Справа № 592/12246/21
Провадження № 1-кс/592/5784/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2021 року м.Суми
Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м. Суми ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Сумського РУП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування,-
в с т а н о в и в :
Слідчий своє клопотання, погоджене з прокурором, обґрунтовує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, ОСОБА_4 , вступивши у злочинну змову зі своєю дружиною ОСОБА_5 та своїм знайомим ОСОБА_6 , зареєструвавши шість суб`єктів господарської діяльності (ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ «АЛЬЯНСФАРМ», ТОВ «МЕДЛАЙМ», ТОВ «МЕДФАРМТРЕЙД «) і спільно з невстановленими службовими особами Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького», Комунального некомерційного підприємств «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2 Сумської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою незаконного збагачення на здійсненні протиправних операцій в сфері публічних закупівель та поставки медичного обладнання, препаратів і засобів, заволоділи грошовими коштами бюджетних установ в порушення законних процедур.
Підставою для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудового розслідування за ч.3 ст.191 КК України стала заява ОСОБА_7 про вчинення ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , та невстановленими службовими особами кримінальних правопорушень пов`язаних з організацією закупівель медичного обладнання, препаратів за засобів.
Допитана в якості свідка ОСОБА_7 пояснила, що протягом тривало часу працювала в сфері охорони здоров`я, її діяльність була пов`язана з організацією закупівель медичного обладнання, препаратів і засобів. Після тривалого перебування за кордоном, повернувшись в Україну, помітила критичну ситуацію яка склалася в державі, щодо дефіциту надважливих, в умовах пандемії «коронавірусу», медичних засобів, у тому числі й засобів індивідуального захисту людей. З цією метою, самостійно зайнялася вивченням та аналізом інформації, яка перебуває у вільному доступі в мережі Інтернет на чисельних сайтах щодо державних закупівель в Сумському регіоні, а саме що стосується закупівлі медичного обладнання, препаратів і засобів. У результаті такої діяльності, зацікавили окремі випадки укладення договорів між бюджетними медичними закладами та суб`єктами господарської діяльності, тісно пов`язаними між собою, а саме: ОСОБА_4 , його дружина ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які зареєстрували шість суб`єктів господарської діяльності ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ТОВ «АЛЬЯНСФАРМ», ТОВ «МЕДЛАЙМ», ТОВ «МЕДФАРМТРЕЙД», постійно виходять переможцями в різних процедурах закупівель медичного обладнання, препаратів і засобів, у визначеного кола замовників. Зокрема, стало відомо, що в невідомий день і час ОСОБА_4 , що проживає за адресою: АДРЕСА_1 , та користується номером мобільного телефону, НОМЕР_1 , вступив у злочинну змову зі своєю дружиною ОСОБА_5 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , користується номером мобільного телефону НОМЕР_2 , та своїм знайомим ОСОБА_6 , що проживає в АДРЕСА_2 , користується номером мобільного телефону НОМЕР_3 , з метою незаконного збагачення на здійсненні протиправних операцій в сфері публічних закупівель та поставки медичного обладнання, препаратів і засобів суб`єктам бюджетного фінансування. З цією метою вони зареєстрували шість відомих мені суб`єктів господарської діяльності, а саме: ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_4 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ), ФОП ОСОБА_5 (код НОМЕР_5 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ), ТОВ "АЛЬЯНСФАРМ" (код 41775211, адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , засновник і директор ОСОБА_5 ), ТОВ "МЕДЛАЙМ" (код 42315122, адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , засновник і директор ОСОБА_5 ), ТОВ "МЕДФАРМТРЕЙД" (код 41372784, адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , засновник і директор ОСОБА_5 ), які мають одну адресу реєстрації, одних і тих же суб`єктів управління та ФОП ОСОБА_6 (код НОМЕР_6 , адреса реєстрації: АДРЕСА_2 . При цьому всі вони мають однакові види господарської діяльності (КВЕД) і використовуються зазначеними особами для створення видимості конкурентного середовища в сфері закупівель, маніпуляції з цінами і пропозиціями та інших незаконних операцій. Усі зазначені суб`єкти господарювання, здійснюють діяльність в медичній сфері, до якої законодавством пред`являються особливі вимоги, - у той же час, відсутня будь-яка інформація про те, що вони мають найманих працівників, спеціальні офісні та складські приміщення. У зв`язку з цим, є достатні підстави вважати, що вони провадять діяльність шляхом зловмисної домовленості з посадовими особами бюджетних установ, вчинення фіктивних операцій, подачі завідомо неправдивих даних, підробки документів. Серед багатьох існуючих, ОСОБА_7 відомі епізоди протиправної діяльності вище вказаних осіб. Так, на виконання договору купівлі-продажу №36 від 28.03.2019, укладеного між Комунальним некомерційний підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2» Сумської міської ради ФОП ОСОБА_5 , останнім було поставлено тест-смужки до глюкометра №50 25 упаковок, (у специфікації позиція №7), які заводом виробником (ПРАТ "ІНДАР", код 21680915, адреса: м. Київ, вул. Зрошувальна, 5) були відпущені лише у листопаді 2019 року, а за документами ФОП ОСОБА_5 поставили їх замовнику у серпні 2019 року, тобто ще до отримання з заводу. Більше інформації за цією операцією міститься на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2019-03-28-001236-a. В такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у змові з посадовими особами Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2» Сумської міської ради заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, з метою отримання грошових коштів передчасно (до фактичної поставки) в якості оплати ще не поставленого згідно договору товару, а фактично передплати, які були використані на власний розсуд. В аналогічний спосіб на виконання договору про закупівлю № 1/54 від 18.03.2020 року, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Сумської обласної ради «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького`і ТОВ «МЕДФАРМТРЕЙД», останнім було отримано за начебто поставлений товар медичні матеріали (ДК 021:2015 33140000-3), згідно специфікації до договору, - оплату в розмірі 766.300,00 грн., хоча в дійсності товар досі не поставлений і в лікарні він відсутній. Крім того, на сьогоднішній день, є інформація про те, що в місті Суми працює підприємство яке займається виготовленням такого захисного одягу ТОВ «АРНІКАФАРМ» (адреса реєстрації безпосереднє місце знаходження: м. Суми, проспект М. Лушпи, 15). Проте, на даний час триває процес оформлення цього виробництва (розроблення та затвердження технічних умов, сертифікація та оформлення дозвільних документів). Щодо обсягів товарів, яке дане виробництво вже виготовило та реалізувало, офіційна інформація яка міститься на сайті Закупівлі прозоро, вказує на виготовлення та реалізацію лише трохи більше 10 одиниць комплектів захисного одягу, а в договорі йдеться мова про значно більшу кількість товару. Таким чином джерело придбання товару, якого фактичного немає в країні, не відомо. В мережі Інтернет ТОВ «АРНІКАФАРМ» (odindoma.sumy.ua) розмістило інформацію про виготовлення та продаж захисного одягу з відповідними фотографіями. Дивним чином, одяг зовнішнє ідентичний тому, який в новинах ТСН на каналі 1+1 був представлений як гуманітарний вантаж. Засновником ТОВ «АРНІКАФАРМ» є ОСОБА_8 , а директором підприємства являється ОСОБА_9 , керівник профспілки медичних працівників Сумської обласної клінічної лікарні. Окремі документи на підтвердження цієї операції містяться на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2020-03-12-002716-b. У такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у змові з посадовими особами КНП СОР «СОІКЛ ім. З.Й. Красовицького» заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, з метою отримання грошових коштів передчасно (до фактичної поставки) в якості оплати ще не поставленого згідно договору товару, а фактично передплати, які були використані на власний розсуд. Також, в аналогічний спосіб на виконання договору про закупівлю № 1/55 від 18.03.2020 року, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Сумської обласної ради «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького» і ТОВ «МЕДФАРМТРЕЙД», останнім було отримано за начебто поставлений товар медичні матеріали (ДК 021:2015 33140000-3), згідно специфікації до договору, - оплату в розмірі 234.637,00 грн., хоча в дійсності товар досі не поставлений і в лікарні він відсутній. Більше інформації за цією операцією міститься на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2020-03-12-002716-b (під цим кодом закупівлі поміщено два лоти: договір про закупівлю № 1/54 від 18.03.2020 року і договір про закупівлю № 1/55 від 18.03.2020 року). В такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у змові з посадовими особами КНП СОР «СОІКЛ ім. З.Й. Красовицького» заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, з метою отримання грошових коштів передчасно (до фактичної поставки) в якості оплати ще не поставленого згідно договору товару, а фактично передплати, які були використані на власний розсуд. Крім того, в аналогічний спосіб на виконання договору про закупівлю № 1/53 від 17.03.2020 року, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Сумської обласної ради «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького`і ФОП ОСОБА_6 , останнім було отримано за начебто поставлений товар захисні екрани для обличча, захисні окуляри медичні, згідно специфікації до договору, - оплату в розмірі 195.000,00 грн., хоча в дійсності товар досі не поставлений і в лікарні він відсутній. Більше інформації за цією операцією міститься на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2020-03-17-000733-c. У такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у змові з посадовими особами КНП СОР «СОІКЛ ім. З.Й. Красовицького» заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, з метою отримання грошових коштів передчасно (до фактичної поставки) в якості оплати ще не поставленого згідно договору товару, а фактично передплати, які були використані на власний розсуд. Окремо ОСОБА_7 зазначила, що задля виграшу в тендерній закупівлі, яка проводилася Липоводолинською центральною районною лікарнею (код 02007561) на закупку систем реєстрації медичної інформації та дослідного обладнання (фіброгастроскоп), задля виконання умов тендерної документації, ОСОБА_5 за спільною змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , було подано довідку про раніше виконані договори на поставку предмету, яка містила завідомо неправдиві дані про попередній продаж аналогічного товару до ФОП ОСОБА_6 , та долучено підроблений договір купівлі-продажу № 07/02-19 від 07.02.2019 року, за яким начебто раніше ФОП ОСОБА_5 поставляла ФОП ОСОБА_6 аналогічний товар (на підтвердження позитивної історії), хоча в дійсності такий товар раніше не поставлявся, а подані довідка про раніше виконані договори на поставку предмету і договір купівлі-продажу № 07/02-19 від 07.02.2019 року підроблені. Також, на підтвердження наявності спеціалізованого персоналу працівників з обслуговування обладнання, ФОП ОСОБА_5 подала дані про наявність в штаті інженера з ремонту фібро/відео ендоскопів ОСОБА_10 , який не має офіційного працевлаштування у ФОП ОСОБА_5 . Вчинення цих протиправних дій дало змогу ФОП ОСОБА_5 виграти тендер на закупівлю і отримати незаконно 597 700,00 грн. бюджетних коштів. Більше інформації за цією операцією міститься на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2019-04-23-002532-b. В такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, які були використані на власний розсуд. Однак, на сайті прозоро висвітлено договір купівлі товарів за державні кошти від 03 червня 2019 зі специфікацією на суму 597700 грн. В аналогічний спосіб, задля виграшу в тендерній закупівлі, яка проводилася КНП КМР "Конотопська ЦРЛ ім. ак. М.Давидова" на закупку монітору пацієнта (ДК 024:2019 38470), задля виконання умов тендерної документації, ОСОБА_5 за спільною змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_4 , було подано довідку про раніше виконані договори на поставку предмету, яка містила завідомо неправдиві дані про попередній продаж аналогічного товару до ФОП ОСОБА_6 , та долучено підроблений договір купівлі-продажу № 08/02-19 від 08.02.2019 року, за яким начебто раніше ФОП ОСОБА_5 поставляла ФОП ОСОБА_6 аналогічний товар (на підтвердження позитивної історії), хоча в дійсності такий товар раніше не поставлявся, а подані довідка про раніше виконані договори на поставку предмету і договір купівлі-продажу № 08/02-19 від 08.02.2019 року підроблені. Також, на підтвердження наявності спеціалізованого персоналу працівників з обслуговування обладнання, ФОП ОСОБА_5 подала дані про наявність в штаті інженера з ремонту фібро/відео ендоскопів ОСОБА_10 , який не має офіційного працевлаштування у ФОП ОСОБА_5 . Вчинення цих протиправних дій дало змогу ФОП ОСОБА_5 виграти тендер на закупівлю і отримати незаконно 467 040,00 грн. бюджетних коштів. Більше інформації за цією операцією міститься на сайті Закупівлі прозоро (https://prozorro.gov.ua) під кодом номер закупівлі UA-2020-02-14-001887-b.В такий спосіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 заволоділи грошовими коштами бюджетної установи в порушення законних процедур, які були використані на власний розсуд. Окремо, ОСОБА_7 повідомила, що раніше, до призначення керівником Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького» ОСОБА_11 , вказана установа не укладала договори із суб`єктами господарської діяльності, утвореними ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 . До зазначеного часу ОСОБА_11 працював головним лікарем Сумського обласного шкірно-венерологічного диспансеру, який в цей період і обслуговувався суб`єктами господарської діяльності, утвореними вищевказаними особами.
У вказаному кримінальному провадженні жодній особі не повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 191 КК України.
З метою здобуття доказів та встановлення особи, яка скоїла вищевказане кримінальне правопорушення було проведено ряд слідчих дій. Враховуючи, що жодній особі не було повідомлено про підозру, виникає необхідність у проведенні ряду слідчих дій, а саме витребування деяких документів для призначення експертизи та у продовженні строку досудового розслідування.
З метою забезпечення оперативності, повноти, всебічності й об`єктивності проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні організувати належне подальше досудове розслідування, в ході якого виконати ряд слідчих дій та процесуальних заходів, спрямованих на встановлення особи, яка вчинила дане кримінальне правопорушення.
Враховуючи, що строк досудового розслідування кримінального провадження, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України відомості про які внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань закінчується 30 березня 2020 року, але для всебічного, повного та об`єктивного розслідування у кримінальному провадженні органу досудового розслідування необхідно виконати вказаний вище обсяг процесуальних та слідчих дій, які неможливо здійснити до закінчення строку досудового розслідування, виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування на строк 12 місяців, так як вказаний період часу є достатнім для здійснення всебічного, повного та об`єктивного розслідування. Просить продовжити строк досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020200000000120 від 30.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України до 30.09.2022 року включно.
Вивчивши надані матеріали, суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру подане з додержанням вимог, передбачених ч.2ст. 295-1 КПК України.
Відповідно до 295-1 КПК України у випадках, передбаченихстаттею 294цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Відповідно до ч.2ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 КПК України.
За таких обставин, беручи до уваги, що строк досудового розслідування у кримінальному провадженні закінчується 30.09.2021, і необхідно виконати ряд вищезазначених слідчих і процесуальних дій, приходжу до висновку про необхідність продовження строку досудового розслідування на 6 місяців, так як, на думку слідчого судді, даного строку вистачить для їх проведення, враховуючи також дату початку досудового розслідування та положення ч. 2 ст. 295-1 КПК України, відповідно до якої слідчий, прокурор зобов`язані зазначити у відповідному клопотанні найкоротший строк, достатній для потреб досудового розслідування
На підставі викладеного, керуючись ст.219,294,295-1,376 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в :
Клопотання слідчого СВ Сумського РУП ГУНП в Сумській області ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування задовольнити частково.
Продовжити строк досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020200000000120 від 30.03.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України до 30.03.2022 року включно.
Ухвала слідчого судді не може бути оскаржена.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2021 |
Оприлюднено | 01.02.2023 |
Номер документу | 99938471 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Катрич О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні