Ухвала
від 24.09.2021 по справі 520/14194/21
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710

У Х В А Л А

24 вересня 2021 р. справа № 520/14194/21

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Заічко О.В. розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Головного управління Держгеокадастру в Харківській області про залишення позовної заяви без розгляду по справі за позовом Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 04059243) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822) про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Харківська міська рада, з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, Державної податкової служби України в якому просить суд скасувати державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровим номером 6310138500:10:011:0006, загальною площею 0.6056 га, кадастровим номером 6310138500:10:011:0007, загальною площею 0.8774 га, кадастровим номером 6310138500:10:011:0010, загальною площею 1.4000 га.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.08.2021 відкрито провадження по справі.

Представником відповідача подана заява про залишення позовних вимог без розгляду, в обґрунтування якого стороною відповідача зазначається, що позивач пропустив строки звернення за захистом порушеного прав, а тому вимоги заявленого позову, на думку відповідача, підлягають залишенню без розгляду.

Представником позивача через канцелярію суду було подано заперечення на клопотання про залишення позову без розгляду

Суд, розглянувши клопотання відповідача, заперечення позивача, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Пунктом 8 частини 1 статті 240 КАС України встановлено, суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 123 КАС України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Суд зазначає, що на підставі рішення Харківської міської ради від 22.08.2018 №1179/18 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об`єктів , рішення Харківської міської ради від 20.06.2018 №1122/18 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об`єктів та про відмову в погодженні видачі дозволу та рішення Харківської міської ради від 20.11.2013 № 1311/13 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для будівництва, експлуатації та обслуговування об`єктів здійснено поділ земельної ділянки з кадастровим №6310138500:10:011:0014 по Салтівському шосе, 264-Б та сформовано 6 нових земельних ділянок, які відповідно до ст. 24 Закону України № 3613-VI необхідно зареєструвати в Державному земельному кадастрі.

За результатами розгляду заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру від 27.0.2020 уповноваженим представником Департаменту земельних відносин отримано рішення про відмову № РВ-6302458552020, № РВ-6302458492020, №РВ-6302458532020, №6302458502020, №РВ-6302458522020, №РВ-6302458542020 оскільки електронний документ не відповідає установленим вимогам та у зв`язку з розташуванням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Проте, відповідно до даних Публічної кадастрової карти наявні відомості про вказані земельні ділянки, які розташовані в межах земельної ділянки (кадастровий номер 6310138500:10:011:0014), загальною площею 5.8847га, що фактично суперечить вимогам діючого законодавства.

Відповідно до положень ст. 152 ЗК України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю.

Згідно з ч.ч.2, 3 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки

здійснюється шляхом:

а) визнання прав;

б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку

порушення прав;

в) визнання угоди недійсною;

г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів

місцевого самоврядування;

ґ) відшкодування заподіяних збитків;

д) застосування інших, передбачених законом, способів.

Відповідно до ст. 79 Земельного кодексу України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий (ґрунтовий) шар, а також на водні об`єкти, ліси і багаторічні насадження, які на ній знаходяться, якщо інше не встановлено законом та не порушує прав інших осіб.

Право власності на земельну ділянку розповсюджується на простір, що знаходиться над та під поверхнею ділянки на висоту і на глибину, необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд.

Згідно із ст. 79 -1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Частиною 13 ст. 79-1 Земельного кодексу України встановлено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі:

поділу або об`єднання земельних ділянок;

скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації,

якщо речове право на земельну ділянку, зареєстровану в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України Про Державний земельний кадастр , не було зареєстровано протягом року з вини заявника.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Згідно із частиною 10 статтею 24 Закону України Про Державний земельний кадастр передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

поділу чи об`єднання земельних ділянок;

якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;

ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, що був затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року за № 1051 державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

1) поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання;

2) коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру;

3) ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

Зазначена обставина склалася у зв`язку з тим, що при проведені у свій час державної реєстрації у Державному земельному кадастрі земельної ділянки з кадастровим номером 6310138500:10:011:0014, яка була сформована на підставі Рішення Харківської міської ради від 20.11.2013 № 1311/13, Відповідачем, на виконання вимог ст. 27 Закону № 3613-VI та п.114 Порядку ведення Державного земельного кадастру не було скасовано реєстрацію раніше утворених земельних ділянок з кадастровими номерами 6310138500:10:011:0006, 6310138500:10:011:0007, 6310138500:10:011:0010, оскільки вони фактично увійшли в межі земельної ділянки кадастровий номер 6310138500:10:011:0014, а відповідно відбулося їх об`єднання, що є підставою для скасування їх державної реєстрації.

Наявність в межах земельної ділянки кадастровий номер 6310138500:10:011:0014 інших земельних ділянок, за рахунок яких її було сформовано, наразі унеможливлює здійснити реєстрацію новоутворених шляхом поділу земельних ділянок.

Відсутність кадастрової реєстрації 6 сформованих земельних ділянок, площею 1 - 0,0523 га, 2 - 0,1661 га, 3 - 0,0142 га, 4 - 0,0236 га, 5 - 0,0043 га, 6 - 5,6242 га, які утворені шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 6310138500:10:011:0014 позбавляє Харківську міську раду можливості належним чином розпорядитися ними, унеможливлює передачу цих земельних ділянок у користування іншій особі - AT ТРЕСТ ЖИТЛОБУД -1 , що тягне за собою значні втрати бюджету.

Триваюче порушення прав, свобод за законних інтересів розуміється, як порушення, пов`язане з тривалим та безперервним невиконанням суб`єктом обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі порушення (дія або бездіяльність) характеризується тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи допустила бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності) та, відповідно порушення закону порушення прав позивача, яке є триваючим та таким, яке не передбачає перебігу строку позовної давності.

Відповідно до п. 36 постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України № 5 від 7 лютого 2014 року "Про судову практику в справах про захист права власності на інших речових прав" за змістом ст. 391 ЦК позовна давність не поширюється на вимоги власника чи іншого володільця про усунення перешкод у здійсненні ним права користування чи розпорядження своїм майном, що не пов`язані з позбавленням володіння, оскільки правопорушення є таким, що триває у часі. У зв`язку із цим тривалість порушення права не перешкоджає задоволенню такої вимоги судом.

За таких обставин та враховуючи те, що на дату звернення позивача до суду не припинили існувати підстави для такого звернення, суд вважає безпідставними твердження про порушення позивачем строків звернення до суду, а тому приходить до висновку про відсутність правових підстав для залишення адміністративного позову без розгляду.

Керуючись ст.ст. 48, 121, 248, 250, 256, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про залишення позовної заяви без розгляду по справі за позовом Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, 61003, код ЄДРПОУ 04059243) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (вул. Космічна, 21, 8-9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822) про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Копію ухвали направити сторонам по справі.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Заічко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2021
Оприлюднено27.09.2021
Номер документу99852373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14194/21

Постанова від 12.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 12.01.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 27.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 24.09.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 24.09.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

Ухвала від 04.08.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Заічко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні