ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" травня 2010 р. Справа № 2a-567/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лучко О.О.
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
предситавника позивача: не з"явився,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Долинської ОДПІ, вул. Грушевського,16,м. Долина,Долинський район, Івано-Франківська область,77500
до відповідача: Долинської районної СГО "Нафтовик Яворів", с. Яворів,Долинський район, Івано-Франківська область,77524
про стягнення податкового боргу за рахунок активів відповідача в сумі 2209,56 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
22 лютого 2010 року Долинська ОДПІ в Івано-Франківській області звернулася з адміністративним позовом до Долинської районної СГО "Нафтовик Яворів" про стягнення податкового боргу за рахунок активів відповідача в сумі 2209,56 грн.
Позовні вимоги мотивувала тим, що за відповідачем рахується податкова заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв’язку з несплатою штрафних санкцій за порушення термінів подачі звітів про використання коштів неприбутковими організаціями.
Представник позивача у судове засідання не з»явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи без його участі, зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з»явився. Судова повістка повернулася на адресу суду з відміткою “за вказаною адресою не значиться”, хоча виклик здійснювався за адресою, зазначеною у свідоцтві про державну реєстрацію відповідача, та розцінюється судом як небажання представника відповідача отримати повістку про виклик до суду. А тому наступне повідомлення відповідача про судове засідання здійснювалось через друкований засіб масової інформації. За таких обставин, суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, а тому не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву, оцінивши та дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, а тому позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Долинська районна спортивн0-громадська організація "Нафтовик Яворів" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію від 15.06.2006 року є юридичною особою, зареєстрована у Долинській районній державній адміністрації як платник податків та відповідно до Закону України «Про систему оподаткування»зобов»язана подавати звіти про використання коштів неприбутковими організаціями.
Проведеною 05 травня 2008 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання відповідачем податкової звітності Долинською ОДПІ встановлено неподання Долинською районною СГО "Нафтовик Яворів" звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за вісім податкових періодів, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0003391500/0 від 05.05.2008 року на суму 1360 грн.
Проведеною 03 жовтня 2008 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання відповідачем податкової звітності Долинською ОДПІ встановлено неподання Долинською районною СГО "Нафтовик Яворів" звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0008021500/0 від 03.10.2008 року на суму 170 грн.
Проведеними 02 грудня 2008 року та 31 грудня 2008 року невиїзними документальними перевірками своєчасності подання відповідачем податкової звітності Долинською ОДПІ встановлено неподання Долинською районною СГО "Нафтовик Яворів" звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за два податкові періоди, за наслідками яких винесено податкове повідомлення-рішення №0000011500/0 від 09.01.2009 року на суму 340 грн.
Проведеною 12 лютого 2009 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання відповідачем податкової звітності Долинською ОДПІ встановлено неподання Долинською районною СГО "Нафтовик Яворів" звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями, за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0001101500/0 від 12.02.2009 року на суму 170 грн.
Проведеною 13 травня 2009 року невиїзною документальною перевіркою своєчасності подання відповідачем податкової звітності Долинською ОДПІ встановлено несплату податку на прибуток Долинської районної СГО "Нафтовик Яворів" звіту про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за 1 квартал 2009р., за наслідками якої винесено податкове повідомлення-рішення №0003291500/0 від 13.05.2009 року на суму 170 грн.
У зв»язку з чим Долинською ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення та визначено відповідачу податкові зобов’язання в розмірі 2209,56 грн, які на даний час не сплачені.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків зобов’язані подавати до державних податкових органів відповідно до законів декларації, пов’язані з обчисленням і сплатою податків.
Згідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до ст.24 Закону України «Про об'єднання громадян2460-XII від 16.06.1992р. об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.
Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 даного Закону). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).
Відповідно до ст.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств/94-ВР від 28.12.1994р. платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
В п.п.«б»п.п.7.11.1 п.7.1 ст.3 вказаного Закону зазначено, що дана стаття застосовується до неприбуткових установ і організацій, які є: благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому числі громадськими організаціями, створеними з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єднання громадян", науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, заповідниками, музеями-заповідниками;.
Згідно із п.п.7.11.12 п.7.11 ст.3 Згаданого Закону центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Наказом Державної податкової адміністрації N 233, 11.07.1997р. затверджено Порядок складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими організаціями і установами, який застосовується установами й організаціями, що включені до реєстру неприбуткових організацій та установ з присвоєнням ознаки неприбутковості у встановленому порядку. Податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями складається за визщначеною формою і подається неприбутковою установою за кожний звітний період (п.1.3 Порядку).
Відповідно до п.1.5 Порядку у звіті зазначаються усі передбачені в ньому показники наростаючим підсумком з початку календарного року. Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Сплата податку здійснюється у строки, визначені у п. 5.3 статті 5 Закону N 2181 (п.4 Порядку).
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами2181-III від 21.12.2000 року в статті 1 визначив податковий борг (недоїмка) як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Штрафна санкція (штраф) –це плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Згідно п.17.1.1 ст.17 Закону України “Про порядок погашень зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум (п.17.3 ст.17 даного Закону).
Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 згаданого Закону на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) нараховується пеня із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі, а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
На виконання ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу надсилалась перша податкова вимога №1/304 від 27.05.2008р. та друга податкова вимога №2/386 від 27.06.2008р., які ним залишено без виконання. Факт отримання відповідачем податкових вимог підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 3.1.1 ст.3 вказаного Закону, активи платників податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов’язань виключно за рішенням суду.
Податковий борг підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями та іншими матеріалами справи.
Доказів сплати податкового боргу відповідач суду не представив. Загальна сума податкового боргу становить 2209,56 грн. За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст.124 Конституції України, керуючись ст.ст.2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів Долинської районної спортивно-громадської організації "Нафтовик Яворів" (код ЄДРПОУ 34097925, с. Яворів, Долинський район, Івано-Франківська область, 77500) в дохід бюджету податковий борг в сумі 2209,56грн. (дві тисячі двісті дев»ять гривень п»ятдесять шість копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України про апеляційне оскарження постанови подається заява протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у 20-денний строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 31.05.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 9980593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні