Постанова
від 11.08.2020 по справі 761/22332/20
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/22332/20

Провадження № 3/761/5877/2020

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2020 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Голуб О.А., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту з питань запобігання політичної корупції Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 28.01.200 року Печерським РУ ГУ МВС України в м. Києві, громадянина України, керівника політичної партії ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ ,

за ст.212-21 КУпАП, -

в с т а н о в и в :

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 21 липня 2020 року №50-30/178, складеного за результатами аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого 07.05.2020 політичною партією ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ (ідентифікаційний код 38202008) (далі - Партія) за I квартал 2020 року (далі - Звіт), за підписом керівника ОСОБА_1 до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) встановлено, що оформлення Звіту Партії, включені до нього звітні дані не відповідають вимогам законодавства.

Відповідно до абзацу третього, шостого пункту 3 розділу II Положення про аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції 08.09.2016 № 26, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.09.2016 за № 1264/29394, Звіт Партії поданий з грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення, а саме подання звіту без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи.

Так, у Звіті Партії в таблиці Місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи зазначено інформацію щодо наявності 43 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи. Однак, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Партія має 46 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи, з них: 41 - додано до Звіту Партії, 2 - знаходяться на окупованій території, 2 - знаходяться в стані припинення, 1 - припинила свою діяльність.

Таким чином, до Звіту Партії не додано інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 2 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи, а саме: Чернігівської обласної організації Партії ветеранів Афганістану (ідентифікаційний код 38271033) та Ширяївської районної організації Партії ветеранів Афганістану (ідентифікаційний код 38477040), що є порушенням частини дев`ятої статті 17 Закону України Про політичні партії в Україні (в редакції, що діяла на день опублікування Закону України від 19.12.2019 № 410-ІХ Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання і протидії політичній корупції ) (далі - Закон), підпункту 1 пункту 10 розділу II та абзацу другого пункту 1 розділу III Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2.

Вказане порушення зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 01.07.2020 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 02.07.2020 № 79, затвердженого наказом Національного агентства від 02.07.2020 № 288/20 (копії Акта про проведення аналізу Звіту та Висновку про результати аналізу додаються).

Відповідно до вимог пункту 13 розділу II Положення про порядок подання Звіту, достовірність даних Звіту підтверджується власноручним підписом керівника Партії ОСОБА_1 на останній сторінці звіту, скріпленим печаткою партії.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 , як керівник політичної партії, вчинив порушення порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.

На підтвердження вчинення вказаного адміністративного правопорушення додано звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, акт про проведення аналізу звіту партії від 01.07.2020 та висновок про результати аналізу звіту партії від 02.07.2020 № 79, затвердженого наказом Національного агентства від 02.07.2020 № 288/20.

На виклик до суду ОСОБА_1 не з`явився, про розгляд справи повідомлявся завчасно та належним чином. Будь-яких заяв або клопотань, в тому числі про відкладення судового розгляду чи про поважність причин неявки, не надходило.

Одночасно, суд звертає увагу, що Європейський суд з прав людини наголошує на тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Однак ОСОБА_1 до суду не прибув, своїм правом взяти участь у судовому розгляді не скористався.

З урахуванням наведеного та враховуючи, що ОСОБА_1 викликався для розгляду справи завчасно та належним чином, клопотань про відкладення судового розгляду до суду не направляв, з метою дотримання вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, а також приймаючи до уваги, що участь особи при розгляді справ за ст. 212-21 КУпАП не є обов`язковою, суддя вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 .

Суд, дослідивши письмові матеріали справи дійшов до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Диспозицією ст. 212-21 КУпАП встановлено відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог у вигляді накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зі змісту протоколу вбачається, що керівник політичної партії ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ , вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 КУпАП, а саме порушення порядку подання звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, поданого до НАЗК 07.05.2020 року політичною партією ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ , за І квартал 2020 року, за підписом керівника Партії Червонописького Серія Васильовича, встановлено неповноту відомостей, що мають зазначатися у Звіті.

Частиною 1 статті 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у виді штрафу, але при цьому вказаною статтею не передбачено на кого може бути накладено штраф.

Отже, статтею 212-21 КУпАП не визначений суб`єкт адміністративного правопорушення, який може бути підданий адміністративному стягненню у вигляді штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.

Системний аналіз норм глави 2 Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність та ст.27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.

Таким чином, якщо виходити з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов`язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Обов`язок подати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч.7ст. 17 Закону України Про політичні партії України .

При цьому, пунктом 1 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням НАЗК від 28.07.2016 року № 2 також передбачено подання звіту саме політичною партією.

Тобто, за відсутності у ст.212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч.7 ст.17 Закону України Про політичні партії України та п.1 Розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч.1ст.27 КУпАП адміністративного стягнення у вигляді штрафу, можна дійти висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.

Отже, положеннями чинного законодавства вбачається, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею.

З матеріалів справи вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення складено на ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП, як на керівника політичної партії ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ .

Згідно зі ст.14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил в сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи охорони здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

Так, якщо голову політичної партії вважати посадовою особою, то для вирішення питання щодо можливості притягнення його до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, необхідно з`ясувати чи входить до службових обов`язків голови політичної партії виконання дій, які складають об`єктивну сторону вказаного адміністративного правопорушення.

Однак матеріали адміністративної справи таких доказів не містять.

Разом з тим, положеннями Закону України Про політичні партії України не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (ч.7 ст.17 цього Закону передбачено, що звіт у паперовій формі подається за підписом керівника партії, засвідченим печаткою політичної партії, що відноситься до порядку оформлення документу, а не обов`язку подачі документу до НАЗК).

Також не передбачено обов`язку керівника політичної партії подавати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру й іншими нормативно-правовими документами.

Матеріали справи не містять даних про повноваження і обов`язки керівника політичної партії ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ ОСОБА_1 , подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Отже, в силу вимог ст.14 КУпАП ОСОБА_1 , як керівника політичної партії ПАРТІЯ ВЕТЕРАНІВ АФГАНІСТАНУ не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, як посадова особа.

Частиною 1 статті 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, а тому відповідно до положень ст. 247 КУпАП провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладено, керуючись ст. 44-3, ст. 247 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Шевченківського районного суду м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скарга, не було подано протягом десяти днів. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

Дата ухвалення рішення11.08.2020
Оприлюднено22.09.2021
Номер документу99772338
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/22332/20

Постанова від 11.08.2020

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Голуб О. А.

Постанова від 11.08.2020

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Голуб О. А.

Постанова від 11.08.2020

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Голуб О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні