ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.06.10 Справа №2а-7831/10/2/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Дрягіні В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Прокурора Центр ального району в інтересах д ержави в особі Державної інс пекції з контролю за цінами в АР Крим
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Торгівель ний Дім Нова Троя »
про стягнення 3555 грн. заборго ваності
за участю представників:
від позивача - Лук' яне ц О.Ю., дов. № 2890 від 13.11.2008 року;
від відповідача - Бартє нєва І. В., дов. б/н від 12.04.2010 року ;
прокурор - Афанасенко К.В., посв. №10040.
Суть спору: Прокурор Центра льного району в інтересах де ржави в особі Державної інсп екції з контролю за цінами в А Р Крим (далі позивач) звернувс я до Окружного адміністратив ного суду АР Крим з адміністр ативним позовом про стягненн я з Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Торгівельн ий Дім Нова Троя» (далі - відповідач) 3555 грн. заборгован ості з економічних санкцій т а штрафу, нарахованих за пору шення державної дисципліни ц ін.
Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 14.06.2010 року, повідомив, що част ину заборгованості у розмірі 1000 грн. відповідач сплатив.
Відповідач надав у судове з асідання платіжне доручення , згідно якого частину заборг ованості у розмірі 1000 грн. ним с плачено, та просив закрити пр овадження по справі у цієї ча стині.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставників сторін та прокурор а, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Україна згідно з Деклараці єю про державний суверенітет України та Законом України « Про економічну самостійніст ь України» самостійно здійсн ює політику цін. Основні прин ципи встановлення і застосув ання цін і тарифів та організ ацію контролю за їх дотриман ням на території республіки визначені Законом України «П ро ціни та ціноутворення» № 507 - XII від 03.12.1990 року (далі - Закон).
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 13 грудня 2000 ро ку N1819, затверджено Положення п ро Державну інспекцію з конт ролю за цінами. Відповідно до цього Положення Державна ін спекція з контролю за цінами є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Мінекономіки і підпорядко вується йому.
Державна інспекція з контр олю за цінами в АР Крим відпов ідно до Положення, затвердже ного наказом Державної інспе кції з контролю за цінами № 9 в ід 29.03.2001 року є територіальним о рганом Державної інспекції з контролю за цінами у складі М іністерства економіки Украї ни і підпорядковується їй.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна інспекція з к онтролю за цінами в АР Крим, ре алізуючи свої завдання та фу нкції у відносинах з фізични ми та юридичними особами, є ор ганом виконавчої влади та, ві дповідно, суб' єктом владних повноважень.
Згідно зі ст. 13 Закону Держав ний контроль за цінами здійс нюється при встановленні і з астосуванні державних фіксо ваних та регульованих цін і т арифів. При цьому контролюєт ься правомірність їх застосу вання та додержання вимог за конодавства про захист еконо мічної конкуренції.
Відповідно до ст. 6 Закону в н ародному господарстві засто совуються вільні ціни і тари фи, державні фіксовані та рег ульовані ціни і тарифи.
Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення: державних фік сованих цін (тарифів); граничн их рівнів цін (тарифів) або гра ничних відхилень від державн их фіксованих цін і тарифів (с т. 8 закону).
Державні фіксовані т а регульовані ціни і тарифи в становлюються на ресурси, як і справляють визначальний вп лив на загальний рівень і дин аміку цін, на товари і послуги , що мають вирішальне соціаль не значення, а також на продук цію, товари і послуги, виробни цтво яких зосереджено на під приємствах, що займають моно польне (домінуюче) становище на ринку.
Так Постановою Кабінету Мі ністрів України від 17.10.2007року № 1222 «Про затвердження Порядку декларування зміни оптово-ві дпускних цін на продовольчі товари» встановлено, що декл аруванню підлягають зміни оп тово-відпускних цін на продо вольчі товари, у тому числі на олію рослинну, цукор-пісок ва говий, м'ясо куряче(тушка), у ра зі, коли такі ціни збільшують ся протягом місяця більш як н а 1 відсоток.
Відповідно до п. 4 вищевказа ної постанови суб'єкти госпо дарювання, які провадять дія льність з реалізації продово льчих товарів, у разі зміни їх оптово-відпускних цін подаю ть до територіальних органів Держцінінспекції такі докум енти:
пояснювальну записку щодо обґрунтування необхідності зміни оптово-відпускних цін разом з довідкою про результ ати економічного аналізу фак тичних витрат з реалізації;
калькуляцію витрат з реалі зації продовольчих товарів;
копії договорів, пов'язаних з реалізацією продовольчих товарів, укладених з іншими с уб'єктами господарювання;
копію декларації зміни опт ово-відпускних цін на продов ольчі товари суб'єкта господ арювання, який провадить дія льність з виробництва продов ольчих товарів (у разі її наяв ності).
Зазначені документи засві дчуються підписом керівника суб'єкта господарювання, скр іплюються печаткою і подають ся не пізніше ніж за три робоч их дні до запровадження опто во-відпускних цін на продово льчі товари.
Згідно п. 9 Постанови КМУ №1222 О птово-відпускні ціни на прод овольчі товари вважаються за декларованими на день набран ня чинності розпорядженням ( рішенням) уповноваженого орг ану щодо здійснення повноваж ень, наданих абзацом тридцят ь восьмим пункту 12 додатка до постанови Кабінету Міністрі в України від 25 грудня 1996 р. N 1548 "Пр о встановлення повноважень о рганів виконавчої влади та в иконавчих органів міських ра д щодо регулювання цін (тариф ів)"
Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим у пер іод з 31.03.2010р. по 07.04.2010 року проведен о позапланову перевірку відп овідача з питань встановленн я та застосування цін на окре мі види продовольства відпов ідно до вимог нормативних ак тів КМУ, Ради міністрів АРК, ух валених на виконання постано в КМУ.
За результатами перевірки складено акт № 0141 від 07.04.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.4 та п.9 Постано ви КМУ від 17.10.2007року №1222 «Про зат вердження Порядку декларува ння зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари», а саме: підвищення опотово-від пускних цін на олію рослинну , цукор-пісок, м'ясо куряче (туш ка) щодо яких запроваджене де ржавне регулювання, протягом місяця більше ніж на 1%, без обо в' язкового декларування зм іни таких цін. В результаті да ного правопорушення за періо д з 31.03.2009р. до 28.01.2010р. ТОВ «ТД Нова Тр оя» було необґрунтовано отри мано виручку в розмірі 1184,64 грн .
Перевірку було проведено в присутності головного бухга лтера відповідача, з актом пе ревірки він ознайомлений, ак т ним підписаний, один примір ник акту отриманий.
Відповідальність за поруш ення державної дисципліни ці н передбачена ст. 14 Закону Укр аїни «Про ціни та ціноутворе ння», відповідно до якої вся н еобґрунтовано одержана підп риємством, організацією сума виручки в результаті поруше ння державної дисципліни цін та діючого порядку визначен ня вартості будівництва, що з дійснюється із залученням ко штів Державного бюджету Укра їни, бюджету Автономної Респ убліки Крим, місцевих бюджет ів, а також коштів державних п ідприємств, установ та орган ізацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету з алежно від підпорядкованост і підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фон ди місцевих Рад стягується ш траф у двократному розмірі н еобґрунтовано одержаної сум и виручки. Вказані суми спису ються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Більш детально поряд ок притягнення до відповіда льності за порушення державн ої дисципліни цін передбачен ий Інструкцією про порядок з астосування економічних та ф інансових (штрафних) санкцій органами державного контрол ю за цінами, затвердженою нак азом Міністерства економіки та з питань європейської інт еграції України, Міністерств а фінансів України від 3 грудн я 2001 р. N 298/519.
Дія цієї Інструкц ії поширюється на центральні та місцеві органи виконавчо ї влади, Раду міністрів Автон омної Республіки Крим, а тако ж підприємства, установи та о рганізації, незалежно від фо рм власності, організаційно- правових форм і підпорядкова ності (далі - суб'єкти господар ювання).
Згідно з п. 1.5. Інструкції під ставою для застосування фіна нсових (штрафних) санкцій є по рушення суб'єктами господарю вання вимог спеціальних норм законодавства з питань ціно утворення, якими запроваджен о регулювання цін (тарифів), зо крема формування, установлен ня та застосування цін (тариф ів), нижчих від установлених м інімальних.
Необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін , суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.
Зазначені в рішеннях суми п ерераховуються суб'єктами пі дприємницької діяльності - п орушниками за належністю сам остійно, а в разі неподання ус тановам банків платіжних док ументів зазначені суми стягу ються відповідно до вимог за конодавства (п. 1.6 Інструкції).
Вилученню в дохід бюджету п ідлягають суми, які одержані внаслідок порушень державно ї дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів пере вірок незалежно від фінансов ого стану порушника та його р озрахунків з бюджетом.
Згідно з п. 3.1. Інструкції Дер жавна інспекція з контролю з а цінами та державні інспекц ії з контролю за цінами в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі приймають рішення про в илучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкці й у порядку, передбаченому за конодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучен ня сум економічних та фінанс ових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються п осадовими особами органів де ржавного контролю за цінами.
На підставі зазначеного ви ще, а також акту перевірки № 0141 від 07.04.2010 року позивачем 09.04.2010 рок у прийнято рішення № 32 про зас тосування адміністративно - господарських санкцій за по рушення державної дисциплін и цін, в якому вирішено вилучи ти у відповідача в дохід Держ авного бюджету 1185 грн. необґру нтовано одержаної виручки та 2370 грн. штрафу (у двохкратному розмірі від суми надмірно от риманої виручки). Рішення під лягає виконанню в десятиденн ий термін з дня отримання.
Зазначене рішення було нап равлено відповідачу та отрим ано ним 12.04.2010 року, що підтвердж ується відміткою на повідомл енні про вручення поштового відправлення № 1953205.
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про ціни та ціноутворення » підприємства, організації та інші юридичні і фізичні ос оби мають право оскаржити до суду порушення цін з боку дер жавних органів, підприємств, організацій, кооперативів т а інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодуван ня завданих їм збитків у випа дках реалізації їм товарів т а послуг з порушенням вимог ч инного законодавства.
Судом встановлено, рішення про застосування адміністра тивно - господарських санкц ій відповідачем оскаржене не було.
Проте, у встановлені законо давством строки рішення про застосування адміністратив но - господарських санкцій не виконано.
Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що рішення про застосування адміністративно - господар ських санкцій прийнято з пор ушенням вимог чинного законо давства, суд дійшов висновку , що позивач правомірно зверн увся до суду з позовом про стя гнення з відповідача 3555 грн. за боргованості.
Однак, враховуючи те, що час тину заборгованості, у розмі рі 1000 грн., відповідачем сплаче но, суд вважає що у задоволенн і цієї частини позову необхі дно відмовити.
Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити частк ово у сумі 2555 грн.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 14.06.2010 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Постанова оформлена та під писана відповідно до вимог с т. 163 КАС України 21.06.2010 року.
Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частко во.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Т оргівельний Дім Нова Тро я» (95033, м. Сімферополь, пров. Ка р'єрний, 15/28, кв.1, ЄДРПОУ 32234102; р/р 26 003054901873 в КРУ КБ «Приватбанк», м. С імферополь, МФО 384436) на користь державного бюджету (код плат ежу 21081100, р/р № 31112106700002 в ГУ ДКУ в АР Кр им, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПО У 34740709) 2555 грн. заборгованості з е кономічних санкцій та штрафу , нарахованих за порушення де ржавної дисципліни цін.
3. В задоволені іншої частин и позову - відмовити.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, поста нова набирає законної сили ч ерез 10 днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9997768 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні