ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2021 року справа №200/5680/21
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Міронової Г.М., суддів Сіваченка І.В., Геращенка І.В., секретаря судового засідання Тішевського В.В., позивача особисто, 3-ї особи ОСОБА_1 , розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 липня 2021 р. (у повному обсязі складено 19 липня 2021 у м. Слов`янськ) у справі № 200/5680/21 (головуючий І інстанції суддя Троянова О.В.) за позовом ОСОБА_2 до Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради, третя особа на стороні позивача ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 (далі - позивач) у травні 2021 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Краматорської міської ради, виконавчого комітету Краматорської міської ради, (далі - відповідачі), в якій просив зобов`язати юридичну особу з назвою Краматорська міська рада вчинити певні дії, а саме: на виконання закону України Про доступ до публічної інформації Документ 2939-VI чинний, поточна редакція - Редакція від 24.10.2020, підстава - 912-ІХ надати: належним чином засвідчену копію документу - розпорядчого акту Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування про утворення юридичної особи публічного права з назвою Краматорська міська рада код ЄДРПОУ 24812116 станом на 25.05.1997 року; належним чином засвідчену копію документу Рішення юридичної особи з назвою Краматорська міська рада код ЄДРПОУ 24812116, як органу місцевого самоврядування Територіальної Громади міста Краматорська, яким вона себе вважає, про створення юридичної особи публічного права Виконавчого комітету Краматорської міської ради з назвою "Виконавчий комітет Краматорської міської ради" код ЄДРПОУ 04052809 станом на 21.05.1997 року; належним чином засвідчену копію документу, яким Територіальна Громада міста Краматорська уповноважила юридичну особу з назвою Краматорська міська рада код ЄДРПОУ 24812116, володіти, користуватися та розпоряджатися майном на свій розсуд і в своїх інтересах, що належить Територіальній Громаді міста Краматорська (т. 1 а.с. 1-22).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17.05.2021 року відмовлено позивачу у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог про зобов`язання вчинити певні дії, встановлення виду юридичної особи, встановлення підстав, визнання протиправним та скасування рішення в частині позовних вимог про витребування до суду реєстраційної справи юридичної особи з назвою Краматорська міська рада , вивчити її та встановити статус юридичної особи, наявності чи відсутності конституційних повноважень у юридичної особи Краматорська міська рада , як юридичної особи публічного права власності, органу місцевого самоврядування територіальної громади міста Краматорська, що захопила у власність та протизаконно розташована у комунальній будівлі за адресою пл. Леніна (Мира) № 2; витребувати до суду реєстраційну справу юридичної особи з назвою Виконавчий комітет Краматорської міської ради , вивчити її та встановити статус юридичної особи, наявності чи відсутності конституційних повноважень у юридичної особи Краматорська міська рада , як юридичної особи публічного права власності, органу місцевого самоврядування територіальної громади міста Краматорська, що протизаконно розташована у комунальній будівлі за адресою пл. Леніна (Мира) № 2 м. Краматорська, Донецької області, 84300; встановлення виду, за порядком створення, юридичної особи з назвою Краматорська міська рада , тобто приватного чи публічного права без розпорядчого акту про створення та без засновників; Встановлення виду, за порядком створення, Виконавчий комітет Краматорської міської ради , тобто приватного чи публічного права без розпорядчого акту про створення та без засновників; встановлення підстав законності створення, реєстрації та діяльності у статусі юридичної особи публічного права, органу місцевого самоврядування Територіальної громади міста Краматорська, яким представляє себе юридична особа з назвою Краматорська міська рада у відповідності до ст.1, 3, 5, 7, 8, 140, 143 Конституції України, ст. 6 закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 81 Цивільного Кодексу України; встановлення підстав законності створення, реєстрації та діяльності у статусі юридичної особи публічного права, органу місцевого самоврядування Територіальної громади міста Краматорська яким представляє себе юридична особа з назвою Виконавчий комітет Краматорської міської ради у відповідності до ст.1,3,5,7,8,140,143 Конституції України, ст.11.26 закону України Про місцеве самоврядування в України , ст. 81 Цивільного Кодексу України; визнання протизаконним та нечинними рішення юридичної особи без засновників , без розпорядчого акту про створення з назвою Краматорська міська рада на підставі яких вона стала власником земельних ділянок : - реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна № 359615214129; Кадастровий номер № 1412900000:00:001:0456; площа (га) 0.4318, що розташована за адресою пл. Леніна (Мира) № 2 м. Краматорська; - реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна № 2303784014129; Кадастровий номер № 1412900000:00:003:0718; площа (га) 0.8203, що розташована за адресою вул. Шкадінова (Академічна) м. Краматорська Донецька обл., які є законною власністю Територіальної Громади міста Краматорська; визнання протизаконним та не чинним рішення № 766 від 07.09.2011 року Про оформлення власності на об`єкт нерухомості юридичної особи без засновників, без розпорядчого акту про створення з назвою Виконавчий комітет Краматорської міської ради , а саме комунальній будівлі за адресою пл. Леніна (Мира) № 2 м. Краматорська, яка є законною власністю Територіальної Громади міста Краматорська; винесення окремої ухвали, щодо незаконної діяльності фіктивного органу місцевого самоврядування - суб`єкта підприємницької діяльності приватного права власності громадянки ОСОБА_3 , юридичної особи - закладу з назвою "Краматорська міська рада" код ЄДРПОУ 24812116, та фіктивного органу місцевого самоврядування суб`єкту підприємницької діяльності приватного права власності громадянки ОСОБА_3 юридичної особи з назвою "Виконавчий комітет Краматорської міської ради" код ЄДРПОУ 04052809, протизаконно розташованих в будівлі за адресою пл. Леніна (Мира) № 2 м. Краматорська Донецька обл., що створювалися в супереч чинної Конституції та законів України з метою повалення Конституційного ладу, захоплення державної влади - влади Народу України організованою групою осіб, що мають владні повноваження, тобто діяння, умисно вчинені громадянами України - посадовими особами на шкоду суверенітетові, обороноздатності, державній, економічній безпеці України, з метою ослаблення держави здійснення інших дій, спрямованих на викрадання, привласнення, руйнування або пошкодження об`єктів державної власності, колективної власності територіальної громади міста Краматорська, які мають важливе народно-господарське економічне оборонне значення, як для частини держави України, якою є територіальна громада міста Краматорська, так і всієї держави в цілому, скасувавши затверджене в Конституції України право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економічно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, здійснення умисних дій спрямованих на порушення порядку, встановленого Конституцією України, умисного створення для жителів територіальної громади міста Краматорська таких життєвих умов, розрахованих на повне чи часткове фізичне знищення населення, скорочення дітонародження, а саме незаконна продаж підприємств комунальної власності, що призвело до безробіття, відсутність гідних умов життя та соціального захисту, що привело частину населення до злиднів, жебрацтва, смерті, позбавлення жителів конституційного права на працю, безкоштовне житло, медичне обслуговування, руйнація та незаконне відчуження медичних, шкільних, дошкільних комунальних закладів, закладів позашкільного виховання, умисна руйнація економіки та інфраструктури міста в цілому, тобто штучні дії, що мають ознаки злочину з назвою геноцид. Надання копії ухвали до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерству Юстиції, СБУ, НАБУ, САП для прийняття законних службових рішень щодо з`ясування всіх обставин та фактів узурпації влади Народу України, повалення Конституційного ладу, протизаконної діяльності та прийняття незаконних рішень фіктивними органами місцевого самоврядування - суб`єкта підприємницької діяльності приватного права власності, юридичної особи з назвою "Краматорська міська рада" код ЄДРПОУ 24812116 та суб`єкту підприємницької діяльності приватного права власності громадянки ОСОБА_3 юридичної особи з назвою " Виконавчий комітет Краматорської міської ради" код ЄДРПОУ 04052809, встановлення та притягнення до кримінальної відповідальності всіх причетних до повалення Конституційного ладу в державі Україна, захоплення державної влади Народу України у місті Краматорськ, посягання на територіальну цілісність і недоторканність України, державній зраді, економічних диверсіях, геноциді частини Українського народу жителів Територіальної Громади міста Краматорська привласнення, розкрадання комунального майна, коштів, земель, ресурсів, скарбів що завдало законному власнику - Територіальній Громаді міста Краматорська та позивачу матеріальної та моральної шкоди в особо великих розмірах. (т. 1 а.с. 62-65).
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 2 серпня 2021 року залишена без змін ухвала Донецького окружного адміністративного суду від 17.05.2021 року відмовлено позивачу у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17.05.2021 року прийнято позовну заяву у зазначеній частині до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (т. 1 а.с. 67-68).
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 19 липня 2021 року відмовлено у задоволенні позовних вимог (т. 1 а.с. 134-137).
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким зобов`язати відповідача на виконання Закону України Про доступ до публічної інформації Документ 2939-VI, чинний, поточна редакція-Редакція від 24.10.2020, а саме зобов`язати юридичну особу з назвою Краматорська міська рада код ЄДРПОУ 24812116 та юридичну особу з назвою Виконавчий комітет Краматорської міської ради код ЄДРПОУ 04052809 надати розпорядчі акти про створення суб`єктів публічного права станом на 25 та 21 травня 1997 року відповідно.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що він, людина, громадянин України, співвласник держави Україна, учасник територіальної Громади м. Краматорська подав інформаційний запит у відповідності до ст. 34 Конституції України та Закону України Про доступ до публічної інформації до відповідача щодо отримання установчих документів-публічних правових актів щодо створення юридичної особи Краматорська міська рада, які є публічними правовими актами, а в відповідь отримав відписки з відмовою в наданні копій запитуваних документів в порушення ст. 19, 34 Конституції України та Закону України Про доступ до публічної інформації .
Апелянт зауважує, що просив надати установчі документи юридичної особи Краматорська міська рада, відомості з яких мали бути внесені до ЄДР органів державної статистики та зберігатись в реєстраційній справі юридичної особи.
Позивач стверджує, що у юридичної особи з назвою Краматорська міська рада , що діє як орган місцевого самоврядування Територіальної Громади м. Краматорська не має засновників, не має розпорядчого акту про створення в якому зазначена воля Українського народу на створення даної юридичної особи.
Також посилається на порушення норм процесуального права.
У відзивах на апеляційну скаргу представники відповідачів просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, пояснення апелянта і 3-ї особи, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.
16 квітня 2021 року позивач звернувся до відповідача 1 із інформаційним запитом про надання належним чином засвідченої копії документу розпорядчого акту Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування про утворення юридичної особи публічного права з назвою Краматорська міська рада станом на 25.05.1997 року (т. 1 а.с. 24).
22 квітня 2021 року відповідач 2 надав відповідь листом № 08-19/143 про те, що відповідно до статті 16 Закону України Про місцеве самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. Органи місцевого самоврядування є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких самостійно несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону (т. 1а.с. 25).
16 квітня 2021 року позивач звернувся до відповідача 1 із інформаційним запитом про надання належним чином засвідченої копії документу рішення юридичної особи Краматорська міська рада про створення юридичної особи публічного права Виконавчого комітету Краматорської міської ради (т. 1 а.с. 26).
22 квітня 2021 року відповідач 2 надав відповідь листом № 08-19/142 за змістом якої інформація про створення юридичної особи публічного права Виконавчого комітету Краматорської міської ради може знаходитись у реєстраційній справі юридичної особи, розпорядником якої є Управління реєстраційних повноважень та ведення реєстру територіальної громади. Роз`яснено, що звернутись позивачу звернутись безпосередньо до управління (т. 1 а.с. 27).
16 квітня 2021 року позивач звернувся до відповідача 1 із інформаційним запитом про надання належним чином засвідченої копії документу, яким територіальна громада міста Краматорська уповноважила Краматорську міську раду користуватись та розпоряджатись майном на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить Територіальній громаді міста Краматорська (т. 1 а.с. 28).
21 квітня 2021 року відповідач 2 надав відповідь листом № 08-19/141, за змістом якої ст. 29 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що до відання виконавчих органів міських рад належать повноваження з управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад. Відповідно до ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (т. 1 а.с. 29).
Спірні правовідносини виникли з приводу надання інформації на запити відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом ст. 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Статтею 140 Конституції України занотовано: місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, тобто через певний структурно-організаційний механізм, який іменується системою місцевого самоврядування.
Місцеве самоврядування за ч.ч. 1, 3 ст. 140 Конституції України є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Рішенням Конституційного Суду України № 12-рп/2002 від 18 червня 2002 року у справі № 1-16/2002 у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 140 Конституції України (справа про об`єднання територіальних громад) було вирішено:
1. Положення частини першої статті 140 Конституції України ( 254к/96-ВР ) в аспекті порушених у конституційному поданні питань необхідно розуміти так, що ці положення дають визначення:
- місцевого самоврядування як права територіальної громади вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України;
- територіальної громади як жителів села, селища, міста чи добровільного об`єднання жителів кількох сіл у сільську громаду.
Зазначені положення не встановлюють порядку об`єднання або роз`єднання самих територіальних громад.
Питання організації місцевого самоврядування, які не врегульовані Конституцією України ( 254к/96-ВР ), у тому числі умови та порядок об`єднання або роз`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, мають визначатися законом (стаття 146 Конституції України ( 254к/96-ВР ) .
Відповідно до ч.1 ст. 141 Конституції України до складу сільської, селищної, міської, районної, обласної ради входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста, району, області на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п`ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради.
Інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді (ст. 1 Закону України Про інформацію ).
Статті 2, 3 Закону України Про інформацію визначають основні принципи інформаційних відносин та напрямки інформаційної політики, до яких належать: гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією; достовірність і повнота інформації; свобода вираження поглядів і переконань; правомірність одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації; захищеність особи від втручання в її особисте та сімейне життя.
Основними напрямами державної інформаційної політики є: забезпечення доступу кожного до інформації; забезпечення рівних можливостей щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації;створення умов для формування в Україні інформаційного суспільства; забезпечення відкритості та прозорості діяльності суб`єктів владних повноважень; створення інформаційних систем і мереж інформації, розвиток електронного урядування; постійне оновлення, збагачення та зберігання національних інформаційних ресурсів; забезпечення інформаційної безпеки України;сприяння міжнародній співпраці в інформаційній сфері та входженню України до світового інформаційного простору.
Статтею 4 Закону України Про інформацію визначений суб`єктний склад інформаційних відносин, від так, суб`єктами інформаційних відносин є фізичні та юридичні особи, об`єднання громадян, суб`єкти владних повноважень. Об`єктом інформаційних відносин є інформація.
За приписами ст. 5 Закону України Про інформацію кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, встановлений Законом України Про доступ до публічної інформації .
Відповідно до статті 1 Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 № 2939-VI, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі Закон № 2939-VI) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
За унормуванням статті 2 Закону № 2939-VI метою цього Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації. Цей Закон не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб`єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Право на доступ до публічної інформації гарантується обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом (пункт 1 частини 1 статті 3 Закону № 2939-VI). Сучасним міжнародним і європейським підходам відповідає передусім принцип максимального оприлюднення інформації. Тому й послідовність мала бути інша оприлюднювати і надавати інформацію .
Частиною першою статті 5 Закону № 2939-VI передбачено, що доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет.
Згідно статті 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.
Правила пункту 1 частини 1 статті 13 Закону № 2939-VI визначають: розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
З системного аналізу наведених норм Закону вбачається, що публічна інформація, крім встановлених законом випадків, є відкритою, а доступ до неї може забезпечуватися шляхом надання розпорядником інформації, до яких належать і суб`єкти владних повноважень, у встановлені законом строки інформації за відповідними запитами, зокрема, фізичних осіб. Перелік підстав для відмови в задоволенні запиту на інформацію є вичерпним.
Таким чином визначальним для публічної інформації є те, що вона повинна бути заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків.
Законом № 2939-VI не передбачено надання роз`яснень з будь-яких питань та надання правової оцінки певним фактам.
Частина 1 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації окреслює, що розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.
Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації (ч. 2 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації ).
За вимогами ч. 4 ст. 22 Закону України Про доступ до публічної інформації у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР).
В ч. 1 ст. 6 Закону № 280/97-ВР зазначено: первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР).
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону № 280/97-ВР порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.
Міська рада є органом, що представляє міську громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження міського самоврядування, визначені Конституцією та законами України.
Міська рада складається з депутатів і обирається міською громадою.
Строк повноважень міської ради, обраної на чергових місцевих виборах, визначається Конституцією України. Повноваження міської ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії міської ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.
Міська рада має право розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією і законами України до її відання. Перелік питань, що вирішуються виключно на пленарних засіданнях міської ради, визначається Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Порядок і процедура формування, організації та діяльності міської ради встановлюються Реґламентом роботи міської ради.
За змістом ч. 1 ст. 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону (ч. 1 ст. 16 Закону № 280/97-ВР).
Ч.ч. 1, 3 ст. 51 Закону № 280/97-ВР унормовано: виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.
Від імені та в інтересах територіальних громад за ч. 5 ст. 51 Закону №2 80/97-ВР права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Таким чином саме Закон № 280/97-ВР є підставою для створення як юридичних осіб сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів.
На виконання Закону № 280/97-ВР 25.05.1997 року створено як юридичну особу публічного права Краматорську міську раду за кодом ЄДРПОУ 24812116 та 21.05.1997 року - Виконавчий комітет Краматорської міської ради за кодом ЄДРПОУ 04052809, що підтверджується Витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Сучасне європейське право орієнтує на доступ до публічної інформації не лише через споживання оприлюдненої інформації або одержання її за запитами, а й на одержання такої інформації шляхом самостійного пошуку (див. Рекомендація Парламентської Асамблеї Ради Європи № 854 (1979) Про доступ громадськості до державної документації та свободу інформації від 29 серпня 2011 року, п. 13а).
Враховуючи зазначене, суд першої інстанції прийшов до висновку, що відповідачі не можуть бути фактичними розпорядниками інформації щодо надання належним чином засвідченої копії рішення про створення юридичної особи публічного права з назвою Краматорська міська рада та Виконавчий комітет Краматорської міської ради.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким обґрунтуванням, оскільки ухвала про відмову у відкритті провадження щодо встановлення виду юридичної особи набрала законної сили.
Стосовно позовних вимог про надання належним чином засвідченої копії документу, яким територіальна громада міста Краматорська уповноважила Краматорську міську раду володіти, користуватись та розпоряджатись майном на свій розсуд і в своїх інтересах, що належить територіальній громаді міста Краматорська, суд зазначає наступне.
Судом вище зазначалось, що відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною ч. 5 ст. 51 Закону № 280/97-ВР передбачено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Тому відповідно до п.п. 1 п. а) ч. 1 ст. 29 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження - управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (ч. 5 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).
Отже, відповідним документом, який регулює повноваження Краматорської міської ради щодо управління майном територіальної громади міста Краматорська є саме Закон № 280/97-ВР.
Відповідачем 2 надано відповідь позивачу листом від 21.04.2021 року № 08-19/141 про повноваження міської ради на підставі вищезазначених положень.
Враховуючи зазначене, відповідачі не є розпорядниками інформації щодо надання належним чином засвідченої копії документу, яким територіальна громада міста Краматорська уповноважила Краматорську міську раду володіти, користуватись та розпоряджатись майном на свій розсуд і в своїх інтересах, що належить територіальній громаді міста Краматорська, бо це питання регулюється тільки самим законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За положеннями статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Правилами частини першої статті 77 КАС України передбачено: кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Нормами частини другої зазначеної статті встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
За приписами ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
І відповідачами доведено, що вони діяли правомірно.
Пунктом 1 частини 1 ст. 263 КАС України зазначено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо:
1) оскарження бездіяльності суб`єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.
Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Дійсно, судом першої інстанції цей строк порушено. Але це процесуальне порушення не призвело до неправильного вирішення справи.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші протии України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Враховуючи наведене, колегія суддів не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги і відповідно для скасування оскарженого судового рішення, оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального права, правові висновки суду першої інстанції скаржником не спростовані.
Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 липня 2021 р. - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 липня 2021 р. у справі № 200/5680/21 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку встановленому ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано колегією суддів 29 вересня 2021 року.
Головуючий суддя Г.М. Міронова
Судді І.В. Геращенко
І.В. Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2021 |
Оприлюднено | 30.09.2021 |
Номер документу | 99973607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні