Постанова
від 13.12.2019 по справі 760/30004/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/8901/19

в справі 760/30004/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2019 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ФЕНІКС ГРУП (ЄДРПОУ 42760714), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

30 жовтня 2019 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України.

Відповідно до протоколу № 0498/10000/19 про порушення митних правил від 09.07.2019 вбачається, що 11.04.2019 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск Волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 , з Польщі на митну територію України ввезено товари риба свіжоморожена - оселедець , вагою брутто 21 000 кг, нетто - 19 600 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 10.04.2019 № UA100110/2019/560615 на підставі товаросупровідних документів: CMR від 10.04.2019 № 026733, інвойсу від 05.04.2019 серії GYA № 310.

Відправником товарів виступала компанія Chlodnia Gdansk Sp.z.o.o.

(ul. Przemyslowa 28 80-542 Gdansk Poland), одержувачем - ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп (Україна).

15.04.2019, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: Риба свіжоморожена- ОСЕЛЕДЕЦЬ (Frozen Herring WR/ лат.Clupea Harengus) ціла, без додання харчових добавок та приправ, без вмісту складових сумішей, непіддана тепловій та кулінарній обробці, не консервована, укладена на 14 піддонів: - розмірний ряд 350+г - 679 карт. короба, вага нетто- 19012кг;- розмірний ряд 400+г - 21 карт. короб, вага нетто- 588кг.Виробник: А351, ESKJA HF. На коробі нанесено напис HUGINN VE 55. Дата виготовлення: 10.2018р. Термін придатності до 10.20р. Країна виробництва: Ісландія (IS) ,

На підставі договору щодо надання послуг з декларування вантажів від 06.02.2019 № 7/8-8, украдений між ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп та ПрАТ УКРРИБА (ЄДРПОУ 04689046), заявлені до митного оформлення декларантом ПрАТ УКРРИБА ОСОБА_2 (гр. 14, 54) на митному посту Столичний за електронною митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № UA100130/2019/221197.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 29.03.2019 № 29032019-1, укладений між компанією-продавцем UAB West Vikingur LT (Siauliu 6A - 28 LT- 94219 Klaipeda, Lietva) та компанією-покупцем ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп (04053, м. Київ, Вознесенський узвіз, буд. 14, кв. 16/21) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД.

Згідно з інвойсом від 05.04.2019 серії GYA № 310, виставленим компанією UAB West Vikingur LT (Литва) для ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп (Україна) вартість переміщених через митний кордон України товарів становить

16 695, 28 доларів США.

31.05.2019 до Київської міської митниці ДФС надійшов лист Головного управління ДФС у м. Києві від 31.05.2019 № 17472/7/26-15-23-1318 з копією протоколу допиту ОСОБА_1 .

З протоколу допиту від 24.05.2019 встановлено, що ОСОБА_1 до ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп не має жодного відношення. Будь-які бухгалтерські документи, документи щодо діяльності вказаного підприємства вона не складала, не підписувала та нікого від свого імені на це не уповноважувала. Бухгалтерський облік не вела. Жодних договорів, контрактів та інших первинних документів, як посадова особа ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп , не складала та не підписувала.

Також, ОСОБА_1 повідомила, що на пропозицію знайомого, імені якого вона не пам`ятає, за грошову винагороду погодилась на своє ім`я зареєструвати підприємство. Після чого підписала якісь документи, які саме не знає. Однак, про те, що на її ім`я зареєстроване ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп , вона почула вперше від працівників податкової міліції.

Відповідно до інформації про юридичну особу, розміщеної на офіційному сайті Міністерства юстиції України, ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп (ЄДРПОУ 42760714), керівником якого з 18.01.2019 є гр. ОСОБА_1 , не перебуває в процесі припинення.

Тобто, гр. ОСОБА_1 у подальшому будь-яких дій щодо закриття підприємства ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп не вчинила.

Відповідно до Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність від

16 квітня 1991 року N 959-XII зі змінами та доповнення, зовнішньоекономічний договір (контракт) - матеріально оформлена угода двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав та обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності (стаття 1).

Згідно зі статтею 6 цього Закону суб`єкти, які є сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту), мають бути здатними до укладання договору (контракту) відповідно до цього та інших законів України та/або закону місця укладання договору (контракту). Зовнішньоекономічний договір (контракт) складається відповідно до цього та інших законів України з урахуванням міжнародних договорів України.

Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні згідно зі статтею

7 цього Закону здійснюється за допомогою: законів України; угод, що укладаються між суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності і які не суперечать законам України.

З огляду на викладене, під час митного контролю зазначених товарів, зокрема перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 Митного кодексу України надаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, встановлено порушення порядку переміщення товарів через митний кордон України.

Постановою Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 № 8 надано роз`яснення: пункт 6 - про те, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

У зв`язку з цим митний орган прийшов до висновку, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари риба свіжоморожена - оселедець (Frozen Herring / лат. Clupea Harengus), країна виробництва: Ісландія (IS) , вагою брутто 21 000 кг, нетто - 19 600 кг та вартістю 16 695, 28 доларів США або 446 852,98 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України (1 долар США - 26,765228 грн.), переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

Представник Київської міської митниці у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушила митні правила, у зв`язку з чим щодо останньої складно протокол про порушення митних правил № 0498/10000/19 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник ОСОБА_1 , надав пояснення, яких зазначив, що підставою для складання цього протоколу став протокол допиту ОСОБА_1 від 24.05.2019, в якості свідка в кримінальному провадженні, в якому вона зазначила, що немає жодного відношення до ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ Торгівельної компанії Фенікс груп та фактично не є його засновником та директором. Проте, 13.08.2019 постановою слідчого СУ ФР ГУ ДФС дане кримінальне провадження закрито у зв`язку з відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення, а покази надані раніше визнані завідомо неправдивими .

Враховуючи вищевикладене, представник ОСОБА_1 вважає, що протокол про порушення митних правил, складений відносно ОСОБА_1 не може бути підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності, тому просить закрити провадження у справі за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, представника особи, що притягається до адміністративної відповідальності. розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Протокол про порушення митних правил № 0498/10000/19 складено відносно ОСОБА_1 , як керівника підприємства ТОВ Торгівельної компанії Фенікс Груп .

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 дійсно є засновником та директором підприємства ТОВ Торгівельної компанії Фенікс Груп , яке було належним чином зареєстровано та вело фінансово-господарську діяльність, що підтверджується копіями документів, а саме: копія довіреності від 16.01.2019, копія статуту підприємства ТОВ Торгівельної компанії Фенікс Груп , виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб від 21.01.2019 витяг з реєстру платників податку на додану вартість №1926594500243 від 28.01.2019, повідомлення про прийняття ОСОБА_1 на роботу від 22.01.2019, копія наказу про призначення ОСОБА_1 директором підприємства ТОВ Торгівельної компанії Фенікс Груп та інші.

З матеріалів справи не можливо встановити, які саме дії ОСОБА_1 відповідають об`єктивній стороні правопорушення, передбаченого ст..483 МК України, оскільки вона особисто не подавала будь-яких документів до митного органу. Крім того, вартість товару, яка вказана у товаросупровідних документах, які були надані уповноваженою особою разом з митною декларацією повністю відповідає умовам договірних відносин, що мали місце між компанією UAB West Vikingur LT та компанією ТОВ Торгівельна компанія Фенікс Груп .

Статею 257 МК України визначено поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

В матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що ОСОБА_1 не подавала митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

За таких обставин не може йти мова про наявність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 483 Митного Кодексу України

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

П О С Т А Н О В И В :

Закрити провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.12.2019
Оприлюднено29.09.2021
Номер документу99950521
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/30004/19

Ухвала від 04.07.2022

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Ємець Олександр Петрович

Постанова від 04.02.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Суханова Єлизавета Миколаївна

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні