Постанова
від 07.06.2010 по справі 2а-11310/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2010 р. сп рава № 2а-11310/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 14- 17

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Чучко В.М .

при секретарі Каморнікові Д.Ю.

за участю представника по зивача - Гришиної М.М. (до віреність від 11.12.2009 року № 66), пре дставники відповідача - не з'я вились, розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Державної податкової інспе кції у Київському районі м.До нецька до Приватного підприє мства «Донтехсервіс» про стя гнення заборгованості у розм ірі 724,84 грн.,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспек ція у Київському районі м.Дон ецька (надалі - Податкова ін спекція, позивач) звернулась до суду з позовом про стягнен ня з приватного підприємства «Донтехсервіс» (надалі - ПП «Донтехсервіс», відповідач) податкового боргу у розмірі 724,84 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначає, що від повідач має податкову заборг ованість у загальному розмір і 724,84 гривень, яка виникла у зв' язку з несплатою відповідаче м податкового боргу з податк у на додану вартість, податку на прибуток приватних підпр иємств, комунального податку . Приймаючи до уваги факт несп лати ПП «Донтехсервіс» суми заборгованості у порушення в имог Законів України: «Про си стему оподаткування», «Про п одаток на додану вартість», « Про комунальний податок», «П ро оподаткування прибутку пі дприємств», «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами», заявник просить стягну ти наведену суму у судовому п орядку.

У судовому засідання предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, відзив на позов та заяву пр о розгляд справи без його уча сті не направив, хоча був пові домлений про дату, час та місц е проведення судового засіда ння за адресою, зазначеною у Д овідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.

Відповідно до ст. 128 КАС Укра їни, суд визнав можливим розг лянути справу за відсутності представника відповідача та на підставі наявних в ній док азів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача всебічно і повно з'ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

Приватне підприємство «До нтехсервіс» є юридичною особ ою, зареєстроване виконавчим комітетом Донецької міської ради 14 лютого 2008 року, включено до ЄДРПОУ - ідентифікаційн ий код 35729754. Згідно з довідкою пр о взяття на облік платника по датків від 15.02.2008 року № 7040/10/29-014-1 при ватне підприємство «Донтех сервіс» взяте на облік як пла тник податків у ДПІ у Київськ ому районі м. Донецька.

18.05.2009 року Податковою інспекц ією проведена документальна невиїзна перевірка ПП «Донт ехсервіс» з питання своєчасн ості надання розрахунку по к омунальному податку, на підс таві якої складено акт № 3091/15-113. П еревіркою був встановлений ф акт неподання розрахунку ком унального податку починаючи за грудень 2008 року.

На підставі зазначеного Ак ту податковим органом було п рийнято податкове повідомле ння - рішення № 0005111540/к від 19.05.2009 р оку на суму 170,00 грн., яке було отр имано директором підприємст ва особисто.

18.05.2009 року Податковою інспек цією проведена документальн а невиїзна перевірка ПП «Дон техсервіс» з питання неподан ня або несвоєчасного подання податкової звітності з пода тку на прибуток за 2008 рік, на пі дставі якої складено акт № 3092/15 -113. Перевіркою був встановлен ий факт неподання або несвоє часного подання податкової з вітності з податку на прибут ок за 2008 рік.

У відповідності до зазначе ного Акту податковим органом було прийнято податкове пов ідомлення - рішення № 0005121540/0/0 ві д 19.05.2009 року на суму 170,00 грн., яке бу ло отримано директором підпр иємства особисто.

18.05.2009 року Податковою інспек цією проведена документальн а невиїзна перевірка ПП «Дон техсервіс» з питання несвоєч асності подання звітності по податку на додану вартість з а період з грудня 2008 року по лют ий 2009 року, на підставі якої скл адено акт № 3093/15-113. Перевіркою бу в встановлений факт несвоєча сної подання звітності з ПДВ .

Згідно зазначеного Акту по датковим органом було прийня то податкове повідомлення - рішення № 0004751640/0 від 19.05.2009 року на с уму 510,00 грн., яке було отримано д иректором підприємства особ исто.

Виходячи з матеріалів спра ви та пояснень представника позивача, відповідно до наве дених вище повідомлень - рі шень до відповідача застосов ана відповідальність у вигля ді штрафу за неподання подат кових декларацій з податку н а прибуток, податку на додану вартість та комунального по датку за 2008-2009 рік; при цьому вка зані суми штрафних санкцій о бліковуються у вигляді забор гованості зі сплати відповід ного податку.

У зв' язку з несплатою пода ткового боргу відповідачу на діслано першу та другу подат кову вимогу (від 05.06.2009 р. № 1/581/6/80/10/24-013 т а від 31.08.2009 р. № 2/86027049/10/24-013,відповідно ), які повернулися відповідни ми поштовими відділеннями з відмітками «за закінченням т ерміну зберігання». При цьом у в матеріалах справи відсут ні докази оскарження відпові дачем наведених вище податко вих вимог у апеляційному або судовому порядку, таким чино м наведені податкові зобов' язання є узгодженими.

У зв' язку з неможливістю в ручення наведених віще подат кових вимог позивача відпові дачу, першим складені акти ві д 28.07.2009 року та від 30.10.2009 року, відп овідно до яких наведені пода ткові вимоги розміщені на до шці податкових оголошень, що також підтверджене представ ником позивача у ході судово го засідання.

З урахуванням наведеного, к еруючись нормами абз. 4 п.п. 6.2.4 ст . 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», на підставі якої розм іщені на дошці податкових ог олошень податкові вимоги вва жаються такими, що вручені пл атнику податків, суд вважає п ідтвердженим факт вручення П П «Донтехсервіс» наведених в ище першої та другої податко вих вимог, відповідно, 05.06.2009 рок у та 31.08.2009 року.

За статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборі в (обов'язкових платежів) є юри дичні й фізичні особи, на яких згідно із законами України п окладено обов'язок сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі). Частиною 3 статті 9 ць ого Закону встановлено, що об ов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обо в'язкових платежів) припиняє ться зі сплатою податку, збор у (обов'язкового платежу) або й ого скасуванням або списання м податкової заборгованості відповідно до Закону Україн и «Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом».

Згідно із частиною 1 статті 20 Закону України «Про систему оподаткування» контроль за правильністю та своєчасніст ю справляння податків і збор ів (обов'язкових платежів) зді йснюється державними податк овими органами в межах повно важень, визначених законами. Право податкових органів на звернення до суду з позовом п ро стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбаче не пунктом 11 статті 10 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу».

Таким чином, позивач - Держ авна податкова інспекція у К иївському районі м.Донецька є суб' єктом владних повнова жень, та здійснює в даних прав овідносинах надані їй Законо м України «Про державну пода ткову службу в Україні» повн оваження.

Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода ткове зобов' язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 цього Закону, в важається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення. У відповідності до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст . 4 наведеного Закону контролю ючий орган зобов'язаний само стійно визначити суму податк ового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановл ені строки податкову деклара цію.

На підставі підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 наведеного З акону у разі визначення пода ткового зобов'язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах « а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4, платник податків зобо в'язаний погасити нарахован у суму податкового зобов'яза ння протягом десяти календар них днів від дня отримання по даткового повідомлення, крім випадків коли протягом тако го строку такий платник пода тків розпочинає процедуру ап еляційного узгодження.

Підпунктом 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» в становлено, що узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в в установлені строки, визна чається сумою податкового бо ргу платника податків.

Податковий борг - це податко ве зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджене платником податків або узго джене в адміністративному чи судовому порядку, але не спла чене у встановлений строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'яз ання (пункт 1.3 статті 1 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»).

Як встановлено пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку. При цьому п. 1.11 ст. 1 ц ього ж Закону визначено, що по даткова декларація, розрахун ок - документ, що подається пла тником податків до контролюю чого органу у строки встанов лені законодавством, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк у, збору (обов'язкового платеж у).

Виходячи з матеріалів спра ви та пояснень представника позивача слідує, що ПП «Донте хсервіс» протягом 2008 - 2009 року не подавалися податкові дек ларації з податку на прибуто к, податку на додану вартість та комунального податку, у зв ' язку з чим останньому нара ховані штрафні санкції у заг альній сумі 724,84 грн., з яких:

- неподання деклараці й з податку на прибуток у розм ірі 113,27 грн.;

- неподання деклараці й з податку на додану вартіст ь у розмірі 470,90 грн.;

- неподання деклараці ї з комунального податку у ро змірі 140,67 грн.

Наведені розрахунки відпо відають положенням законода вства, фактичним обставинам справи та відповідачем не сп ростовані.

На підставі підпункту «а» п п. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» перша податк ова вимога надсилається не р аніше першого робочого дня п ісля закінчення граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Пе рша податкова вимога містить повідомлення про факт узгод ження податкового зобов'язан ня та виникнення права подат кової застави на активи плат ника податків, обов'язок пога сити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаше ння його у строк.

У відповідності до підпунк ту «б» пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» друга податкова вимога направляєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня направ лення (вручення) першої подат кової вимоги, у разі непогаше ння платником податків суми податкового боргу у встановл ені строки. Друга податкова в имога додатково до відомосте й, викладених у першій податк овій вимозі, може містити пов ідомлення про дату та час про ведення опису активів платни ка податків, що перебувають у податковій заставі, а також п ро дату та час проведення пуб лічних торгів з їх продажу.

Як видно з матеріалів справ и, податкові вимоги від 05.06.2009 р. № 1/581/6/80/10/24-013 та від 31.08.2009 р. № 2/86027049/10/24-013 напр авлені відповідачу відповід но до наведених положень зак онодавства.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Згідно ст. 6 Конвенції про за хист прав людини і основопол ожних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 00 5 кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру.

У відповідності до приписі в ст. 1 Протоколу 1 до Конвенції про захист прав людини і осно воположних свобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна фізична або юридичн а особа має право мирно волод іти своїм майном. Ніхто не мож е бути позбавлений своєї вла сності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, пере дбачених законом і загальним и принципами міжнародного пр ава. Проте попередні положен ня жодним чином не обмежують право держави вводити в дію т акі закони, які вона вважає за необхідне, щоб здійснювати к онтроль за користуванням май ном відповідно до загальних інтересів.

Нормами ст. 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни визначено, що у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони: на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин , що мають значення для прийня ття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено); до бросовісно; розсудливо; з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у проце сі прийняття рішення; своєча сно, тобто протягом розумног о строку.

Беручи до уваги те, що сума п одаткового боргу ПП «Донтехс ервіс» у встановлені законод авством строки не сплачена, н аявність вказаної заборгова ності підтверджується розра хунками, наданими Податковою інспекцією та підтверджені матеріалами справи і поясне ннями позивача, доказів пога шення відповідачем зазначен ої заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку щ о позовні вимоги є обґрунтов аними та підтягаються задово ленню у повному обсязі у спос іб, визначений позивачем.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 163 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Державної п одаткової інспекції у Київсь кому районі м.Донецька до при ватного підприємства «Донт ехсервіс» про стягнення забо ргованості у розмірі 724,84 грн. - з адовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Донтехсервіс» (83054, м. Донецьк, пр. Київський, 11/3):

- заборгованість з податку н а прибуток в розмірі 113,27 грн. на рахунок 31118009700006, код платежу - 110 21000, одержувач Державний бюдже т, банк одержувач ГУ ДКУ в Доне цькій області, код - 34687001, МФО 8340 16;

- заборгованість з податку н а додану вартість в розмірі 470 ,90 грн. на рахунок 31110029700006, код плат ежу - 14010100, одержувач Державни й бюджет, банк одержувач ГУ ДК У в Донецькій області, код - 3 4687001, МФО 834016;

- заборгованість з комуналь ного податку в розмірі 140,67 грн. на рахунок 33212828700006, код платежу - 16010200, одержувач Державний бюдж ет, банк одержувач ГУ ДКУ в Дон ецькій області, код - 34687001, МФО 834016.

Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 0 7 червня 2010 року.

Повний текст постанови виг отовлений 12 червня 2010 року.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2010
Оприлюднено22.07.2010
Номер документу9980032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11310/10/0570

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 06.05.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні