Рішення
від 20.09.2021 по справі 200/8118/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2021 р. Справа№200/8118/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Абдукадирової К.Е., розглянувши за правилами загального позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) до Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 02142619, 84792, Донецька область, Бахмутський район, м. Світлодарськ, буд. 24а) про зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів,

УСТАНОВИВ:

У червні 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду подана позовна заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) до Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 02142619, 84792, Донецька область, Бахмутський район, м. Світлодарськ, буд. 24а), в якій позивач просить:

- включити до реєстру вимог кредиторів Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (код ЕДРПОУ 02142619) кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) у розмірі 1 136 624,06 гривень (один мільйон сто тридцять шість тисяч шістсот двадцять чотири гривні 06 копійок), як вимоги першої черги, та внести їх до проміжного ліквідаційного балансу Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області.

- стягнути з Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (код ЕДРПОУ 02142619) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) суму капіталізованих платежів у розмірі 1 136 624, 06 грн. грн. (один мільйон сто тридцять шість тисяч шістсот двадцять чотири гривні 06 копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 22 березня 2021 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань стосовно Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ідентифікаційний код юридичної особи 02142619) внесено дані про реєстраційні дії про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (запис номер 1002541100024002091 від 22.03.2021 р.).

Зазначає, що Відділ освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області перебуває на обліку у Бахмутському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в якості страхувальника.

надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

29.04.2021р., не порушуючи строків пред`явлення кредиторських вимог, позивач направив на адресу комісії з припинення Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області заяву про визнання кредиторських вимог у вигляді капіталізованих платежів в розмірі 1 136 624 грн. 06 коп. Відповідь на заяву надійшла на адресу позивача 28.05.2021 року, в якій голова ліквідаційної комісії повідомляє про відсутність кредиторської заборгованості перед Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області по капіталізації платежів перед застрахованими особами, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2 та відмовляє у задоволенні грошових вимог з капіталізації коштів ОСОБА_3 .

Оскільки відповідач, який перебуває у нього на обліку, знаходиться в стадії ліквідації, а позивачем здійснюються страхові виплати постраждалим, які ушкодили здоров`я під час роботи на підприємстві, тому Управлінням розрахована сума капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань страхувальника як боржника перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю.

За таких обставин просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначав, що у зв`язку з передачею всіх закладів загальної освіти Бахмутського району до комунальної власності утворених територіальних громад, враховуючи відсутність в районному бюджеті видатків на фінансування закладів освіти на 2021 рік через зміни в Бюджетному кодексу України, Бахмутською районною державною адміністрацією Донецької області прийнято рішення про ліквідацію відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області, як структурного підрозділу, який втратив управлінські повноваження з питань освіти в районі. Таким чином, відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації перебуває в стадії ліквідації, та на його рахунках відсутні кошти для задоволення грошових вимог з капіталізації коштів ОСОБА_3 .

Зазначає, що у зв`язку з тим, що загальноосвітні навчальні заклади фінансувались до моменту передачі з районного бюджету Бахмутського району Донецької області, а на теперішній час фінансуються з бюджету Бахмутської міської територіальної громади, то зобов`язання щодо відрахування Єдиного соціального внеску, який розподіляється також і до Фонду соціального страхування України, перейшли від відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області до Управління освіти Бахмутської міської ради.

З урахуванням викладеного, вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні, а тому просить відмовити у задоволенні позову.

Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначав, що з доводами, що викладені у відзиві на позовну заяву, він не погоджується з наступних підстав.

Відповідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, відділ освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 02142619) з 22.03.2021 року знаходиться у стані припинення в результаті його ліквідації.

Підставою для сплати капіталізованих платежів є ліквідація особи, на яку покладено обов`язок сплати таких платежів.

На обліку у Бахмутському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Бахмутське міське відділення) перебувають 3 особи: ОСОБА_1 з 30.08.2006 року отримує страхові виплати у зв`язку з трудовим каліцтвом, що сталося 12.05.2006 р. під час роботи у Клинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів; ОСОБА_2 з 23.04.2007 року отримує страхові виплати у зв`язку з трудовим каліцтвом, що сталося 24.10.2006 р. під час роботи в Опитненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів та ОСОБА_3 , яка отримує страхові виплати у зв`язку зі смертю потерпілої ОСОБА_4 , яка померла внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався 19.01.2011 р. під час роботи у відділі освіти Артемівської райдержадміністрації.

Зазначає, що заклади освіти Бахмутського району перебували на балансі відділу освіти Бахмутської райдержадміністрації, який виконував функції щодо відрахування Єдиного соціального внеску. Особи, що знаходяться на обліку Фонду, як застраховані особи, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , перебували у трудових відносинах із навчальними закладами, балансоутримувачем яких був відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації.

В акті № 1 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, що стався з ОСОБА_4 зазначене найменування підприємства, працівником якого є потерпілий, а саме відділ освіти Артемівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 02142619).

Вказує, що правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов`язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23 вересня 1999 року № 1105-ХІУ (далі - Закон № 1105).

Відповідно до частин 1-3 статті 4 Закону № 1105 Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням. Фонд, якщо інше не передбачено законами України, не може займатися іншою діяльністю, крім тієї, для якої його створено, та використовувати свої кошти на цілі, не пов`язані з цією діяльністю.

Статтею 18 Закону № 1105 передбачено, що страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах.

Встановлений Кабінетом Міністрів України порядок надходження до Фонду капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальників означає, що у разі припинення страхувальник, який у процесі своєї діяльності заподіяв шкоду життю чи здоров`ю працівників зобов`язаний внести до Фонду належну таким працівникам грошову суму з урахуванням заборгованості за попередні роки та потреби у майбутніх виплатах. Визначення механізму надходження таких платежів дає змогу Фонду забезпечити створення резерву коштів для покриття витрат на страхові виплати та надання медико- соціальних послуг потерпілим, які отримали виробничі травми чи професійні захворювання на підприємствах, які ліквідовані без правонаступника. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

05 липня 2021 року ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження (в письмовому провадженні).

30 серпня 2021 року судом закрито підготовче провадження в адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області про зобов`язання вчинити певні дії та стягнення капіталізованих платежів та розгляд справи вирішено проводити в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд установив наступне.

Відділ освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області перебуває на обліку у Бахмутському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області в якості страхувальника.

22 березня 2021 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань стосовно Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ідентифікаційний код юридичної особи 02142619) внесено дані про реєстраційні дії про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації (запис номер 1002541100024002091 від 22.03.2021 р.).

29.04.2021р. Управління ВД Фонду соціального страхування України в Донецькій області направило на адресу комісії з припинення Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області заяву про визнання кредиторських вимог у вигляді капіталізованих платежів в розмірі 1 136 624 грн. 06 коп.

28.05.2021р. від відповідача надійшла відповідь, в якій голова ліквідаційної комісії повідомив про відсутність кредиторської заборгованості перед Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області по капіталізації платежів перед застрахованими особами, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2 та відмовлено у задоволенні грошових вимог з капіталізації коштів ОСОБА_3 .

На обліку у Бахмутському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (далі - Бахмутське міське відділення) перебувають 3 особи: ОСОБА_1 з 30.08.2006 року отримує страхові виплати у зв`язку з трудовим каліцтвом, що сталося 12.05.2006 р. під час роботи у Клинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів; ОСОБА_2 з 23.04.2007 року отримує страхові виплати у зв`язку з трудовим каліцтвом, що сталося 24.10.2006 р. під час роботи в Опитненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів та ОСОБА_3 , яка отримує страхові виплати у зв`язку зі смертю потерпілої ОСОБА_4 , яка померла внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався 19.01.2011 р. під час роботи у від лі пі освіти Артемівської райдержадміністрації.

Заклади освіти Бахмутського району перебували на балансі відділу освіти Бахмутської райдержадміністрації, який виконував функції щодо відрахування Єдиного соціального внеску. Особи, що знаходяться на обліку Фонду, як застраховані особи, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , перебували у трудових відносинах із навчальними закладами, балансоутримувачем яких був відділ освіти Бахмутської райдержадміністрації.

В акті № 1 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом, що стався з ОСОБА_4 зазначене найменування підприємства, працівником якого є потерпілий, а саме відділ освіти Артемівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код юридичної особи 02142619) (а.с.5-27).

У зв`язку з наведеним позивачем зроблено розрахунок капіталізації платежів для продовження страхових виплат такій особі протягом їх життя, - сума капіталізованих платежів становила: ОСОБА_1 - 437569,54 грн.; ОСОБА_2 - 423217,66 грн. та ОСОБА_3 - 215836,86 грн., що загалом становить 1136624,06 грн.

Судом також установлено, що станом на день розгляду справи Відділ освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 02142619) перебуває в стадії ліквідації (припинення), яка не пов`язана з банкрутством, з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не виключено.

Дослідивши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, які правові норми належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» .

Відповідно до ч. 1 ст. 4 вказаного Закону Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Згідно з ч. 1 ст. 9 вказаного Закону основними завданнями Фонду та його робочих органів є, зокрема реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування; надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону.

Пунктами 1 та 3 ч. 2 ст. 10 Закону визначено що Фонд зобов`язаний забезпечувати фінансування та виплачувати матеріальне забезпечення, страхові виплати і надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; вживати заходів щодо раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду.

Відповідно до п.п 1, 2, 3, 5 ч. 1 ст. 11 вказаного Закону джерелами формування коштів Фонду є: страхові внески страхувальників та застрахованих осіб; суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також суми адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю, відповідно до абз. 2 п. 1 якої капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Іншого нормативно-правового акту, який визначав би порядок капіталізації платежів, Кабінетом Міністрів України прийнято не було.

Отже, Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» законодавець зобов`язав страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у всіх випадках ліквідації страхувальника не залежно від підстави такої ліквідації.

Верховний Суд в постанові від 28 листопада 2019 року в справі №816/2357/16 зазначив, що пунктом 2.1 постанови правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 30 листопада 2010 року № 31 «Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України» установлено, що стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) та надання страхувальниками за підсумками 2010 року розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду і відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року № 36, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2007 року за № 867/14134.

Пунктом 5.9 вказаної Інструкції передбачено, що для покриття витрат Фонду потерпілим на виробництві, які працювали на підприємствах, що ліквідовані (якщо вони не мають правонаступника), кошти до Фонду сплачуються страхувальником згідно з Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань підприємства - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю, затвердженим Постановою № 765.

Верховний Суд у вказаній постанові дійшов висновку, що наведені законодавчі норми також можуть бути застосовані до підприємств, які ліквідовано без правонаступництва.

Відповідно до ч. 7 ст. 15 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Суб`єктом владних повноважень сума капіталізації платежів розрахована у відповідності до вимог законодавства.

Оскільки капіталізовані платежі відповідачем сплачені не були, тому вони підлягають стягненню з нього в судовому порядку.

Посилання відповідача на те, що він не має можливості підтвердити чи спростувати наявність трудових відносин з застрахованими особами є неприйнятними, оскільки факт трудових відносин підтверджений наявними у справі доказами, про існування яких відповідачу відомо.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача включити суми капіталізованих платежів до реєстру вимог кредиторів підприємства.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з ч.ч. 5 та 6 ст. 105 Цивільного кодексу України строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Порядок припинення юридичної особи шляхом ліквідації юридичної особи встановлений ст. 111 Цивільного кодексу України.

Частиною 8 ст. 111 вказаного Кодексу визначено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Відповідно до п. 9 ст. 111 вказаного Кодексу виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 1205 Цивільного кодексу України у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується провадиться в порядку черговості, визначеної статтею 112 вказаного Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 112 Кодексу у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості: у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом; у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов`язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності; у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов`язкових платежів); у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги.

Відповідно до ч. 3 ст. 112 вказаного Кодексу у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Постановою Великої Палати Верховного Суду від 26 травня 2020 року провадження у господарській справі № 925/1005/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області до державного підприємства «Черкаський консервний комбінат» про зобов`язання підприємства включити кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Черкаській області по сплаті капіталізованих платежів в сумі 1 512 753,40 грн. до проміжного ліквідаційного балансу закрито.

У вказаній постанові Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що дані правовідносини, а саме, спори, пов`язані із стягненням з особи, що ліквідується, страхових платежів, капіталізованих на майбутні періоди, підлягають розгляду відповідно до правил Кодексу адміністративного судочинства України.

Верховний Суд зазначив, що у даних правовідносинах Фонд є суб`єктом владних повноважень, який здійснює передбачені законодавством управлінські функції, спрямовані на забезпечення державних гарантій щодо обов`язку відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров`ю застрахованих громадян, тож Фонд у цих правовідносинах не може виступати на рівних засадах з іншими учасниками.

Вказані висновки Верховного Суду відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України мають бути враховані судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

З огляду на наведене та враховуючи положення ст. 111 Цивільного кодексу України, яка визначає порядок припинення юридичної особи шляхом ліквідації, решта позовних вимог підлягає задоволенню іншим шляхом, який відповідає наведеним вимогам законодавства і забезпечує ефективний захист прав, а саме шляхом зобов`язання відповідача включити кредиторські вимоги суб`єкта владних повноважень по сплаті капіталізованих платежів в спірній сумі до проміжного ліквідаційного балансу (п. 10 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З огляду на наведене сплачена суб`єктом владних повноважень сума судового збору стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись статтями 2-17, 19, 20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231, 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Свободи, 5) до Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (ЄДРПОУ 02142619, 84792, Донецька область, Бахмутський район, м. Світлодарськ, буд. 24а) про зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів - задовольнити повністю.

Зобов`язати Відділ освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області включити до реєстру вимог кредиторів Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (код ЕДРПОУ 02142619) кредиторські вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) у розмірі 1 136 624,06 гривень (один мільйон сто тридцять шість тисяч шістсот двадцять чотири гривні 06 копійок), як вимоги першої черги, та внести їх до проміжного ліквідаційного балансу Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області.

Стягнути з Відділу освіти Бахмутської районної державної адміністрації Донецької області (код ЕДРПОУ 02142619) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 41325231) суму капіталізованих платежів у розмірі 1 136 624, 06 грн. грн. (один мільйон сто тридцять шість тисяч шістсот двадцять чотири гривні 06 копійок).

Повний текст рішення складено та підписано 20 вересня 2021 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя К.Е. Абдукадирова

Дата ухвалення рішення20.09.2021
Оприлюднено22.09.2021
Номер документу99749519
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів

Судовий реєстр по справі —200/8118/21

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Рішення від 20.09.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Абдукадирова К.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні