Ухвала
від 29.09.2021 по справі 712/10625/21
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/10625/21

Провадження № 1-кс/712/5215/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2021 року м. Черкаси

Соснівський районний суд м.Черкаси в складі:

слідчого судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Черкаси) територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

До суду звернувся старший слідчий третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Черкаси) територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 , з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України до дванадцяти місяців.

Клопотання обґрунтовує тим, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212,ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДФС у Черкаській області зловживаючи службовим становищем всупереч інтересам служби та Податкового законодавства з метою одержання неправомірної вигоди, під час проведення планової документальної перевірки ТОВ «Папір-мал» вчинили умисні дії в інтересах юридичної особи, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам.

Зокрема встановлено, що ТОВ «Папір-Мал» (теперішня назва ТОВ «ВТО «Промбуд», код ЄДРПОУ 30477405, адреса рестрації з 11.02.2019: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Домобудівна, буд. 56, адреса реєстрації в період активної діяльності: м. Черкаси, б-р. Шевченка, буд. 170; фактичне місцезнаходження потужностей за адресою: Житомирська область,м.Малин, вул. Неманихіна, 2; основний вид діяльності оптова торгівля сільськогосподарськими машинами та устаткуванням; стан платник з наступного року). На момент взаємовідносин з «ризиковими» контрагентами директором був: ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_1 ), головним бухгалтером була та по теперішній час є: ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_2 ).

На даний час ТОВ «ВТО «Промбуд» перереєстровано на ОСОБА_7 (рнокпп НОМЕР_3 ), який в свою чергу також є службовою особою щє на 30-ти товариствах.

Відповідно до приписів Наказу ДФС України № 543 від 28.07.2015 ГУ ДФС у Черкаській області проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ«Папір-Мал» за період з 01.05.2016 по 30.06.2017.

В ході перевірки встановлено, що ТОВ «Папір-Мал» мало взаємовідносини з ТОВ «АКРАМ ВЕСТ ТД», сума ПДВ по господарських операціях з яким складає 1 406 975,56 грн. Крім того, встановлено, що відносно особи, якою реєструвалось ТОВ «АКРАМ ВЕСТ ТД» є вирок Печерського районного суду м. Києва від 14.11.2017 за ч.1 ст. 205 КК України про винність у фіктивному підприємництві. За результатами документальної перевірки складено акт № 170/23-00-14-0-807/30477405 від 24.04.2018.

В ході аналізу акту перевірки встановлено відсутність факту виявлення заниження ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ «Агро Трейд Плюс». Також в ході аналізу встановлено, що 21.08.2018 Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду визнано недійсними реєстраційні документи ТОВ «Агро Трейд Плюс» (код ЄДРПОУ 39638121) з моменту реєстрації. Вказане рішення Черкаського окружного адміністративного суду винесено за позовом ГУ ДФС у Черкаській області. Пояснення щодо непричетності до діяльності ТОВ «Агро Трейд Плюс» директором та засновником вказаного СГД надано 21.02.2018. Отже, на момент складання акту перевірки інформація про ознаки «фіктивності» вказаного підприємства була відома. Оскільки загальна сума витрат на адресу цього підприємства складає 2 708 790 грн., то сума заниження податку на додану вартість по цих операціях складає 451 464,92 грн., без урахування штрафних санкцій в сумі близько 112 тис. грн. Рішення по цій перевірці по податку на додану вартість вже складені. Податкові зобов`язання по податкових повідомленнях-рішеннях по цій перевірці вже сплачені, отже вони вступили в силу.

02.10.2018 Рішення Черкаського окружного адміністративного суду набрало законної сили.

Таким чином, дії посадових осіб ГУ ДФС у Черкаській області привели до ненадходження до бюджету податків в сумі більше ніж 563 тис. грн. ПДВ.

Відповідно до п. 2.3.2 Наказу ДФС України № 778 від 12.10.2015 «Про організацію роботи органів ДФС під час підготовки та супроводження справ в судах і ведення претензійно-позовної роботи» (далі Наказ про позови), - за наявності підстав для направлення позовної заяви про визнання правочинів недійсними та застосування заходів щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за нікчемними правочинами пакет документів по цих фактах передається структурним підрозділом до підрозділу правової роботи, разом з цим надається керівнику відповідного органу ДФС доповідна записка про необхідність звернення до суду з позовом для складання керівником відповідної резолюції.

Пунктом п. 2.1 Наказу про позови передбачено, що одним з підрозділів, що повинен надавати документи до підрозділу правової роботи є підрозділ, який проводив перевірку, отже управління аудиту ГУ ДФС у Черкаській області. Керівництво управління аудиту ГУ ДФС у Черкаській області відповідно до вищевказаного пункту зобов`язано забезпечити підготовку та своєчасне надання матеріалів визначених Наказом про позови. Відповідальність за невиконання цього припису покладається на керівництво управління аудиту ГУ ДФС у Черкаській області. Оскільки правовим підрозділом ГУ ДФС у Черкаській області подано позов до Черкаського окружного адміністративного суду, отже документи до правового підрозділу надані.

Відповідно до п. 2.2.9 Наказу ДФС України № 22 від 31.07.2014 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків» (далі- Наказ про порядок перевірки), - у разі встановлення підрозділом групи Податкового контролю випадків використання платником податків схем ухилення від оподаткування, взаємовідносин платника податку із суб`єктами господарювання, які мають (можуть мати) ознаки фіктивності, здійснення документального оформлення нереальної (безтоварної) господарської операції тощо, такий підрозділ не пізніше наступного робочого дня за днем встановлення таких фактів повідомляє про це підрозділи Інформаційно-аналітичної групи для проведення у межах компетенції відповідних заходів відповідальним працівником підрозділу.

Відповідно до п. 1.1 Наказу про порядок перевірки, - до складу групи Податкового контролю входять фахівці підрозділів податкового та митного аудиту, доходів і зборів з фізичних осіб та боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, а до складу Інформаційно-аналітичної групи входять фахівці підрозділів: податкового та митного аудиту (координатор групи при проведенні перевірок юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, представництв іноземних компаній); доходів і зборів з фізичних осіб (координатор групи при проведенні перевірок платників податків на доходи фізичних осіб та самозайнятих осіб); правової роботи; оподаткування юридичних осіб; боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом; координаційно-моніторингового підрозділу; розвитку ІТ; контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів; погашення заборгованостей; оперативних підрозділів.

Отже, після встановлення факту взаємовідносин ТОВ «Папір-Мал» з підприємствами з ознаками «фіктивності» ТОВ «Акрам Вест ЛТД» та ТОВ «Агро трейд плюс» не пізніше наступного робочого дня після виявлення підрозділ податкового та митного аудиту повинен повідомити підрозділ правової роботи про такі факти з урахуванням приписів Наказу про позови.

У той же час у відповідності до п. 2.3.1 Наказу про позови, - підрозділ правової роботи у термін 5 робочих днів при наявності підстав для звернення до суду та достатньої доказової бази готує та направляє до суду позов.

Однак, згідно з Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 21.08.2018 по справі 823/1986/18 позов ГУ ДФС у Черкаській області прийнято значно пізніше ніж через 5 робочих днів, а саме 23.05.2018. Також це зроблено після терміну закінчення перевірки. Таким чином зволікання з поданням до суду позову про визнання реєстраційних документів недійсними призвело до відсутності нарахування ПДВ в сумі 563 тис. грн.

Оскільки ТОВ «Папір-Мал» сплатило усі податки та штрафні санкції, які нараховані за актом перевірки по взаєморозрахункам з ТОВ «Акрам Вест ТД», то посадові особи ТОВ «Папір-Мал» визнали, що правочини з ТОВ «Акрам Вест ТД» є нікчемними та фактично не відбувались.

Враховуючи те, що обидві сторони правочинів між ТОВ «Акрам Вест ТД» та ТОВ «Папір-Мал» визнали їх нікчемність, то відповідно до Наказу про позови та п.п. 20.1.30 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України ГУ ДФС у Черкаській області повинна звернутись до суду щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за вищевказаним нікчемними правочинами. Загальний обсяг вищевказаних нікчемних правочинів складає 8 441 853 грн.

Окрім цього, оскільки реєстраційні документи ТОВ «Агро Трейд Плюс» визнані судом недійсними з моменту державної реєстрації, то відповідно до Наказу про позови та п. 20.1.30 ч. 1 ст. 20 Податкового Кодексу України ГУ ДФС у Черкаській області повинна звернутись до суду щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за вищевказаним нікчемними правочинами. Загальний обсяг нікчемних правочинів з ТОВ «Агро Трейд Плюс» складає 2 708 790 грн.

До цього часу посадовими особами ГУ ДФС у Черкаській області не подано позову до суду щодо стягнення в дохід держави коштів, отриманих за вищевказаними правочинами, не зважаючи на наявність усіх правових підстав для цього.

Відповідно до п. 1.1 Наказу про порядок перевірки, - відповідальні працівники (зокрема і працівники правового підрозділу ГУ ДФС у Черкаській області) вживають заходів для забезпечення повною мірою підрозділів групи Податкового контролю (у тому числі управління аудиту ГУ ДФС у Черкаській області) судовою практикою, яка може бути використана в ході проведення перевірки та при оформленні її результатів. Працівники правового підрозділу ГУ ДФС у Черкаській області не подали у встановлені законодавством термін позови до ТОВ «Папір-Мал» про стягнення в дохід держави суми коштів по взаєморозрахунках з ТОВ «Агро Трейд Плюс» та не забезпечили надання судової практики (відповідного рішення суду) по даному підприємству для складання акту перевірки, чим порушили свої посадові обов`язки.

Відповідно до п. 6 Наказу ДФС України № 543 від 28.07.2015 персональна відповідальність за своєчасне та якісне відпрацювання «вигодонабувачів» (а отже і ТОВ «Папір-Мал» покладається на начальників, перших заступників начальника, заступників начальника територіальних органів ДФС. А оскільки з 01.01.2017 року усі обов`язки по відпрацюванню перейшли від ОДПІ до ГУ ДФС у Черкаській області, отже персональна відповідальність покладається на керівництво ГУ ДФС у Черкаській області.

Зокрема 06.07.2020 на виконання ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 22.06.2020 проведено обшук у службових приміщеннях ГУ ДПС у Черкаській області за адресою: м. Черкаси, вул.Хрещатик, 235.

У ході обшуку серед іншого виявлено та вилучено мобільний телефон «Xiomireadmi 7», IMEI1 НОМЕР_4 , IMEI2 НОМЕР_5 , який належать на праві власності начальнику управління правового забезпечення ГУ ДПС у Черкаській області ОСОБА_8 .

Оглядом указаного персонального мобільного телефону під час обшуку установлено, що він містить електронні файли та інформацію щодо спілкування зі співучасниками у мережі інтернет-месенджерів, у тому числі з питань приховування незаконної діяльності службових осіб підприємств групи Папір -Мал; несанкціонованих дій з інформацією, яка оброблюється в електронно -обчислювальних машинах (комп`ютерах), автоматизованих системах, комп`ютерних мережах або зберігається на носіях такої інформації, вчинені особою, яка має право доступу до неї; операційна система електронного пристрою зберегла у собі сліди таких операцій.

Таким чином, службові особи ГУ ДФС у Черкаській області, всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди, прикриваючи незаконну діяльність службових осіб підприємств групи Папір-Мал, сприяють останнім в ухиленні від сплати податкових зобов`язань, чим заподіяли державним інтересам тяжких наслідків.

Указана інформація знайшла підтвердження за наслідками проведення обшуку у службових приміщеннях ГУ ДПС У Черкаській області.

Станом на теперішній час, органом досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні проведенні наступні слідчі (розшукові) та процесуальні дії: допитано у процесуальному статусі свідка ОСОБА_9 ; допитано у процесуальному статусі свідка ОСОБА_10 ; допитано у процесуальному статусі свідка ОСОБА_11 ; допитано у процесуальному статусі свідка ОСОБА_12 ; проведено огляд баз даних Державної податкової служби України; відділом оперативного забезпечення ТО ДФС центральних регіонів України ГУВБ ДФС здійснено аналітичне дослідження діяльності ТОВ «ВО «Папір-Мал»; на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва проведено обшук за місцем знаходження ГУ ДПС у Черкаській області; на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва проведено обшук за місцем знаходження ТОВ «ВО «Папір-Мал» (код ЄДРПОУ 41312809) за адресою: Житомирська область, м. Малин, вул. Неманихіна, буд. 2; на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва проведено обшук за місцем знаходження ТОВ «ВО «Папір-Мал» (код ЄДРПОУ 41312809) а адресою: м. Черкаси, вул. Благовісна, буд. 195; на підставі постанови слідчого проведено експертизу вилученого в ході обшуку службових приміщень ГУ ДПС у Черкаській області мобільного телефону «Xiomireadmi 7», IMEI1 НОМЕР_4 , IMEI2 НОМЕР_5 , який належать на праві власності начальнику управління правового забезпечення ГУ ДПС у Черкаській області ОСОБА_8 ; проведено огляд оптичних носіїв інформації які є додатком до експертного висновку № СЕ-19-20/21048-КТ від 16.07.2020; в порядку ст. 93 КПК України витребувано інформацію та документи в підприємств, установ та організацій.

Незважаючи на зазначений вище комплекс проведених слідчих (розшукових) та процесуальних дій, завершити досудове розслідування в межах строків досудового розслідування не вдалося можливим у зв`язку з винятковою складністю кримінального провадження, значним обсягом документів яких необхідно дослідити у межах кримінального провадження, затримкою в часі при витребуванні та отриманні документів в підприємствах, установах та організаціях, а також зважаючи на завантаженість слідчого у розслідуванні інших кримінальних провадженнях.

Зважаючи на викладене, з метою забезпечення повноти та всебічності досудового розслідування виникла необхідність у продовжені строку досудового розслідування слідчим суддею у порядку, передбаченому ст. 2951 КПК України.

Строк, необхідний для проведення та завершення процесуальних дій у провадженні, враховуючи його виняткову складність, об`єктивно становить щонайменше 12 місяців.

Просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000347 від 29.03.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України - на 12 (дванадцять) місяців, тобто до 29.09.2022 включно.

Слідчий в судове засідання не з`явився, скерував до суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, клопотання підтримує та просить його задовольнити.

Дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя вважає наступне.

Дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя вважає наступне.

Судом встановлено, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212,ч. 2 ст. 364 КК України.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212,ч. 2 ст. 364 КК України закінчується 29.09.2021 року.

Згідно зі ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Досудове розслідування повинно бути закінчено протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 цього Кодексу.

Частиною першою статті 295-1 КПК встановлено, що у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Згідно зі ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1 - 3 частини другої статті 219 цього Кодексу. Якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пункті 1 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строку, встановленого пунктом 1 частини другої статті 219 цього Кодексу, районним (міським) або іншим прирівняним до нього прокурором. Якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 2 абзацу третього частини першої статті 219 цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановлених пунктами 2 та 3 частини другої статті 219 цього Кодексу: до трьох місяців - керівником місцевої прокуратури, заступником Генерального прокурора; до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником регіональної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора; до дванадцяти місяців - слідчим суддею, за клопотанням слідчого, погодженим з Генеральним прокурором чи його заступниками. Строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження. Клопотання про продовження строку досудового розслідування подається не пізніше п`яти днів до спливу строку досудового розслідування, встановленого статтею 219 цього Кодексу.

Строк досудового розслідування закінчується 29.09.2021, однак об`єктивно закінчити досудове розслідування та прийняти рішення у даному кримінальному провадженні на даний час не представляється можливим у зв`язку з винятковою складністю кримінального провадження, значним обсягом документів яких необхідно дослідити у межах кримінального провадження, затримкою в часі при витребуванні та отриманні документів в підприємствах, установах та організаціях, а також зважаючи на завантаженість слідчого у розслідуванні інших кримінальних провадженнях.

Проведення слідчих (розшукових) та процесуальних дій потребує додаткового часу, а їх результати мають значення для встановлення винної у вчиненні кримінального правопорушення особи та прийняття законного і об`єктивного рішення у кримінальному провадженні.

Враховуючи те, що необхідно провести ряд слідчих дій, з врахуванням часу, який об`єктивно потрібен для їх проведення та складності провадження, слідчий суддя вважає, що строки досудового розслідування мають бути продовжені на дванадцять місяців, а тому клопотання підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 219,294,295,295-1 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого третього слідчого відділу (з дислокацією у м.Черкаси) територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про продовження строків досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000000347 від 29.03.2019 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019100000000347 від 29.03.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364 КК України - на 12 (дванадцять) місяців, тобто до 29.09.2022 включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення29.09.2021
Оприлюднено01.02.2023
Номер документу99981090
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —712/10625/21

Ухвала від 29.09.2021

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні