронній формі, сторони можуть за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua/.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційні скарги на рішення можуть бути подані протягом 30 днів з дня його складення через суд першої інстанції або безпосередньо до Черкаського апеляційного суду. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 16 вересня 2021 року.

Суддя: О. М. Суходольський

СудЧеркаський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення16.09.2021
Оприлюднено21.09.2021
Номер документу99730066
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —707/936/21

Ухвала від 30.11.2021

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Ухвала від 13.10.2021

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Вініченко Б. Б.

Рішення від 16.09.2021

Цивільне

Черкаський районний суд Черкаської області

Суходольський О. М.

Рішення від 10.09.2021

Цивільне

Черкаський районний суд Черкаської області

Суходольський О. М.

Ухвала від 11.08.2021

Цивільне

Черкаський районний суд Черкаської області

Суходольський О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні