ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2010 р. № 2а-2722/10/1370
Львівський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючої-судді Потабенко В.А.
при секретарі судового зас ідання Бі лас Ю.Ю.,
з участю представника п озивача - Кармелюка Т.Б., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за п озовом Державної податкової інспекції (надалі - ДПІ) у Шев ченківському районі м. Львов а до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Сузір'я" про стягнення податкового боргу ,
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Шевченківському р айоні м. Львова звернулась до адміністративного суду з по зовом, в якому просить стягну ти з ТзОВ "Сузір'я" 27492,16 грн. пода ткового боргу.
В обґрунтування свої х вимог покликається на те, що ТзОВ "Сузір'я" станом на 03.03.2010 рок у має заборгованість по пода тку на додану вартість на сум у 27492,10 грн. та по комунальному по датку на суму 0,06 грн. Вказана за боргованість з ПДВ виникла в наслідок несплати узгоджено ї суми податкового зобов' яз ання за основним платежем 26022.00 грн. та штрафними (фінансовим и) санкціями 1301.10 грн., відповідн о до податкового повідомленн я-рішення № 0009901630/0/11720 від 20.05.2008 року, винесеного за результатами п еревірки податкової деклара ції по ПДВ за листопад 2006 року, оформленої актом № 742/139/15-2 від 07.05.2 008 року; внаслідок застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій в сумі 170 грн. за несвоєчасне повернення відповідачем сві доцтва про реєстрацію платни ка ПДВ, відповідно до податко вого повідомлення-рішення № 0010041630/0 від 22.05.2008 року, винесеного н а підставі акта про порушенн я податкового законодавства № 933/269/15-2/20794002 від 15.05.2008 року. Станом на момент подання позову до суд у сума заборгованості є узго дженою, але у встановленому з аконом порядку відповідачем не сплачена, відтак, визнаєть ся сумою податкового боргу і підлягає примусовому стягне нню.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, посилаючись на обставини в икладені в позовній заяві. Пр осить позов задовольнити.
Відповідач не забезпечив у часті в судовому засіданні п редставника, вручити йому по відомлення про час та місце р озгляду справи не представил ось можливим, оскільки, відпо відно до поштових довідок, ос танній із зазначеної адреси вибув.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", якщо від омості, які підлягають внесе нню до Єдиного державного ре єстру, були внесені до нього, т о такі відомості вважаються достовірними і можуть бути в икористані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
В даному випадку мова йде пр о відомості щодо місцезнаход ження відповідача, внесені д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
В матеріалах справи наявна копія довідки з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів, з якої вбачається, що ТзОВ «Сузір' я»надалі зареєстро ване в м. Львові, по вул. Шоло м-Алейхема, 11.
Відтак, суд вважає, що в мате ріалах адміністративної спр ави достатньо доказів, для ро згляду справи у відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника ДПІ у Шевченківсько му районі м. Львова, дослідивш и надані представником позив ача докази, суд прийшов до вис новку, що позов підлягає до за доволення з наступних підста в.
В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Сузір'я" зареє строване Шевченківською рай онною адміністрацією за адре сою: м. Львів, вул. Шолом-Алейхе ма, 11, код ЄДРПОУ 20794002, що підтверд жується довідкою з Єдиного д ержавного реєстру підприємс тв та організацій України та копією свідоцтва про держав ну перереєстрацію. 14.02.1996 року Т зОВ "Сузір'я" взято на облік пл атника податків в ДПІ в Шевче нківському районі м. Львова з а № 00700194.
На підставі акта № 742/139/15-2 від 07.05.2008 року про порушення п. 9.8 ст.9 З акону України "Про податок на додану вартість", ДПІ в Шевчен ківському районі винесено по даткове повідомлення-рішенн я №0009901630/0/11720 від 20.05.2008 року, яким відп овідачу визначено суму подат кового зобов' язання за плат ежем податок на додану варті сть в розмірі 27323,10 грн., з них: за о сновним платежем - 26022.00 грн. та штрафними (фінансовими) санк ціями - 1301,10 грн.
Крім того, ТзОВ "Сузір'я" несв оєчасно повернуло свідоцтво про реєстрацію платником ПД В, яке було анульоване 29.11.2006 рок у, чим порушило п.9.8 ст.9 Закону У країни "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997 року, з наступними змінами та допов неннями, про що ДПІ в Шевченкі вському районі м. Львова скла дено акт від 15.05.2008 р. № 933/269/15-2/20794002 та в инесено податкове повідомле ння-рішення від 22.05.2008 року № 0010041630/0 , яким визначено штрафну (фіна нсову) санкцію за платежем по даток на додану вартість в су мі 170 грн.
Також відповідно зворотнь ого боку облікової картки пл атника за ТзОВ «Сузір' я»чис литься штрафна санкція по ко мунальному податку в сумі 0.06 г рн.
Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" № 2181-III від 21 грудня 2000 року, із зм інами і доповненнями (надалі - Закон № 2181), ДПІ у Шевченківс ькому районі Львівської обла сті виставило ТзОВ "Сузір'я" по даткові вимоги:
- І податкова вимога № 1 /696 від 10.06.2008 року на суму 27492,10 грн.;
- ІІ податкова вимога № 2/869 від 17.07.2008 року на суму 27492,16 грн. О бидві вимоги отримані відпов ідачем 17.06.2008 року та 17.07.2008 року від повідно.
Зі слів представника позив ача, ТзОВ "Сузір'я" не оскаржув ало ні податкові повідомленн я-рішення, ні податкові вимог и.
Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з нас тупними змінами та доповненн ями, платники податків зобов ' язані сплачувати належні с уми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»ві д 21.12.2000 року № 2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями (над алі - закон № 2181), податкове зоб ов'язання платника податків, нараховане контролюючим орг аном відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вваж ається узгодженим у день отр имання платником податків по даткового повідомлення, за в инятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати. Скарга п овинна бути подана контролюю чому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідо млення або іншого рішення ко нтролюючого органу, що оскар жується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотив оване рішення та надіслати й ого протягом двадцяти календ арних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідом ленням про вручення або нада ти йому під розписку. У разі ко ли контролюючий орган надсил ає платнику податків рішення про повне або часткове незад оволення його скарги, такий п латник податків має право зв ернутися протягом десяти кал ендарних днів, наступних за д нем отримання відповіді, з по вторною скаргою до контролюю чого органу вищого рівня, а пр и повторному повному або час тковому незадоволенні скарг и - до контролюючого органу ви щого рівня із дотриманням за значеного десятиденного стр оку для кожного випадку оска рження та зазначеного двадця тиденного строку для відпові ді на нього.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 З акону № 2181, у разі визначення по даткового зобов'язання контр олюючим органом за підставам и, зазначеними у підпунктах "а " - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов'яза ний погасити нараховану суму податкового зобов'язання пр отягом десяти календарних дн ів від дня отримання податко вого повідомлення, крім випа дків коли протягом такого ст року такий платник податків розпочинає процедуру апеляц ійного узгодження.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону № 2181, узгоджена сума п одаткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону № 2181.
Згідно п.п. 6.2.3 п. 6.2. ст.6 Закону № 2181, у разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв'язку з незнаходження м посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомл ення або податкову вимогу, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, под атковий орган розміщує подат кове повідомлення або податк ові вимоги на дошці податков их оголошень, встановленій н а вільному для огляду місці б іля входу до приміщення пода ткового органу. При цьому ден ь розміщення такої податково ї вимоги вважається днем її в ручення.
В матеріалах справи наявні акти про розміщення актів пр о порушення податкового зако нодавства та податкових пові домлень-рішень на дошці огол ошень ДПІ. Відтак, вказані док ументи вважаються належним ч ином врученими відповідачу.
Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Усупереч наведеним н ормам чинного законодавства , платник податків не вжив жод них заходів для погашення по даткового зобов' язання.
На даний час сума податково го зобов'язання та штрафних (ф інансових) санкцій, нарахова на відповідачу, є узгодженою та у встановлені законом стр оки до бюджету не сплаченою, т обто визнається сумою податк ового боргу (узгоджена сума п одаткового зобов' язання, не сплачена платником податків у термін) і підлягає стягненн ю в примусовому порядку.
Згідно наявної в матеріала х справи довідки № 4924/19/-028 від 03.03.2010 року, сума податкового боргу ТзОВ "Сузір'я" становить 27492,10 гр н., з яких заборгованість по по датку на додану вартість скл адає 27492,10 грн., по комунальному податку - 0,06 грн.
Відтак, дану суму слід стягн ути з відповідача на користь державного бюджету.
Оскільки спір виріше но на користь суб' єкта влад них повноважень, звільненого від сплати судового збору, а т акож за відсутності витрат п озивача - суб' єкта владних повноважень, пов' язаних із залученням свідків та прове денням судових експертиз, су дові витрати (судовий збір) ст ягненню з відповідача не під лягають, відповідно до ст. 94 КА С України.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-7 1, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити п овністю.
Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю "С узір'я", код ЄДРПОУ 207940021, що зареє строване за адресою: 79000, м. Льві в, вул. Шолом-Алейхема, буд. 11, в користь бюджету податковий б орг в сумі 27492 (двадцять сім тис яч чотириста дев' яносто дві ) гривні 16 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови ви готовлений 08.06.2010 року.
Суддя Потабе нко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 9985018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні