Справа № 522/16078/21
Провадження № 3/522/11134/21
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2021 року Приморський районний суд м. Одеси:
у складі: головуючої судді - Ковтун Ю.І.,
за участі секретаря - Лахматової С.В.,
прокурора Острик О.В.,
особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши матеріали, направлені з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , за ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
27.08.2021 року до Приморського районного суду м. Одеси з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшов протокол № 911/2021 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 25.08.2021 року та додані до нього матеріали про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст.172-6 КУпАП.
Відповідно до протоколу № 911/2021 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 25.08.2021 року, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді старшого державного інспектора відділу податкового моніторингу Південного управління у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області, будучи службовцем категорії В , маючи 6 ранг державного службовця та будучи суб`єктом декларування та суб`єктом відповідно до підпункту В п. 1, ч. 1, ст. 3 Про запобігання корупції (далі - Закон) і Примітки до ст. 172-6 КУпАП, в порушення п.2, п. 3, п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону, при заповненні і подачі 27.03.2020 о 22 годині 20 хвилин, до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК), своєї щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019-й рік, подала завідомо недостовірні відомості, на суму 772481 грн. , що відрізняються від достовірних на суму понад 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на момент подання до НАЗК вказаної декларації, а саме:
- у розділі №3 Об`єкти нерухомості не зазначила об`єкт нерухомості, а саме земельну ділянку загальною площею 923 м2 кадастровий номер 5122786400:02:002:2530, який належить на праві власності члену сім`ї (чоловіку), вартість якої відповідно до листа Науково-дослідного інституту судових експертиз станом на 08.07.2014 могла складати 135820 грн.;
- у розділі №3 Об`єкти нерухомості не зазначила об`єкт нерухомості, а саме земельну ділянку загальною площею 37564 м2 кадастровий номер 0521981800:04:001:0009, який належить на праві власності члену сім`ї (чоловіку), вартість якої відповідно до свідоцтва про право на спадщину за заповітом складає 22061 грн.;
- у розділі №3 Об`єкти нерухомості не зазначила об`єкт нерухомості, а саме квартиру, розташовану за адресою: АДРЕСА_3 частка якої належить суб`єкту декларування на праві спільної часткової власності, вартість якої відповідно до листа Науково-дослідного інституту судових експертиз станом на 27.03.2020 могла складати 280 000 грн.;
- у розділі №6 Цінне рухоме майно - транспортні засоби не зазначила вартість на дату набуття у власність або за останньою грошовою оцінкою транспортного засобу Nissan TIDA 2012 року випуску, який належить на праві власності суб`єкту декларування, вартість якої відповідно до листа Головного сервісного центру МВС складає 240 000 грн.;
- у розділі №11 Доходи, у тому числі подарунки не зазначила дохід отриманий від третьої особи у результаті відчуження легкового автомобіля Daewoo MATIZ 2012 року випуску, у розмірі 95 000 грн.,
чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.4 ст. 172-6 КУпАП, а саме подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
У судовому засіданні ОСОБА_1 пояснила, що умислу приховати майно вона не мала, зазначене сталося через її необізнаність та у зв`язку з недосконалою роботою єдиного державного реєстру декларацій.
Також від ОСОБА_1 на адресу суду надійшли письмові пояснення, відповідно до яких зазначила, що в період вводу в експлуатацію системи єдиного державного реєстру декларацій, а саме з 06 жовтня 2014 року по 14 липня 2020 року вона знаходилась у відпустці для догляду за дитиною. Має двох малолітніх дочок. З 14 липня 2020 року вона звільнена з Південного управління у м. Одесі ГУ ДПС в Одеській області. З моменту вводу в експлуатацію системи єдиного державного реєстру декларацій, жодного разу з нею не проводили технічне навчання з приводу того, як правильно заповнювати та надсилати електронну декларацію.
Так, при заповненні інформації у розділі декларації №3 Об`єкти нерухомості щодо права власності на квартиру, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку з недосконалою роботою єдиного державного реєстру декларацій виникла технічна помилка, і внесення цього об`єкту до декларації системою не приймалося. Даний об`єкт нерухомості вона відображала в усіх попередніх деклараціях за минули роки та за 2020 рік, і умислу приховати дане майно у неї не було. Згідно Свідоцтва про право власності на житло від 25.03.1998 року № НОМЕР_1 його вартість на момент приватизації становила 11,66 грн., після цього оцінку даного майна не проводили.
У розділі декларації №3 Об`єкти нерухомості вона не зазначила об`єкт нерухомості, а саме земельну ділянку загальною площею 923 м2. та земельну ділянку загальною площею 37564 м2 через технічний збій та недосконалу роботу електронного реєстру декларацій. Зокрема, системою не приймався кадастровий номер даних земельних ділянок. Наміру приховати дане майно у неї не було. Вартість земельної ділянки загальною площею 923 м2. на дату набуття права власності становила 19965972 карбованці. Вартість земельної ділянки загальною площею 37564 м2. на дату набуття права власності складає 22061 грн.
У розділі №6 Цінне рухоме майно - транспортні засоби вона задекларувала транспортний засіб Nissan TIDA 2012 року випуску, але не зазначила його вартість на дату набуття права власності, оскільки сервісний центр реєстрації транспортних засобів не надав їй документів, що підтверджують вартість на дату набуття права власності. Даний транспортний засіб вона задекларувала, умислу приховати дане майно у неї не було.
У розділі декларації №11 Доходи, у тому числі подарунки не зазначила дохід, отриманий в результаті відчуження легкового автомобіля Daewoo MATIZ 2012 року випуску, у розмірі 95000 грн. Вчинила так ненавмисно, просто забула це вказати у зв`язку із заклопотаністю та втомою.
Прокурор Острик О.В. обставини, викладені у протоколі про вчинення адміністративного правопорушення, підтримала, зазначивши про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази та надавши їм оцінку, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Згідно із ч.1 ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч.4 ст.172-6 КУпАП, особи притягаються до адміністративної відповідальності за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Згідно з приміткою до статті 172-6 КУпАП, суб`єктами правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначених частинами другою та третьою цієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Також, згідно з приміткою до ст. 172-6 КУпАП, відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2019 рік визначено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу на 01.01.2019-1921 гривні.
Відповідно до Наказу Головного управління ДПС в Одеській області № 502-о від 17.12.2019 ОСОБА_1 з посади старшого державного інспектора відділу моніторингу доходів та обліку платежів Південного управління у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області було переведено на посаду старшого державного інспектора відділу податкового моніторингу Південного управління у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області, зі збереженням 6 рангу державного службовця в межах категорії В .
Згідно п.п. в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , посада старшого державного інспектора відділу податкового моніторингу Південного управління у м.Одесі ГУ ДПС в Одеській області віднесена до суб`єктів на яких поширюється дія цього Закону, як на державного службовця.
Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону у декларації зазначаються відомості про:
- п. 2 об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування та членам його сім`ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають:
а) дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування;
б) у разі якщо нерухоме майно перебуває у спільній власності, про усіх співвласників такого майна вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі якщо нерухоме майно перебуває в оренді або на іншому праві користування, про власника такого майна також вказуються відомості, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті, або найменування відповідної юридичної особи із зазначенням коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до затвердженої НАЗК форми декларації, такі відомості відображаються суб`єктом декларування в електронній формі декларації у Розділі № 3 Об`єкти нерухомості .
- п. 3 цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, що належить суб`єкту декларування або членам його сім`ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право. Такі відомості включають:
а) дані щодо виду майна, характеристики майна, дату набуття його у власність, володіння або користування, вартість майна на дату його набуття у власність, володіння або користування.
Відповідно до затвердженої НАЗК форми декларації, такі відомості відображаються суб`єктом декларування в електронній формі декларації у розділі № 6 Цінне рухоме майно - транспортні засоби .
- п. 7 отримані доходи суб`єкта декларування або членів його сім`ї, у тому числі доходи у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), отримані як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, благодійна допомога, пенсія, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки та інші доходи.
Такі відомості включають дані про вид доходу, джерело доходу та його розмір. Відомості щодо подарунка зазначаються лише у разі, якщо його вартість перевищує п`ять прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року, а для подарунків у вигляді грошових коштів - якщо розмір таких подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, перевищує п`ять прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року;
Відповідно до затвердженої НАЗК форми декларації, такі відомості відображаються суб`єктом декларування в електронній формі декларації у розділі № 11 Доходи, у тому числі подарунки .
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, вина особи, що притягається до адміністративної відповідальності у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 176-2 КУпАП повністю доведена, у розумінні ст. 251 КУпАП, належними та допустимими доказами, а саме: даними протоколу № 911/2021 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 25.08.2021 року; обґрунтованим висновком щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, затвердженого заступником Голови Національного агентства з питань запобігання корупції від 14.07.2021 року, відповідно до якого за результатом повної перевірки декларації щорічної за 2019 рік, поданої ОСОБА_1 встановлено, що суб`єкт декларування подав у декларації недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 772 881 грн., що перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації; довідкою Національного агентства з питань запобігання корупції №131/21 від 07.07.2021 року про результати проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2019 рік, поданої ОСОБА_1 ; письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 20.05.2021; свідоцтвом про право власності на житло - квартиру АДРЕСА_4 від 25.03.1998 за № 12-14374; розпорядженням органу приватизації від 25.03.1998 № 124421; свідоцтвом про право на спадщину за заповітом від 03.02.2017 за № 142; державним актом на право власності на земельну ділянку Серія ВН № 031512 від 28.12.2004; витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності за № 79526997 від 03.02.2017; рішенням Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області № 887-VІ від 20.06.2014; свідоцтвом про право власності на нерухоме майно Серія НОМЕР_2 Індексний номер: 24700039 від 25.07.2014 на земельну ділянку загальною площею 0,0923 га; Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 24700335 від 25.07.2014; договором дарування від 06.09.1994 зареєстрованим в реєстрі за № 5054; довідками про доходи № 1423 від 17.09.2020 та № 1426 від 18.09.2020; договором купівлі-продажу від 27.11.2018, зареєстрованим в реєстрі за № 3275; заявою про видачу готівки № 67025 від 27.11.2018 у розмірі 461000,00 гривень отримувач ОСОБА_1 ; витягом по картковому рахунку власна картка ОСОБА_1 ; листом Київського науково-дослідного інституту судових експертиз № 4011-21 від 31.03.2021, відповідно до якого ймовірна мінімальна ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 5122786400:02:002:2530 станом на 08.07.2014 могла складати 135 820 грн.; листом Київського науково-дослідного інституту судових експертиз № 6032-21; 7111-21 від 07.06.2021, відповідно до якого вартість 1/3 частки квартири АДРЕСА_5 на дату 27.03.2020 могла становити 280000 грн.; реєстраційними картками транспортних засобів Nissan TIDA 2012 року випуску (власник ОСОБА_1 з 16.04.2019) та Daewoo MATIZ 2012 року випуску (власник ОСОБА_2 з 22.05.2019); заявою ОСОБА_1 № 233084729 від 16.04.2019 на ім`я начальника ТСЦ5142 щодо перереєстрації на нового власника транспортного засобу Nissan TIDA; договором купівлі-продажу транспортного засобу 5296/19/002643 від 16.04.2019 транспортного засобу Nissan TIDA укладений між ТОВ ФОРСАЖАВТО та ОСОБА_1 ціна транспортного засобу 240000грн.; договором комісії № 5296/19/002643 від 16.04.2019; актом огляду транспортного засобу або його складової частини, що має ідентифікаційний номер 5296/19/002643 від 16.04.2019; актом огляду реалізованого транспортного засобу 5296/19/002643 від 16.04.2019; заявою ОСОБА_2 № 235831672 від 22.05.2019 на ім`я начальника ТСЦ5142 щодо перереєстрації на нового власника транспортного засобу Daewoo MATIZ; договором купівлі-продажу транспортного засобу 5296/19/002790 від 22.05.2019 транспортного засобу Daewoo MATIZ укладений між ТОВ ФОРСАЖАВТО та ОСОБА_2 , ціна транспортного засобу 95000грн.; договором комісії № 5296/19/002790 від 22.05.2019; актом огляду реалізованого транспортного засобу 5296/19/002790 від 22.05.2019; Відомостями з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.03.2021 за № 249601621 та № 249601754; наказом № 678-о від 20.09.2018 про призначення ОСОБА_1 на посаду старшого державного інспектора відділу моніторингу доходів та обліково-звітних систем Південного управління у м.Одесі Головного управління ДФС в Одеській області; наказом № 502-о від 17.12.2019 про переведення ОСОБА_1 з посади старшого державного інспектора відділу моніторингу доходів та обліку платежів Південного управління у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області на посаду старшого державного інспектора відділу податкового моніторингу Південного управління у м. Одесі Головного управління ДПС в Одеській області, зі збереженням 6 рангу державного службовця в межах категорії В ; наказом № 347-о від 08.07.2020 про звільнення ОСОБА_1 ; присягою державного службовця ОСОБА_1 від 20.09.1999; попередженням від 20.09.2018 ОСОБА_1 про обмеження, спрямовані на запобігання корупційним та пов`язаним з корупцією правопорушенням, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів і одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними, щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, дотримання вимог фінансового контролю; свідоцтвом про шлюб Серія НОМЕР_3 від 23.11.2014, що укладений між ОСОБА_1 та ОСОБА_3 ; попередженням ОСОБА_1 від 30.06.2020 щодо необхідності дотримання Закону України Про запобігання корупції працівниками ГУ ДПС в Одеській області перед звільненням; роздруківкою Декларації (щорічна) від 27.03.2020, яка подана ОСОБА_1 ; службовою запискою ОСОБА_4 від 29.04.2021 № 71-02/7046/21; письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 25.08.2021.
Таким чином, в судовому засіданні знайшло своє підтвердження вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 ст.172-6 КУпАП, а саме, що будучи суб`єктом декларування ОСОБА_1 подала у щорічній декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік, завідомо недостовірні відомості, на суму 77 2 481 грн., що відрізняються від достовірних на суму понад 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на момент подання до НАЗК вказаної декларації.
Відповідно до п.8 Розділу ІІ Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ накладанням на нього власного ЕПЦ.
Перед підписанням документа суб`єкт декларування підтверджує ознайомлення з попередженням про настання відповідності за подання недостовірних відомостей шляхом постановлення відповідної відмітки у документі.
Тобто, ОСОБА_1 була обізнаною щодо наслідків за подання недостовірних відомостей у декларації за 2019 рік, тому посилання на відсутність у неї умислу на вчинення даного правопорушення, необізнаність та недосконалу роботою єдиного державного реєстру декларацій не спростовують факту вчинення особою адміністративного правопорушення передбаченого за ч.4 ст.172-6 КУпАП.
Відповідно до санкції ч. 4 ст. 172-6 КУпАП вказане правопорушення тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, характер вчиненого порушення з боку особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідчить про наявність в її діях складу даного правопорушення.
З метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, суд дійшов до висновку, що необхідним та достатнім є вид адміністративного стягнення у вигляді накладення штрафу.
Згідно ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
На підставі вказаної норми закону з ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Керуючись ч. 4 ст. 172-6, ст. ст. 9, 40-1, 283, 284, 285 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Накласти на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17000 гривень 00 копійок.
На підставі п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судові витрати на користь держави в сумі 454 гривень.
Штраф має бути сплачений не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду.
Суддя Ю. І. Ковтун
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2021 |
Оприлюднено | 29.09.2021 |
Номер документу | 99957301 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Приморський районний суд м.Одеси
Ковтун Ю. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні