ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островсько го, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov. ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2010 р. Справа № 2-а-2051/10/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Чернюк А лли Юріївни,
при секретарі судового зас ідання: Котюжанській Тетяні Олександрівні
за участю представників ст орін:
позивача : Мельник Т.І. - представник за доручен ням;
відповідача : не з'явивс я
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: Вінницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів
до: Приватного підприє мства "СВ-Вінтранс"
про: стягнення адмініст ративно - господарських санк цій та пені
ВСТАНОВИВ :
Вінницьке обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів звернулося до с уду з позовом до Приватного п ідприємства "СВ-Вінтранс" про стягнення 3705,26 грн. адміністра тивно - господарських санкц ій та 38,85 грн. пені.
Позов мотивовано тим, що, не виконуючи вимоги ст.ст. 18, 19 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні", відповідач не забе зпечив встановленого нормат иву одного робочого місця, пр изначеного для працевлаштув ання інваліда, а тому позивач звернувся до суду з позовом п ро стягнення з відповідача с амостійно розрахованої адмі ністративно-господарської с анкції в розмірі 3705,26 грн. та пен і в розмірі 38,85 гривень.
Ухвалою суду від 21.05.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі №2-а-2051/10/0270 та п ризначено її до розгляду в су довому засіданні..
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала повністю, посилаючись н а обставини, викладені у позо вній заяві.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився та не вказав причини неприбуття. Відпові дно до вимог ст. 122 КАС України - адміністративна справа має бути розглянута і вирішена п ротягом розумного строку, ал е не більше двох місяців з дня відкриття провадження у спр аві.
Як вбачається з реєстру від правлених поштових відправл ень від 26.05.2010 року (а.с. 12) та поштов ого повідомлення від 04.06.2010 року №30088 (а.с. 16), відповідач був двічі повідомлений про дату, час і м ісце судового розгляду. Ці ді ї свідчать про небажання від повідача приймати участь в с удовому розгляді справи і на правлені на затягування розг ляду справи.
Згідно ч. 2 ст. 49 КАС України ос оби, які беруть участь у справ і, зобов' язані добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами і неу хильно виконувати процесуал ьні обов' язки.
Представник позивача в суд овому засіданні, висловлюючи свою думку щодо подальшого р озгляду справи зазначила, що неявка відповідача як перша так і друга, відбулись без пов ажних причин, що не перешкодж ають подальшому розгляду спр ави. А відтак, при вирішення пи тання щодо подальшого розгля ду справи покладався на думк у суду.
Суд, прийнявши до уваги думк у представника позивача, вва жає, що вжив достатні заходи д ля належного повідомлення ві дповідача про час, день і місц е розгляду судової справи з й ого участю або участю повнов ажного представника відпові дача, для реалізації ним прав а судового захисту своїх пра в та інтересів. За таких обста вин, судом прийнято рішення п родовжити розгляд справи у в ідсутність відповідача, і ви рішити справу на підставі на явних доказів.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд ді йшов висновку, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.
Приватне підприємство "СВ-В інтранс", як роботодавець, що в икористовує найману працю, з обов' язаний виконувати соц іальні програми щодо охорони прав малозахищених верств н аселення, в тому числі інвалі дів, зокрема шляхом створенн я чи виділення робочих місць для працевлаштування інвалі дів згідно законодавства Укр аїни.
Частиною 3 ст. 18 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-ХІІ (далі- Закон №875) передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Відповідно до ч.1 ст. 19 Закону №875 для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.
Відповідно до ч.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою КМУ №70 від 31.01.200 7 року, відповідач подав до Він ницького обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятіс ть і працевлаштування інвалі дів за 2009 рік за формою 10-ПІ, затв ердженою Наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України №42 від 10.02.2007 року. В д аному звіті відповідач чітко зазначив, що на його підприєм стві в 2009 році середньообліко ва кількість штатних працівн иків становила 19 осіб, середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - 0 ос іб, фонд оплати праці штатних працівників становив 70,4 тис. г рн., середньорічна заробітна плата штатного працівника с тановила 3705,26 грн. Кількість ін валідів штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях відповідно до ви мог ст. 19 Закону України № 875, яка самостійно розраховано відп овідачем в звіті, становить 1 о собу.
Таким чином, Відповідач не в иконав нормативу робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у кількості 1 особи, та с амостійно розрахував суму ад міністративно - господарськи х санкцій в розмірі 3705,26 грн., яка підлягає сплаті. Адміністра тивно-господарські санкції п ідприємством розраховані са мостійно, однак не сплачені.
В судовому засіданні було д осліджено лист №01-31/1320 від 12.05.2010 ро ку Ленінського районного цен тру зайнятості м. Вінниці (а.с. 6), згідно якого Приватне підп риємство "СВ-Вінтранс" звіт (ін формацію) за формою 3-ПН про на явність вакантних місць для працевлаштування інвалідів до центру зайнятості у 2009 році не подавало.
Таким чином, в судовому засі данні встановлено, що підпри ємством-відповідачем не вжит о всіх передбачених законода вством заходів по забезпечен ню працевлаштування інвалід а, зокрема не забезпечено вик онання вимог ст.ст. 18, 19 Закону № 875, в яких передбачено, що підпр иємства, установи, організац ії, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштув ання інвалідів.
Законом №875 передбачено, якщ о підприємства, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим ст. 19 цього Закону, в такому випадку такі підприє мства щороку сплачують відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно-господарськ і санкції, сума яких визначає ться в розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом. При цьому, адміністративно-госп одарські санкції розраховую ться та сплачуються підприєм ствами, установами, організа ціями, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за ро ком, в якому відбулося поруше ння нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону.
Інструкцією щодо заповнен ня форми №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів", затвердженою н аказом Міністерства праці та соціальної політики України №42 від 10.02.2007 року передбачено об числення розміру адміністра тивно-господарських санкцій . Так, чисельність працюючих і нвалідів штатних працівникі в обчислюється шляхом підсум ування середньооблікової чи сельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця вклю чно та діленням одержаної су ми на кількість місяців за пе ріод з початку року.
Таким чином, сума коштів адм іністративно-господарських санкцій, яку повинен був спл атити відповідач до 15.04.2010 року, становила 3705,26 гривень.
Суми адміністративно-госп одарських санкцій використо вуються на фінансування захо дів щодо соціальної, трудово ї, фізкультурно-спортивної т а професійної реабілітації і нвалідів.
Нарахування пені за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій здійснюється відповідно д о Порядку нарахування пені т а її сплати, затвердженого на казом Міністерства праці та соціальної політики України №223 від 15.05.2007 року, п.п.3.4 п.3 якого пе редбачено, що нарахування пе ні як роботодавцем, так і орга ном контролю здійснюється з наступного дня граничного ст року сплати адміністративно -господарських санкцій по де нь сплати включно (тобто з 16 кв ітня наступного за роком, у як ому відбулося порушення норм ативу).
Оскільки відповідачем пор ушено терміни сплати санкцій , тому позивачем правомірно н араховано пеню в сумі 38,85 гриве нь відповідно до ч.2 ст.20 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні".
Отже, в даному випадку відпо відач - Приватне підприємств о "СВ-Вінтранс" не забезпечив в становленого нормативу одно го робочого місця для працев лаштування інвалідів та не с платив решту адміністративн о - господарських санкцій в розмірі 3705,26 грн., що зумовило на рахування пені у розмірі 38,85 гр ивень.
Порушення відповідачем ви мог чинного законодавства за чіпає інтереси держави у сфе рі соціального захисту інвал ідів та завдає матеріальної шкоди Фонду соціального захи сту інвалідів, який є органом , уповноваженим державою зді йснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Суд, на підставі наявних в м атеріалах справи документів , заслухавши пояснення позив ача, повно і всебічно з' ясув авши обставини в адміністрат ивній справі, підтверджених тими доказами, які були дослі джені в судовому засідання п риходить до висновку про зад оволення даного позову повні стю.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов Вінницького обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зад овольнити повністю.
Стягнути з Приватного підп риємства "СВ-Вінтранс" (21036, Ві нницька область, м. Вінниця, ву л. Плеханова, буд.52, кв.1, код ЄД РПОУ 34722260, р/р №2600267464, ВОД ВАТ "Райфф айзен банк Аваль", МФО 380805) на кор исть Вінницького обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів (одержува ч: Держбюджет м. Вінниця, р/р 3121423 0700002, код ЄДРПОУ 34701167, банк одержув ача: ГУДКУ у Вінницькій облас ті, м. Вінниця, МФО 802015, символ зв ітності 230, код бюджетної клас ифікації 50070000, призначення пла тежу: "Платежі до Фонду соціа льного захисту інвалідів за 2009 рік") адміністративно-госпо дарські санкції в розмірі 3705,26 грн. (три тисячі сімсот п'ять г ривень, двадцять шість копій ок), та пеню в розмірі 38,85 грн. (тр идцять вісім гривень вісімде сят п'ять копійок.)
Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бути о скаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до ст. 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження. Якщо постанову було пр оголошено у відсутності особ и, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апел яційне оскарження обчислюєт ься з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. При цьому апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд , який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС Укра їни постанова набирає зак онної сили після закінчен ня строку подання заяви про а пеляційне оскарження. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана у стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова або ухвала суду п ершої інстанції набирає сили після закінчення цього стро ку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Повний текст постанови о формлено: 14.06.10
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2010 |
Оприлюднено | 08.07.2010 |
Номер документу | 9978731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні