Рішення
від 28.08.2021 по справі 440/6849/21
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2021 року м. ПолтаваСправа № 440/6849/21

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Канигіної Т.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

23.06.2021 ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, а саме просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Драбинівської сільської ради від 02.06.2021 сьомої сесії восьмого скликання "Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області", що стосується гр. ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Драбинівську сільську раду Новосанжарського району Полтавської області повторно розглянути клопотання від 12.05.2021 ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,875 га, що розташована за межами населених пунктів на території Драбинівської сільської ради, Новосанжарського району, Полтавської області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач протиправно відмовив у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з підстав, не передбачених статтею 118 Земельного кодексу України. З огляду на те, що протиправне рішення полягає у необґрунтованій відмові, позивач вважає, що належним способом захисту його прав є зобов`язання відповідача повторно розглянути клопотання від 12.05.2021 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,875 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Драбинівської сільської ради, Новосанжарського району, Полтавської області.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/6849/21; вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази /а.с. 18/.

28.07.2021 від Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області надійшов відзив на позовну заяву. У наданому відзиві представник відповідача позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що рішенням Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про внесення змін до рішення позачергової двадцять третьої сесії сьомого скликання від 05.12.2019 "Про створення громадських пасовищ на території Драбинівської сільської ради (ОТГ) Новосанжарського району Полтавської області" відповідно до статей 25, 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 12, 34, 83 Земельного кодексу України вирішено надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для створення громадських пасовищ відповідно до перепису худоби станом на 01.01.2021. Рішенням Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про затвердження переліку земельних ділянок, які підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами", з метою забезпечення ефективного використання земель, залучення додаткових коштів у місцевий бюджет для реалізації програм соціально - економічного розвитку, беручи до уваги висновок депутатської комісії з питань промисловості, підприємництва, транспорту, зв`язку та сфери послуг, будівництва, земельних відносин та охорони навколишнього середовища затверджено перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, право оренди яких виставляється на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами у 2021 - 2022 роках на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області, без зміни виду угідь земельних ділянок, що вказана у Витязі з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, терміном на 7 років. Наразі на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області вільні землі сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства відсутні, частина земель відведена для створення громадських пасовищ на підставі рішення Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" та рішення від 02.07.2021 "Про внесення змін до рішення позачергової двадцять третьої сесії сьомого скликання від 05.12.2019 "Про створення громадських пасовищ на території Драбинівської сільської ради (ОТГ) Новосанжарського району Полтавської області", частина підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами на підставі рішення Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про затвердження переліку земельних ділянок, які підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами" /а.с. 21-47/.

Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до державного акта на право постійного користування землею серія IV - ПЛ №016177 від 04.08.1999, рішення Новосанжарського районного суду Полтавської області від 19.08.2020 №542/718/20 та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №227520301 від 09.10.2020, у постійному користуванні ОСОБА_2 перебуває земельна ділянка, площею 15,00 га для ведення фермерського господарства кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, розташована на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області /а.с. 10-14, 30/.

ОСОБА_2 надано згоду, посвідчену приватним нотаріусом Новосанжарського районного нотаріального округу Полтавської області П`ятенко Л.І., зареєстровану в реєстрі за №905, щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства з подальшою передачею у власність, за рахунок земельної ділянки площею 15,0000 га для ведення фермерського господарства, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, зокрема, громадянину ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , рнокпп НОМЕР_1 , орієнтовною площею 1,8750 га /а.с. 31-32/.

12.05.2021 позивач звернувся до Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області із клопотанням, у якому просив надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 1,875 га за рахунок земельної ділянки комунальної власності сільськогосподарського призначення загальною площею 15,00 га кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, що розташована на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області /а.с. 7/.

До зазначеного клопотання позивачем додано: графічні матеріали, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки, копію паспорта, копію ідентифікаційного коду, копію нотаріально посвідченої згоди користувача ОСОБА_2 та копію листа ОСОБА_2 про відмову від земельної ділянки, копію довідки про внесення відомостей до єдиного державного демографічного реєстру /а.с. 7/.

Рішенням сьомої сесії восьмого скликання Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.06.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області" вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,875 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, цільове призначення: для ведення фермерського господарства, з метою раціонального використання та охорони земель комунальної власності та у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку згідно з частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України /а.с. 8/.

Позивач, не погодившись з відмовою Драбинівської сільської ради у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини в Україні регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною другою статті 4 Земельного кодексу України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Частиною першою статті 22 Земельного кодексу України передбачено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Відповідно до приписів статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Відповідно до пункту "б" частини першої статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до частини шостої статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, Земельний кодекс України визначає вичерпний перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, при цьому зобов`язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в надані такого дозволу належним чином мотивувати причини цієї відмови.

З аналізу зазначених норм, вбачається, що будь-який громадянин України, незалежно від місця реєстрації або проживання, має право звернутись до уповноваженого органу з заявою та визначеними законодавством документами щодо надання йому дозволу на розроблення документації з землеустрою на земельну ділянку, орієнтовною площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства. Вищезазначений орган може відмовити у наданні дозволу тільки з підстав, зазначених у частині сьомій статті 118 Земельного кодексу України. Перелік підстав є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Так, позивач звернувся до відповідача із клопотанням про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності у власність.

Як вищезазначено, позивачем до клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою додано графічні матеріали, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки, копію паспорта, копію ідентифікаційного коду, копію нотаріально посвідченої згоди користувача ОСОБА_2 , копію листа ОСОБА_2 про відмову від земельної ділянки, опію довідки про внесення відомостей до єдиного державного демографічного реєстру.

При цьому, зі змісту зазначеного клопотання та доданого до нього графічного матеріалу з зображенням бажаного місця розташування земельної ділянки вбачається, що позивач мав намір отримати у власність земельну ділянку площею 1,875 га за рахунок земельної ділянки загальною площею 15,00 га, що сформована та має кадастровий номер 5323481800:00:003:0367.

Відповідно до частин першої - шостої статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюється за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Отже, спірна земельна ділянка орієнтовною площею 1,875 га на момент звернення позивача із відповідним клопотанням входила до складу уже сформованої у встановленому законом порядку земельної ділянки площею 15,00 га з кадастровим номером 5323481800:00:003:0367.

Оскільки земельна ділянка, яку бажає отримати позивач у власність, знаходиться в межах іншої уже сформованої земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, суд дійшов висновку, що надання цієї земельної ділянки позивачу можливе внаслідок поділу раніше сформованої земельної ділянки на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельних ділянок.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про землеустрій" проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом. Технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Згідно зі статтею 25 цього ж Закону документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною. Видами документації із землеустрою є, зокрема: ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Отже, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є різними за своєю суттю документами із землеустрою та не є тотожними за процедурою виконання цієї документації.

Згідно з Земельним кодексом України способами формування земельної ділянки є: у порядку відведення земельної ділянки із земель комунальної власності (за відсутності на цій частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок) та шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки. На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже частина друга статті 79 Земельного кодексу України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий шар.

Зі змісту відзиву на позовну заяву Драбинівської сільської ради суд встановив, що підставою для відмови в наданні позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, є те, що наразі на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області відсутні вільні землі сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, оскільки частина земель відведена для створення громадських пасовищ на підставі рішення Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" та рішення від 02.07.2021 "Про внесення змін до рішення позачергової двадцять третьої сесії сьомого скликання від 05.12.2019 "Про створення громадських пасовищ на території Драбинівської сільської ради (ОТГ) Новосанжарського району Полтавської області", частина підлягає для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами на підставі рішення Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.07.2021 "Про затвердження переліку земельних ділянок, які підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами".

При цьому, у цій справі відповідачем не надано суду належних доказів, що у достатній мірі свідчили б про поділ земельної ділянки, створення на обраній позивачем земельній ділянці громадського пасовища, включення земельної ділянки до переліку земельних ділянок, які підлягають продажу на земельних торгах у формі аукціону. Матеріали справи не містять доказів розроблення та затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у тому числі, з метою створення громадського пасовища, формування земельної ділянки з відповідним цільовим призначенням та її реєстрації у Державному земельному кадастрі, реєстрації прав у державному реєстрі тощо.

Посилання відповідача на прийняття сільською радою 02.07.2021 рішень "Про внесення змін до рішення позачергової двадцять третьої сесії сьомого скликання від 05.12.2019 "Про створення громадських пасовищ на території Драбинівської сільської ради (ОТГ) Новосанжарського району Полтавської області", "Про затвердження переліку земельних ділянок, які підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами", суд визнає неприйнятними, оскільки у зазначених рішеннях відсутня земельна ділянка площею 15,00 га, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367.

До того ж, прийняття рішення про створення громадського пасовища, надання дозволу на розробку проекту земелеустрою є однією з початкових стадій формування земельної ділянки, а його прийняття не означає позитивного вирішення питання по суті.

Також відповідачем не надано доказів віднесення спірної земельної ділянки до земель сільськогосподарського призначення - пасовищ.

Суд звертає увагу, що про прийняття сільською радою 02.07.2021 рішень "Про внесення змін до рішення позачергової двадцять третьої сесії сьомого скликання від 05.12.2019 року "Про створення громадських пасовищ на території Драбинівської сільської ради (ОТГ) Новосанжарського району Полтавської області", "Про затвердження переліку земельних ділянок, які підлягають для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами" відповідач зазначив лише у відзиві на адміністративний позов, проте, посилань на цю підставу оскаржуване рішення відповідача не містить.

Водночас, адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності ("виправдання") свого рішення.

Оцінюючи підстави ненадання дозволу, які наведені в оскарженому рішенні Драбинівської сільської ради від 02.06.2021, суд не погоджується з доводами відповідача про наявність вмотивованої відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою, оскільки невідповідність місця розташування земельної ділянки має бути пояснена вказівкою на конкретні невідповідності законам або прийнятим відповідно до них нормативно-правовим актам, генеральним планам населених пунктів та іншої містобудівної документації, схемам землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць тощо.

Як вищезазначено, єдиною підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою відповідно до статті 118 Земельного кодексу України є невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Водночас, оскаржуване рішення містить лише загальне посилання на наведену норму, без зазначення конкретних невідповідностей. Крім того, відповідачем не надано обґрунтованих пояснень та не наведені будь-які конкретні відомості стосовно того, що обрана земельна ділянка через її місце розташування порушує вимоги закону.

За таких обставин, враховуючи наведені вище положення Земельного кодексу України, суд дійшов висновку, що відповідач не навів належних та допустимих, передбачених законом підстав для відмови позивачу у наданні дозволу на розробку документації із землеустрою.

З огляду на викладене та враховуючи те, що відповідач спірним рішенням відмовив позивачу у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з підстави, яка не передбачена частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України, суд дійшов висновку про невідповідність рішення сьомої сесії восьмого скликання Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.06.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області" критеріям правомірності, зазначеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим зазначене рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Драбинівську сільську раду Новосанжарського району Полтавської області повторно розглянути клопотання позивача від 12.05.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 1,875 га за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, що розташована на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області за межами населених пунктів, з урахуванням висновків суду.

Враховуючи зазначене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, понесені позивачем витрати зі сплати судового збору підлягають стягненню на користь позивача з відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 132, 139, 243-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 (с. Крута Балка, Новосанжарський район, Полтавська область, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) до Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області (вул. Братів Кибкало, 31, с. Драбинівка, Новосанжарський район, Полтавська область, 39351, код ЄДРПОУ 21045685) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення сьомої сесії восьмого скликання Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області від 02.06.2021 "Про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області".

Зобов`язати Драбинівську сільську раду Новосанжарського району Полтавської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 12.05.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 1,875 га за рахунок земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності, кадастровий номер 5323481800:00:003:0367, що розташована на території Драбинівської сільської ради Новосанжарського (Полтавського) району Полтавської області за межами населених пунктів, з урахуванням висновків суду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Драбинівської сільської ради Новосанжарського району Полтавської області (вул. Братів Кибкало, 31, с. Драбинівка, Новосанжарський район, Полтавська область, 39351, код ЄДРПОУ 21045685) на користь ОСОБА_1 (с. Крута Балка, Новосанжарський район, Полтавська область, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються відповідно до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.С. Канигіна

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2021
Оприлюднено29.09.2021
Номер документу99933442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/6849/21

Рішення від 28.08.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Т.С. Канигіна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні